Must see in London?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilde_

Must see in London?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 15:44

Doei!

Ik ga van 3 tot 7 juni met mijn moeder naar London.
Natuurlijk willen we veel winkelen Schijnheilig

Maaar, wat zijn de dingen die we zeker moeten bekijken enz? Haha!

joke20

Re: Must see in London?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 18:22

Harrods is leuk, Piccadilly Circus, kan je leuk shoppen Haha! Je kan een bustour doen ook leuk.

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 21:05

*meld zich Haha!

Ik woon hier nu twee maandjes. Voor het shoppen moet je zijn bij Oxford street, bond street en de duurdere merken Regent street. Dan is het mooi weer dus je moet ook zeker de mooie parken bekijken en de tamme eekhoortjes voeren Ja Hyde Park, st. James Park, Regents park zijn erg mooie parken. Harrods moet je zien. Hamleys (grootste speelgoedwinkel van europa) is ook tof.

Covent Garden, met de Covent Market is supergezellig met de straatartiesten Ja Ehm. British Museum is erg mooi maar het moet je wel intresseren. Imperial war museum is heeeel indrukwekkend! De culturele dingen weet je zelf wel, Tower Bridge enzo. Boottochten zijn heel leuk!

En je moet ook zeker in de Londen Eye Ja
Grootste reuzenrad van de wereld, tube station Waterloo/westminster. Ehm ehm ehm.

Even verder denken hoor Haha!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 22:27

je vergeet de Millenium bridge waarbij je langs het water naar alle hoogtepunten kunt lopen Knipoog ( St Pauls, Londen bridge, Londen tower, Londen dungeons)
Uitstappen bij Black Friars Station en rechts afslaan, kan niet missen Ja

chitra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 22:31

West-end!!

Een musical mag je echt niet missen daar!!

Ik ben naar The Sound Of Music geweest! helemaal geweldig!
maar er zijn natuurlijk nog meerdere super musicals!

Koop een kaartje op leicester square bij de vele kaartverkoop punten, en geniet volop die avond van de vele musicals!!

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 22:53

Gerbenfroh schreef:
*meld zich Haha!

Ik woon hier nu twee maandjes. Voor het shoppen moet je zijn bij Oxford street, bond street en de duurdere merken Regent street. Dan is het mooi weer dus je moet ook zeker de mooie parken bekijken en de tamme eekhoortjes voeren Ja Hyde Park, st. James Park, Regents park zijn erg mooie parken. Harrods moet je zien. Hamleys (grootste speelgoedwinkel van europa) is ook tof.

Covent Garden, met de Covent Market is supergezellig met de straatartiesten Ja Ehm. British Museum is erg mooi maar het moet je wel intresseren. Imperial war museum is heeeel indrukwekkend! De culturele dingen weet je zelf wel, Tower Bridge enzo. Boottochten zijn heel leuk!

En je moet ook zeker in de Londen Eye Ja
Grootste reuzenrad van de wereld, tube station Waterloo/westminster. Ehm ehm ehm.

Even verder denken hoor Haha!

Inderdaad!
Er is zoveel leuks! Haha!

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 15:43

Ik ben net geweest, eind februari, en het was heeeelemaal super! Haha!

Hebben zo'n beetje alles gezien wat boven staat.
Wat ook heel leuk is, is Madame Tussaud. Niet alleen wassen beelden, maar met nog veel meer dingetjes tussendoor, zoals een ritje in een 'taxi' door de jaren heen in Londen enzo.

Ook is de Londen Dungeon heel erg gaaf! Een soort griezeltocht met allemaal shows/acteurs!

Londen Zoo is ook erg leuk, alleen bij ons waren ze veel aan het verbouwen, beetje jammer.

Harrods is idd ook heel gaaf, het is net een museum, je kijkt echt je ogen uit daar!

De St. Paul's Cathedral is ook echt de moeite waard, je kan daar ook helemaal naar boven, wàt een uitzicht, heel gaaf!

En natuurlijk het wisselen van de wacht, wees wel op tijd, want wij zagen echt maar heel weinig Haha!

Wat misschien ook handig is, is kaartjes alvast via internet bestellen, dat scheelt je soms hele lange wachttijden!
Evenals je visitor travelcard (http://www.visitbritain.com)

Piccadilly Circus is idd ook gaaf om heen te gaan!
En natuurlijk Starbucks Tong uitsteken

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 17:20

Covent Garden is zeker een aanrader, heel gezellig met restaurantjes en leuke winkels en over het algemeen niet zo heel duur. Ik heb daar vorig jaar een paar schoenen gekocht voor 60 pond (ongeveer 90 euro).
Notting Hill, er zit daar een restaurantje, ben even de straatnaam kwijt, maar dat heet: La Luna Rossa. Een heel klein Italiaans restaurantje maar super lekker eten! Ik heb er nog ergens een kaartje van liggen, ik zal die eens opzoeken.
Verder moet je natuurlijk bij Harrod's geweest zijn. Mocht je willen weten waar al die celebs naar binnen lopen, ga eens naar de achterkant van Harrod's. Daar heb je een leuk cafeetje met een terras op de stoep. Op een mooie middag zie je daar echt de meest decadente auto's parkeren. Altijd leuk om naar te kijken.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 17:52

Lowara schreef:
je vergeet de Millenium bridge waarbij je langs het water naar alle hoogtepunten kunt lopen Knipoog ( St Pauls, Londen bridge, Londen tower, Londen dungeons)

als je het doet, doe het dan goed- ga vanaf the Tower of Londen langs de rivier via de South Bank helemaal door naar de Big Ben. Daar eenmaal aangekomen kun je langs de wisseling van de wacht naar Trafalgar Square en van daaruit naar Leicester Square en Covent Garden vanwaar je via Tottenham Court Road naar Oxford Street en Bond street kan. Als je toch eenmaal aan het lopen bent kun je doorlopen naar Marble Arch, Hyde park en (South) Kensington area.

Dat houdt je wel even zoet Knipoog Haha!

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 17:53

chitra schreef:
West-end!!

Een musical mag je echt niet missen daar!!

Ik ben naar The Sound Of Music geweest! helemaal geweldig!
maar er zijn natuurlijk nog meerdere super musicals!

Koop een kaartje op leicester square bij de vele kaartverkoop punten, en geniet volop die avond van de vele musicals!!

Nee inderdaad die musicals zijn echt top daar:D ben daar geweest naar Footloose
Piccadilly Circus is ook erg leuk:)

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 20:56

Oxford & Regent street Haha!
Daar waren wij ook non-stop te vinden in onze vrije tijd, ik was er vorig jaar met school Haha!.

Ik zou ook naar een musical toe gaan, is echt supervet daar Lachen
Wij gingen naar Queen.

Harrods is ook vet Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:47

Ik vertrek Vrijdag voor 3 dagen naar London.
Geloof dat mijn moeder al een hele lijst heeft opgesteld, maar ik voeg nog wat tips van jullie toe. Vork

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 21:50

Bedankt voor de leuke reacties! Kan er zeker wat mee Haha!

Sjemie, mag ik die lijst ook als je weer terug bent Schijnheilig ?

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:51

Oxford Street! Persoonlijk vind ik de Disney winkel altijd ge-wel-dig! (al moet je daar wel van houden..)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 01:37

MacavityL schreef:
Lowara schreef:

als je het doet, doe het dan goed- ga vanaf the Tower of Londen langs de rivier via de South Bank helemaal door naar de Big Ben. Daar eenmaal aangekomen kun je langs de wisseling van de wacht naar Trafalgar Square en van daaruit naar Leicester Square en Covent Garden vanwaar je via Tottenham Court Road naar Oxford Street en Bond street kan. Als je toch eenmaal aan het lopen bent kun je doorlopen naar Marble Arch, Hyde park en (South) Kensington area.

Dat houdt je wel even zoet Knipoog Haha!

Nagelbijten / Gniffelen daar hebben wij de beroemde rode dubbeldekker voor gepakt Knipoog

@ iepke: die londen dungeons, is dat die asociaal lange wachtrij (2 uur!) en die belachelijk hoe prijs echt waard? we wilden er 2 weken geleden heen maar liepen na het zien van de rij en de prijs maar snel door. maar goed, dit weekend gaa we de beroemde winkelstraten van londen verkennen en als het echt leuk is, ga ik er misschien nog wel n Ja

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 10:11

Wij zijn vorig jaar ook het eerste weekend van juni er geweest. We hebben toen prachtig weer gehad, 20 graden.
Dat Italiaanse restaurantje zit op Kensington Road.
Verder zou ik zoveel mogelijk ook met de metro doen, is voor Engelse begrippen helemaal niet duur. Wij waren voor een dagkaartje binnen London 4 pond p.p. kwijt. Taxi's zijn ook niet zo duur maar met het drukke verkeer duurt het wel heel erg lang. Mocht je de toer met de bus willen doen, op elke hoek van de straat staat wel een man die kaartjes verkoopt.
Mocht je nog tijd over hebben, dan zou je ook nog naar Windsor Castle kunnen gaan. Entree is wel schandalig duur en als je Mary's Dollhouse daar wilt bekijken, dan kan het zo maar eens driekwartier duren voor je binnen bent. Maar het is wel een indrukwekkend kasteel.
Mocht je via Stansted vliegen, koop je treinkaartje (= retourtje London) al in het vliegtuig als het kan, scheelt je weer een aantal euro's.
Heel veel plezier in London.

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 13:15

Lange wachtrijen? Zou best kunnen, maar daar hadden wij geen last van, we konden gelijk doorlopen Haha! Weet zo niet meer de prijs, was wel goedkoper dan Madame Tussaud geloof ik, maar ik vond het wel erg leuk! Had ook 20% korting, was ook wel lekker Knipoog
Je kan dus ook vantevoren kaartjes kopen, thuis via internet, heb je ook geen last van lange wachtrijen!

Heb thuis nog een zelfgemaakt boekwerk liggen, heb m zelf wel veel gebruikt!Of als je zelf nog wat dingen opschrijft: Het is wel handig te weten via welk metrostation je voor welke bezienswaardigheid moet reizen!(Vond ik dan Tong uitsteken )

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 13:18

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 13:20

gods... wij moesten dan 2 uur in de rij gaan staan Nagelbijten / Gniffelen
dat van tevoren bestellen kan inderdaad,maar ik heb geen creditcard, dus dat schiet niet op. we hebben besloten het te doen en gewoon heel vroeg er al te staan. toeristen gaan toch niet rond die tijd alemala masaal londen al in ( hopen we)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 13:23

karijn schreef:
Covent Garden is zeker een aanrader

Zeker weten, maar pak wel de lift als je daar met de metro naartoe gaat. Ik heb jaren gelden de fout gemaakt de trap te nemen, omdat het nogal druk was bij de lift. Dat hebben we geweten, er kwam geen eind aan (en de mensen om ons heen maar lachen...)

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 13:42

Je hebt er geen creditcard voor nodig Knipoog
Tenminste, voor het bestellen van een travelcard en treinkaartjes niet. Hebben alles via visitbritain.com

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 16:06

die 2 heb ik ook niet nodig, ik woon namelijk in Engeland Knipoog
ik koop her daycards waarbij ik onbeperkt met de trein, metro etc kan gaan direct bij het station.
maar juist de attracties, die wil ik goedkoper Ja

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 16:12

Harrods, Buckingham Palace, de Tower, Big Ben, Westminster Abbey, ST Pauls Cathedral, als er nog tijd is kun je even Soho inlopen, een ritje met de Tube maken, Madame Tussauds bekijken, ergens cream tea drinken, en een van de musea bezoeken. Ik ben zelf in het Victoria & Albert Museum geweest en de Tate Gallery, volgende keer wil ik naar het Britisch Museum. Ze schijnen er een hele mooie Egyptische Collectie te hebben.

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 16:19

Jaa, het British museum is heeel gaaf. Wat enorm groot is het daar! Ze hebben collecties van allerlei landen/continenten enzo.

@Lowara: Aah, dat had ik niet gezien Haha!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 10:32

Falona schreef:
karijn schreef:
Covent Garden is zeker een aanrader

Zeker weten, maar pak wel de lift als je daar met de metro naartoe gaat. Ik heb jaren gelden de fout gemaakt de trap te nemen, omdat het nogal druk was bij de lift. Dat hebben we geweten, er kwam geen eind aan (en de mensen om ons heen maar lachen...)

Die trap moet je inderdaad niet nemen, die fout hebben wij ook gemaakt! Dan kan je beter nog even 10 minuten wachten tot er weer een plekje in de lift is. Ik heb de dag erna megaspierpijn gehad in mijn kuiten! Lekker wandelen dan!