ervaring vakantie op rhodos( of griekenland in 't algemeen)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_rosita_

Berichten: 6800
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: 't dorpie

ervaring vakantie op rhodos( of griekenland in 't algemeen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 11:19

hai,

ik wil met 3 vriendinnen op vakantie en ben zelf een absolute spanjeganger, maar nu willen zij graag naar rhodos.
ik ben nooit in griekenland geweest, heb internet al wel wat afgestruind, maar kan niet veel ervaringsverhalen vinden.

wij willen een weekje strand, af en toe eens iets bekijken, ''s avonds naar een cafétje of gezellig kroegje..discotheek is ook prima, appartement of hotel dichtbij het strand mét zwembad.

wie is er weleens naar rhodos geweest? wat kun je er? hoe is het bevallen? sluit het aan bij de vakantie die wij willen?

kortom..... roep maar!! Haha!

mirre
Berichten: 1001
Geregistreerd: 30-09-02

Re: ervaring vakantie op rhodos( of griekenland in 't algemeen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 11:26

Ik ben er vorig jaar geweest en mij is het super goed bevallen! Er is een Rhodosforum http://www.8bit.be/phpbb/index.php?id=Griekenland
Hier kun je misschien wel veel info vinden. Als je echt in Rhodos stad zit zit je wel een eindje bij het strand vandaan, dus dat is voor jullie misschien niet zo handig.
Kijk eens naar appartementen bij Trianda, volgens mij ligt dat wel dicht bij het strand.
Wil je echt alleen maar uitgaan dan moet je kijken bij Faliriaki (ik schrijf het vast verkeerd), maar dat is overdag dus echt uitgestorven, volgens mij bestaat daar alleen het nachtleven.....
Ik kan het je aanraden, supervakantie heb ik daar gehad! Alleen heb ik weleens gehoord dat Rhodos in vergelijking met andere Griekse eilanden minder goede en minder veel stranden heeft.
Er is trouwens genoeg te doen, echt heel veel excursies mogelijk!

Anoniem

Re: ervaring vakantie op rhodos( of griekenland in 't algemeen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 11:27

Rhodos is echt 1 van de mooiste Griekse eilanden Ja Het eiland heeft dacht ik zoetwaterbronnen waardoor het extreem groen is voor Griekse begrippen.

Het eten in Griekenland is super, de mensen geweldig en het weer fantastisch Haha!

Het enige wat wel vervelend is is het strand, het zijn geen zandstranden en je moet dus wel waterschoentjes meenemen, anders haal je je voeten gegarandeerd open.

Het uitgaansleven op Rhodos is uitbundig, maar minder dan op Kreta. Moet je wel richting Rhodosstad gaan zitten Lachen

_Eline_

Berichten: 2187
Geregistreerd: 28-08-05
Woonplaats: Amstelveen

Re: ervaring vakantie op rhodos( of griekenland in 't algemeen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 20:35

Ik ben zelf wel vaak naar Griekenland gegaan, maar niet naar Rhodos. Wel gehoord dat het er erg mooi is! Als je veel uit wilt gaan etc. is Kreta ook een aanrader. Alvast succes met je keuze Lachen

_rosita_

Berichten: 6800
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: 't dorpie

Re: ervaring vakantie op rhodos( of griekenland in 't algemeen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 20:41

dank jullie voor de reacties!

het is niet de bedoeling om alleen maar een stappen-zuipen vakantie te houden...zit ook niet te wachten op kotsende-zuipende pubers, maar het mag best een beetje bruisend zijn, beetje leven in de brouwerij 's avonds

Anoniem

Re: ervaring vakantie op rhodos( of griekenland in 't algemeen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 20:44

Dan is Rhodos echt wat voor jou, vooral het oude gedeelte van de stad Lachen

mirre
Berichten: 1001
Geregistreerd: 30-09-02

Re: ervaring vakantie op rhodos( of griekenland in 't algemeen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 22:09

dat denk ik ook, daar is echt veel te beleven, je zit alleen wat verder van het strand vandaan. Dat is dan een eindje lopen, maar wel goed te doen. Ook rijden er bussen en taxi's

Genee

Berichten: 6071
Geregistreerd: 05-09-04
Woonplaats: Utrecht

Re: ervaring vakantie op rhodos( of griekenland in 't algemeen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 22:24

Ik Lovers Griekenland, ik ben op Lesbos en Chios geweest en het was daar geweldig. het weer, de zee, de mensen, het eten. Echt een perfecte vakantie!

Elja

Berichten: 1482
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: London

Re: ervaring vakantie op rhodos( of griekenland in 't algemeen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 22:35

Paar jaar terug op Rhodos geweest.
Erg gezellig! Ja
Vooral 's avonds in de Mandrakhi haven. Dat is het oude gedeelte. Leuke sfeer. Lachen

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Re: ervaring vakantie op rhodos( of griekenland in 't algemeen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 12:49

ben ook op rhodos gewees.t was erg gezellig. ik ga dit jaar naar kreta

sa80
Berichten: 219
Geregistreerd: 29-08-04
Woonplaats: Brabant

Re: ervaring vakantie op rhodos( of griekenland in 't algemeen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:10

Ik vind de stranden van Rhodos (rhodosstad) veel beter dan van Kreta (chersonissos) aangezien je in Rhodos een groter strand hebt en dus meer privacy.

Het oude gedeelte van Rhodos stad is met name erg gezellig als je niet zo van discotheken en kroegen houdt. Gezellige barretjes, live muziek en leuke terrasjes.

Als je in Rhodos stad zit zit je gemiddelt 5 tot 10 minuten lopen van het strand af en toch loop je ook zo naar het oude gedeelte.

Ik zou dus kiezen voor Rhodos stad.

Wil je iedere avond goed op stap. Dan zou ik eeder kiezen voor Chersonissos (kreta). Daar is meer keus aan barren en discotheken, vind ik het gezelliger en drukker.

Veel plezier!

__Carmen__

Berichten: 1189
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Hoeven

Re: ervaring vakantie op rhodos( of griekenland in 't algemeen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 15:54

Ik ben zelf vorig jaar in Chersonissos (Kreta) geweest en dat is heel goed bevallen. Op Kreta is genoeg te zien en Chersonissos heeft een leuk nachtleven. Het strand van Chersonissos is inderdaad minder, niet groot en erg druk. Wij hadden het geluk dat we net buiten Chersonissos zelf zaten en daar was een ander, klein maar rustig strandje.
Een vriend van mij is 2 jaar terug in Rethymnon (ook op Kreta) geweest. Zelfde eiland, maar een minder toeristische omgeving. En toch is er daar ook 's nachts genoeg te beleven.
In ieder geval veel plezier!

Espoir_
Berichten: 1650
Geregistreerd: 09-08-05

Re: ervaring vakantie op rhodos( of griekenland in 't algemeen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 16:48

Oké ik ga dit jaar dus naar Trianda met mn vriend Tong uitsteken, in de meivakantie al, heeft iemand ervaring met het weer in de meivakantie? Dat ik wel een beetje bruin kan worden!

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Re: ervaring vakantie op rhodos( of griekenland in 't algemeen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 18:58

Ben twee jaar geleden op Rhodos geweest, bij trianda. Wij hadden een autootje gehuurd en zijn met de bus naar Rhodos-stad geweest. Er zijn zeker wel hele mooie zandstranden te vinden, maar dan moet je aan de oostkust zoeken. De westkust is inderdaad rotsachtig met kiezelstranden.
Wij hebben het heel erg leuk gehad, steeds een dagje strand en uitgaan afgewisseld met een dagje actief ergens naar toe. Na twee weken waren we wel helemaal uitgekeken daar. Langer had niet gehoeven, maar twee weken was precies goed.

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Re: ervaring vakantie op rhodos( of griekenland in 't algemeen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 19:03

Citaat:
Het enige wat wel vervelend is is het strand, het zijn geen zandstranden en je moet dus wel waterschoentjes meenemen, anders haal je je voeten gegarandeerd open.


Dat klopt niet helemaal.
De west-kust (ixia-Trianda etc) zijn inderdaad kiezelstranden.
Ga je echter naar de Oost-kust (Faliraki, Lindos etc) daar vind je genoeg zandstranden waar je enkel schoentjes nodig kunt hebben tegen het hete zand, zeker niet tegen de stenen.

Maar wat betreft Rhodos. Ik ben er 5 jaar achter elkaar geweest en ik vind het er werkelijk super.
Er is ontzettend veel te doen en vooral het oude gedeelte van de stad is erg gezellig.
Ook de haven heeft inderdaad erg veel sfeer.

Qua uitgaan kan ik je verder niet helpen, want dat hebben wij niet gedaan.
Toch heb ik me er uitstekend vermaakt.
Het eten is heerlijk, de mensen ontzettend vriendelijk en het is gewoon erg sfeervol.

Als ik de kans krijg, ga ik zeker weer terug.

Saskia_Omar
Berichten: 392
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: bij Rotterdam

Re: ervaring vakantie op rhodos( of griekenland in 't algemeen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 19:04

Ik hou dit heel even in de gaten; ik ga deze zomer (2 augustus) naar Rhodos. Ben heel erg benieuwd geworden