Ervaringen Gumbet Turkije

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loesss

Ervaringen Gumbet Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-07 14:30

Ik ga dit jaar met 4 vriendinnetjes naar Gumbet, Turkije. Vlakbij Bodrum. 12 daagjes in appartement Keptan Kemal. Zijn er mensen die ooit in danwel Gumbet en misschien ook dit appartement zijn geweest?

thanks!

radje

Re: Ervaringen Gumbet Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 23:58

Ik ben al twee jaar op rij in Gumbet geweest...
WOW bodrum resort.

Je kunt er leuk uitgaan en goed shoppen...
Voor de rest hebben wij alleen maar heerlijk aan het strand gelegen

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-07 11:43

Wat leuk, toch nog een reactie!

Is het een fijn strand of veel kiezels? En wat zijn de uitgaanstips? Blijf je dan toch in Gumbet of echt naar Bodrum zelf?

radje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 13:01

Wij hadden strand met zand.
Je kunt in Gumbet zelf heel goed uitgaan, wij zijn zelf maar 1 x in Bodrum geweest om te shoppen.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 14:46

Ik kom al een paar jaar in Gumbet Lachen puur omdat het betaalbaar is en de mensen erg vriendelijk en je hebt er alles.
De stranden zijn niet breed, maar wel enorm lang en aan baaitjes.
Ik geniet er altijd volop, uitgaan is er erg leuk, alles zit bij elkaar. Nadeel daarvan alleen is dat ze overal hetzelfde format hebben en je dus overal dezelfde muziek hoort, avond na avond, haha, maar dat mag de pret niet drukken Lachen

Ik ga er vooral heen om te relaxen aan het strand en heb daar al behoorlijk wat mensen leren kennen, waar ik gedurdende hele jaar contact mee heb en altijd weer reuzeblij als we ze weer zien.
Een tip als je gaat winkelen (dat deed ik altijd in Bodrum, met de dolmus erheen) laat je niet omkopen, ze vragen belachelijke prijzen voor de tassen ed, maar naaien je gewoon waar je bij staat. Gewoon weglopen en afdingen. Want geloof me, het kan tientallen euro's goedkoper Tong uitsteken

Wat ook belangrijk is om te weten. De instelling van mannen met de Turkse cultuur hebben een heel andere instelling als dat wij hebben. Stel he, stel je komt iemand leuk tegen en hij vraagt of je mee gaat eten, dan hebje dus een officiele date, maar als jij nets wilt, maar gewoon gezellig en volgende dag met uitgaan met een andere man stata te praten ben je al een prutsmuts en dat gaat heel Gumbet door en leert iedereen je binnen no time kennen.
Gewoon vriendelijk met ze omgaan is prima en ook uitgaan, maar zodra het 1 op 1 is verwachten ze meer van je. Ik heb dat geregeld zien gebeuren met meiden daar en dat is zo zonde en sneu.

Nog een aanrader, boek voor de eerste dagen dat je er bent de hammam, heerlijk massage en scrubben, halen ze alle viezigheid van je af, maar je bruint daarna 10 keer zo snel (goed insmeren daarna in zon hoor)..

Heel veel plezier, hopelijk ga ik in juni ook weer.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 14:52

en mss handig om deze link nog even te lezen.. Ik heb er nooit last van gehad, omdat ik betreffende tas in gebruik nam tijdens terugvlucht, nog een tas in koffer en de schoenen aan Tong uitsteken maar let wel op, zou zonde van je centjes zijn als ze in beslag genomen worden.
In Turkije zullen ze er niets aan doen bij de douane, zo ook met sloffen sigaretten, ik nam altijd 5 sloffen mee naar huis, nergens last van, opengebroken en overal en nergens tussenstoppen..voor hun economisch gezien aantrekkelijk natuurlijk als iedereen hun spullen mee wilt nemen.. maar in Nl zijn ze blijkbaar afgelopen jaar erg streng geworden, of ik heb pure mazzel gehad Knipoog

viewtopic.php?f=71&t=746465

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 15:23

ik ben dr afgelopen 2 jaaar ook geweest en ga er dit jaar heen voor 6 maanden,..
ik heb die 2 keer een super vakantie gehad!
en idd wat kimberley77 zegt, wees voorzichtig met de jongens/mannen daar!
ze zijn zoooo jaloers daar! en ze kunnen je ook goed voor de gek houden, als je denkt een erg leuke gevonden te hebben, maarja daar kan je wel n heel boek over schrijven..

kwa uitgaan ging ik bijna altijd naar gumbet zelf.. dat vond ik gezelliger..
maar in bodrum heb je grotere dingen, zoals Harlikarnas en de Catamaran dat is een discotheek op 'n boot en daar komen vrij bekende dj's enzo..
en Keptan Kemal ken ik wel ik heb in 'n hotel daar om de hoek gezeten "Boncuk apart"
maare veel plezier..! Lachen

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 21:53

Thanks voor de reacties!

Ik denk eerlijk gezegd niet dat ik en mijn vriendinnetjes uberhaupt interesse hebben in een turkse man Nagelbijten / Gniffelen dus in die zin geen probleem zou ik denken.
Zijn er wel ook veel nederlanders of is dat niet echt veel?

Crazy funky wat ga je 6 maanden doen daar? Even nieuwsgierig~!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 22:54

Nederlanders alom, veel mensen vinden het een erg fijn land en betaalbaar, alle facaliteiten zijn aanwezig en je krijgt er een op en top vakantiegevoel door de gastvrijheid van de Turkse mensen..
ennuh, geloof me, je hebt er behoorlijk wat mooie turken tussenzitten hoor Tong uitsteken maar idd, een gwaarschuwd mens telt voor 2.

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 11:08

ik ga daar werken in "Oranje Cafe" kom gerust n keertje langs!
iedereen weet waar het zit, dus gewoon aan iemand vrag.. Lachen

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-07 11:51

Haha naja we zullen oppassen voor de turkse mannen! Dat sowieso! En gelukkig dat er ook veel nederlanders zijn, haha hoe stom toeristisch is dat!

Oranje cafe, nederlande kroeg denk ik dus zo?

Hebben ze ook ergens zo'n grote openlucht discotheek en is het zo dat je dat hammam echt de eerste dag moet doen, omdat anders al je bruin weer weg is?

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-07 11:51

En kun je lekker en niet te duur eten?

haha ik vraag alles maar!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 12:06

Je kunt er echt lekker eten, voor goede prijzen,vooral in Bodrum, restaurantjes langs het water, heel knus. (ik geloof dat wij voor 3 man in totaal 40euro kwijtwaren) Ik ben gek op de Turkse gerechten zelf, maar het vis schijnt ook goed te zijn daar.
Ik heb in die jaren nog geen openlucht discotheek kunnen ontdekken, maar wel Harlikanas in Bodrum. Vorig jaar ben ik er niet in geweest, was erg stil en de prijzen lagen erg hoog..
Wij doen de hammam meestal de dag na aankomst of de dag daarna. Ze scrubben nl je huid heel goed. Je bruin gaat er niet echt vanaf hoor, maar wij doen het de eerste dagen, doordat je huid daarna zo schoon s, dat je erg snel verbrand, maar met voorzichtigheid en opbouwen, wordt je mooier, diper bruin en lijkt alsof het veel langer blijft zitten als je weer terug bent in Nl..
Ik raad jullie ook de jeepsafari aan, je rijd dan door de bergen en komt door allerlei dopjes waar de mensen nog heel primitief leven. Ik vond dat een heerlijke dag, genoeg water meenemen en zitten en niets doen en kijken, haha.

Crazy Funky, heb je daar fagelopen jaar ook gewerkt? Wat lachen dat je daar heen gaat. Een kennisje van mij heeft daar ook een baan aangeboden gekregen en gok dat ze die baan aanneemt, ze hoopt daar voor een half jaar ook heen te kunnen en anders probeert ze elke anderhalve maand heen te vliegen Lachen

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 18:18

nee dit word het eerste jaar van mij..
die 2 meisjes die er vorig jaar gewerkt hebben ken ik, en die zeiden dat ze daar weggingen dus dat ze daar wel weer mensen nodig hadden..

maar harlikarnas is openlucht he..
daar is het drinken erg duur.. voor 1 drankje zo'n 10 euro Scheve mond
dus van te voren zelf indrinken he Tong uitsteken
en op de catamaran moet je ook zijn geweest.. echt heel gaaf op die boot!! maarja moet er ook wel net een leuk feestje zijn, met de muziek waarvan je houd anders is het wat minder..

en ja oranje cafe is nederlands, maar wel met een turkse baas..
maar je kan er dus nederlands eten zoals kroketten.. maar die zijn wel turks gemaakt.. tja ingewikkeld maar heb gehoord dat ze niet zo heel erg lekker zijn... maar kan inmiddels veranderd zijn..

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 18:40

Ojoh, wist niet dat Halikarnas openlucht was..ben daar nooit ingegaan omdat we ons zo vermaakte in de barretjes en gezien de prijzen daar zo hoog liggen Tong uitsteken

Mocht ik in juni nog gaan, dan loop ik het oranjecafé wel eventjes in, roepen of er iemand uit Tilburg werkt, hihi.
Ik zat daar veel tijdens het voetbal, heb het niet zo op voetbal, maar dan is het echt supergezellie.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-07 18:47

Heb je geen foto cray_funky dan kan ik je herkennen Knipoog!

Ik ben ook meer van barretjes, maar voor een avondje leek het me wel leuk!

Is vliegveld trouwens verweg?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 18:51

Nee, Milas vliegveld ligt ong op 40 minuten rijafstand. Moet zeggen dat het veel korter lijkt, want je ziet zoveel en rijd door bergen etc..
Wij hadden de laatste keer een buschauffer, nou ik scheet alle kleuren, wat ging die gast hard door de bochten, doodeng..(ravijnen heel diep zonder vangrail, oops)..
haha, al sik aan Milas denk, moet ik altijd nog denken aan onze hostess de eerste keer, die verwelkomde ons allemaal en het eerste wat zez ei, jullie zullen wel moeten plassen, maar doe het toiletpapier in de emmer naast toilet, niet doorspoelen..elk jaar gaat het weer mis, haha.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-07 18:56

Oooh man dat zou wat worden, ik ben zooo schijt al in bussen! Man o man!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 19:26

hihi, ja ik dus ook, maar 1 ding, dan lijkt alles al sneller enger dan dat het in werkelijkheid is he..en ze rijden echt niet allemaal zo hoor, heb ook keurige meegemaakt hoor, anders had nooit meer iemand de bus ingestapt daar Knipoog
Goh ben wel jaloers op jullie hoor, ik hoop ook zo dat ik in juni weer kan gaan. Waneer ga jij eigenlij Josa? (kan zijn dat ik eroverheen geleze heb hoor, sorry)

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-07 19:35

14 juli!

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 19:42

ehm zal even kijken of ik nog 'n foto heb van mij waarmee je me kan herkennen.. Tong uitsteken
ik heet trouwens Priscilla..

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 18:01

Okay priscilla Knipoog!

Nog foto kunnen vinden?

Nog meer mensen met ervaringen (topic omhoog schoppen *LOL*

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 17:24

Ik ga dit jaar met drie vriendinnen naar Bitez, ligt vlak bij Bodrum en Gumbet, voor mij de derde keer dat ik naar turkije ga, voor de andere de eerste, heb er ontzettend veel zin en heel al veel possitiefs gehoord over Bodrum Lachen

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 17:25

hmm voor mij gaat het werken niet door in Gümbet.. maar ga er wel heen op vakantie.. wrs in juli..

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 17:55

crazy_funky schreef:
hmm voor mij gaat het werken niet door in Gümbet.. maar ga er wel heen op vakantie.. wrs in juli..

Hmmm waarom niet???