Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vjestagirl schreef:Ik zal hem eventjes aanpassen, het moet zijn dat de ideaal temperatuur tussen de 12 en 18 graden ligt. Kouder overleven ze wel, maar is niet echt goed voor ze. Dank je!
breezy302 schreef:Je hebt gelijk. Heel veel mensen weten dit niet. Iedereen denkt dat goudvissen zo klein blijven. 1 van de mijne is al 29cm ( zonder de staart meegerekend). Maar volgens mij heb je wel een fout gemaakt. 40 liter is te klein voor 1 goudvis.
xKatleentjex schreef:Er is nog zoiets dat ze zeggen van goudvissen. Namelijk dat ze maar een geheugen van 3 seconden hebben, en het daarom niet erg is om ze in een kom te houden want ze herinneren zich toch niets.
Ik heb het zelf altijd een zeer bedenkelijke theorie gevonden maar ik ken héél veel mensen(zeker de grote meerderheid) die hier wel rotsvast in geloofd, dus waar of niet?
xKatleentjex schreef:Er is nog zoiets dat ze zeggen van goudvissen. Namelijk dat ze maar een geheugen van 3 seconden hebben, en het daarom niet erg is om ze in een kom te houden want ze herinneren zich toch niets.
Ik heb het zelf altijd een zeer bedenkelijke theorie gevonden maar ik ken héél veel mensen(zeker de grote meerderheid) die hier wel rotsvast in geloofd, dus waar of niet?
Vjestagirl schreef:breezy302 schreef:Je hebt gelijk. Heel veel mensen weten dit niet. Iedereen denkt dat goudvissen zo klein blijven. 1 van de mijne is al 29cm ( zonder de staart meegerekend). Maar volgens mij heb je wel een fout gemaakt. 40 liter is te klein voor 1 goudvis.
Zoals ik hem weet is dat je 40 liter nodig hebt voor 1 vis, en gezien het feit dat je goudvissen met minimaal 5 moet houden, hebben ze dus hoe dan ook 200 liter water nodig.
fenna1995 schreef:Hoe kan het dan dat er in dierenspeciaalzaken gewoon goudvissen met een (dus) te kleine kom wordt verkocht?
mijn grootste goudvis is tevens maar 8 cm (excl staart).
fenna1995 schreef:Hoe kan het dan dat er in dierenspeciaalzaken gewoon goudvissen met een (dus) te kleine kom wordt verkocht?
Vjestagirl schreef:fenna1995 schreef:Hoe kan het dan dat er in dierenspeciaalzaken gewoon goudvissen met een (dus) te kleine kom wordt verkocht?
Dierenspeciaalzaken willen verdienen. Als jij je vis verkeerd houdt wordt hij niet zo oud, dus zul je eerder langskomen om een nieuwe te halen. Daarbij is er veel personeel in dierenspeciaalzaken wat gewoon geen verstand heeft van vissen en je dus alles zal verkopen.
Vjestagirl schreef:annebe schreef:Goed topic! Wanneer ga jij op campagne?!
Dit was het begin ervan. Ik zit erover te denken om deze tekst te perfectioneren en rond te mailen naar dierenzaken in Nederland, met de vraag of ze het op willen hangen op hun aquarium afdeling.
Vjestagirl schreef:Dierenspeciaalzaken willen verdienen. Als jij je vis verkeerd houdt wordt hij niet zo oud, dus zul je eerder langskomen om een nieuwe te halen. Daarbij is er veel personeel in dierenspeciaalzaken wat gewoon geen verstand heeft van vissen en je dus alles zal verkopen.