oman wat kan ik daar van verwachten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

oman wat kan ik daar van verwachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 15:07

Dit jaar in augustus ga ik 2 weken op vakantie naar Oman.

maar ik ken bijna niemand die daar is geweest.

Dus wat kan ik verwachten van dat land en wat is er in godsnaam te zien behalve een woestijn Haha!

Steenbok12
Berichten: 7844
Geregistreerd: 26-10-06

Re: oman wat kan ik daar van verwachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 15:07

Oman, Tong uitsteken nog nooit van gehoord Knipoog

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: oman wat kan ik daar van verwachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 15:08

Haha! daar heb ik niks aan he

Ligt in midden-oosten buurland Jemen en verenigde emiraten en naast Jemen ligt Iran (of irak Haha! )

Steenbok12
Berichten: 7844
Geregistreerd: 26-10-06

Re: oman wat kan ik daar van verwachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 15:08

Afbeelding nou woestijn ... Tong uitsteken heb even onder oman gekeken. ? Lachen

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: oman wat kan ik daar van verwachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 15:09

echhhhhhhhhhhh ja plaatjs ken ik wel maar deze niet Haha!

zou graag ervaringen willen horen van andere bokkers

Steenbok12
Berichten: 7844
Geregistreerd: 26-10-06

Re: oman wat kan ik daar van verwachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 15:10


Anoniem

Re: oman wat kan ik daar van verwachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 15:10

Waarom boek je een reis naar een land als je er verder niets van af weet Verward

Steenbok12
Berichten: 7844
Geregistreerd: 26-10-06

Re: oman wat kan ik daar van verwachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 15:11

Omdat het mooi is om wat van de wereld te zien, en gewoon eens lekker gek doen , waarom iets zien wat al door heel de wereld is bewondert als er ook zat mooie haast onbekende plekjes zijn Lachen

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: oman wat kan ik daar van verwachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 15:12

Nou ik ga overal naar toe en ik krijg dit soort reisjes aangeboden:d

overigens vorig jaar ben ik naar India geweest super maar daar wist ik ook niks van af en dat geldt ook voor china, hongkong, australie, thailand enz enz enz

Steenbok12
Berichten: 7844
Geregistreerd: 26-10-06

Re: oman wat kan ik daar van verwachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 15:13

wauw, super leuk als je het aangeboden krijgt, is het van het werk uit? een kennis kreeg dit jaar als personeelsuitje een weekendje Monaco . Lachen ook leuk!

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: oman wat kan ik daar van verwachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 15:14

Heb hele lieve schoonouders zij hebben mij ook meegenomen naar India, China en nog paar landen Ja

Steenbok12
Berichten: 7844
Geregistreerd: 26-10-06

Re: oman wat kan ik daar van verwachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 15:15

nou super leuk! ook lekker met je vriend zeg! maargoed dit gaat een beetje offtopic Lachen

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: oman wat kan ik daar van verwachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 15:23

Ja want ik heb nog geen andere bokkers gezien die daar wel zijn geweest

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Re: oman wat kan ik daar van verwachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 20:39

Ik zit ook te kijken om die kant op te gaan. Wil graag of naar Oman of naar Iran. Gezien de prijs en wat je er voor terug krijgt ga ik toch Iran proberen.

Een vriend van mijn vader heeft de hele wereld over gereisd en zei tegen mij dat in Oman niet heel veel te beleven viel. Hij is ook wel extreem hoor Knipoog Het is wel een mooi land en nog niet echt ontdekt door het toerisme. Gezien de prijzen die ze vragen ga ik liever naar Iran, dat land heeft wat meer historie. Denk dat er op internet wel het eea te vinden is over Oman.

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: oman wat kan ik daar van verwachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 12:53

Tja ik had graag ervaring uit willen wisselen met iemand die daar ook geweest was...

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: oman wat kan ik daar van verwachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 12:21

Nou kom maar op heb er 5 jaar gewoond ken het dus behoorlijk goed, ben er van het voorjaar nog geweest. Augustus is niet echt de maand waarin ik er heen zou willen gaan, mij veel te warm. Ik woonde er als kind en de maanden juni, juli en augustus gingen wij altijd naar nederland omdat het veel te warm was gedurende die maanden. Tegenwoordig met de moderne airco is het in de gebouwen wel uit te houden.
Oman heeft wel degelijk historie, prachtige natuur en bijzonder vriendelijke mensen en je kunt er heerlijk shoppen. Waar ga je precies heen ?
Mijn volgende reis zal naar Salallah zijn, vooral rond deze maanden is het daar prachtig.

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: oman wat kan ik daar van verwachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 13:41

Max

Leuk dat jij daar toevallig hebt gewoond.

ik zal even aan mijn schoonma vragen hoe we precies reizen.
We beginnen in het zuiden en gaan door tot het noorden dus het hele land.

We gaan ook nog naar een of ander markt midden in de woestijn die komt meestal 1x per week en dan schijnen de nomaden daar te komen om te onderhandelen.

Dat het er warm is dat geloof ik Ja Helaas ga ik altijd in de verkeerde periodes

Maar ik heb gehoord dat ik geen spagetti bandjes aan mag schijn mijn schouders bedekt moeten houden en rokken aan die onder de knie komen?
Klopt dit.

Wat airco betreft zal wel goed zijn hoor Haha! zit alleen in de beste hotels en we verplaatsen ons met prive-chaffeur Haha!

Shoppen vertel vertel waar moet ik zijn...ben dol op shoppen en dan ook nog eens van
gucci, chanel, louis voitton

parfume

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: oman wat kan ik daar van verwachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 14:06

Als je in het zuiden begint zal dat rondom Sallalah zijn, het is daar nu prachtig omdat het regenseizoen daar is of net is geweest dus alles is groen, schijn prachtig te zijn het is het enige gedeelte van Oman waar ik nog niet geweest ben. (ik denk dat die foto hierboven van salallah is) Waarschijnlijk rijd je dan via de enige grote weg richting het noorden.
Vooral rond de locale bevolking en in het binnenland moet je inderdaad je enkels en schouders bedekt houden. Van het voorjaar maakte ik de fout een rok aan te trekken naar een vrouwenmarkt (zitten alleen de echte nomade vrouwen spulletjes te verkopen). Ik werd nogal raar aangekeken en had al snel in de gaten dat er iets niet goed was dus heb het ze met handen en voeten gevraagt wat er was. Bleek dus dat ik mijn enkels moest bedekken. Ik heb ze dus gezegt nou kleed me maar aan dan ! Nou dat had ik beter niet kunnen zeggen haha had er meteen 50 vriendinnen bij, werd netjes in een broek gehezen. De echte nomade vrouwen daar dragen een broek welke strak om de enkels zit en daarover een jurk. Heb verder een heerlijke dag bij ze gahad want het is een erg vriendelijk volk. Mijn advies koop zo'n afritsbroek, kan je in de auto gewoon in je korte broek zitten en als je uit stapt rits je hem er even aan.
Je zult waarschijnlijk ook wel stoppen in Nizwa dit is een toeristische atractie, er staat een ford wat helaas helemaal opnieuw opgebouwd is ik vind er nu niet veel meer aan omdat ik het oude ford heb gekend wat totaal niet toeristisch is.
Vraag maar even wat plaatsnamen waar jullie stoppen, ik ken zo'n beetje alles van het land.
In Muscat kun je super shoppen, je vind er de grootste, mooiste en modernste winkelcentra. Vooral bij het vliegveld in de buurt zit een gigantische shoppingmall waar je werkelijk alle grote merken tegen komt. Ga je meer Muscat in dan zul je op de souk belanden, wel grappig maar helaas niet meer zoals het 10 jaar geleden was. Ruwie highstreet staat bekend om zijn goudwinkels en nep armani, nike en dergelijke. Maar ik weet niet of je er terecht komt, is niet zo touristisch. Men is er niet zo opdringerig als in bijv turkye of egypte ze proberen het soms wel maar begrijpen heel goed wat nee is. Op de souk vond ik ze de laatste keer een beetje vervelend, maar negeren helpt goed of ik maak een grapje en dan lachen ze hartelijk mee en ben je ook van ze af. Wij eten er meestal gewoon in plaatselijke tentjes, sommige zien er niet uit maar je kunt er heerlijk eten. Aanrader zijn de verse sappen, mango of dergelijke. Ik ben er in iedergeval nog nooit ziek van geweest.
Ik weet niet of je graag duikt of snorkelt maar ook dat is zeker een aanrader. De zee heeft een prachtig koraal en je vind er heel veel verschillende vissen in het water. Dit voorjaar was ik met een boot mee, de duikers hebben niet veel gezien ik als snorkelaar daarintegen wel. 3 schildpadden kwam ik tegen, het mooiste was dat er 1 recht voor mijn neus naar boven kwam en ik hem kon aaien, nou waar vind je dat nog in het wild !
Nou goed kan wel uren doorgaan over Oman, laat me de plaatsnamen maar weten dan geef ik je wat meer informatie.

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: oman wat kan ik daar van verwachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 11:43

Bloos! je gaat me toch niet vertellen dat ik een enkel rok aan moet he als ik over straat ga... gaat niet goed komen dan.

Ik weet alleen nog de vliegtijden, plaats namen heb ik nog niet

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: oman wat kan ik daar van verwachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 12:58

Rond Muscat kun je in sommige plekken zelfs gewoon met een korte broek over straat daar zijn de mensen inmiddels wel wat gewend maar echt het binnenland in nee dan zal je of een lange broek aan moeten of een rok die je enkels bedekt.

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Re: oman wat kan ik daar van verwachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 13:01

Mijn schoonouders hebben er een tijdje gewoond. Het is echt te warm nu om er naar toe te gaan volgens hen ( ze zitten nu overigens in Bahrein ). Als ik het zo hoorde, waren de mensen echt verschrikkelijk vriendelijk. Ik wil zelf ook graag weer eens naar het MIdden-Oosten, maar ik kan er de tijd niet voor vinden op het moment. Alleen ik ga wel in december ofzo, anders houd ik het echt niet uit Bloos

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: oman wat kan ik daar van verwachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 16:33

Ik weet dat het warm is maar later is geen optie omdat we ergens in november naar Dubai gaan en dan weer op wintersport Bloos

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Re: oman wat kan ik daar van verwachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 10:17

Haha, echt een luxeleventje Haha! Dubai is echt aan te raden! Daar heb ik ook een tijd gezeten, en mijn man is daar zo'n beetje opgegroeid! Tegenwoordig kan je er vooral heerlijk winkelen, en het strand is geweldig!