Ziektekostenverzekering hond (of kat)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NdV74

Ziektekostenverzekering hond (of kat)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 17:21

Wie heeft er een ziektekostenverzekering afgesloten voor zijn/haar hond (kat mag ook)?
Onze nieuwe hond is vorige week geboren *\o/* en nu zit ik er sterk aan te denken om een verzekering af te sluiten.
Maar er zijn zoveel aanbieders!

Dus als je zo'n verzekering hebt, bij welke zit je dan en hoe bevalt het (snelheid verwerken declaraties, klantvriendelijk etc etc).

zonnebloem18

Re: Ziektekostenverzekering hond (of kat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 18:06

Doen echt je weet maar nooit helemaal met een lompe pup.

Ik heb mijn kat net weg moeten brengen voor een spoedoperatie en vind het een heel fijn idee dat ik zelf maar 35 euro zal moeten betalen en de verzekering de rest vergoed.
En ik me dus geen zorgen hoef te maken of ik het wel kan betalen of niet.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 18:14

Wij hebben dus net onze hond verloren aan maagkanker, dat heeft me echt een hoop geld gekost (en helaas heeft dat niet mogen baten). Toen baalde ik dat ik geen verzekering had.
Nu beginnen we dus weer opnieuw en ik hoop dat ons de ellende van de vorige keer nu bespaard blijft, maar zeker weten doe je dat natuurlijk niet.
Vandaar dus ook mij twijfel, wel of niet verzekeren.

Waar heb jij je verzekering lopen?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 18:15

Ik heb voor 2 dieren een verzekering,ik ben er echt blij mee hoor.de pers is al een tijdje wat dunner aan het worden,dus die laat ik eens goed na kijken.Zou ik ook zonder verzekering gedaan hebben hoor, maar toch?

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 18:25

Inderdaad, bij ons dus ook. Alleen was het wel een aanslag op de spaarrekening ;)

Waar heb jij je verzekering lopen? Er zijn er zoveel, ik zie door de bomen het bos niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 18:38

Doen!
Mij raadde ze toen petplan aan of Proteq aan en heb beide bestudeerd, ben voor petplan gegaan, waarom?
Ze vergoede bij het uitgebreide pakket 100 euro vlooien, vaccinatie en wormmiddelen, slechts éénmalig een eigen bijdrage van €35 (Als je de rekeningen opspaart voor een jaar)

Bij Proteq betaal je iedere keer een eigen bijdrage van 19% bij elke declaratie en dat kan pittig oplopen als je een paar rekeningen heb lopen en een fixe moet betalen. Kan je jaarpremie zijn!

Hier kan je ze vergelijken;
http://www.dierverzekeringvergelijking.nl/

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 18:39

Ik ben gegaan voor petplan maar het is best lastig petplan keert uit tot 2000 euro en proteq tot 3500 maar bij proteq moet je 19% zelf betalen en bij petplan is dat maar 35.

Hier kan je alles vergelijken: http://www.dierverzekeringvergelijking.nl/

Pico Bello zou ik afraden, iemand via een ander forum wacht nu al een jaar op ongeveer 500 euro.

De klantenservice van Petplan vind ik trouwens echt super dingen zijn snel geregeld of veranderd en naar ik hoor declareren ze heel snel.
Volgens het boekje declareren ze binnen 2 weken bij proteq hoor is verhalen tussen 1 week en 10 weken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 18:40

Pico Bello is failliet.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 18:41

Oke dat wist ik nog niet maar dat is wel erg fijn voordat er nog meer mensen met hun in zee gaan.

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 18:43

Zeker doen idd! Ben er ook heel blij mee ook al heb ik het nog niet zoveel nodig gehad.
Heb 1 bij Proteq en 1 bij Petplan, met de laatste nog geen ervaring

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 18:44

Ik dacht dus dat ze geen site meer hadden maar ze nemen dus nog steeds mensen aan Zonnebloem, dus luister maar naar ons advies en lees de berichten dr maar op na bij radar, deze maatschappij keert niet uit int alleen.

Ben jij wel van ze afgekomen Zonnebloem kon je makkelijk overstappen naar Petplan?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 18:55

Ik heb er zelf nooit gezeten, maar toen ik zelf aan het informeren was naar verzekeringen werd me verteld vooral niet naar Pico Bello te gaan.
Die persoon heeft nooit iets van de declaratie's terug gekregen en zit nu bij Proteq en heeft uiteindelijk zelf alle kosten moeten betalen.

Pico Bello doet volgens mij nog steeds gewoon zaken: http://www.dierenverzekering.nl/

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 18:56

Absoluut doen! Wij hebben onze Fief ook als gezonde pup gekocht en toch heeft hij ons al wat centjes gekost (zie profiel). Wij zijn verzekerd bij Proteq voor ik dacht 12,50 per maand en je krijgt grotendeels terug :). Ben er enorm tevreden over!

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 21:17

Ik heb al mijn dieren verzekerd bij petplan .. en nog 2 bij proteq en die gaan ook tzt over naar petplan als het contract afglopen is...
Heb trouwens nu 7 dieren verzekerd bij petplan.

Petplan keert super snel uit super klantenservice en bij mij nog nooit moeilijk gedaan...

Bij proteq heb ik ook wel ns 7 weken op mn geld moeten wachten, bij petplan altijd binnen 2 weken .. laatste keer zelfs binnen 1 week op de rekening...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 22:01

Babsiej spaar je ze niet op zodat je slechts eenmalig die eigen bijdrage hoeft te betalen?

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 22:21

nou dit waren rekeningen van januari...

En dat was onder andere voor een consult en een oog operatie, dus dacht ach laat ik die ns declareren :o

Normaal spaar ik ze wel even op idd... :D

Ik betaal overigens 15 eigen bijdrage, heb ik zelf voor gekozen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 14:33

O op die fiets :) Fijn dat ze dus de declaratie's zo snel afhandelen zonder problemen. Ik heb hier ook een stapeltje liggen, straks de sterilisatie dan heb ik mn premie er voor dit jaar al weer uit.
Als ik straks andere katten heb gaan ze ook naar Petplan, ik heb dr een goed gevoel bij en schrik elke keer wel zo als ik naar de DA moet met ze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 14:46

Maandag komt mijn kitten en ik zat ook aan een verzekering te denken.

de verzekering plus, en dan sterilisatie verzekering. Zou dat genoeg zijn?

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 15:17

Wij hebben onze hond verzekerd bij Proteq en we zijn helemaal tevreden! We krijgen snel ons geld terug en worden goed geholpen.
Veel plezier met je pup, en slim dat je hem wil verzekeren. Omdat wij onze hond verzekerd hebben gaan we soms net iets eerder naar de dierenarts omdat we het geld toch terugkrijgen voor een groot deel.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 15:24

Sterilisatieverzekering is alleen zinvol als je dierenarts daar meer dan 100 euro voor betaald alders heb je hem alsnog zelf volledig betaald.

zonnebloem18 schreef:
Ik heb mijn kat net weg moeten brengen voor een spoedoperatie en vind het een heel fijn idee dat ik zelf maar 35 euro zal moeten betalen en de verzekering de rest vergoed.
En ik me dus geen zorgen hoef te maken of ik het wel kan betalen of niet.

Om hier nog even op terug te komen, gisteren dus de staart van de kat tussen de deur gehad door een windvlaag, rekening 200 euro en het ziet er naar uit dat het topje toch aan het afsterven is dus maandag misschien een gedeeltelijke staartamputatie.
Dat zal ook wel zo'n 200-300 euro worden en ze zit nog maar 6 maanden in de verzekering dus ongeveer zo'n 60 euro dus mijn premie heb ik er voor de komende 3 jaar wel uit.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 10:50

Proteq heb ik voor de hond en dat is erg goed, en voor de kat heb ik petplan maar dat heb ik nog niet nodig gehad.Daar ga ik van de week kennis mee maken als mijn kat naar de d.a gaat.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 11:21

Wij hebben voor onze 4 katten Proteq Extra. Goede ervaringen mee, nette en snelle service en uitbetaling.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 11:37

Mijn kat is bij petplan verzekerd, maar hier heb ik verder (gelukkig) nog geen ervaring mee met uitkeren. Mijn jongste hond is bij Proteq verzekerd. Mijn hond heeft nier falen, en alle testen worden netjes vergoed. Het uitbetalen vond ik ook snel gaan, duurde maar iets van 2 weken.
Mijn oudste hond is niet verzekerd. Toen ik hem net had was het nog niet zo in om je dier te verzekeren. En helaas had hij gelijk al zoveel problemen dat hij op latere leeftijd niet meer geaccepteerd werd. Die hond heeft me zoveel geld gekost (kost hij nog steeds ;) , want gelukkig doet hij het nog steeds), dat ik nu mijn dieren wel gelijk verzeker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 11:40

wij hebben onze dieren niet verzekerd, de meest voorkomende dingen zijn niet verzekerd.. een kennis had haar hond ook goed verzekerd, kostte nog best wat per maand, hond heeft meer dan 5 jaar in de verzekering gezeten, op het moment dat er foto's en medicijnen nodig waren kreeg ze niets en kon ze het alsnog zelf betalen.. wij hebben een bedrag opzij staan voor onverwachte dierenarts kosten.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 11:42

Mijn kat en 1 hond is verzekerd bij petplan, eerst was ik bij proteq.
Proteq is ook heel fijn en ook snel met uitkeren, maar petplan had voor mij een fijner pakket.
Ik heb nog een hond maar die krijg ik niet meer verzekerd, helaas.