Voor het eerst weer vliegen en Bonaire

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Voor het eerst weer vliegen en Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 15:32

Hallo allemaal,

Ik ga deze zomer naar Bonaire, nou heb ik al 5 jaar niet meer gevlogen dus dat vind ik al wel erg spannend.
Wat nemen jullie zoal mee om je te vermaken in het vliegtuig en wat mag wel/niet mee in handbagege want ik wil graag een eigen boterham meenemen.
En wat is nou iets op Bonaire dat ik echt zou moeten doen/zien?

Anoniem

Re: Voor het eerst weer vliegen en Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 15:37

Met wie vlieg je? Als je met Arkefly gaat kan je een personal entertainment player voor de hele reis huren. Staan films, series, cd's en videoclips op. Ik had mijn iPod mee maar uiteindelijk heb ik mij de hele reis (10u vliegen) met dat ding vermaakt, heen én terug!

Je boterhammen mag je meenemen, alleen mag je geen vloeibare dingen meenemen door de douane heen. Tenzij het in 100ml verpakking zit en in een hersluitbaar zakje zit.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-06-08 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Re: Voor het eerst weer vliegen en Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 15:38

Ik vlieg met KLM

Anoniem

Re: Voor het eerst weer vliegen en Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 15:39

Hmm bij KLM word geloof ik nog gebruik gemaakt van de beeldschermen. Dan zou ik als ik jou was een MP3 speler met zoveel mogelijk nummers erop meenemen Ja

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Re: Voor het eerst weer vliegen en Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 15:41

Maar met alleen muziek ga ik me niet vermaken hoor, muziek luisteren ben ik meestal naar een uurtje wel even zat Tong uitsteken

Anoniem

Re: Voor het eerst weer vliegen en Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 15:50

Tja, het is maar net waar je van houd. Ik kan me er wel mee vermaken en als het niet bewolkt is kijk ik lekker naar beneden of ik grote schepen kan zien op de Oceaan Clown

Mss een puzzelboekje meenemen?

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Re: Voor het eerst weer vliegen en Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 15:54

Bonaire is relax Ja

Veel bikini's meenemen, verder is het geen druk eiland. Ik zou echt een Pina Colada halen op zo'n restaurantje OP het water. Haha!

Verder is de ene helft vooral natuurgebied. Flinke auto huren en daar lekker een dag doorheen. Wilde geiten en ezels, mooie natuurstukken, rotsen, zee (wel goeie schoenen aandoen)! Echt onwijs mooi!

Je kunt ook Washikemba bezoeken, een 'spookhuis'.. Is van mijn oom geweest Clown Nu van familie van 'm. Zelfs mn vader zegt dat het daar echt spookt, en die gelooft NOOIT in die dingen...

Scooter huren is ook leuk Ja

Verder hebben ze ook een manege, maar vond de paarden er niet echt stabiel uitzien Clown

Talisa

Berichten: 8972
Geregistreerd: 18-06-04

Re: Voor het eerst weer vliegen en Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 15:57

Ben er ook naar gevlogen met KLM, maar ik vloog toen door naar Ecuador, voor mij alleen ff een stop van 3 kwartier op Bonaire gezien Knipoog De lange vlucht van Bonaire naar huis heb ik beide keren gewoon geprobeert te gaan slapen, beetje de films gekeken die ze vertoonden, muziekje luisteren, boek lezen.. Je komt de tijd wel door hoor.

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Re: Voor het eerst weer vliegen en Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 16:05

Mik_ schreef:
Bonaire is relax Ja

Veel bikini's meenemen, verder is het geen druk eiland. Ik zou echt een Pina Colada halen op zo'n restaurantje OP het water. Haha!

Verder is de ene helft vooral natuurgebied. Flinke auto huren en daar lekker een dag doorheen. Wilde geiten en ezels, mooie natuurstukken, rotsen, zee (wel goeie schoenen aandoen)! Echt onwijs mooi!

Je kunt ook Washikemba bezoeken, een 'spookhuis'.. Is van mijn oom geweest Clown Nu van familie van 'm. Zelfs mn vader zegt dat het daar echt spookt, en die gelooft NOOIT in die dingen...

Scooter huren is ook leuk Ja

Verder hebben ze ook een manege, maar vond de paarden er niet echt stabiel uitzien Clown


Spookhuis? Dan zie ik gelijk een soort efteling spookhuis voor me, haha.

Willeke_

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-09-06

Re: Voor het eerst weer vliegen en Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 16:19

Leeeeuk!
Gewoon muziek meenemen, puzzelboekje, tijdschriften, goed boek. Daar red je het wel mee denk ik.

Over je handbagage, miss_Montana heeft daar helemaal gelijk in.
Flesjes drinken mogen dus niet meer Boos!
Behalve wat je op schiphol koopt, dat mag wel mee. Dus alles lekker op het vliegveld inslaan, als je langs de controle bent geweest want in het vliegtuig is het onwijs duur!

Anoniem

Re: Voor het eerst weer vliegen en Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 16:24

Willeke_ schreef:
Over je handbagage, miss_Montana heeft daar helemaal gelijk in.
Flesjes drinken mogen dus niet meer Boos!


Alleen door de douane mag het niet meer. Een leeg flesje mag wel mee, dus na de douane kan je deze weer vullen. Dus kopen hoeft niet. Alleen is het dan afwachten of je bij de gate nog een check hebt voor je het vliegtuig in gaat. Maar dan nog kun je na die 2e check wéér naar de wc gaan in sommige gates, zodat je een vol flesje in het vliegtuig mee mag nemen Knipoog Maar eigenlijk is het op lange vluchten geen probleem, zodra je het vliegtuig in stapt word je overladen met gratis drinken. Zeker bij KLM Knipoog

Willeke_

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-09-06

Re: Voor het eerst weer vliegen en Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 16:26

Miss_Montana schreef:
Willeke_ schreef:
Over je handbagage, miss_Montana heeft daar helemaal gelijk in.
Flesjes drinken mogen dus niet meer Boos!


Alleen door de douane mag het niet meer. Een leeg flesje mag wel mee, dus na de douane kan je deze weer vullen. Dus kopen hoeft niet. Alleen is het dan afwachten of je bij de gate nog een check hebt voor je het vliegtuig in gaat. Maar dan nog kun je na die 2e check wéér naar de wc gaan in sommige gates, zodat je een vol flesje in het vliegtuig mee mag nemen Knipoog Maar eigenlijk is het op lange vluchten geen probleem, zodra je het vliegtuig in stapt word je overladen met drinken. Zeker bij KLM Knipoog


Oooh dat wist ik niet!
Goede tip!
Zit het eten en alles er eigenlijk nog bij in? Bij de KLM? Ik vloog vorige jaar met Ryanair, blikje fris kostte me 3 euro.

Anoniem

Re: Voor het eerst weer vliegen en Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 16:29

Maar Ryanair is een charter en doet alleen korte vluchten. Daar moet je dus betalen voor je drinken en eten, net als bij Transavia etc. Op lange vluchten buiten europa is het een extra gratis service, ze kunnen je moeilijk 10u meenemen naar de andere kant van de wereld zonder eten of drinken aan te bieden Knipoog

Willeke_

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-09-06

Re: Voor het eerst weer vliegen en Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 16:30

Ahaa, ik dacht dat je tegenwoordige bij iedere maatschappij moest betalen!

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Re: Voor het eerst weer vliegen en Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 15:10

Gelukkig niet, de ticket kost al zat geld. Maar mag je nou wel of geen eten mee in je handbagage?

Willeke_

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-09-06

Re: Voor het eerst weer vliegen en Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 17:22

Eten mag wel, als ik het goed heb!

Talisa

Berichten: 8972
Geregistreerd: 18-06-04

Re: Voor het eerst weer vliegen en Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 17:47

Ja hoor eten mag, alleen niks vloeibaars Knipoog

mutageen

Berichten: 56
Geregistreerd: 03-04-08
Woonplaats: Oostvoorne / Nijmegen

Re: Voor het eerst weer vliegen en Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 21:50

Het grappige is dat je dit alles ook aan je vriend kan vragen, die inmiddels voor de weet ik veel hoeveelste keer naar Bonaire gaat, of luister je alleen naar mensen op bokt? Haha!

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Re: Voor het eerst weer vliegen en Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 21:52

Ik vlieg ook deze zomer naar Bonaire met Arkefly *LOL* Ik ga wél paardrijden daar, duurt de hele ochtend en in de middag ga je zwemmen met de paarden.

Anoniem

Re: Voor het eerst weer vliegen en Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 21:52

Nogmaals, eten mag en vloeibare dingen ook mits het niet meer dan 100ml is én in een hersluitbaar zakje zit.

flowerxxx

Berichten: 2070
Geregistreerd: 26-04-03

Re: Voor het eerst weer vliegen en Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 22:18

Voor een lange vlucht meenemen:
In ieder geval genoeg om te lezen zoals een boek een een lading tijdschriften.

Neem eigen oortjes mee (die bij je mp 3 zitten). Deze kan je ook gebruiken om de tv/film in het vliegtuig te volgen. Op sommige vluchten moet je die namelijk voor veel geld gaan kopen. Verder zijn oordopjes een aanrader (te koop bij de kruidvat). Ze helpen als je wilt slapen, bij lawaai in het vliegtuig maar ook tegen de druk bij de landing.

Wat ik verder altijd meeneem in het afsluitbare zakje
Let op 1 zak per persoon, maximaal 10 dingen tot 100 ml.
Denk aan zaken als labello (lucht kan erg droog worden in een vliegtuig), mini tandpasta, lenzenvloeistof in lenzenbakje, mini hand/gezichtscreme. Leg het zakje boven in je handbagage. Je moet dit er namelijk uithalen bij de controle (en anders moet je je hele bagage door).

Ik neem altijd een noodsetje mee voor als de bagage zoek raakt of ik veel vertraging heb. Gewoon een plastic zak met zwemkleding, 1 setje schoon ondergoed, top/shirt en korte broek en tandenborstel. Strak oprollen neemt het geen plaats in. Een vriendin heeft dagen zonder haar spullen gezeten. Dit terwijl je lekker onder de douche wilt na een lange reis (of in het zwembad). De koffer van een kennis is gevallen en boven gesprongen. Daardoor waren al haar kleren vies en beschadigd. Ze kon tijdens haar vakantie op zoek naar andere spullen die niet altijd in haar maat en smaak verkrijgbaar waren.

Eten mag wel maar stop ze altijd in afsluitbare plastic zakjes of een trommeltje. Daarmee voorkom je rommel. Drinken idd een leeg flesje voor na de controle. En je kunt op het vliegveld na de controle ook flesjes halen of in een speciale zak laten stoppen. In het vliegtuig maak je die dan open.

Ik zou een rugtas/schoudertas met veel vakjes aanraden. Een koffer is totaal niet handig als handbagage. Een tas zet je onder je stoel en is makkelijk te openen en sluiten tijdens de vlucht.

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Voor het eerst weer vliegen en Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 00:39

[LZP] > [BI]

Anoniem

Re: Voor het eerst weer vliegen en Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 09:48

flowerxxx schreef:
Voor een lange vlucht meenemen:

Neem eigen oortjes mee (die bij je mp 3 zitten). Deze kan je ook gebruiken om de tv/film in het vliegtuig te volgen. Op sommige vluchten moet je die namelijk voor veel geld gaan kopen.


Sommige luchtvaartmaatschappijen hebben de laatste tijd hun stekkers aangepast waardoor je dus niet meer je eigen oortjes kan gebruiken. Tenzij je oortjes hebt die 2 plugs hebben. Ik heb het laatste jaar meerdere lange vluchten gemaakt en was verplicht die dingen te kopen. Superirritant want die dingen die zij verkopen zitten voor geen meter en zijn zo stuk