Ik wilde even iets met jullie delen.
Vorige week/afgelopen vrijdag was er bij me werk een vrouw binnen komen lopen met een albertheijn tas.
De vrouw was geschokt en beetje paniekerig. We vroegen of we de vrouw konden helpen.En ze vertelde dat ze de tas aan de weg had gevonden. Dit was begin vd avond.Ze deed de tas open. En tot onze grote verbazing zaten daar 2 kleine kittens in.
Gedumpt op straat in een plastic tas met de letters HELP erop geschreven. Wie doet nou zoiets?

Helaas gebeurt dit nog veel te vaak dat er kittens op straat worden gedumpt en]/of gevonden door iemand.
Ik begrijp ook nog steeds niet daardoor waarom mensen met een poes in huis dat ze die niet gewoon steriliseren als ze er geen nestje mee willen vanwege de onkosten of zorg die ze niet willen..Ik werk als dierenartassistente en maak dit dus vaak mee.
We hebben de 2 nagekeken en ze hebben beide last van ontstoken,opgezwollen ogen door de niesziekte.
De een had 2 dichte ogen en de andere 1 goed oog.We hebben ze lekker warm ondergestopt in een hok en melk gegeven en de nodige zorg.
Al snel bleek dat deze twee kittens zo jong zijn dat ze zelf het eten nog niet goed snappen.
Dus kwam ik op t idee om ze vanaf vrijdag avond mee te nemen naar huis om ze dan om de zoveel uur te kunnen voeden.
Me collega's keken me aan of ze water zagen branden, want ik ben helemaal geen katten mens. Ik vind ze leuk als ze van iemand anders zijn en niet je open krabben

Dus vanaf toen ging ik er 4 x per nacht uit om melk te geven en ze te verzorgen.
De ene woog net 250 gram en de andere net 350 gram. En we schatten ze op een leeftijd rond de 4/5 weken.
Zo kwam ik gesloopt en wel me weekend door en ondertussen ook werken en me paarden en de dagelijkse dingen doen.

Maandag merkte ik dat de oogjes helemaal geen verbetering hadden.
Terwijl de a.b wel al iets verbetering had moeten geven. De kleine kitten zag helemaal niks.
Die botste overal tegenop en moet echt begeleid worden met alles. Eten moest aangegeven worden,de kattenbak was lastig te vinden.En zich warm houden of wassen kon die zelf ook niet. Deze kreeg van mij al extra zorg.
De andere kitten met 1 goed oog was al volop begonnen met spelen,klimmen en mauwen en lekker de nagels ergens in zetten en echt zich te gedragen als kitten.Ook het eten ging beter bij hem. En waste zich wel gewoon en ging netjes naar de kattenbak.
Woensdag moest ik weer werken.Ik had toen 2 dagen vrij gehad en volop de verzorging van de kittens gedaan.
De d.a heeft naar de kittens gekeken en we hebben toen geconstateerd dat de kleine kitten met 2 ontstoken ogen ook een longontsteking op had gelopen. En de ogen niet meer te verhelpen zijn. We hebben toen de beslissing genomen om deze in te laten slapen.
Het diertje was er te erg aan toe om zowel van de longontsteking af te komen als van de ontstoken ogen waardoor die nooit zou kunnen zien.
En dan nog het zelfstandig moeten kunnen leven.Alles bij elkaar werd gewoon de oplossing om t in te laten slapen.
Ik (als niet katten mens) heb nog nooit zo erg staan huilen om het inslapen van een dier..ik vond het verschrikkelijk!
Gewoon het scheiden van de 2 kittens en het niet kunnen redden van de kleinste.
Ik kon kiezen om de overige kitten mee te nemen of naar een opvang adres te doen.
Ik wilde m meteen meenemen, en dat heb ik ook gedaan.
Hij (nog naamloos) is echt een draak sinds die de volle aandacht krijgt.
Hij speelt en slaapt heel veel, eet goed en is echt vrolijk en mauwt en spint en doet zoals een kitten hoort te doen.
Zijn slechte oog word er op latere leeftijd uitgehaald daar is hij nu nog te zwak voor.Zijn goede oog functioneert tot nu toe zoals het hoort.
Dus daar ben ik blij om.
Ik ben er nog niet over uit of ik m zelf uiteindelijk hou. Hij moet eerst lekker aansterken en goed zelfstandig eten daarna zien we verder.
Ik moet zeggen dat ik dit als een nieuwe ervaring zie voor mij vanwege mijn werk. Dit is de eerste keer dat ik een kitten zo verzorg als deze.
En voor langere tijd. Het doet me goed dat ik hem een kans heb gegeven en hoop dat hij een goede huiskat kan worden.
Ik heb een aantal fotos wel in een link geplaatst.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-AFHBHV3B.jpg
Oogjes,hier zie je hoe ze waren.Net als het rechter oog,zo waren beide ogen van de andere kitten.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8UDBFM4P.jpg
Het verschil in grootte, het kleintje kon ik makkelijk in 1 hand leggen.De andere is net zo groot als mijn hand.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HRNPXOPN.jpg
Hier de oogjes van de kater, je ziet duidelijk dat het goede oog verbeterd is.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GUKPWFFT.jpg
Lekker in slaap tuimelen.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-GE7KLUZR.jpg
"Je knuffel is je grootste vriend"

Jullie kunnen denk ik wel aan me merken dat ondanks dat ik nooit echt een kattenmens ben geweest,dat ik toch wel erg van dit kleintje ben gaan houden in die korte tijd dat ik ze verzorg.Ook me vader die er niet aan moest denken dat er ooit een kat in huis kwam,die vind het (laat hij voorzichtig merken door zo af en toe te kijken naar m) wel leuk.

Ik wilde dit verhaal eerst niet plaatsen,maar wilde eigelijk een klein beetje lezers laten weten dat er nog steeds teveel kittens op straat belanden.Bedankt voor het lezen van dit verhaal.