Spoed! Hond heeft chocolade gegeten, wanneer echt schadelijk

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

fjordnina

Spoed! Hond heeft chocolade gegeten, wanneer echt schadelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 17:11

Onze hond heeft in een onbewaakt ogenblik een reep pure chocola naar binnen gewerkt. De reep was ongeveer zo groot als een reep van die milka chocola, alleen wat dunner.

't Gaat om een duitse dog. Reden tot paniek of is dit stuk chocola klein genoeg om niet zo schadelijk te kunnen zijn?

tamary

Re: Spoed! Hond heeft chocolade gegeten, wanneer echt schadelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 17:15

Hangt er vanaf hoie gevoelig hij ervoor is, maar pure chocolade is geconcentreerder en dus gevaarlijker. Bel aub NU de DA voor info en waar je op moet letten!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 17:17

200 gram is dodelijk voor een vrouwelijke labrador dus reken maar uit

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 17:18

Ik zou als ik jou was zeker de DA bellen, je kan beter het zekere voor het onzekere nemen.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 17:18

Ach nee joh! Wij hebben een Yorkshire Terrier gehad die van een oude Belgische dame was geweest. Die kreeg dus ook belgische bonbons (meerdere per dag) en kwam moddervet bij ons terecht.
We hebben haar wel altijd goed op gewicht gehouden maar ook best nog eens een klein stukje chocolade gegeven. We weten niet precies hoe oud ze geworden is, maar bij ons is ze zo'n 16 jaar geweest en toen we haar van die oudere vrouw kregen was ze ookal volwassen. Die is dus probleemloos hardstikke oud geworden met al die gigantische belgische bonbons voor dat kleine hondje!
Dat gedoe altijd met die voeding, zoveel honden krijgen chocolade, vroeger was ook helemaal niet bekend dat het zo schadelijk is.
ls je je echt zorgen maakt kun je natuurlijk altijd de dierenarts even bellen.

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 17:19

Fleurtje100 schreef:
Ach nee joh! Wij hebben een Yorkshire Terrier gehad die van een oude Belgische dame was geweest. Die kreeg dus ook belgische bonbons (meerdere per dag) en kwam moddervet bij ons terecht.
We hebben haar wel altijd goed op gewicht gehouden maar ook best nog eens een klein stukje chocolade gegeven. We weten niet precies hoe oud ze geworden is, maar bij ons is ze zo'n 16 jaar geweest en toen we haar van die oudere vrouw kregen was ze ookal volwassen. Die is dus probleemloos hardstikke oud geworden met al die gigantische belgische bonbons voor dat kleine hondje!
Dat gedoe altijd met die voeding, zoveel honden krijgen chocolade, vroeger was ook helemaal niet bekend dat het zo schadelijk is.
ls je je echt zorgen maakt kun je natuurlijk altijd de dierenarts even bellen.

dan heb je vast nog nooit een hond er kapot aan zien gaan

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 17:20

Onze oude hond heeft eens een hele chocolade letter naar binnen gewerkt rond Sinterklaastijd (inclusief verpakking). Chocolade is niet goed voor ze, maar zo dramatisch is het volgens mij ook niet.

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 17:21

Het is altijd de vraag of je hond tegen chocolade kan. Veel honden kunnen dat niet en dan kan het heel erg misgaan. Dus inderdaad nu de DA bellen en kijken of je kunt komen.
Als hij niet ziek wordt is het alleen maar meegenomen, maar als je wacht tot hij het wel wordt, ben je misschien al te laat, voor je bij de DA bent.

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 17:23

Ja mijn hond heeft dit ook een keer gedaan en is net op het randje blijven leven, als mijn moeder niet gelijk de Da had gebeld.. Had ze er nu niet meeer geweest.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 17:24

Inderdaad niet, maar wel al heel veel honden chocolade zien eten en hier niks van zien krijgen. Het zal ook wel schelen wat de darmen gewend zijn. Die van ons at ook altijd met de pot mee (alleen geen friet en sterkgekruide dingen kreeg ze ook niet) en had alleen wat hondenbrokken als ontbijt. Dat is volgens iedereen ook hardstikke slecht, maar ze is juist extreem oud geworden zonder problemen.
Maar zoals ik al zei bij twijfel zou ik altijd de DA even bellen.

sanne222

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 17:24

Als ik jou was gooide ik een flinke schep zout achter op zijn tong, hierdoor gaat ie braken. Chocolade is giftig en elke hond reageert er anders op! Succes!

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 17:25

Ik zou voor de zekerheid maar even de DA bellen, pure chocola kan een gevaar zijn voor zijn gezondheid.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 17:25

Ik zou absoluut de DA bellen, zeker als t om zo'n hoeveelheid gaat. Je zou er toch niet aan moeten denken dat je geliefde viervoeter hierdoor vroegtijdig stopt met leven.....
T is echt link en t hoeft niet mis te gaan maar t risico zou ik niet durven nemen. T is niet voor niets dat je er zo voor gewaarschuwd wordt in de media met pasen enz..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 17:26

honden zijn soms ook van die veelvraten he?
afgelopen pasen heeft de hond bij me op de stalling een hele zak paaseitjes naar binnen gewerkt en er is helemaal niks gebeurd...
nou is dat zowiezo al een hond die van alles op eet.
maar ging dus allemaal goed!

zomaar zout naar binnen gaan gooien mag je nooit doen met een hond!
dat is echt heel gevaarlijk Knipoog

breng hem anders naar de dierenarts die weet precies wat te doen

TessavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 17:28

Waarschijnlijk kotst hij een keer en dat was het. Aangezien het een duitse dog is kan hij nog wel een paar repen op hoor.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 17:33

Mijn ouders zijn van mening dat ze geen tijd hebben om op dit moment met de hond naar de dierenarts te gaan. Dat er overal voor gewaarschuwd wordt interesseert ze geen bal.

Als de beesten hier geld gaan kosten interesseert het ze geen bal.

Conclusie is dus dat er niks gebeurd.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 17:38

Even voor de zekerheid de dierenarts bellen. je hoeft er niet perse langs te gaan. zolang je maar even belt.

dat er honden zijn die niets lijken te krijgen van chocola, houd niet in dat er niets kan gebeuren!
de ene hond wordt al ziek van 1 paaseitje en de volgende kan bij wijze van spreken kilo's chocolade eten zonder ziek te worden. het is dus maar net wanneer de grens bereikt is. en die is bij elke hond verschillend.
in chocola zit theobromide en dit kan de lever niet afbreken. dit wordt dus opgeslagen. het is eigenlijk een beetje hetzelfde idee als jacobs kruiskruid bij paarden. de theobromide blijft zich elke keer na het eten van chocola in de lever opstapelen en op een gegeven moment is voor de lever de grens bereikt en dan heb je echt een probleem.

mexxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 17:39

Onze hond á 30cm heeft wel vaker een chocoladeletter opgegeten,,..niks aan de hand..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 17:42

da zei een keer tegen mij zout geven, de hodn had wss een mierendoosje leeggegeten. Zout moeten ze van braken, is die chocolade ook gelijk eruit, is een vrij grote hond ( heel groot) dus dnek dat wel meebvalt

TessavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 17:42

wanneer de 'grens' bereikt is hangt af van het gewicht van je hond... Aangezien het hier om een duitse dog gaat zal hij voor dat hij last krijgt eerst het hele alfabet aan chocoladeletters moeten eten.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 18:20

In chocolade zit een stofje die een soort adrenaline aan maakt bij honden. Bij mensen kan dat geen kwaad adrenaline, alleen bij honden krijgen een opdonder ervan en daar door stopt het hart. Is geen pretje voor de hond. De ene hond kan er idd beter tegen als de andere. En in witte chocolade zit dat weer niet in. Ik zal dus zeker de DA gaan bellen al is het maar voor informatie bij wat je het beste kan doen. en bellen is gratis Knipoog

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 18:39

Wat een domme uitspraken worden er hier gedaan zeg! Heb er geen andere woorden voor!

Chocola is voor veel honden giftig! En ja je komt er vanzelf achter of jouw hond er snel op reageerd alleen ben je dan al te laat.. De dierenarts kan je hond iets toedienen om te laten braken zodat de (hopelijk nog niet opgenomen) chocola er weer uitkomt. Wil je dit zelf doen dan kan het idd door zout achter op de tong van de hond te strooien.

Héél fijn als mensen hier iets wat een kwestie van leven en dood kan zijn zo bagatelliseren zeg. Wie geeft er overigens expres chocola aan z'n hond Gestoord

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 18:42

fjordnina schreef:
Mijn ouders zijn van mening dat ze geen tijd hebben om op dit moment met de hond naar de dierenarts te gaan. Dat er overal voor gewaarschuwd wordt interesseert ze geen bal.

Als de beesten hier geld gaan kosten interesseert het ze geen bal.

Conclusie is dus dat er niks gebeurd.

Dat is balen voor je! Misschien kan je DA zelf even bellen en uitleggen dat je niet kan komen maar toch graag tips wilt hebben? Sterkte!

Megane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 18:45

Idd even bellen voor wat tips

Onze vorige hond heeft weleens 2 bekers vol merci chocola naar binnen gewerkt (ongeveer 20 van die merci reepjes) daar heeft ze nooit geen last van gehad.
Laatst bijgewerkt door Megane op 17-05-07 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 18:45