Vlooien v/d katten, ook op mensen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Romeo2007

Vlooien v/d katten, ook op mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 07:36

Hoi,

Ik weet dat het raar klinkt maargoed, wij hebben 3 katten en 1 grote hond, een Newfoundlander.
Onze katten komen alleen in onze tuin buiten. Mijn moeder is ongeveer 2 maanden geleden zeer ernstig opgenomen in het ziekenhuis en hierdoor zijn we dus ook vergeten de dieren te ontvlooien. Ongeveer 1 maand geleden zag ik bij een van de katten dat ze last hadden van vlooien. Dus meteen behandeld met Frontline. Na 1 tot 2 weken was het niet echt verminderd. De katten hadden nog steeds erge jeuk.

Toen heb ik een vlooienbandje voor ze gekocht van Bolvo. Hier hebben ze 2 weken mee gelopen maar de katten vonden het heel eng om iets om hun nek te hebben. Ze renden als gekken door het huis, zelfs na 2 weken nog. We hebben ze dus nogmaals maar behandeld met Frontline.

Tot mijn erge schrik begin ik nu overal vlooien tegen te komen. Laatst in mijn sok een enorme jeuk en prik. Doe ik mijn sok uit, springt er een vlo uit! Je begrijpt mijn reactie wel. Hij hopte daarna door mijn bed maar gelukkig heeft mijn vriend hem dood kunnen maken. Soms kom ik ze ook tegen op de deuren of op het scherm, jawel, van mijn laptop.

Wij maken het huis altijd zeer goed schoon, elke dag stofzuigen, luchten, stoffen etc. Ik snap er dus niks van dat die beesten zich blijven verspreiden. Komt het voor dat ze op de mens gaan? Wat kan ik hieraan doen? Ik wordt gek van die jeuk, misschien beeld ik het me ook wel een beetje in. Zouden de vlooien van de katten afspringen omdat hun door de Frontline niet meer lekker zijn?

Ik hoop dat er hier een vlooien expert zit :+

potverdikkie

Re: Vlooien v/d katten, ook op mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 07:42

ja, je zal ook je huis moeten ontvlooien. En daar ze al op je beeldscherm springen zitten er dus meer dan dat je denkt!
Dat is een vergissing die meerdere mensen maken... Ze behandelen de dieren wel, maar hun huis niet. En voor je het weet heb je een plaag...... Dus probeer zo snel mogelijk je huis ook te doen.
Indien ze door je hele huis zitten kun je ook de ongediertebestrijdings dienst bellen, ben je goedkoper uit dan wanneer je alles met spuitbussen moet doen, en bovendien weet je zeker als hun geweest zijn dat alles dood is!

Sterkte

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 07:45

Ik heb een keer last gehad van een vlooienplaag ondanks dat ik mijn kat altijd netjes Frontline gaf. Toen ben ik met mijn kat naar de DA gegaan. Die gaf toen (2 jaar geleden) aan dat praktisch alle vlooien al een resistentie hebben opgebouwd tegen de middelen die in Frontline zaten. Ik heb toen een vlooienmiddel bij de DA gekocht (Stronghold), wel iets duurder maar dat werkte meteen. Wel mijn huis moeten laten ontsmetten door de bestrijdingsdienst maar daarna nooit meer last gehad.
Als je slim bent neem je dus ook even contact op met je DA of die iets anders heeft tegen vlooien....
Sux6!!

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 07:56

Ok, dus een bestrijdingsdienst zou wel moeten helpen? Maar dat wordt dan wel een duur plaatje.
Heb bij dursy dog van Bolfo spuitbussen gezien voor in het huis.

Maar klopt het dat vlooien de warmte opzoeken? Vandaar het scherm van de laptop?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 07:57

Goede spuitbus halen en stronghold of advantage voor je beesten. Beddengoed wassen, dekens van de dieren wassen en je huis goed sprayen. Gooi dat vlooienbandje dat je kat niet wilt IN de stofzuigerzak zo zijn vloooien die je opgezogen hebt gelijk dood.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 07:59

met spuitbussen redt je het niet meer. Dat zijn huis tuin en keuken middelen om manden e.d mee te sprayen, of vloerkleden. En aangezien ze ook al boven zijn heb je mega veel bussen nodig, en ben je nog duurder uit.
Informeer anders eerst wat het je gaat kosten, volgens mij valt dat best nog mee. Ik dacht zelfs goedkoper dan wanneer je zelf met bussen aan de gang gaat, en daarnaast doen hun het in 1x goed. :D

manonxxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 08:06

Ze zeggen niets voor niets altijd: 10 op de hond of kat..... 1000 in het huis. En het is wel zo ;) vlooien leven niet alleen op de hond of de kat, maar zitten ook graag op je bank bijv. Of in de honden/katten mand. Daarom moet je ook altijd voordat je op vakantie gaat even spuiten. Want voordat je op vakantie gaat zie je meestal geen vlo (vlooien reageren op trillingen) Dus zodra jullie weer zouden komen van vakantie zijn er weer trillingen in het huis waardoor alle vlooien ineens tevoorschijn komen. En dat noemt men dan een vlooienplaag, terwijl die vlooien er altijd al waren..

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 08:09

Ik was toen rond de 100 euro kwijt, voor een complete eengezinswoning (met 4 slaapkamers)... Daarvoor was ik zelf al met spuitbussen aan de slag geweest maar dat mocht al niet meer baten.... Je kunt trouwens ook het lege pipetje van je vlooienmiddel in je stofzuiger doet, werkt dat ook tegen de vlooien die je opzuigt.... Met vlooienbandjes heb ik niet zulke goede ervaringen, die werkten bij mij nooit zoals het hoorde.... Maar goed, ik heb dan ook een kat met een vlooien allergie :+

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 08:52

Oh vies he, die vlloien hebben zo geen nut, net als teken..ellendig wordt je ervan.
Ik ontvloou altijd keurig mn katten en honden..maar de buurkatten komen wel eens het luikje binnen en die nemen dan wat mee en ja hoor, heb dr hier ook al 1 betrapt op mn been..dus meteen met de sprays aan de slaggegaan in huis.
Nu moeten de katten weer herhaalt worden en heb de buren gevraagd hun beesten ook te ontvlooien, want kost me klappen met geld.

Ontworm ze trouwens ook even goed..staat vaak samen.

De spuitbussen zijn erg duur, je zult echt alles moeten doen, 2 keer zelfs..al je kleding wassen, alle kiertjes, matras optillen en daaronder sprayen etcetc..plantjes naar buiten, aanwijzingen volgen op spuitbus en na 10 dagen weer hetzelfde riedeltje, helaas...ik heb 2 spuitbussen nodig voor mijn huis, ik woon klein..dus reken maar uit (kom al gauw tegen de 40euro en dan nog alle vlooienmiddelen voor de dieren)...dus het scheelt je een hoop werk als je ongediertebestrijding laat komen, gebeurd gelijk érg goed en hoef je niet te herhalen met wat geluk..
Heb het zelf nog nooit hoeven gebruiken die dienst, maar lijkt me erg handig.
Succes!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 09:02

Wil je het goed aanpakken zal je zowel de omgeving als de dieren moeten behandelen.
Behandel de omgeving (dus alle plekken waar de dieren komen!) met een goede spray, liefst een die langdurig werkt.
De eieren komen uit bij een vochtige warmte, dus als straks het huis weer verwarmd gaat worden is het bingo.
Door een langdurige werking van de spray kan je dat dan goed opvangen. Goed de naden en kieren behandelen. De eitjes zijn glad en rollen daardoor makkelijk ergens tussen.
De dieren goed blijven behandelen, je zou eens een ander merk kunnen proberen zoals advantage. Hoor van veel mensen de klacht dat de vlooien lachen om Frontline. Die behandelen ze daarmee en toch nog vlooien, proberen advantage en het gaat wel weg.
Het is een hardnekkig gebeuren die vlooien, je zal echt een tijd lang moeten behandelen en erg zorgvuldig.
Vaak is het de kattenvlo die op de hond leeft, kat komt buiten en neemt ze mee en deze springt ook over op de hond.
1 vlo kan duizenden eitjes op 1 dag leggen dus hou goed voor ogen dat je voorlopig nog niet klaar bent.
Kattenvlooien komen wel bij mensen, prikken 1x voor bloed en gaan weer bij ons weg omdat ons bloed niet geschikt is voor hun.
Goede tip ook van Amy77, ontwormen gaat er ook mee samen.
Heb je nog ergens een stuk vlooienband liggen doe deze dan in de stofzuigerzak voor de eitjes die je hebt opgezogen.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 09:59

Vlooien kunnen idd ook op mensen gaan zitten helaas!

Zo had manlief vorig jaar zoals gewoonlijk standaard elke dag afspraak met een bewoner (hij is opzichter) en zat dat hele huis onder de vlooien (daar kwam hij later achter) toen ie eenmaal in de auto gestapt was en overal jeuk begon te krijgen, en dus is ook toen de hele auto (bedrijfsauto) onder handen genomen door een inspectie dienst die het bestrijd etc...En daaruit kwam dat de hele auto vol vlooien zat. En manlief eenmaal op zijn werk ff onder de douche gesprongen daar, maar dat hielp niet zo gauw. Toen ie thuis kwam meteen zijn kleren uit gedaan en in de was gedaan, alleen onze kat kreeg er al gelijk last van.

Dus ja vlooien kunnen ook goed erg worden op mensen.

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 10:05

Als je snachts een platte schaal met een kaars in het midden neerzet en erom heen een beetje water met olie en afwasmiddel heb je smorgens een kleine indicatie hoeveel er in je huis zitten :D
Schrik niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 11:33

[LZP] > [BB]

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 11:46

Vlooien kunnen idd mensen prikken . Krijg al jeuk als ik er aan denk!
Ik zou idd Stonghold gebruiken voor op de dieren! Dat werkt veel beter.
Voor de omgeving gebruiken wij altijd, voordat we op vakantie gaan, spuitbussen van Beaphar (tapijtspray) kost € 10,50 en voor ons huis (woonkamer, 3 slaapkamers, trappen en zolder) gebruik ik nog geen 2 bussen. Dit werkt ook lang door! na 6 weken vind je nog dooie spinnen! (we hadden gelukkig geen vlooien ;) ) Alles wat kruipt gaat kapot zodra het op de vloer komt!

Succes!

@Priscilla
Hoe kom je aan dat "recept" ? Is het de kaars waar ze op af komen?

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 13:01

Het is het licht en de warmte waarschijnlijk...
Het is een grootmoeders recept en heb het uit geprobeert en ja het helpt echt!!
Was naar dierenarts geweest en de vlooien kunnen tegen de tegenwoordige vlooienmiddelen.. en aangezien er een plaag was/is kwamen er veel mensen met die klachten dat ze niet van de vlooien af kwamen.