Hurghada, Egypte

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Priscilla_xx

Berichten: 561
Geregistreerd: 05-03-04
Woonplaats: medemblik

Hurghada, Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 16:40

In Juli ga ik hierheen.
nu is mij vraag, wie zijn hier nog meer geweest of gaan er aankomende zomer heen?
ik ga aankomende zomer voor het eerst naar Egypte en vind het er zelf heel mooi uit zien op foto's, zelf ga ik naar Giftun Beach Resort.
ik hoor het wel Knipoog

Casca
Berichten: 4068
Geregistreerd: 11-02-05
Woonplaats: Almelo

Re: Hurghada, Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 16:42

JAJAJAJA!! ik ben er geweest in de kerstvakantie! ik wil weer terug! was echt SUPER!!!
Wij zaten naast het Giftun beach Resort nl het Empire Beach resort! Ik wil weer terug!!!!!!!

(kan ik mee in je koffer??? Tong uitsteken )

Casca
Berichten: 4068
Geregistreerd: 11-02-05
Woonplaats: Almelo

Re: Hurghada, Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 16:45

Je moet trouwens wel opletten, ze willen je alles verkopen voor een hele hoge prijs (voor ons is het niet zo veel maar voor hen wel... bedenk: een normaal maandloon voor hen is omgerekend 70 euro!! (500 egyptische dollars))

Ook moet je proberen je niet alle winkeltjes in te laten trekken Tong uitsteken dat doen ze Knipoog

maar ze zijn zoooo ontzettend vriendelijk en hartelijk!
owja nog een tip: ga naar de esplenada schopping mall, dat is een hele lange winkelstraat met allemaal hele mooie winkels Lachen

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Re: Hurghada, Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 16:48

Wrs ga ik komende zomer erheen! Vorig zomer 2,5 week in Egypte geweest, ben net terug van 3 week Egypte en hoop er in de zomer voor ongeveer 5 weken heen te gaan + bezoek Hurhgada.

Casca
Berichten: 4068
Geregistreerd: 11-02-05
Woonplaats: Almelo

Re: Hurghada, Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 16:51

waar zijn jullie geweest dan luvdatossa?? in caïro of luxor??
Wij zijn ook een dagje in luxor geweest, heel bijzonder en gezellig! Lachen

Priscilla_xx

Berichten: 561
Geregistreerd: 05-03-04
Woonplaats: medemblik

Re: Hurghada, Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 16:55

Casca schreef:
JAJAJAJA!! ik ben er geweest in de kerstvakantie! ik wil weer terug! was echt SUPER!!!
Wij zaten naast het Giftun beach Resort nl het Empire Beach resort! Ik wil weer terug!!!!!!!

(kan ik mee in je koffer??? Tong uitsteken )


haha je mag wel mee in me koffer hoor Clown
we hebben in het hotel all inclusive dus hoeven we daar niet zoveel te kopen.
is die lange winkelstraat ook in hurghada zelf?

Casca
Berichten: 4068
Geregistreerd: 11-02-05
Woonplaats: Almelo

Re: Hurghada, Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 17:00

ja, die is in hurgada.. Bij het Giftun Hotel, als je daarnaar vraagt brengen ze je naar het midden van de straat... (het is langer dan het lijkt, soms stoppen de winkels even om na 200 meter weer te beginnen Lachen )

is wel fijn all inclusive, weet je trouwens wel dat je daar niet uit de kraan moet drinken en geen eten op straat moet kopen? daar kun je wel ziek van worden Lachen maar in het hotel krijg je flessen mineraalwater Lachen

cooky

Berichten: 243
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: Rethymno-Kreta

Re: Hurghada, Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 17:09

ik ben verschillende keren in Hurghada geweest, en het (en Egypte in het algemeen), heeft m'n hartje wel gestolen. ik denk dat wij (m'n vriend en ik) er volgende winter op vakantie gaan, mijn zusje bezoeken.

Casca
Berichten: 4068
Geregistreerd: 11-02-05
Woonplaats: Almelo

Re: Hurghada, Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 17:39

@cooky, egypte steelt echt harten... die van mij is ook al foetsie daar heen!

Sillief

Berichten: 307
Geregistreerd: 11-10-06

Re: Hurghada, Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 17:41

Ik ben geweest in hurghada, Cairo, Luxor en Aswan.
In Hurghada zat ik in het Melia Pharaoh.
heel leuk daar. Ja

cooky

Berichten: 243
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: Rethymno-Kreta

Re: Hurghada, Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 17:49

casca woont jouw zusje ook in Hurghada dan? Lachen het is idd wel waar dan dat er velen blijven plakken!

sillief wat vond je van Aswan? daar zou ik zo graag ook een keer heen gaan (jaja,m'n huwelijksreis wordt vast en zeker Egypte Tong uitsteken Haha! )

Sillief

Berichten: 307
Geregistreerd: 11-10-06

Re: Hurghada, Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 17:55


Casca
Berichten: 4068
Geregistreerd: 11-02-05
Woonplaats: Almelo

Re: Hurghada, Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 18:02

cooky schreef:
casca woont jouw zusje ook in Hurghada dan? Lachen


Haha! nee, ik bedoelde dat mijn hart ook al in egypte is Haha! het liefst zou ik nu nog in het vliegtuig stappen en weer terug gaan!

@Sillief: Leuk he? karretjes besturen in Luxor Tong uitsteken ik heb ook nog gestuurd maar 't paardje had precies door dat ik heel voorzichtig was, dus ze luisterde niet! Whoosh!

Sillief

Berichten: 307
Geregistreerd: 11-10-06

Re: Hurghada, Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 18:06

Ik vond het eerts heel zielig, maar toen ik aan het sturen was bleken die kabels (goedkope zweep Knipoog ) wel nodig te zijn ja. Ferarri = harder, Hoho = zachter. Clown

cooky

Berichten: 243
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: Rethymno-Kreta

Re: Hurghada, Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 18:07

Citaat:
nee, ik bedoelde dat mijn hart ook al in egypte is het liefst zou ik nu nog in het vliegtuig stappen en weer terug gaan!


oooh jezus, was ik even blond. Bloos heb je reactie even opnieuw gelezen en nu heb ik 'm! Vork

bliksempie

Berichten: 1798
Geregistreerd: 19-05-05

Re: Hurghada, Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 18:09

het is heel leuk daar!! toen ik 4 was ben ik er heen geweest en ben 4 x daar geweest, volgendjaar ga ik weer en ga ik mijn duikbrevet halen!! Mijn ouders gaan in maart heen

Priscilla_xx

Berichten: 561
Geregistreerd: 05-03-04
Woonplaats: medemblik

Re: Hurghada, Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 18:36

Casca schreef:
ja, die is in hurgada.. Bij het Giftun Hotel, als je daarnaar vraagt brengen ze je naar het midden van de straat... (het is langer dan het lijkt, soms stoppen de winkels even om na 200 meter weer te beginnen Lachen )

is wel fijn all inclusive, weet je trouwens wel dat je daar niet uit de kraan moet drinken en geen eten op straat moet kopen? daar kun je wel ziek van worden Lachen maar in het hotel krijg je flessen mineraalwater Lachen


ik had het wel al gehoord ja.
inentingen worden geloof ik ook aanbevolen, daar gaan mijn ouders nog over informeren.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Re: Hurghada, Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 10:07

Casca schreef:
waar zijn jullie geweest dan luvdatossa?? in caïro of luxor??
Wij zijn ook een dagje in luxor geweest, heel bijzonder en gezellig! Lachen


Ten eerste ben ik er niet als toerist en ben ik onder de plaatselijke bevolking Haha! Mijn vriend werk in Cairo en ik heb overnacht in Maadi (een 'buitenlander'wijk, een hele rustige buurt) natuurlijk wel alles gezien enzo. Daarnaast breng ik de meeste nachten door in Beni Suef, 120 km onder Cairo. Geen toerist te bekennen en zit gewoon onder plaatselijke bevolking daar. En ben meerdere malen in Fayum geweest (tussen Cairo en Beni Suef in het midden en dan naar links in de woestijn).

Ken iig veel ins en outs van Egypte, spreek wat 'Egyptisch' en vind het een enorm leuk land Haha!

Marjolein

Berichten: 11642
Geregistreerd: 09-01-01

Re: Hurghada, Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 15:00

Ik ga van de zomer voor het eerst naar egypte. Wij zitten in het arabia beach resort, dat heeft dezelfde eigenaar als het giftun hotel.
Wij willen ook heel graag gaan duiken, maar hebben het allebei nog nooit gedaan. Is het verstandig om dan hier in Nederland al een cursus te volgen of kan je daar ook zo onder begeleiding duiken?

Casca
Berichten: 4068
Geregistreerd: 11-02-05
Woonplaats: Almelo

Re: Hurghada, Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 15:03

Je kunt daar ook onder begeleiding duiken, misschien heb je daar ook wel een duikschool bij het resort, kun je het beste daar vragen Lachen Ze weten vaak ook daar welke het beste is/goed te vertrouwen

OOHH, daar kwamen wij vaak voor langs, dat Arabia resort! ik vond dat er zo mooi uitzien!! echt prachtig! * jaloerssssss Nors opkijken *
Laatst bijgewerkt door Casca op 23-01-07 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjolein

Berichten: 11642
Geregistreerd: 09-01-01

Re: Hurghada, Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 15:16

En het viel best mee kwa prijs Lachen
Denk dat ik eerst hier een paar lessen ga volgen, heb ik iets ervaring en dat scheelt toch wel met als je het nog nooit gedaan hebt.

Liesbethje

Berichten: 1070
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Hurghada, Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 17:24

Mijn vriendinnetje en ik hadden nogal een spontane actie en nu vertrekken wij 3 maart voor 8 dagen naar het Giftun Hotel in Hurghada Haha! Clown
Ben ook nog nooit in Egypte geweest maar het lijkt me geweldig! Hoorde alleen wel van een collega dat ik eerst nog even een prik moet halen, klopt dat?

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Re: Hurghada, Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 19:37

Ben vorig jaar bij het Giftun Beach geweest.. De kamer was een ramp.. We zaten in de laagbouw, airco was kapot en het was vies. Veel mensen hadden geklaagd. Als je ontevreden was over de kamer kon je dat melden en kwam je in de hoogbouw terecht. In de hoogbouw zaten enkel mensen die hadden geklaagd over een laagbouw kamer. Dus gewoon meteen ff klagen, haha!

Verder zijn we beiden erg ziek geweest, en viel het eten een beetje tegen. Was evengoed een supervakantie hoor, haha..Supermooie omgeving, en leuk winkelen. Als je het hotel uit stapt, en je loopt naar links: pak een taxi, ga dat stuk niet lopen richting uitgaansgebied.. Niet bepaald de meest veilige buurt.

Geen lokale medicatie aannemen, mijn hele darmstelsel lag plat.. Als je nog meer info wil of foto's, PB maar ff!

Sillief

Berichten: 307
Geregistreerd: 11-10-06

Re: Hurghada, Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 19:53

Als er iemand ziek word, dan ben ik dat wel. Maar in Egypte werd iedereen ziek behalve ik, terwijl ik zelfs dat water dronk. Clown
Toen ik daarzo ergens op het platteland was, zag ik in het water een dode opgezette waterbuffel liggen, en paar meter verder zwommen kindjes in datzelfde water.. Dat was echt rot om te zien.

Perla

Berichten: 3694
Geregistreerd: 07-09-05
Woonplaats: friesland

Re: Hurghada, Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 19:06

Ik ga 1 maart 8 dagen naar egypte.

3 dagen Hurghada dan 3 dagen cairo en dan weer terug naar Hurghada