Canada

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xEliine

Berichten: 657
Geregistreerd: 29-08-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 19:17

Sannens schreef:
xEliine schreef:
Eind augustus vertrokken voor 2 weekjes ! :) mocht je vragen hebben mag je gerust pb sturen


Vraagje. Ik zie nu dat je in Canada woont. Je hebt dus geen vluchten vanuit Europa naar Canada gemaakt?

Jawel ik ben in de zomer van 2014 daar 2 maand geweest en heb vorige zomer een roadtrip van 2 weken gemaakt, maar ben nu terug in Belgie! :) heb gewoon mijn woonplaats nog niet aangepast haha

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 21:16

Aan mensen die met de camper rondtrekken: hoeveel km legden jullie ongeveer af in jullie reizen?

Wij hebben een route op het oog van circa 4.000 km, verdeeld over 4 weken. Gevoelsmatig is dat wat krap, aan de andere kant rijden we iedere zomer ook zo'n 4.000 km in 3 weken en dat vinden we een heerlijk tempo (we rijden graag auto!). Maar ja, dat is in Europa...

Lottexxx

Berichten: 717
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Zwolle

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 00:39

Ik reisde dan wel niet met een camper maar wij hebben met de auto ongeveer 3800 km afgelegd in 10 dagen. Verkijk je er niet op Canada is groot en je bent al snel weer aan het rijden, ook als je bijvoorbeeld erop uit wil gaan. Maar dat is natuurlijk ook afhankelijk van je route en hoelang je ergens blijft.

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 03:16

Wij hebben met de RV 5500-6000km gedaan in 2 weken. En ja dat was wat krapjes (naar Dawson city gereden in de Yukon), maar we konden niet langer weg ivm vee etc. Dus opzich 4000 in 4 weken kan wel, afhankelijk van je route en wat je wil zien/doen.
(Bijv. van whitehorse naar dawson city is opzich weinig te zien (enkel wilderness), dus dat is 6-7 uur rijden dat je prima in 1 dag doen. Hadden we meer tijd gehad, was het fijn geweest om op sommige plekken wat langer dan 1 nacht te blijven)

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 10:11

Duidelijk +:)+

Onze route ligt nog niet vast, want we zijn pas een week aan het orienteren. We willen Vancouver (+ Vancouver Island), Banff en/of Jasper en Edmonton bekijken. Vriendlief wil al heel lang naar Seattle, dus plan is ook om zeker de oversteek naar de VS te maken. En als we daar dan toch zijn: waarom niet kijken of Yellowstone mee te pakken is? Dan komt je op Google uit op Vancouver - Seattle - Yellowstone (?) - Edmonton - Banff/Jasper - Vancouver en circa 4.000 km. Planning qua dagen en rijtijden heb ik nog niet naar gekeken, en ook nog niet naar wat we onderweg nog meer zouden willen/kunnen zien.

En misschien valt Edmonton nog weg uit het lijstje. We wilden daar naartoe om Canadese familie van mijn vriend op te zoeken, maar toen we hen gisteren mailden, waren ze zo enthousiast dat ze meteen een "family camp in Jasper" voorstelden :D

kwebbelengel

Berichten: 203
Geregistreerd: 10-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 10:19

Szan schreef:
Duidelijk +:)+

Onze route ligt nog niet vast, want we zijn pas een week aan het orienteren. We willen Vancouver (+ Vancouver Island), Banff en/of Jasper en Edmonton bekijken. Vriendlief wil al heel lang naar Seattle, dus plan is ook om zeker de oversteek naar de VS te maken. En als we daar dan toch zijn: waarom niet kijken of Yellowstone mee te pakken is? Dan komt je op Google uit op Vancouver - Seattle - Yellowstone (?) - Edmonton - Banff/Jasper - Vancouver en circa 4.000 km. Planning qua dagen en rijtijden heb ik nog niet naar gekeken, en ook nog niet naar wat we onderweg nog meer zouden willen/kunnen zien.

En misschien valt Edmonton nog weg uit het lijstje. We wilden daar naartoe om Canadese familie van mijn vriend op te zoeken, maar toen we hen gisteren mailden, waren ze zo enthousiast dat ze meteen een "family camp in Jasper" voorstelden :D


Wij wilden ook graag richting Seattle , maar de camper maatschappij gooit roet in het eten, je mag niet de grens over.! Dan kwamen er weer extra kosten bij, verzekeringen enzzzzzz

kwebbelengel

Berichten: 203
Geregistreerd: 10-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 10:21

Szan schreef:
Aan mensen die met de camper rondtrekken: hoeveel km legden jullie ongeveer af in jullie reizen?

Wij hebben een route op het oog van circa 4.000 km, verdeeld over 4 weken. Gevoelsmatig is dat wat krap, aan de andere kant rijden we iedere zomer ook zo'n 4.000 km in 3 weken en dat vinden we een heerlijk tempo (we rijden graag auto!). Maar ja, dat is in Europa...


Wij gaan qua route 3500 rijden, deze ligt vast. Alles wat er nog bij komt geen idee. En we hebben ruim drie weken!

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 12:25

Szan schreef:
Duidelijk +:)+

Onze route ligt nog niet vast, want we zijn pas een week aan het orienteren. We willen Vancouver (+ Vancouver Island), Banff en/of Jasper en Edmonton bekijken. Vriendlief wil al heel lang naar Seattle, dus plan is ook om zeker de oversteek naar de VS te maken. En als we daar dan toch zijn: waarom niet kijken of Yellowstone mee te pakken is? Dan komt je op Google uit op Vancouver - Seattle - Yellowstone (?) - Edmonton - Banff/Jasper - Vancouver en circa 4.000 km. Planning qua dagen en rijtijden heb ik nog niet naar gekeken, en ook nog niet naar wat we onderweg nog meer zouden willen/kunnen zien.

En misschien valt Edmonton nog weg uit het lijstje. We wilden daar naartoe om Canadese familie van mijn vriend op te zoeken, maar toen we hen gisteren mailden, waren ze zo enthousiast dat ze meteen een "family camp in Jasper" voorstelden :D

Yellowstone is wel heel ver om er "even" bij te pakken. Seattle - Yellowstone is ruim 11 uur, met de camper doe je er zeker langer over. En Yellowstone - Edmonton is ook meer dan 12 uur met de camper. Ik zou Yellowstone lekker houden voor wanneer je een tripje door zuidwest Amerika doet :)

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 12:39

kwebbelengel schreef:
Szan schreef:
Duidelijk +:)+

Onze route ligt nog niet vast, want we zijn pas een week aan het orienteren. We willen Vancouver (+ Vancouver Island), Banff en/of Jasper en Edmonton bekijken. Vriendlief wil al heel lang naar Seattle, dus plan is ook om zeker de oversteek naar de VS te maken. En als we daar dan toch zijn: waarom niet kijken of Yellowstone mee te pakken is? Dan komt je op Google uit op Vancouver - Seattle - Yellowstone (?) - Edmonton - Banff/Jasper - Vancouver en circa 4.000 km. Planning qua dagen en rijtijden heb ik nog niet naar gekeken, en ook nog niet naar wat we onderweg nog meer zouden willen/kunnen zien.

En misschien valt Edmonton nog weg uit het lijstje. We wilden daar naartoe om Canadese familie van mijn vriend op te zoeken, maar toen we hen gisteren mailden, waren ze zo enthousiast dat ze meteen een "family camp in Jasper" voorstelden :D


Wij wilden ook graag richting Seattle , maar de camper maatschappij gooit roet in het eten, je mag niet de grens over.! Dan kwamen er weer extra kosten bij, verzekeringen enzzzzzz


Ik heb wel eens gehoord dat het vanuit de VS makkelijker (minder regels) is. Weet niet of dat nog steeds zo klopt? Misschien dan je route vanuit de VS maken?

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 20:53

kwebbelengel schreef:
JudithO schreef:
Mijn vlucht was gecanceld vanwege mechanische problemen. De vlucht was zaterdag wel doorgegaan gelukkig, dus ik ben sinds gisteren weer thuis :)

Met welke vliegtuigmaatschappij vloog je?


Met Air Canada.

Iemand hier toevallig nog op zoek naar Canadese dollars? Ik heb nog zo'n 1700 CAD over en wil deze wel tegen de huidige wisselkoers ruilen voor euro's als een bokker geïnteresseerd is. Anders breng ik ze gewoon terug naar GWK.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18128
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 06:32

Was hier niet iemand die een kamer zoekt in Edmonton?

faxa

Berichten: 2173
Geregistreerd: 28-02-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 10:12

Morgen gaan we eindelijk naar vancouver, ik heb er zo'n zin in! *\o/*

deWolf
Berichten: 157
Geregistreerd: 06-07-13
Woonplaats: Dordrecht

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 10:15

Heel veel plezier faxa!

Biscuitje

Berichten: 1235
Geregistreerd: 04-03-12

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 18:16

Heel veel plezier!

Ik zit op dit moment in Campbell River, ben mij aan het oriënteren op trail rides. Ik mis paardrijden zo erg!

Ersina
Berichten: 1437
Geregistreerd: 28-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 17:14

Weet iemand of je een huurauto gelijk mee krijgt, als je in Vancouver of Calgary aan komt? ik heb van verschillende mensen gehoord dat je eerst moet overnachten, voor je de auto mee krijgt....We denken aan een rondreis en willen de hotels niet vooruit boeken.

lennylenny

Berichten: 527
Geregistreerd: 19-09-10

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 19:23

Waarom zou dat moeten, papierwerk regelen en je krijgt de auto meteen mee.

faxa

Berichten: 2173
Geregistreerd: 28-02-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 00:48

Wij konden op het vliegveld direct de auto ophalen in Vancouver :)

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 01:48

Ze adviseren om eerst te overnachten ivm jetlag. Maar mijn ouders hebben em altijd meteen meegekregen (Edmonton).

Ersina
Berichten: 1437
Geregistreerd: 28-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 10:27

Dank jullie wel voor het zo snelle antwoord!_Linda, faxa, lenny lenny.

Tierania_
Berichten: 4509
Geregistreerd: 29-11-05

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 11:08

Auto krijg je gelijk mee, als je een camper huurt moet je eerst een nachtje slapen :)

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 07:23

Tierania_ schreef:
Auto krijg je gelijk mee, als je een camper huurt moet je eerst een nachtje slapen :)

Inderdaad: auto wel, camper niet.

Ik weet nog dat ik in een grote Ford Taurus naar ons nieuwe huis moest rijden (direct na het vliegen), pfff wat was ik gaar zeg. Was gelukkig maar een paar km (10 ofzo) maar midden in de stad. We hadden onze TomTom dus het was niet al te moeilijk, maar spannend wel. :O

Gracefull

Berichten: 462
Geregistreerd: 12-01-07
Woonplaats: Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 17:15

Ik ben weer bijna twee weken terug van mijn reis naar de oostkust. Toronto - Georgian bay - Ottawa - Montreal - Quebec-Halifax - Cabottrail.

Afbeelding
Skyline vanaf Toronto Island. Een van mijn favoriete plekjes in Toronto

Afbeelding
Royal Ontario Museum.

Afbeelding
Een van de vele eilanden in Georgian Bay

Afbeelding
Mijn hele reis :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daar waar ik toch wel naar uit heb gekeken, de reizen met de trein. Ottawa was geweldig, ik vond vooral de licht show bij Parlement Hill erg gaaf *\o/* . Ik sliep hier in het Jail Hostel. Dit is een hostel dat in 1972 van een gevangenis naar een Hostel is verbouwd. Aan te raden om hier te verblijven.


Afbeelding


Afbeelding
In Montreal bij de Mont Royal.

Afbeelding
Uitzicht over de St. Lawrence River in Quebec-city. Met links Chateau Frontenac.

Afbeelding
Montmorency Falls

Cabottrail bij Cape Breton. Kennen jullie dit? De cabottrail kan je van 2 kanten rijden. Ik ben begonnen in Inverness maar ik raad toch aan om de andere kant te beginnen omdat de kant van Inverness het leukste is met de dorpen en mooie route langs de oceaan. De kant van Ingonisch is ook mooi, maar daar rij je wat sneller door heen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De dancing moose cafe. Nederlandse mensen die op avontuur waren en Nederland hebben achter gelaten. Leuk dat ze de voorkant van het cafe voor een deel oranje hebben :D

Chans

Berichten: 1004
Geregistreerd: 29-08-04
Woonplaats: Het Zuiden

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 23:12

Wat een prachtige foto's!

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 23:20

Wat onwijs leuk!
En ik moet even reageren op het Jail Hostel! Heb daar ook geslapen, fantastisch. Een horror film kijken daarentegen is niet aan te raden :') Heb je de tour van het hostel gedaan? Vriendinnetje kon niet meer slapen :+

Biscuitje

Berichten: 1235
Geregistreerd: 04-03-12

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 00:58

Prachtige foto's en dat Jail Hostel: gaaf!

Ik vertrek woensdag van Campbell River naar Vancouver. Zaterdag helaas het vliegtuig naar huis...
Voor ik terugkeer naar ons kikkerlandje wil ik graag nog wel walvissen spotten. Iemand toevallig ervaring in Campbell River of Vancouver?