Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lia schreef:Ik was heel blij dat Fikkie gisten kon typen want we waren haar bijna kwijt geweest door een forse chocoladevergiftiging...
Ik had vrijdagmiddag chocoldae fudge met nootjes gemaakt en daar gaat 350 gr. pure chocolade in.
Om het te laten afkoelen had ik het goed ingepakt buiten neergezet op een aardige verhoging zodat Fikkie er niet bij zou kunnen (we hebben nl. een hondenluik zodat ze zelf naar binnen en buiten kunnen).
Maar Fikkie ging opvallend vaak even naar buiten en toen ik na 2 uur de fudge naar binnen wilde halen kon ik het niet vinden.
Na wat zoeken had ik het gevonden en was het zeker voor 1/3 opgegeten, dat is dus ruim 100 gram pure chocolade en 70 gram is voor een hondje als Fikkie echt dodelijk en er is geen enkel tegengif....
Ik heb dus gelijk laten braken, gelukkig ging dat heel makkelijk want anders had ik ook nog naar Nunspeet moeten rijden want daar staat mijn apomorfine (braakmiddel voor als de hond drugs binnen krijgt) die ik nog steeds in mijn auto moet leggen.
's nachts is ze heel erg ziek geweest, stuiptrekkingen, fladderend hartje en af en toe helemaal wegvallen maar gelukkig heeft ze het gered.
Ik heb 2 keer op het punt gestaan haar te reanimeren maar dan kwam ze er zelf weer al schokkend uit.
Nu is ze weer helemaal de oude
benangelique schreef:laten braken gaat relatief makkelijk; zorg dat je altijd een dikke injectiespuit zonder naald (te koop bij de apotheek) in huis hebt. flilnke sterke zoutoplossing maken en deze achterin de keel spuiten. binnen 2 minuten is het spugen geblazen.
Laika schreef:Ik zou zeker wel nog even naar de dierenarts gaan. Het lichaam schijnt er 6 dagen over te doen alvorens de giftige stoffen eruit zijn. Dit kan ook overbelasting van de lever betekenen.
Beter safe dan sorry zou ik zeggen. Je hondje is naar mijn idee véél meer waard dan die 26 euro consultkosten toch?
Lotus83 schreef:Laika schreef:Ik zou zeker wel nog even naar de dierenarts gaan. Het lichaam schijnt er 6 dagen over te doen alvorens de giftige stoffen eruit zijn. Dit kan ook overbelasting van de lever betekenen.
Beter safe dan sorry zou ik zeggen. Je hondje is naar mijn idee véél meer waard dan die 26 euro consultkosten toch?
welke DA heb jij