Ik weet dat het raar klinkt maargoed, wij hebben 3 katten en 1 grote hond, een Newfoundlander.
Onze katten komen alleen in onze tuin buiten. Mijn moeder is ongeveer 2 maanden geleden zeer ernstig opgenomen in het ziekenhuis en hierdoor zijn we dus ook vergeten de dieren te ontvlooien. Ongeveer 1 maand geleden zag ik bij een van de katten dat ze last hadden van vlooien. Dus meteen behandeld met Frontline. Na 1 tot 2 weken was het niet echt verminderd. De katten hadden nog steeds erge jeuk.
Toen heb ik een vlooienbandje voor ze gekocht van Bolvo. Hier hebben ze 2 weken mee gelopen maar de katten vonden het heel eng om iets om hun nek te hebben. Ze renden als gekken door het huis, zelfs na 2 weken nog. We hebben ze dus nogmaals maar behandeld met Frontline.
Tot mijn erge schrik begin ik nu overal vlooien tegen te komen. Laatst in mijn sok een enorme jeuk en prik. Doe ik mijn sok uit, springt er een vlo uit! Je begrijpt mijn reactie wel. Hij hopte daarna door mijn bed maar gelukkig heeft mijn vriend hem dood kunnen maken. Soms kom ik ze ook tegen op de deuren of op het scherm, jawel, van mijn laptop.
Wij maken het huis altijd zeer goed schoon, elke dag stofzuigen, luchten, stoffen etc. Ik snap er dus niks van dat die beesten zich blijven verspreiden. Komt het voor dat ze op de mens gaan? Wat kan ik hieraan doen? Ik wordt gek van die jeuk, misschien beeld ik het me ook wel een beetje in. Zouden de vlooien van de katten afspringen omdat hun door de Frontline niet meer lekker zijn?
Ik hoop dat er hier een vlooien expert zit