Backpacken, wat neem ik mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Michelle_

Backpacken, wat neem ik mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 13:14

Ik ga 16 juli samen met een vriendin 6,5 week naar Thailand en Maleisië om te backpacken. Heb wel al een lijstje gemaakt met dingen die ik mee moet nemen maar misschien kan hier iemand nog belangrijke dingen vertellen die ik mee moet nemen of handig zijn.

Dit heb ik tot nu toe (hier komen dan nog gewoon de standaard dingen bij die je nodig heb voor de dagelijkse verzorging en kleding enzo):

Medicijnen e.d.
Zakjes met extra zouten
Tube wasmiddel
Make-up doekjes
Zonnebrand+ after sun
Klamboe
Vochtige toiletdoekjes
Goed muggen spul met deet
Eigen naalden

Briefje omrekenkoersen thailand + maleisie
Wereldstekker
Fohn
Badlaken
Waslijn
Digi + batterijen
Lonely planet
Leesboek
Snorkelset
EHBO-setje
Dagboekje + pen + papier
Paraplu
Desinfecterend middel
Dekbedovertrek om evt. in te slapen
Kopieën van paspoort enz.

Wie heeft er nog tips Lachen?

Roihi

Re: Backpacken, wat neem ik mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 13:16

dit topic ga ik volgen
ik vertek op 21/09 naar australie Haha!

spannend allemaal he

ps: wat is een klamboe?

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 13:24

Zo'n net wat je boven je bed kan hangen tegen de muggen Tong uitsteken

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 16:55

aha ok Haha!
ik zou het een muskietennet noemen, maar klamboe is sneller gezegd Vork

goh, ik zou zeggen. nog heel veel succes met pakken
hopelijk wordt het een heel toffe reis Pling

femmigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:16

Scan je paspoort en andere belangrijke papieren (en lijstje met belangrijke telefoonnrs, bank, wie te bellen in nood enz) en zet ze op je email adres.. zo heb je belangrijke zaken bij elkaar en kan je ze altijd ( als er n compu is ) raadplegen. Neem ook n naaisetje mee.. ik nam t ook mee met t idee dat gebruik ik nooit.. maar zat wel de eerste avond mn bh weer aanelkaar te naaien.. Haha! Mag ik vragen waarom je eigen naalden meeneemt? Voor medicijnen? Anders denk ik niet dat je ze door de douane krijgt.. paraplu zou ik vervangen door n poncho.. Ooh en ik zou het badlaken vervangen door n sarong.. niet zo dik en zwaar en je kan er vanalles mee.. ( op t strand liggen, rokje, bed in je dorm afschermen enz.. )
@ wirobelgje: koop zonnebrand en aftersun in OZ, er zit subsidie op dit soort producten daar en zijn zo n stuk goedkoper dan hier en je sleept je niet t lens met allerlei flesjes.. ik weet niet of dat ook in Thailand geldt _michelle_
veel plezier allebei!!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:20

Fohn, snorkelset en paraplu nemen belachelijk veel plek in. Laat die thuis, in ieder geval je paraplu en fohn.

Neem verder niet al teveel kleding mee, maar zorg gewoon dat je vaak je spullen wast, dat scheelt ook weer in het sjouwen.
Bewaar nooit al je geld bij elkaar. Als je portemonnee gestolen wordt heb je in ieder geval nog ergens anders geld.
Slippers om aan te trekken bij het douchen is misschien ook een idee. Ik weet niet hoe de sanitaire voorzieningen zijn op de plekken waar je naar toe gaat.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:24

uhm is daar ander stopcontct ofzo ? anders zo'n stopcontact wat daar inpast en dan daarin een nederlands ding Clown kan het niet zo goed uitleggen en weet niet hoe het heet
edit; laat maar had er over heen gelezen

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 20:38

Ik kan niet eens iets op een normale manier iets aan elkaar naaien Bloos Maar kan het er idd wel bij zetten op mn lijstje. Eigen naalden staan er voor als je in het ziekenhuis zou komen en ze daar een naald gaan gebruiken. Weet alleen nog niet of ik ze meeneem omdat de GGD aangaf dat ze het niet zo waarderen als je eigen naalden meeneemt (dan denken ze dat je ze niet vertrouwt ofzo). Ik heb speciaal een dun badlaken gekocht voor op reis, je kan hem oprollen en in een hoesje doen zodat het een klein pakketje is. Iig bedankt verder Lachen

Snorkelset heb ik speciaal hiervoor voor mn verjaardag gehad dus die moet gewoon mee Knipoog Fohn is opklapbaar dus ik hoop dat dat past Clown Sorry ik ben een beetje eigenwijs haha. Ik wil altijd zoveel mogelijk meenemen maar met mn backpack inpakken zal ik er vast ook wel achter komen dat bepaalde dingen niet passen, op dat moment zal ik dan wel gaan bedenken wat ik thuis laat. Bepaalde spullen hiervan kunnen ik en mn vriendin wel verdelen dus niet alles gaat in mijn backpack.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 22:11

_Michelle_ schreef:
Ik kan niet eens iets op een normale manier iets aan elkaar naaien Bloos Maar kan het er idd wel bij zetten op mn lijstje. Eigen naalden staan er voor als je in het ziekenhuis zou komen en ze daar een naald gaan gebruiken. Weet alleen nog niet of ik ze meeneem omdat de GGD aangaf dat ze het niet zo waarderen als je eigen naalden meeneemt (dan denken ze dat je ze niet vertrouwt ofzo). Ik heb speciaal een dun badlaken gekocht voor op reis, je kan hem oprollen en in een hoesje doen zodat het een klein pakketje is. Iig bedankt verder Lachen

Snorkelset heb ik speciaal hiervoor voor mn verjaardag gehad dus die moet gewoon mee Knipoog Fohn is opklapbaar dus ik hoop dat dat past Clown Sorry ik ben een beetje eigenwijs haha. Ik wil altijd zoveel mogelijk meenemen maar met mn backpack inpakken zal ik er vast ook wel achter komen dat bepaalde dingen niet passen, op dat moment zal ik dan wel gaan bedenken wat ik thuis laat. Bepaalde spullen hiervan kunnen ik en mn vriendin wel verdelen dus niet alles gaat in mijn backpack.

- Als je gaat backpacken: zo WEINIG mogelijk meenemen.. Is alleen maar gesleur.
- Verder is misschien een oplader voor je batterijen ook wel handig, tenzij je ginder nieuwe wil kopen.
- WC-rol kan af en toe ook handig zijn (rolletje eruit, kan je hem platdrukken).
- Zoals hiervoor ook al gezegt is, neem zeker niet teveel kleren mee, je kan gemakkelijker regelmatig wassen.. Scheelt heel wat in gewicht.
- Fohn zou ik ook zeker thuislaten, niemand let er daar op hoe je haar erbij steken.
- Poncho inplaats van een paraplu is ook al gezegt..
- Veiligheidsspelden heb ik ook altijd bij (rits die stuk gaat, drukke stad waar veel gestolen wordt kan je je rits van je rugzak vast spelden,..). Eventueel een hangslotje
- Belangrijke documenten zeker in je email zetten!
- Stevige schoenen!
- Plakkers tegen de blaren
- Paar pasfoto's
- Zwitsers zakmes kan ook altijd handig zijn
- MP3 speler ?

Haha! Ik blijf erbij: Als je iets kan thuislaten, laat het thuis.. Het is enkel meer gewicht op je rug.

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 09:59

De plu zou ik vervangen door een speciale regenponcho, bij de goede outdoorzaak te koop deze zijn zo gemaakt dat ze ook over je backpack passen.
Een platipus zak voor water, erg handig en beter dan een fles voor water, als de zak leeg is, is deze zo plat als een dubbeltje.
Een multi purpose mes zeer handig.
Enne zo'n buideltje waar je je belangrijke papieren en geld in opbergt.
Wat touw, veiligheidsspelden, extra karabijnhaak, desnoods wat tape erg handig mocht er iets kapot gaan aan je backpack
Misschien een paar reisspelletjes voor regenachtige dagen.

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 23:53

Palladiums voor de jungletochten (beter dan leren schoenen want droogt snel en weegt minder)
Poncho
Kleding wassen doe je met shampoo (uit een test bleek dat dat net zo goed wast) of je laat het doen Knipoog
Kleine dummy voor aantekeningen, om te dienen als kasboek
Aan kleding had ik bij me: 2 xkorte broek, 1 x rokje, 5 x shirts, 2 x stoffen lange broek (geen spijkerbroek, weegt nogal veel), blouse met lange mouwen, fleece voor koude avonden.

Muggenspul met deet kun ook daar kopen. Zoek naar de witte plastic flaconnetjes met thaise letters en een blauw dopje (met klepje).

En de rest wat je nog meer te kort komt kun je uiteraar daar ook kopen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 22:34

Een klein handdoekje, geen gewone handdoeken van thuis maar van die travel handdoeken: (van microvezel?) zelfde formaat als de normale handoek, alleen sneldrogend en klein mee te nemen.
Qua kleding: afritsbroeken mee: scheelt enorm qua extra kleren!
Verfrissingsdoekjes, en: een lakenzak. Ideaal als het beddengoed vies is.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 00:48

Citaat:
Enne zo'n buideltje waar je je belangrijke papieren en geld in opbergt.

Zorg dat dit zo'n platte is die je onder je t-shirt kan dragen .

*Neem idd niet te veel mee. Ik ben niet in Thailand geweest maar ik weet dat kleding enzo erg goedkoop is.

*Waar ik niet zonder kon in australie waren mijn OORDOPPEN. je wilt niet weten hoe luidruchtig sommige hostels zijn of dronken engelse lui.

*En een zaklampje. Die heb ik erg vaak gebruikt. Zo'n ding voor op je hoofd is super handig en bij de Xenos waren ze maar een paar euro. In de speciaal zaak betaal je je scheel aan die dingen.

*Neem wat oude kleding mee die je kunt dumpen op de terug reis. Zo heb je meer ruimte voor souvenirs Haha!

*Een klein dag rugzakje. Houd ten alle tijden je belangrijke spullen bij je of laat ze achter in een kluis

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 17:25

Xenos hoofdlampen zijn niet geweldig... en kunnen niet tegen een flinke regenbui. En die hoofdband zit veeel te strak.
Petz heeft al een hoofdlamp voor 19,95 en die dingen zijn echt super! Is je investering dubbel en dwars waard!

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 18:30

ik zie hier al een aantal goeie tips voorbij komen die ik ook zeker ga opschrijven Haha!

waar die medebokkers allemaal niet aan denken he Haha!

ik heb een speciale zaklamp waar geen batterijen in moeten, het is met een soort van dinamo (je moet met het ding schudden om energie op te wekken, handig hoor)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 18:52

Dat is zeker handig! Heb menig scout met zo'n zaklamp zien lopen: werkt prima!

Nanke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 20:22

Iedereen heeft al veel aanvullingen gedaan (en niet te vergeten, dingen genoemd die je absoluut niet mee hoeft..)! Ik zou je rugzak af en toe echt even dragen wanneer je hem ingepakt hebt. Stukje lopen en dan bedenken, is dit te zwaar en zo ja, wat kan er uit? Ik ben ooit 4 week (en das nog heel kort vergeleken met jouw trip) wezen interrailen met een mega zware rugzak en was het toen na een paar dagen sjouwen al he-le-maal zat.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 12:51

ik zag idd ook een aantal dingen staan die je maar beter niet kan meezeulen, zoals bv die fohn. vouwbaar of niet, het is helemaal niet nodig. paraplu, ik zag de tip voorbij komen om een poncho of iets in die stijl in de plaats mee te nemen.

dat snorkelsetje, tja je hebt gekregen maar ik zou het toch niet doen.

ik ga naar australie met basisspullen, extra dingetjes koop ik ginder dan wel.

make-up doekjes Haha!, ik denk dat je ginder geen make-up nodig hebt? (maar dat komt omdat ik helemaal geen make-up gebruik Haha!)

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 18:52

Ookal zal ik misschien niet altijd make-up dragen, dan wordt mijn gezicht nog wel vies Knipoog Zeker in Bangkok van alle uitlaatgassen.

Bedankt verder allemaal voor de reacties, zal mn lijstje nog aan gaan vullen met wat dingetjes. Het is trouwens niet zo dat ik hele tochten enzo met mn tas ga maken hoor. Zal hem het grootste gedeelte op hebben als ik van de ene plek naar de andere plek reis dus ik loop er niet een hele dag mee op mn rug.

Ghani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 13:14

Diarree pillen!!!! Niet vergeten als je naar een plek als Thailand gaat.

Verder moet je zo'n flesje desinfecterend spul meenemen, dat je je handen kunt desinfecteren, zonder water nodig te hebben.
(kun je bij drogisterij kopen)

Verder heb je bij de Xenos hele handige handoeken. Dit zijn rondjes, met dieameter van ongeveer 4 cm, maar als je ze 'losmaakt' worden het haddoekken. Kost 1 euro geloof ik.

En verder natuurlijk je paspoort Lachen

Pleisters.
Bidon.
Woordenboek.

Verder zou ik het zo even niet weten .

Veel plezier! .

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 13:16

ORS mag niet ontbreken! dat vult je zoutwaarden weer aan als je aan de diarree bent,

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 15:08

Dingen van Ghani en Welshcobfan zijn allemaal al aanwezig Haha!

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 16:03

Ik heb zelf bij de hema een kleine tasje gekocht (formaat envelop) en die vul ik met pillen van de kruidvat. oa pleisters, minipotje betadine, laxeermiddel en stoppers, paracetamol en een tekentang, afterbite (handig voor muggen, slangen, kwallen etc).

Verder super handig koop een paar compressiezakken!! Wegen niets en het scheelt heel erg in omvang (niet in gewicht natuurlijk). Ik heb voor 8 euro 3 zakken gekocht bij de bever. Je kunt ze zelf dichtmaken. En als je ze niet nodig hebt vouw je ze weer in elkaar. Zijn herbruikbaar en ik vind ze heel erg handig voor grotere dingen zoals een broek, jas of trui.

Verder zijn er bij de outdoorzaken ook van die cubes te koop in verschillende kleuren (volgens mij van het merk eagle creek). Speciaal voor backpackers om de tas te ordenen. Je hebt ze in een aantal formaten en ze houden bepaalde spullen schoon en bij elkaar. Verder zit er gaas aan de voorkant zodat je kunt zien wat erin zit. Ik heb een kleine voor ondergoed en sokken. En een grote voor opgerolde shirts. Een rugzak vol plastic tassen is erg onhandig en kan gaan stinken. Alles los in je tas doen zorgt voor een chaos van kleding vol kneuters en troep.

Ze verkopen ook een speciale zak voor vieze schoenen en badspullen of dingen die nog nat zijn. Krijg je geen vocht en stinkgeur in je tas.

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 10:17

afterbite (handig voor muggen, slangen, kwallen etc).

Verder zijn er bij de outdoorzaken ook van die cubes te koop in verschillende kleuren (volgens mij van het merk eagle creek). Speciaal voor backpackers om de tas te ordenen. Je hebt ze in een aantal formaten en ze houden bepaalde spullen schoon en bij elkaar. Verder zit er gaas aan de voorkant zodat je kunt zien wat erin zit. Ik heb een kleine voor ondergoed en sokken. En een grote voor opgerolde shirts. Een rugzak vol plastic tassen is erg onhandig en kan gaan stinken. Alles los in je tas doen zorgt voor een chaos van kleding vol kneuters en troep.

Ze verkopen ook een speciale zak voor vieze schoenen en badspullen of dingen die nog nat zijn. Krijg je geen vocht en stinkgeur in je tas.[/quote]

*** Sorry afterbite voor slangen * neem aan dat je slangenbeten bedoeld * ik zou zeggen meteen naar het ziekenhuis!

*** En die speciale zakjes dat kost alleen maar veel geld mijn ervaring is ga naar de supermarkt en haal van die Ziplock zakjes op * te vinden bij de boterhamzakjes * kosten bijna niets zijn water en luchtdicht en werken net zo goed, ik gebruik ze ook altijd met de vakantie en ik neem altijd extra mee mocht er toch een stuk gaan.

ja_nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:08

Handig topic, ga ik zeker in de gaten houden!