Ervaringen FarmFood?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nijn

Ervaringen FarmFood?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 18:24

Ik geef nu plusminus 2 weken mijn hond Farmfood, had er erg hoge verwachtingen van maar valt me nu wat tegen.
Haar ontlasting is behoorlijk dunner geworden en is net geen diarree te noemen, en haar geur :x
Se begint steeds meer uit haar mond te stinken en ook haar lijf ruikt steeds meer naar hond waardoor mijn huisje ook.
Ik voerde hiervoor Best Choice en daarmee rook se niet so.

Dierenwinkel segt dat dit komt doordat ik op de pensionmethode ben overgestapt en niet d.m.v. versvoer en adviseert mij dit alsnog te doen, dus stoppen met de brok en eerst 5 dagen vlees geven om vervolgens weer verder te gaan met brok.

Ik set hier echter mijn vraagtekens bij, die geur sou toch niet uitmaken door op een andere manier over te stappen?
Meer mensen hier ervaringen met FF, en kunnen jullie je vinden in bovenstaande?

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 19:01

_O- Ik zit net te typen: is je "z" kapot, en toen las ik je onderschrift

De manier van overstappen kan het volgens mij niet zijn. Het zal gewoon het type brok zijn bij jouw type hond.

zonnebloem18

Re: Ervaringen FarmFood?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 19:34

Wat voor voer gaf je hiervoor.

Wat ik merkte aan mijn kat die voor ze hier kwam slechte brokken kreeg is dat ze moest "ontgiften".
3 weken lang was het een enorme stank en diarree maar toen werd het rustiger en nu is alles normaal.

Het wordt vaak wel aangeraden om een paar dagen pens of vers te geven als je overstapt, maar het is niet perse nodig.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 20:04

Staat in mijn post erbij wat ik eerder gaf, Best Choice dus ;)
Geen groot bekend merk, maar volgens DA en voedingsdeskundige in de winkel (grote winkel dus das geen gewone verkoopmedewerker) beter dan de bekende Eukanuba, Royal Canin etc :j

gappiekabaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 20:26

hoi,

Ik ben er toevallig ook net mee begonnen, vrijdag om precies te zijn. Ik geef wel eerst 5 dagen vers vlees en ga dan op de brok over. Ik heb een 14 jarige dwergteckel en om zijn gezondheids redenen ben ik hier naar overgestapt. Het is wel apart wat het is echt vlees en hij keek er echt zo naar van "baas wat geef je me nu dat eet ik niet". Ik heb het laten staan en meneer koos eieren voor zijn geld en ging eten maar at echt apart. Zijn ontlasting is tot nu toe nog normaal. Zo zie je maar wat er in blikvoer toch echt nepvoer is.
Misschien zou je het toch nog moeten proberen met 5 dagen vers vlees, ik heb wel rundvlees genomen want pens op mijn nuchtere maag klaar maken nee dank je.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 22:03