dringend hulp nodig! blaffende hond!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rosja1

dringend hulp nodig! blaffende hond!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 09:29

Ik ben echt ten einde raad.. ! ik heb een leuke cocker spaniel van 1,5 die we hebben gekregen toen hij ongeveer 7 maanden was. hij heeft zijn jeugd grotendeels in een bench in de schuur doorgebracht.
nu heb ik sinds kort ook werk (mijn vriend werkt ook) en zit hij dus wel eens alleen thuis.
in het begin blafte hij en maakte dingen stuk, nouja ik dacht daar moet hij misschien even aan wennen.
het wordt steeds erger, de buurvrouw kwam vanochtend klagen, ze kon er niet meer tegen.
nou dit vond ik heel erg, wil geen ruzie met mijn buren! het komt er op neer dat ik mijn hond dus niet alleen thuis kan laten omdat hij alles bij elkaar blaf en krijst. we wonen in een rijtjeshuis, best gehorig dus.
wat moet ik nu doen? mijn buurvrouw had het over wegdoen, nou dat doen we dus echt niet, we houden van het beestje en zijn heel blij met hem! het is een ontzettend lieve hond. Ze zei dat ze een da had gesproken en die zei dat dit nooit meer over gaat als ze al 1,5 zijn.
misschien eentje bijnemen? dat hij zich niet meer alleen voelt? ik weet niet of mijn vriend daar blij mee is en het is altijd weer een risico, stel dat ze met zijn 2e gaan blaffen.

wie heeft er tips? ik weet echt niet wat ik nu moet doen. ik kan hem ook niet steeds naar mijn ouders brengen want die zijn ook niet vaak thuis.

flaim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 09:36

ik heb dit ook met een hond gehad.beestje was al zo door omstandigheden overal geweest voor ik hem kreeg waardoor ik hem ook echt dit niet meer aan wilde doen
om hem weer bij een ander baasje tebrengen.
door deze reden had hij verlatingangst gekregen en begon na zo'n 3 weken heel de dag door te blaffen.ik heb toen een antiblafband gekocht.
dit werkte meteen.het lijkt zielig maar zolang ze niet blaffen voelen ze niks.

rosja1

Re: dringend hulp nodig! blaffende hond!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 09:43

waar kan ik die kopen? ik vind het zieliger om hem weg te doen dan zo n band..

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 09:46

Je kunt ook proberen door je stem op band te zetten en dat af te laten spelen wanneer je niet thuis bent. Jouw hondje heeft last van verlatingsangst en dit moet je rustig opbouwen door eerst 10 min. weg te gaan en dan steeds iets langer.
Je hebt kans door een andere hond erbij te zetten dat ze elkaar opjutten en alletwee gaan blaffen. Dan ben je nog verder van huis.
Ik vind een blafband geen oplossing, dan straf je hem terwijl die hond eigenlijk bang is.

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 09:48

we zijn begonnen met 5 minuten, zelfs 5 minuten gaat niet. die stem hebben we wel geprobeerd. kregen we al als tip. helpt niets.hij blaft echt enorm hard!

flaim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 09:50

in de meeste dierenwinkels verkopen ze die.
neem wel degene met een stroomstootje want die werken het beste.
heb het zelf gevoeld en heel heftig is het niet,maar het werkt wel.
ja weg doen is vaak zieliger en ze hoeven hem niet de rest van hun leven om meestal na een tijdje kunnen ze zonder.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 09:50

Mijn trainer zegt altijd: "Je moet een hond eerst leren blaffen voordat je het af kan leren"

Ik denk dat dit zeker klopt....maar zoek hiervoor begeleiding.
Het idee is dat je hem op commando leert te blaffen....hierdoor kunnen ze een link gaan leggen....en alleen blaffen wanneer jij dit wil.

Maar nogmaals, hiervoor moet je zeker begeleiding hebben.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 09:51

Ik gebruikte een anti blafband voor mijn hond, echter 1 zonder electrische stroomstoot, maar 1 met citroenolie. Als je hond blaft dan komt er een citroenpufje in de neus, en dat vinden honden vies. Ze hebben al snel door, dat er een verband ontstaat met blaffen en citroenpufjes, dus houden ze er snel mee op. Zo'n blafband is wel duur in aanschaf, soms kun je er 1 bij de dierenarts lenen om uit te proberen, zodat je weet of je er 1 wilt aanschaffen.
Laatst bijgewerkt door Issy op 12-06-10 09:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 09:52

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 09:53

Van een citroenpufje word de hond echt niet bang hoor

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 09:54

Issy..Oh nee.....weet je hoe verschrikkelijk die geur is voor je hond?
Dan zou ik nog liever een schokje geven..

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 10:00

nogmaals, dit moet ophouden anders moet ik hem dalijk wegdoen en dat vind ik nog veel zieliger. mijn vriend kwam aanzetten met iets wat je in het stopcontact doet en als hij blaft zendt het ook iets uit. dat is ook vrij vriendelijk voor de hond.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 10:02

Wat zendt het uit dan?

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 10:04

hij is al op cursus geweest met ons vroeger, nu is hij daar te oud voor zegt de da, dat blaffen kan hij nu niet meer afleren omdat hij dat als puppy had moeten leren

het zendt hoge tonen uit ofzo.. we hebben hem nog niet gekocht maar zagen het op internet.
ik dacht zelf nog aan eventueel een oudere hond erbij nemen die veel ervaring heeft met alleen thuis zitten. en zolang is hij niet alleen thuis, gaat misschien om 6 uurtjes per week. mijn vriend is ook veel thuis.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 10:20

Rosja1: Leeftijd zegt echt niet zoveel wat training betreft.
Wel is het zo dat je absoluut geen garanties krijgt omdat de kans van slagen van heel veel factoren afhankelijk is.
En eigenlijk voornamelijk afhankelijk van de baas.

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 10:24

hij heeft een hele moeilijke start gehad vroeger, misschien is er wel zoveel verpest toen dat het nu niet meer gaat lukken met een training....

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 10:31

Zou kunnen, maar dat weet je gewoon niet tenzij je het probeerd.

Mijn hond was ook flink verpest voor ik hem kreeg.......en dat is later allemaal nog goed gekomen.
Hij was knettervals op andere honden.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 10:47

Denk dat je nog steeds prima met de hond naar trianing kan hoor. 1.5 is écht nog niet te oud om te leren! Ben met mijn hond begonnen bij de hondenschool toen ze 6 jaar oud was. Heeft uiteindelijk de 1e plaats gewonnen omdat ze alles zo goed deed. Was een X terriër en onwijs leergierig.
Ik ben geen tegenstander van de blafband. Mijn hond draagt er namelijk zelf ook een. Zij heeft de tik gecreerd, dat als er iemand langsloopt, ze aanslaat en vervolgens niet meer stopt. Dit doet ze sinds het laatse jaar. We hebben haar op tape gezet, voordat we zijn gaan kijken voor een blafband. Ook om uit te sluiten dat het om verlatingsangst ging. Madam storme naar de vensterbank als er iemand langs liep en ging daar vervolgens zitten blaffen, wat niet meer ophield.
Tuurlijk, op het moment dat ze door de blafband heen blafte schrok ze zich wezeloos. Maar ik denk dat de blafband stukke diervriendelijker is dan die citronellaband, omdat een hond nou eenmaal véél beter ruikt. Ook heeft die citronallaband nogal de neiging om ook af te gaan als er bijvoorbeeld een deur hard dicht word geslagen.

mizzpoez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 10:48

rosja1 schreef:
misschien is er wel zoveel verpest toen dat het nu niet meer gaat lukken met een training....

'Misschien' ja, het klinkt steeds meer als 'wil niet, kan niet, lukt niet, zal niet'... en als mijn da zou zeggen dat er iets niet meer te trainen is, dan zou ik daar niet automatisch van uitgaan want het is onzin en: niet geslagen is altijd mis.
Radio aan als je weg bent scheelt ook al een heleboel trouwens maar ik zou toch eens je probleem voorleggen aan een deskundige, per email of telefoon zijn die mensen ook te benaderen.
Het grijpen naar zo'n band is te gemakkelijk en ik heb de afgelopen jaren al 2 honden met een 'tik' meegemaakt die hun angst niet meer te boven kwamen na gebruik van een blafband, eentje die blafte uit angst voor alleen zijn: die loopt nu bij elk geluid met d'r staart tussen de poten schichtig om d'r heen te kijken en eentje die niet mocht blaffen in de auto: dat is een echte neuroot geworden die je letterlijk door elkaar moet schudden om je aandacht te krijgen, dat was daarvoor zeker niet zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 14:40

Zou dr in zo'n geval een balfband omhangen, beter een schokje dan een asiel. En die schokjes zullen snel minder worden als hij zn waffel niet opentrekt.
Je heb ook overigens honden de dwars door zo'n band heengaan.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 14:48

Bij ons hadden twee huizen naar links een blaffer en drie huizen naar recht. De een hield op door een blafband en de ander ging alleen maar harden blaffen, Je hoorde hem soms gewoon schor worden.

Blafband kan helpen maar ik denk dat een cursus ook nog wel kan helpen. Imo is het onzin dat je een 1,5 jarige hond niets kan afleren. Ken genoeg mensen die een nog oudere herplaatser gewoon de huisregels hebben kunnen leren. Dierenartsen weten soms bar weinig over honden gedrag hoor je kan beter naar een goede trainer/gedrags therapeut gaan!

Met onze hond hebben we tot 2.5 jaar cursussen gevolgd ze leerde echt nog wel bij hoor op het eind. (We hebben aan het eind een tijd behendigheid gedaan natuurlijk maar daar hebben we onze hond nog wel een enorme angst voor tunnels en springhekjes (eerste keer viel hij bijna op de hoofd) af moeten leren. Ging prima!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 14:51

Precies....een hond van anderhalf kan je juist nog ontzettend veel leren.....

myssy_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 14:53

Hoi,

Ik heb een blafband met afstandbediening als ook een normale die je wel zou mogen lenen om uit te proberen.
Pb maar bij interesse!

Groetjes

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 14:54

vind het inderdaad raar dat een hond van 1.5 niet meer zou kunnen leren, helemaal het ras waar het over gaat. Heb hier nog niet gehad dat de hond erdoorheen blaft. Ken wel een hond die op een gegeve moment door had dat als je stopt net nadat dat appraat ging piepen, je geen schokje kreeg, en die ging dan een minuut later weer vrolijk verder, tot het piepje :D

@Myssy_88 een blafband met afstandsbediening? Is dat niet gewoon een teletac?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 15:01

Persoonlijk vind ik het vrij stom als je een hond krijgt, dat je die niet leert om alleen te zijn. Dan ga je werken en dan moet die hond het ineens maar aankunnen. Lukt het niet dan moet je hem een stroomband omhangen. Ik zou eerst maar eens contact opnemen met een gedragstherapeut en wat tijd investeren in je hond.
Laatst bijgewerkt door Nikka op 12-06-10 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt