Hond steelt chocola

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Hond steelt chocola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 23:50

Wat is dat nou toch?
Al van pup af aan hebben we dit nooit af kunnen leren.
Alles laat ze netjes op tafel liggen, ook als we weg gaan, chips, snoep, als we thuis komen ligt alles nog netjes op zn plaats. Maar ohjee bij chocola gaat het fout en dan vinden we alleen de verpakking nog terug (in stukjes).
Hond is inmiddels 11 jaar oud, en weet héél goed dat het niet mag (ik zie al aan de hond dat ze gepikt heeft voor ik uberhaubt in de kamer ben geweest ;) )
Ze doet dit alleen als we er niet zijn en het zijn vergeten weg te leggen.
Ik vind het zo frapant dat de rest allemaal wel veilig is?

madeliefw

Re: Hond steelt chocola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 23:56

ik kan het ook niet laten liggen ;)

Nee onze hond deed het ook. Er kon van alles op tafel liggen, liet ze staan, maar een cote'dor reep at ze in een hap op waar ik gewoon bij zat. Ik helemaal in paniek natuurlijk omdat chocolade niet goed schijnt te zijn, maar hond leefde gewoon verder.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 00:01

Toen ik 5 jaar was, heeft Sinterklaas eens een lekkere gevulde chocoladekikker in mijn schoen gedaan, en de volgende morgen lagen er alleen nog stukjes zilverpapier met groene kleurtjes rondom mijn schoentje. En ik had geen kikker. |( Vanaf die dag dekte de sint mijn schoentje af met een plastic deksel van kleurpotloden, maar de lol was er wel vanaf voor mij. Stoute hond!
Gelukkig heeft de hond het overleefd.

Tja, als een hond eenmaal doorheeft dat ie chocola kan pakken, wordt het lastig. Dan moet het toch maar onbereikbaar worden opgeborgen, er zit niks anders op... :P

Lauratje_88Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 00:01

madeliefw schreef:
ik kan het ook niet laten liggen ;)

Nee onze hond deed het ook. Er kon van alles op tafel liggen, liet ze staan, maar een cote'dor reep at ze in een hap op waar ik gewoon bij zat. Ik helemaal in paniek natuurlijk omdat chocolade niet goed schijnt te zijn, maar hond leefde gewoon verder.

Chocola is pas giftig in hele grote hoeveelheden.
Ik heb een hond gekend die van die King's (soort pepermunt) stal, hij was er echt verzot op al de rest liet die ook liggen.

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 00:10

Nirvana_29

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 00:12

Huh maar chocolade is toch giftig voor een hond, of is dat inderdaad vanaf grote hoeveelheden..

Ik heb geleerd op puppycursus om de hond tijdens het snoepen echt flink te laten schrikken en dat heeft bij onze hond wel geholpen.. We hebben dat 1 keer gedaan en hij pakt nooit meer iets van tafel..

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 00:21

Hhmm..ik zou hier toch beter op letten!
Chocola is behoorlijk giftig voor honden en hiervoor hoeven ze niet meer dan 1 reep te eten.
Dus zorgen dat alles opgeruimd is als je weg gaat of je hond uit het oog verliest. ;)

Je hond zal inderdaad de verleiding wel niet kunnen weerstaan :D

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 00:28

Herkenbaar! :j onze hond ging ook ineens toen hij wat ouder werd chocolade van de tafel afpakken! Hij heeft hele chocolade repen opgegeten, maar is er gelukkig nooit ziek van geweest! :)
Zal bij elke hond wel anders zijn, dus misschien beter om het weg te zetten voor je gaat ;)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 00:50

Toch beter op je hond letten en het opruimen, je laat eigenlijk gewoon vergif liggen voor je hond.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 00:55

oh jongens echt, als ik alle repen moet tellen die ze in die 11 jaar opheeft..... (en dan als pup ook nog een compleet pakje anticonceptie pil ;) )
Inmiddels is ze 11 en harstikke gezond.

Dingen als: Dan moet je er meer op letten...
Nee, ik laat het bewust liggen 8)7

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 01:17

Beter opruimen, probleem opgelost?

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 01:30

ach kom op zeg, onze jack russel had ene keer een reep chocolade uit mijn slaap kamer gejat. 500 gram zo in die pens van die vreetzak. Was een hond met gevoelige darmen en is er geen minuut ziek van geweest. Dat gezever met 'beter opruimen"... de beste stuurman staan weer aan wal vandaag.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 01:30

Wij hebben dat iets anders maar vergelijkbaar.
Zo gaat een van onze honden lekker liggen verharen op de bank zodra wij weg zijn, als je thuis bent komt ze niet in de buurt van de bank. (ze mogen hier niet op de bank).

Nu hebben wij een webcam op de bank gericht en besturen de computer dan via het internet met een programmatje, en zodra de hond op de bank springt en wij kijken, klinkt er een heel hard geluid waar ze van schrikt.

Het is al een stuk vermindert, het is een wat oudere hond die altijd op de bank mocht vroeger, dus ben dik tevreden met het resultaat tot nu toe.

O ja, mocht het niet werken, is het een best leuk gezicht om je hond te laten schrikken, of via de computer tegen je hondlief te praten, begrijpen ze niks van. :+

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 01:34

Benfan schreef:
ach kom op zeg, onze jack russel had ene keer een reep chocolade uit mijn slaap kamer gejat. 500 gram zo in die pens van die vreetzak. Was een hond met gevoelige darmen en is er geen minuut ziek van geweest. Dat gezever met 'beter opruimen"... de beste stuurman staan weer aan wal vandaag.

Waarom is dat gezever? Ik laat nooit etenswaren slingeren...als je weet dat je hond dat eet, en dan vooral chocola, gewoon ff beter opletten. Snap niet waarom dat gezever is. Gezond is het zeker niet.

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 08:42

Sancha schreef:
Benfan schreef:

Waarom is dat gezever? Ik laat nooit etenswaren slingeren...als je weet dat je hond dat eet, en dan vooral chocola, gewoon ff beter opletten. Snap niet waarom dat gezever is. Gezond is het zeker niet.

ik vind dit geen gezever hoor. Het is toch heel normaal dat je etenswaren als je klaar bent weer terug legt in de kast? :?
Chocola is wel degelijk slecht voor honden. Ik ken een hond die nog maar net ± 5 stukjes chocola overleefde......

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 08:48

Benfan schreef:

Een chocoladereep van 500 gram? waar koop je die?

Maar het gaat om de hoeveelheid theobromine die erin zit. En die zit het meest in pure chocolade, als je hele pure chocolade hebt dan zou een reep van 100 gram al dodelijk kunnen zijn.

En je kunt niet altijd overal op letten, ongelukjes gebeuren nou eenmaal. Fijn juist dat de hond er geen last van heeft gehad!

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 09:08

Ik herken dit wel, wij hadden ooit een bak met chocolade-eitjes op tafel staan. (En laten we eerlijk zijn, wie heeft dat niet rond Pasen?) Toen we thuiskwamen lagen er overal zilverpapiertjes. :')

Onze dwergpoedel (die erom bekend staan een hele gevoelige maag te hebben) is er geen seconde ziek van geweest.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 09:11

Beter voer geven? :P (grapje uiteraard ;) )

11 Jaar, en dan nog dit gedrag. Ik zou dan de chocola heel goed opbergen, waar de hond niet bij kan komen.
Want 11 lange jaren kon dit, en om dit nu ineens af te leren, ik weet niet of je dat lukt. :)

Chiaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 09:18

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 10:12

stef schreef:
oh jongens echt, als ik alle repen moet tellen die ze in die 11 jaar opheeft..... (en dan als pup ook nog een compleet pakje anticonceptie pil ;) )
Inmiddels is ze 11 en harstikke gezond.

Dingen als: Dan moet je er meer op letten...
Nee, ik laat het bewust liggen 8)7

Een compleet pakje anticonceptie, Hoe krijgt die dat voor elkaar :? Lijkt me vrij pijnlijk om te eten.

Ze hebben bij de lidl van die snoepjes die naar chocola smaken speciaal voor honden.

Bij ons thuis werkt beter opruimen niet eens. Als die van mij op oorlogspad is dan klimt ze op het aanrecht maakt kastjes open enz. Ze legt alles op de kussen en doet er verder niets mee gelukkig.

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 10:16

pure chocolade is giftig voor een hond, en de hoeveelheden ligt puur aan de gevoeligheid van de hond, hier in huis hadden 2 van mijn honden muffens met chocolade stukjes gepikt, 1 had nergens last van, de anders stand binnen 3o min te schudden als een juffershondje, en zwaar kwijlend, ze ging richting shock, als een speer naar de DA, en een spuit gekregen 5 min later was alles oke

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 10:17

Het is vooral de hele pure chocolade die dus giftig is. dus 70% choc, of de extra dark.
De hond van mijn broertje vrat een complete zak m&m's en een zak chips erbij, ja die was wel even beroerd.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 10:20

Mijn intussen ook 11-jarige doet dat ook van pup af aan al, maar dan met papier en al :P Wij hebben onszelf gewoon aangeleerd om alles goed op te bergen, is een tweede natuur geworden hihi. Zeker met een wat oudere hond heb je niet veel andere keus, is nu nog moeilijk af te leren. Wij gedogen t bijv maar dat ze altijd op de bank ligt als we dr niet zijn, zijn we thuis probeert ze t niet eens:)

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 10:32

Benfan schreef:

500 gram?? Een halve kilo chocola dus, knap!
Wat is er gezever aan beter opruimen? Zij moet er voor zorgen dat haar hond niet bij die giftige troep kan, en al helemaal als je weet dat de hond het pakt! Je laat je kind toch ook niet in de keuken bij de onbeveiligde keukenkastjes met schoonmaak spullen e.d alleen?
Oh een beetje amonia kan vast geen kwaad...alleen in grote hoeveelheden :')
Laatst bijgewerkt door Samm op 29-07-10 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 10:34

Ik geloof ondertussen niet meer dat chocolade giftig is voor honden.Mijn honden hebben hun hele leven al chocolade gegeten en waren kern gezond.De ene is 12 jaar geworden en de andere is nu 11½ jaar en leeft ook nog.Alleen ligt ze nu op de operatie tafel en hoop dat ze ook dát overleefd.
Kan best zijn hoor dat chocolade giftig kán zijn voor honden,maar ik denk voor de een wel en de ander niet?