ik haat die kat !

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

freespirit

ik haat die kat !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 10:27

En nou ben ik al geen kattenliefhebber....nou begin ik ze echt te haten !!

Normaliter heb ik geen problemen met de drie katten van de buren. Ze lopen hier over het erf, zitten in onze stallen, vervelend maar daar heb ik verder geen probleem mee.
Een van die katten is jong en erg speels, brutaal en nergens bang voor, zelfs niet voor mijn honden, tot zover nog geen probleem.

Ware het niet dat die kat over de heining van de kippenren springt en achter mijn kippen sluipt, ze opdrijft om er vervolgens bovenop te springen

Mijn 4 erg tamme kips zijn dan compleet van slag, gillen de hele buurt bij elkaar en proberen zelfs de ren uit te vliegen. Haantje is lief maar niet erg dapper en zet 't ook op een lopen. Ze zijn in staat om in blinde paniek allemaal de ren uit te vliegen.

Nou kun je appels niet met peren vergelijken, maar ik heb 5 jaar geleden dik 15.000 euro uitgegeven om ons land te voorzien van houten hekwerk met dubbel stroomdraad zodat ik paarden kon houden en niemand daar last van zou hebben. Ook heb ik voorzieningen getroffen dat mijn honden niet op andermans erf of grond kunnen komen.
Kippetjes zitten ook netjes in een ren.

Waarom moet ik dan last hebben van andermans kat ? Ik klaag niet over het feit dat ze in m'n tuin schijten, maar omdat mijn beessies aangevallen worden !!!
Buren trekken hun schouders op en zeggen :"tja, katten zijn loslopende dieren en wat kunnen wij daaraan doen ?".

Ik ben inmiddels zó kwaad dat ik in staat ben het beest wat aan te doen. De hele dag sta ik paraat met een supersoaker/waterpistool om die k*tkat weg te jagen en iedere keer zit ie er weer.

Wat kan ik hier aan doen ? Een net over de ren spannen gaat niet.

LovingTweety

Re: ik haat die kat !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 10:31

Ik zou als ik jou was de kat naar het asiel brengen en zeggen dat die je kippen aanvalt. Dan mogen je buren ze daar weer voor een bedrag uit halen.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 10:31

jee ik zou het niet direct weten. ik heb zelf katten, maar ik kan er mij volledig in vinden dat je hier erg boos (en terecht) om wordt.

Vooral omdat er blijkbaar niet met de buren te praten valt. :\
Kan je de omheining van de kipperen hoger maken . Stroomdraad op zetten ?

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 10:33

Wat je al zegt. Een waterspuit om de katten mee nat te spuiten dan blijven ze even weg maar komen waarschijnlijk terug als jij er niet bent. Mijn oma heeft ook erg last van katten in haar tuin en heeft het waterpistool ook geprobeerd maar zonder al te veel succes. Nu had ze een apparaat gezien bij de intratuin (geloof ik ) die maakt een geluid dat wij niet kunnen horen maar de katten wel. Maar ik vrees dat honden en andere dieren dat ook kunnen horen. Zul je even moeten googlen misschien dat je het dan kunt vinden.
Of de katten vangen en bij de buren afleveren...

Veel succes in ieder geval, ik heb mijn hondjes die de katten de stuipen op het lijf jagen. Dus geen katten in de tuin :D

k4tink4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 10:33

Even in overleg met politie vragen wat je het beste kunt doen.
Je hoeft niet persee aangifte te doen, maar ze weten wel wat jou rechten zijn en kunnen je daarin goed adviseren.

Gewoon eventjes langsgaan +:)+
Succes!!

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 10:34

Krissie0 schreef:
Wat je al zegt. Een waterspuit om de katten mee nat te spuiten dan blijven ze even weg maar komen waarschijnlijk terug als jij er niet bent. Mijn oma heeft ook erg last van katten in haar tuin en heeft het waterpistool ook geprobeerd maar zonder al te veel succes. Nu had ze een apparaat gezien bij de intratuin (geloof ik ) die maakt een geluid dat wij niet kunnen horen maar de katten wel. Maar ik vrees dat honden en andere dieren dat ook kunnen horen. Zul je even moeten googlen misschien dat je het dan kunt vinden.
Of de katten vangen en bij de buren afleveren...

Veel succes in ieder geval, ik heb mijn hondjes die de katten de stuipen op het lijf jagen. Dus geen katten in de tuin :D

Dat apparaat hebben mijn ouders ook in de tuin om de katten van de buren bij zijn vogeltjes weg te halen. Probleem is alleen dat ik het geluid dus ook hoor.... en dat is pijnlijk!

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 10:35

Ow dan zal ik mijn oma er voor waarschuwen, want ik dacht dat die dingen nog wel een hoop geld kosten...

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 10:35

Stroomdraadje bovenlangs de kippenren spannen? ik heb ook wel eens gehoord van draad met een pvc-buis eromheen, als de kat er dan opspringt, gaat de buis rollen en krijgt ie geen grip.
Geen idee of het werkt hoor, ik doe maar een suggestie ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 10:40

Ik denk dat ik een paar stroomdraadjes zou spannen...

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 10:42

Stroomdraadjes spannen als dat mogelijk is en als de buren echt niet willen luisteren de kat naar het asiel blijven brengen of de politie bellen. Het zijn hun katten, daar hoef jij geen last van te hebben.

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 10:44

Ik zou ook de katten naar het asiel brengen. Vind dat dit wel erg ver gaat hoor. Zijn hun katten dan moeten ze er ook maar beter opletten.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 10:45

Ik zou kijken of zo'n apparaat wat is en dan moeten de buren maar delen in de kosten hoor! Dat doen ze bij mn schoonouders ook, die hebben last van de katten van de buren en die treffen nu allemaal maatregelen (ook dingen die de kat uit de tuin moeten houden) en de buren betalen daarvoor!

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 10:50

Nog een paar tips (vriendje's tuin was helaas ook érg geliefd):
- tijgermest, kun je krijgen bij een aantal dierentuinen. Tijger = erg grote kat, dus alleen echte lefgozers komen dan nog terug
- bierflesjes met ammoniak
- hertshoornolie
- wijnruit (Ruta graveolens) aanplanten
'k heb alleen geen idee wat je kippen van die luchtjes vinden ...
en als laatste redmiddel idd kat vangen en bij het asiel afleveren. Het is niet jouw kat, dus je zou er geen last van moeten hebben. Als je buren dat niet (willen) inzien, zul je het dus hún probleem moeten maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 10:51

Ik denk dat een kip ook niet heel relaxed meer is als 'ie tijgerpoep ruikt :=

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 10:54

een stroomdraadje is ook geen optie omdat één van de kips nog wel eens bovenop de heining wil gaan zitten rondkijken. Dan heb ik 'fryed chicken'.... :+

Het vervelende is dat ik dus al met de buren ben gaan praten om e.e.a. uit te leggen. Zij erkennen de overlast wel, maar trekken verder hun handen er van af. "Katten zijn loslopende dieren" word er dan gezegd, en "wat kunnen wij er aan doen ?". Ik baal van die houding, ik heb toch ook alle moeite gedaan om te zorgen dat zij geen overlast van mijn dieren hebben ?

De verstandhouding met de buren is verder prima....nog wel...zou ik die kat naar het asiel brengen....dan dus niet meer >;)

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 10:58

Dan zouden ze toch snel last hebben van loslopende honden bij mij... Kijken hoelang die attitude nog duurt van loslopende dieren.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 10:59

Zij hoeven toch niet te weten dat jij de kat naar het asiel gebracht hebt ;)

k4tink4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 11:00

Mijn hond is anti-vreemde-katten, tijdje lenen :D?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 11:02

Naja, ik snap TS wel, de link naar haar is natuurlijk snel gelegd, gezien ze al eens over de kat is komen "klagen". Lastige situatie hoor!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 11:02

Zij kunnen toch een stroomdraadje om hun tuin spannen?

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 11:03

Mijn west highland white terrier die heeft aan alle katten een schurft hekel en als die ze te pakken zou krijgen dan zul je de katten niet snel meer in de tuin hebben.
Kan haar wel eens langs brengen als we bij mijn oma zijn in Roden :D

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 11:05

Sonja schreef:
Ik denk dat een kip ook niet heel relaxed meer is als 'ie tijgerpoep ruikt :=

:= _O- Sorry, heel erg OT...

Ik denk dat de meest diervriendelijke manier toch een stroomdraadje o.i.d is. Ik blijf het nog steeds van de zotte vinden dat jij kosten moet maken en moeite moet doen om andermans katten van jouw erf af te houden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 11:05

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 11:08

Die mensen zouden bij mij last krijgen van loslopende honden. Heb je geen stal of schuur waar je t beest een poosje in op kan sluiten? Wel voeren uiteraard, maar bakje brokjes, bakje water en een dekentje, en dan gewoon n poosje laten zitten. Want ja, jij hebt dichtslaande deuren, kan je toch ook niets aan doen...

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 11:08

Katten vangen in zon grote diervriendelijke val en ze daarna 10km van huis in de bossen uitzetten!