Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
crazycactus schreef:@tantjeuh er zijn ook hobbyfokkers die de pups wel laten testen hoorMijn nestje cattle dog's is zowel op de ogen als op de oren getest..
NaNi schreef:900 is een hele normale prijs voor een pup met stamboom (die dus volgens de normen van de RvB gefokt is)
Fokken is ook een kostbare hobby hoor, en met een nestje van 6 pups maak je nog niet eens 'winst' op je pups.. Een goede fokker fokt overigens niet om er van te leven, maar uit liefde voor het ras, en ter verbetering van het ras. En met een pup-met-stamboom weet je in ieder geval wel zeker dat er gekeken is naar erfelijke factoren (bv HD!) en dat soort dingen.. Natuurlijk is een stamboom niet een garantie voor een gezonde pup, en een hond zonder kan vást ook heel gezond 15 worden, maar wat Pebbels zegt is helemaal waar, door een pup onder de prijs te kopen, houd je de broodfok in stand
Maargoed, om antwoord op je vraag te geven: Ik heb er verder geen ervaring mee, maar kan me best voorstellen dat er mensen zijn die af en toe "uit hobby" een nestje fokken, en geen zin hebben om daarvoor een kennelnaam aan te vragen enzo.. Maar eigenlijk vind ik persoonlijk dat als je de aanschaf al niet kunt betalen, hoe moet dat dan als het beestje straks een keer ziek wordt?
Chiqa schreef:Ik begrijp niet dat mensen kunnen vallen over de aankoopprijs van een pup. Net wat mijn voorgangers al zeggen, vaak is goedkoop duurkoop, en wat als de aankoopprijs al een dilemma is en het dier moet naar de DA?
Sharani schreef:Hier ben ik het niet mee eens. Als je i.p.v. 900 euro maar 200 euro als aanschaf kwijt bent, heb je toch nog 700 euro over om DA kosten te betalen.
x_Katja_x schreef:en deze vragen minstens 900,- voor een pup.. Dit vinden wij teveel.
Abeltje77 schreef:Tja.. ik kan me wel voorstellen dat mensen principieel tegen het betalen van zo'n groot bedrag voor een hond zijn.
Maarja. Dat kosten ze nu eenmaal. Leuk of niet leuk.
Volgens mij heeft het -in dit geval- meer te maken met niet willen dan niet kunnen. Dat is TS' goed recht toch.