Ik ga van 3 tot 7 juni met mijn moeder naar London.
Natuurlijk willen we veel winkelen

Maaar, wat zijn de dingen die we zeker moeten bekijken enz?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gerbenfroh schreef:*meld zich
Ik woon hier nu twee maandjes. Voor het shoppen moet je zijn bij Oxford street, bond street en de duurdere merken Regent street. Dan is het mooi weer dus je moet ook zeker de mooie parken bekijken en de tamme eekhoortjes voerenHyde Park, st. James Park, Regents park zijn erg mooie parken. Harrods moet je zien. Hamleys (grootste speelgoedwinkel van europa) is ook tof.
Covent Garden, met de Covent Market is supergezellig met de straatartiestenEhm. British Museum is erg mooi maar het moet je wel intresseren. Imperial war museum is heeeel indrukwekkend! De culturele dingen weet je zelf wel, Tower Bridge enzo. Boottochten zijn heel leuk!
En je moet ook zeker in de Londen Eye![]()
Grootste reuzenrad van de wereld, tube station Waterloo/westminster. Ehm ehm ehm.
Even verder denken hoor
Lowara schreef:je vergeet de Millenium bridge waarbij je langs het water naar alle hoogtepunten kunt lopen( St Pauls, Londen bridge, Londen tower, Londen dungeons)
Uitstappen bij Black Friars Station en rechts afslaan, kan niet missen
chitra schreef:West-end!!
Een musical mag je echt niet missen daar!!
Ik ben naar The Sound Of Music geweest! helemaal geweldig!
maar er zijn natuurlijk nog meerdere super musicals!
Koop een kaartje op leicester square bij de vele kaartverkoop punten, en geniet volop die avond van de vele musicals!!
MacavityL schreef:Lowara schreef:je vergeet de Millenium bridge waarbij je langs het water naar alle hoogtepunten kunt lopen( St Pauls, Londen bridge, Londen tower, Londen dungeons)
Uitstappen bij Black Friars Station en rechts afslaan, kan niet missen
als je het doet, doe het dan goed- ga vanaf the Tower of Londen langs de rivier via de South Bank helemaal door naar de Big Ben. Daar eenmaal aangekomen kun je langs de wisseling van de wacht naar Trafalgar Square en van daaruit naar Leicester Square en Covent Garden vanwaar je via Tottenham Court Road naar Oxford Street en Bond street kan. Als je toch eenmaal aan het lopen bent kun je doorlopen naar Marble Arch, Hyde park en (South) Kensington area.
Dat houdt je wel even zoet![]()
karijn schreef:Covent Garden is zeker een aanrader
Falona schreef:karijn schreef:Covent Garden is zeker een aanrader
Zeker weten, maar pak wel de lift als je daar met de metro naartoe gaat. Ik heb jaren gelden de fout gemaakt de trap te nemen, omdat het nogal druk was bij de lift. Dat hebben we geweten, er kwam geen eind aan (en de mensen om ons heen maar lachen...)