gewoon naar schiphol en een vakantie boeken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rota

Berichten: 594
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: purmerend

gewoon naar schiphol en een vakantie boeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-07 16:10

Ik en mijn vriend willen eind augustus, begin september graag nog 2 weekjes weg.
We zoeken ons op internet suf naar last minutes.
Van de week vertelde een collega van mij dat je ook gewoon naar schiphol kunt rijden om daar een last minute te boeken.
Nu vroeg ik mij af of dit ook werkelijk zo is?
En wat jullie ervaring hiermee is?

asjemenou

Berichten: 9002
Geregistreerd: 02-05-06

Re: gewoon naar schiphol en een vakantie boeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 16:15

Dit kan inderdaad.
Daar is geloof ik een speciale balie voor.
Alleen is er niet altijd veel keus, en het moet je maar net bevallen!

wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Re: gewoon naar schiphol en een vakantie boeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 16:22

Volgens mij is dat niet meer zo, ik heb gehoord datze alle reizen aan D-reizen verkopen en zij dus ook de allerlaatste last minutes verkopen.
Misschien kan het ook nog wel hoor, anders zou ik gewoon even naar schiphol bellen zij kunnen je daar vast wel antwoord op geven Lachen Het lijkt mij iig ook wel wat om dat nog te doen..

karlos

Berichten: 486
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: Oostzaan

Re: gewoon naar schiphol en een vakantie boeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 16:31

het kan nog steeds, je moet gewoon naar de ruimte lopen waar je normaal gesproken gaat inchecken (de gates) dan is er ook een balie waar je last minutes (3 weken voor vertrek) kan boeken.

Dit weet ik omdat een vriend van mij dit in september ook wil doen en ik afgelopen maandag mee ben geweest naar schiphol om die balie te zoeken.

Groetjes, Claudia

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Re: gewoon naar schiphol en een vakantie boeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:43

Het kan wel, maar omdat het zulk slecht weer is in Nederland heb je waarschijnlijk weinig keus.
Op schiphol boeken zijn echt de vakanties die overblijven; je weet dus niet waar je heen gaat, voor hoe lang enz. dat hoor je echt als je daar staat.
Maar ik zou de gok niet durven nemen, omdat veel mensen hun vakantie al hebben geboekt, waardoor er dus weinig overblijven.

Denise
Berichten: 5099
Geregistreerd: 30-06-06

Re: gewoon naar schiphol en een vakantie boeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:45

Lijkt me niet handig. Ga je helemaal naar Schiphol om te boeken (weet neit waar je woont, maar voor mij zou dat best ver zijn), en weet je neit eens of ze wel hebben wat je leuk vindt... Maar het kan dus wel.

Zooist

Berichten: 11073
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Poortugaal

Re: gewoon naar schiphol en een vakantie boeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:47

Gewoon doen!

Go with the flow zou ik zeggen!

Gewoon 1 groot avontuur! En dan een leuk kaartje sturen vanaf een spannend eiland in de grote oceaan!

Ben eigenlijk wel jaloers!

xxsweet

Berichten: 3657
Geregistreerd: 06-07-05
Woonplaats: Drachten

Re: gewoon naar schiphol en een vakantie boeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 20:10

Eind augustus begin september. Ik denk dat de grote vakantiedrukte dan wel weer weg is hoor Lachen
Spannend!

snoeppapier

Berichten: 4937
Geregistreerd: 29-03-04

Re: gewoon naar schiphol en een vakantie boeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 20:10

Ik vind het heel gewaagd, maar ook wel heel gaaf tegelijkertijd *LOL*

Stel dat je écht alleen op zoek bent naar de zon, die is toch overal hetzelfde? Dus gewoon een koffer meenemen die ingesteld is op zonnig weer, en dan maar zien waar je heengaat Haha!

Ik wil het in oktober gaan doen, gewoon inpakken en op het laatste moment kijken wat ze te bieden hebben Ja
Kennis van een vriendin ging toch mooi voor 8 dagen naar Tunesië in een all-inclusive hotel voor €200 p.p Knipoog

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Re: gewoon naar schiphol en een vakantie boeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 21:01

Leuk idee!! Wil het ook nog steeds een keertje doen maar tot nu toe komt het er maar niet van.

Let er wel goed op dat je ook een fatsoenlijk hotel krijgt als je boekt, en niet de afdankertjes van de regio krijgt. Knipoog

By the way; hoe gaat het inmiddels met Rico ? Is hij al aan het opknappen ?

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Re: gewoon naar schiphol en een vakantie boeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 00:35

-> Bi

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: gewoon naar schiphol en een vakantie boeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 22:31

xxsweet schreef:
Eind augustus begin september. Ik denk dat de grote vakantiedrukte dan wel weer weg is hoor Lachen
Spannend!


ik kan je vertellen dat dat niet het geval is.
Ik zat eerst ook te denken om een last minute te nemen ben ben blij dat ik al geboekt heb
ik ga de eerste 15 dagen van sept naar egypte. De meeste stoelen in het vliegtuig waren al vol.
Dit was een maand geleden.

Er is ook gezegt dat door de slechte zomer mensen massaal op vakantie gaan. Mensen denken nu goh laten we toch nog maar even op vakantie gaan en dat is juist in aug/sept. na sept zal het wel weer minder druk zijn maar zeker nog tot in sept is de vakantie drukte nog heel groot.

daantjuhhh

Berichten: 26888
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: gewoon naar schiphol en een vakantie boeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 02:37

Jah.. ik zou dat dit jaar ook mischien doen, maar helaas gaat het niet door!

flowerxxx

Berichten: 2070
Geregistreerd: 26-04-03

Re: gewoon naar schiphol en een vakantie boeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 13:58

Het kan inderdaad wel maar of het een aanrader is weet ik niet. Op het vliegveld van Dusseldorf heb je zelf een lange gang vol met balies voor last minute (heel veel keus daar).

Zelf zou ik het nooit doen. De kans bestaat namelijk dat je
- Uren of nog veel langer moet rondhangen op schiphol omdat er of nog geen plek is op de vlucht, of omdat het vliegtuig pas heel laat gaat. Je hebt het daar dus echt wel een keer gezien.
- De keus is zeer beperkt, vaak zijn het overblijfsels die andere mensen niet meer wilden. Immers de leuke plekken/hotels zijn vaak bezet. De kans bestaat dat je ergens terecht komt dat je totaal niet aanstaat (denk aan vies/oud/afgelegen etc)
- Je kunt vaak geen voorkeur aangeven voor een bepaalde plaats/regio/soort hotel of kamer etc.
- De verblijfsduur is niet altijd zelf te kiezen. De kans bestaat dat je veel korter of langer ergens moet blijven. Als je beperkt vakantie hebt kan dat lastig zijn.
- Voor bepaalde bestemmingen zijn visa, voorbereidingen, de juiste spullen of inentingen nodig.

Daarbij hoeft het echt niet veel te schelen met gewoon last-minute boeken bij je eigen reisbureau. Daar kan je rustig kijken wat je wilt en is keus wat groter.

Een kennis heeft het ook gedaan. Die heeft met haar partner bijna een hele dag op schiphol gehangen. Uiteindelijk zijn ze op verschillende vluchten gestapt (erg vervelend sta je daar alleen zonder vriend/vriendin). Het hotel was redelijk maar niet zoals ze het zelf zouden hebben uitgekozen. Ze konden niet zelf het aantal dagen kiezen (niet alles was nog beschikbaar). En moesten op verschillende vluchten terug naar Nederland (lees 2 dagen verschil! erg onhandig met ophalen, en vriend zat zich daar 2 dagen alleen te vervelen).
Uiteindelijk bleek het weinig goedkoper dan een gewone geboekte vakantie.

Een andere vriendin had juist een heel mooi hotel. Maar ze was bijna net zoveel kwijt als ik (ik had vroegboek korting, en een voordeelkamer omdat ik zo op tijd was). En ook deze vriendin heeft 1.5 dag op de luchthaven gehangen.

Ik zie daar dus geen avontuur in. Waarom zo doen als je het ook gewoon zelf kunt regelen (desnoods last minute). Je betaald toch veel geld en wilt een goede vakantie. Als je zelf iets uitzoekt kan je voorkeuren opgeven (voor hotel, kamer, vlucht, data etc). Nu moet je maar kijken wat je krijgt (reizen die overblijven en dat heeft een reden).

Alytje
Berichten: 3264
Geregistreerd: 19-06-04

Re: gewoon naar schiphol en een vakantie boeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 22:12

Ik had het plan om dit ook te doen, maar uiteindelijk hebben we het niet gedaan omdat het in Nederland zulk slecht weer was en iedereen nog snel iets wilde boeken. Ik wilde het risico niet lopen dat we niks zouden vinden, of dat we dagen op schiphol rond moesten lopen, daarom hebben we maar een gewone last minute geboekt.
Ik ken wel iemand die op deze manier voor rond de 100 euro naar Mallorca kon voor een weekje.

harlekijn
Berichten: 661
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: 5 min van het strand

Re: gewoon naar schiphol en een vakantie boeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 15:19

dan moet je even op de site van www.schiphol.nl bekijken,daar staan ook de lastminutes op die je daar kan boeken