Onze binnenpoes en de buitenpoes van de buren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Onze binnenpoes en de buitenpoes van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 19:35

Pfff, wat een gedoe..
Wij hebben twee binnenpoezen die zich prima binnen vermaken en genoeg hebben aan elkaar. Sinds kort hebben ze een kleine, lage buitenren op het balkon zodat de kattenbakken buiten kunnen staan (we wonen op een appartement). En sinds die tijd ruikt de buitenpoes van een paar huizen verderop onze ren dus en komt regelmatig (meerdere keren per dag) een kijkje nemen en sullig voor het raam zitten kijken en een beetje miauwen zonder iets te doen verder Dromen
Onze poes wordt daar dus stapelgek van en zet een dikke staart op, gaat brommen en slaan tegen het raam. Binnen vanachter glas en soms buiten in de ren. En dat dus meerdere keren per dag Rolleyes Wordt er een beetje flauw van onderhand. Ik kan wel die andere kat gaan wegjagen maar dat is ook geen blijvende oplossing natuurlijk.
Het is ook de enige poes die langs komt. Aangezien wij in een appartement wonen met het grote dak van de supermarkt beneden als 'achtertuin' voor die buitenpoes. Buiten gaan is voor onze poezen geen optie, dus dat gebeurt iig niet. Ze tonen ook totaal geen interesse naar buiten.

Gaat dat nog ooit over, is er een remedie of wat kan ik doen?

Anoniem

Re: Onze binnenpoes en de buitenpoes van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 21:14

Nou als ik het zo lees denk ik dat jou katten het juist enorm spannend vinden en door hun binnenleven weinig tot niets gewent zijn, sorrie mijn mening gooi ze lekker naar buiten leer ze sociale vaardiheden aan.
Goed maar dat zou ik doen, jij heb dr wss bewust voor gekozen ze binnen te houden Knipoog Dus is dat geen optie.
Ik zou ze als ik jou was zoveel mogelijk negeren en hun gang laten gaan, vooral niet weg gaan jagen dan blijf je aan de gang.
Katten horen normaal gesproken in het buitenleven uit te vechten in welke rang ze zitten, dit is nu niet mogelijk dus zal het vrees ik.....altijd wel zo blijven hooguit iets minder worden omdat het wat went, maar ik vrees dat het ergste Haha!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 21:19

Onze katten kunnen niet buiten, eentje durft niet eens naar buiten en de andere hebben we de vorige keer dat ze is ontsnapt van een schuurtje bij de achterburen mogen plukken omdat ze er niet af durfde vanwege de hond en niet meer op ons grote dak kon springen. Beest verdwaalt dus gewoon en het is ook geen optie om één kat naar buiten te laten gaan en één binnen te houden.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 00:06

Onze kat komt wel buiten, maar wanneer er een andere kat buiten rond loopt en zij is binnen, reageert ze precies hetzelfde als de kat van de TS. Dus zeggen dat die kat naar buiten moet vind ik een beetje onzin...

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 00:08

Als jullie hoog wonen niet doen, mijn oma haar kat sprong altijd in de boom vanuit het balkon maar is eens mis gegaan, toen dus dood Boos!

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 00:12

Weet je toevallig van wie die kat is?
misschien kun je dan naar die mensen toe met de melding dat die bij jou overlast bezorgt...

lijkt me niet prettig, ook niet voor je eigen kat want die loopt zich alleen maar te stressen door die andere kat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 08:09

marielleaartsen schreef:
misschien kun je dan naar die mensen toe met de melding dat die bij jou overlast bezorgt....

Een kat die voor een raam zit bezorgd overlast? Verward Het moet niet gekker worden zeg !
That's life Lachen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 08:19

Verstandig dat je ze binnenhoud.
Een kat kan heel goed binnen zijn, zeker met een rennetje aan het huis.
Buiten zitten zoveel gevaren als ziektes , kattenmeppers, rotjeugd,verkeer etc etc.

Ik zou het gewoon even aankijken, hier heb ik ook wel eens katten die een kijkje komen nemen voor het raam, niet lang, want door mijn tuig worden ze wel weggejaagd haha die trekken me dan ff hun scheur open.

Wel zat hier eerst wel eens een hele vieze witte kater, met vieze ogen, vieze neus. Die heb ik wel elke keer weggejaagd, bah dat ie zijn ziektes elders verspreid.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 09:49

crossmonster schreef:
Verstandig dat je ze binnenhoud.
Een kat kan heel goed binnen zijn, zeker met een rennetje aan het huis.
Buiten zitten zoveel gevaren als ziektes , kattenmeppers, rotjeugd,verkeer etc etc.

Ik zou het gewoon even aankijken, hier heb ik ook wel eens katten die een kijkje komen nemen voor het raam, niet lang, want door mijn tuig worden ze wel weggejaagd haha die trekken me dan ff hun scheur open.

Wel zat hier eerst wel eens een hele vieze witte kater, met vieze ogen, vieze neus. Die heb ik wel elke keer weggejaagd, bah dat ie zijn ziektes elders verspreid.

We wonen niet voor niks in Helmond he Haha! (Helmonders worden kattenmeppers genoemd)

Mijn ene poes lijkt ook nog eens behoorlijk op een raskat dus ben bang dat die het sowieso niet lang overleeft en die is als de dood om naar buiten te gaan Clown
Ik wil ook niet dat mijn poezen bij anderen overlast bezorgen (mijn buurman is hartstikke allergisch voor katten en de ene is al ooit bij hem naar binnen gewandeld toen ze even los op het balkon mocht ROFL ).

En ook als onze kat dus haar dikke staart op zet, het raam aanvalt en door het hele huis loopt te hissen en laag te brommen blijft ie nog sullig voor zich uit zitten kijken Clown Is echt een duffe poes haha. Hopelijk houd het vanzelf een keertje op dan Nagelbijten / Gniffelen

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 10:01

kun je die ren niet wat hoger maken en het raam erin betrekken zodat de buitenpoes daar niet meer kan gaan zitten?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 10:04

Het nadeel is dat we aan de achterkant (waar die poes dus zit) alleen maar raam hebben van de vloer tot aan het plafond Tong uitsteken
Hij zit dus gewoon op de grond en kan zo naar binnen kijken. Naast de ramen zit een deur en daarnaast zit de ren. Die wordt van de lente/zomer verhoogd (is nu laag zodat de kattenbakken er in passen) zodat ze meer ruimte hebben buiten.
Het hele balkon afzetten is geen optie voor vriendlief en ook niet voor de VvE ben ik bang Clown

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 10:13

en een stuk van dat plastic wat ze ook in badkamers etc gebruiken zodat poes er niet doorheen kan kijken maar wel licht binnenkomt?
je moet toch wat.... Lachen

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 10:23

Ach meid,over een tijd zullen jouw katten er niet meer op reageren.
Het went langzaam maar zeker hoor. Ja
Ik heb het ook met onze kat,die beslist niet los buiten mag ivm de gevaren hier voor een buiten kat.
In het begin was hij ook woedend op katten die even kwamen "buurten", maar nu let hij niet eens meer op ze.
Weg jagen heeft idd weinig zin,deze nieuwsgierige rakker komt toch terug om te gluren bij de buren. Knipoog
Succes en groetjes, Doei!

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 11:18

Chiqa schreef:
marielleaartsen schreef:
misschien kun je dan naar die mensen toe met de melding dat die bij jou overlast bezorgt....

Een kat die voor een raam zit bezorgd overlast? Verward Het moet niet gekker worden zeg !
That's life Lachen

Ga niet weer in discussie, die staan er genoeg op bokt over overlast katten.
Maar katten horen niet zonder toezicht buiten, iemand had dit zelfs gevonden in de wet...

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 12:32

Dat niet-transparante plastic is misschien wel een goede oplossing! Dat moeten we toch nog kopen voor op een andere deur, dus een beetje extra maakt dan ook niet uit.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:50

En anders even in je handen klappen of een schreeuw geven als je kat zo over de pis gaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 17:31

marielleaartsen schreef:
Ga niet weer in discussie, die staan er genoeg op bokt over overlast katten.
Maar katten horen niet zonder toezicht buiten, iemand had dit zelfs gevonden in de wet...

Tuurlijk Haha! Dromen
De wet van Bokt.
Nee idd gaan we niet over in discussie totaal zinloos de kat mag buiten lopen immers, punt.
En aan TS jou kat went er echt wel aan hoor, gewoon lekker laten gaan is goed voor ze.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 17:40

nee niet de wet van bokt, iemand had het opgezocht

Citaat:
Heb trouwens even gezocht op wetgeving mbt katten, tot nu toe kwam ik dit tegen:

Artikel 4
1. De bezoldigde ambtenaren van de rijks- en gemeentepolitie, alsmede de daartoe door Onze Minister van Justitie aangewezen onbezoldigde ambtenaren van de rijks- en gemeentepolitie, zijn bevoegd:

a. honden en katten op te vangen, die tussen zonsondergang en zonsopgang elders dan op het erf van de eigenaar of houder zonder toezicht worden aangetroffen;

b. honden en katten, die zich zonder toezicht bevinden op erven of in het veld als bedoeld in artikel 1 van de Jachtwet, en welke een onmiddellijk gevaar vormen voor zich op het erf of in het veld bevindende dieren, waarvan de instandhouding gewenst is, te vangen en, als geen ander middel tot afwering van het gevaar ten dienste staat, te doden.

2. Het hoofd van de plaatselijke politie van de gemeente waar de hond of de kat is gevangen of gedood, geeft van dit vangen of doden bericht aan de eigenaar of houder van het dier indien deze bekend is. De eigenaar of houder is verplicht het dier, indien dit nog in leven is, binnen twee weken na de datum van het bericht op te halen of te doen ophalen.

3. Niet nakoming van de in lid 2 gestelde plicht wordt gestraft met geldboete van de eerste categorie.

4. Bij of krachtens algemene maatregel van bestuur kunnen nadere regels worden gesteld met betrekking tot het in de voorgaande leden bepaalde.

Citaat:
Nergens kan ik vinden dat katten apart genoemd worden, lijkt erop dat het dus inderdaad gewoon gedoogd wordt en zeker geen recht is dat katten los mogen lopen.

Maar goed gaat het topic niet over natuurlijk.

Succes TS hoop dat dat plastic werkt

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 17:45

het is artikel 4 van wat?? van welke wet?? dit zegt me zo niks.....

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 18:19

Nou gelukkig hoeft hij nog niet dood Vork

Ben er gisteren achter gekomen dat het vooral het belletje van de andere poes is dat ze horen en waar ze dus op reageren. Ook gaat hij op de ren zitten waardoor hij alsnog naar binnen kan kijken, ben dus bang dat het plastic niet gaat werken...
Maar voorlopig moeten ze er maar aan wennen Vork

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 19:19

nee zo bedoelde ik het ook nie, maar doelde meer op dat katten eigelijk niet buiten horen, naar wat ik heb gelezen/gehoord.

zou zo kunnen dat ze er aan went.
Maar goed ze zou ook haar plekkie kunnen verdedigen.

Zou het even tijd geven, als je het zelf niet zo'n ramp vind ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 20:43

cissy schreef:
het is artikel 4 van wat?? van welke wet?? dit zegt me zo niks.....

Nou iig niet het wetboek van strafrecht, dus zal wel het zgn wetboek van bokt zijn Knipoog

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 20:56

zal het navragen stond er idd niet bij waar ze het had gevonden.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 20:59

BrittKitt schreef:
Nou gelukkig hoeft hij nog niet dood Vork

Ben er gisteren achter gekomen dat het vooral het belletje van de andere poes is dat ze horen en waar ze dus op reageren. Ook gaat hij op de ren zitten waardoor hij alsnog naar binnen kan kijken, ben dus bang dat het plastic niet gaat werken...
Maar voorlopig moeten ze er maar aan wennen Vork

stroomdraadje spannen?
dat houd em wel weg

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 03:40

Men neme: een flinke emmer koud water.
Men stelt zich verdekt op.
Men gebruikt: 1 flinke portie geduld en een kopje vliegensvlugheid.

Works like a charm Lachen