Ik zit met een vraag en kan eigenlijk nergens een goed antwoord erop vinden.
Een hond van vrienden van mij lag gister plotseling dood in de tuin, gezonde jonge hond(net 2) met een nest pups.
Ze vermoeden dat de hond chocolade heeft gegeten, mensen zijn aan het verbouwen en hebben 5 honden lopen op het erf( grote boerderij) Ze vonden een leeg pak hagelslag, maar ja wie van de 5 heeft het dan opgegeten he.....
Goed honden goed in de gaten gehouden voor symptomen of ander raar gedrag...niks aan de hand, paar uur later lekker met de bal gespeeld achter op het land en toen in huis om te eten en eten voor de honden klaar te maken.
En toen kwam moeders de hond niet eten, ja dan ga je op zoek en vonden ze haar naast de schuur, dood.
Nu mijn vraag, want overal waar ik lees, lees ik dat er symptomen zijn als braken, trillen, enorme dorst, aanvallen ed. Kan chocolade ook dodelijk zijn, zonder het aan te kondigen, dus een sillent killer? Overal staat wel dat het ook tot acute hartstilstanden kan leiden, maar er wordt eigenlijk niet duidelijk of daar dan wel of niet symptomen aan vooraf gaan.
Nog wat info over de hond;
Duitse staander korthaar, teefje, 2 jaar oud ong en altijd gezond geweest en was dus moeder van 9 pups van 5 weken oud.
Alvast bedankt voor het meedenken ed.
Aan reacties van had aub naar de da gegaan heb ik niks aan, omdat het mijn hond niet was en omdat er 5 honden liepen....