Weekendje Londen..Tips? Ervaringen?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: CuraƧao

Weekendje Londen..Tips? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 14:23

M'n vriend en ik zijn van plan binnenkort een weekendje naar Londen te gaan.
Gewoon lekker even er tussenuit. Beetje shoppen, lekker eten, etc.
Nu vroegen we ons af hoe we het beste kunnen reizen, met welke maatschappij, trein/boot, etc. We willen het kostenplaatje zo laag mogelijk houden, aan welk budget moeten we denken?

Alvast bedankt.

Groetjes,
Klaas

Karin

Berichten: 65339
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Weekendje Londen..Tips? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 11:39

Vliegen met Easyjet. Snel en voordelig, je zit geen uren op de boot of in de trein. Ik heb op die manier zelf nog nooit meer dan 80 euro (incl. tax) voor een retourtje Londen betaald en ik ben de afgelopen jaren heel wat keren die kant op gegaan.

Ook met Ryanair kun je naar Londen, vanaf Dusseldorf of Eindhoven. Maar omdat je in Friesland woont lijkt me Schiphol het dichtstbij.

Easyjet vliegt op Stansted, Luton en Gatwick. Vanaf alledrie de luchthavens gaan bussen en treinen naar het centrum van Londen, waar je dan in 30-45 minuten bent (met de trein, bus kan wat langer duren). Voor een enkeltje betaal je 7.50-10 pond.

In Londen zelf kun je het beste met de metro reizen. En geen losse kaartjes kopen, maar dagkaarten (die zijn 5 pond per stuk voor zone 1-2 terwijl een single ticket al 4 pond is).

nientje78

Berichten: 3432
Geregistreerd: 29-09-07
Woonplaats: Hanzestad

Re: Weekendje Londen..Tips? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 12:55

@karin; dagkaartjes kosten nu 5,90 als je met de metro wil Knipoog kun je wel de hele dag in en uit stappen in heel London.

Ben net een paar dagen terug van een lang weekend London.
Wij zijn met de boot gegaan van Calais naar Dover,reis duurt ongeveer 1,5 uur.( en een dagje op Calais aan het strand is ook leuk!)
Ga je daar in een hotel of camping?
Wij zaten op de camping van Christal palace,nette keurige camping en ook niet groot.
Met de bus (vlakbij de camping een busstation)zit je binnen 20 min in London.
Wij zijn ook een dag met de metro gegaan met iemand die in London woonde,moet wel erbij zeggen dat het een doolhof is,vooral als het je eerste keer is en het ziet er ook zwart van de mensen.
Bezienswaardigheden genoeg, de O2 theater is ook een aanrader.
Volgens mijn vriend kon je ook met de bus een rondje langs alle bezienswaardigheden.
Wij waren voor 5 dagen ook niet veel geld kwijt, en de camping is ook niet duur en vlakbij zitten restaurantjes ,waar je echt heerlijk kan eten, en 2 supermarkten.

Karin

Berichten: 65339
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Weekendje Londen..Tips? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 13:14

Ik heb er hier eentje liggen van afgelopen zaterdag, 5.30 voor zone 1-2 (off peak) - iets meer dan 5 pond dus idd. Knipoog

nientje78

Berichten: 3432
Geregistreerd: 29-09-07
Woonplaats: Hanzestad

Re: Weekendje Londen..Tips? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 13:18

Karin schreef:
Ik heb er hier eentje liggen van afgelopen zaterdag



Da's toevallig,die van mij is ook van afgelopen zaterdag.
Nog geshopt in London? We hoorden wel wat nederlandse meiden praten op een gegeven moment.

@EDIT; of ben je toevallig met een mini die kant uit gegaan Tong uitsteken

Karin

Berichten: 65339
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Weekendje Londen..Tips? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 13:23

Misschien hadden jullie een kaartje voor een extra zone?

We hebben idd geshopt ja, op Oxford Street. Maar ik was met een Italiaanse en een Finse, dus we spraken Engels. *LOL*

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Weekendje Londen..Tips? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 22:52

Dagkaart is 5.30 voor zone 1-2 en 5.90 voor zone 1-4 (Christal Palace ligt in zone 4).

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Weekendje Londen..Tips? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 22:58

Als je van plan bent om veel te bezoeken kan de Londonpass soms voordelig uitpakken.

Chrissie

Berichten: 3676
Geregistreerd: 28-09-06
Woonplaats: Frl

Re: Weekendje Londen..Tips? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 23:03

Wij waren met de boot vanaf Hoek van Holland geweest.
Geen idee hoe duur die kaartjes waren.
De boot ging om 10 uur savonds en half 7 eruit half 8 boot af en dan met de trein vanaf Harwich naar Londen zelf.
Beviel ons heel goed.
Veel plezier!

_Ananas_

Berichten: 3862
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Regio Utrecht

Re: Weekendje Londen..Tips? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 23:10

Als je met een klein budget een weekend weg wil is London eigenlijk minder geschikt Tong uitsteken

Ik ben er van de winter geweest, met Easyjet *LOL* Zaten in hotel Notting Hill, 3*, klinkt leuk alleen zaten we op de bovenste etage en was de lift zogenaamd 'tijdelijk buiten gebruik'.. En het ontbijt in de kelder Haha!
Wel goede conditie aan over gehouden ROFL

Een bezoekje aan de London Zoo is erg aan te raden! Studeer je nog? Neem dan je studentenpas mee en leg het uit bij de kassa, wij kwamen overal voor studentenprijs binnen (en dat scheelt soms best veel *LOL* ) London Aquarium was ook erg leuk Haha! Verder de standaard dingen (bridge, Big Ben, etc)

Karin

Berichten: 65339
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Weekendje Londen..Tips? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 23:21

Wat hotels betreft ben ik goed te spreken over de Travelodges: http://www.travelodge.co.uk/

Voor de gezelligheid hoef je het niet te doen - built for efficiency - maar als je een stad bezoekt ben je IMO toch weinig op je hotelkamer, alleen om er te slapen en te douchen. Ik heb er zowel in Londen als in Glasgow overnacht en ik vond het prima te doen: schoon, netjes en een prima plek om te ontbijten.