Canada

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jackieboy
Berichten: 1167
Geregistreerd: 22-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:26

Mocht iemand ooit vingerafdrukken nodig hebben, dan weet ik waar! Man wat een gedoe :+

Cowboy55
Berichten: 8482
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:29

Jackieboy schreef:
Mocht iemand ooit vingerafdrukken nodig hebben, dan weet ik waar! Man wat een gedoe :+


Ik heb m'n vingerafdrukken altijd bij me? :+ Was je die van jou verloren? Kwijt?

Jackieboy
Berichten: 1167
Geregistreerd: 22-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:31

:') Ik moest helemaal een beetje hardop lachen van je

Vingerafdrukken laten afnemen. Al laat ik het nu waarschijnlijk klinken als vingertoppen er af laten hakken :+

Cowboy55
Berichten: 8482
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:45

Jackieboy schreef:
:') Ik moest helemaal een beetje hardop lachen van je

Vingerafdrukken laten afnemen. Al laat ik het nu waarschijnlijk klinken als vingertoppen er af laten hakken :+


:D :j

Maar waar heb je die vingerafdrukken voor nodig? Visum? Werk? Stage?

Jackieboy
Berichten: 1167
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:18

Ik had ze nodig voor me visum! Maar heb er 2 dagen over gedaan om uit te vinden waar je ze kan laten afnemen.

LoesvL

Berichten: 563
Geregistreerd: 07-08-10
Woonplaats: Helden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 00:05

Jackieboy schreef:
Ik had ze nodig voor me visum! Maar heb er 2 dagen over gedaan om uit te vinden waar je ze kan laten afnemen.


Dit deden ze bij mij bij de gemeente, tijdens mijn aanvraag van de verklaring goed gedrag!

Jackieboy
Berichten: 1167
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 09:42

Bij de gemeente nemen ze alleen digitaal 2 vingers wat niet voldoende is en ze kunnen ze niet uit lezen. Politiebureau kan je ook niet terecht helaas.. ik heb ze bij een private detective moeten doen die FBI goed gekeurd is

Anne_Lieke

Berichten: 669
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: Groningen

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 21:07

Dag allemaal, ik heb een tijdje terug een working holiday visum voor Canada aangevraagd en hij is goedgekeurd gelukkig! Nu heb ik een vraag over het ontvangen van je work permit bij de grens. Weet iemand of het uitmaakt of je Canada per vliegtuig of per auto binnenkomt om je permit te ontvangen? Ik kon er nog geen eenduidig antwoord op vinden en denk er over om misschien eerst naar de USA te vliegen en dan met de auto Canada binnen te rijden.

Jackieboy
Berichten: 1167
Geregistreerd: 22-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 21:41

Anne_Lieke schreef:
Dag allemaal, ik heb een tijdje terug een working holiday visum voor Canada aangevraagd en hij is goedgekeurd gelukkig! Nu heb ik een vraag over het ontvangen van je work permit bij de grens. Weet iemand of het uitmaakt of je Canada per vliegtuig of per auto binnenkomt om je permit te ontvangen? Ik kon er nog geen eenduidig antwoord op vinden en denk er over om misschien eerst naar de USA te vliegen en dan met de auto Canada binnen te rijden.


Ik zou het niet durven zeggen, maar het lijkt mij dat het niet uit maakt hoe en waar je het land binnen komt.

Hoelang na jou aanvraag had je uiteindelijk je visum?

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 07:07

Anne_Lieke schreef:
Dag allemaal, ik heb een tijdje terug een working holiday visum voor Canada aangevraagd en hij is goedgekeurd gelukkig! Nu heb ik een vraag over het ontvangen van je work permit bij de grens. Weet iemand of het uitmaakt of je Canada per vliegtuig of per auto binnenkomt om je permit te ontvangen? Ik kon er nog geen eenduidig antwoord op vinden en denk er over om misschien eerst naar de USA te vliegen en dan met de auto Canada binnen te rijden.

Gefeliciteerd! Nee dat maakt verder niet uit. Het enige is dat sommige douane agenten (hoe noem je ze? :') ) veel strenger zijn dan anderen. Zo werd het mij afgeraden naad Saskatoon te vliegen omdat daar een hele strenge vrouw zat. Die had al meerdere mensen afgewezen van onze plek, en zonder goede reden een whv verkort naar een paar maanden ipv een jaar..
Maar verder maakt t niet uit ;)

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 16:42

Wat gek dat ze een WHV zou verkorten, ik kan me voorstellen dat de immigratie officer een visitors visa verkort. (Bij een meid gebeurt die hier was geweest, en hiervoor in meadow lake zat. Reden was dat ze 3 plaatsen had geregeld om 3-4 weken per plek te blijven voor room en board. Dus gaf immigratie officer haar 4 weken per plek met 1 week reistijd er tussen. Dus ipv 6mnd visitors visa een 4 maand. Officer verdacht dat ze anders misschien langer op een plek zou blijven.)

Anne_Lieke

Berichten: 669
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 23:28

Eileen_ schreef:
Gefeliciteerd! Nee dat maakt verder niet uit. Het enige is dat sommige douane agenten (hoe noem je ze? :') ) veel strenger zijn dan anderen. Zo werd het mij afgeraden naad Saskatoon te vliegen omdat daar een hele strenge vrouw zat. Die had al meerdere mensen afgewezen van onze plek, en zonder goede reden een whv verkort naar een paar maanden ipv een jaar..
Maar verder maakt t niet uit ;)


Wow, serieus? Wat stom zeg! Dat dat ook zomaar kan.
Maar goed om te weten dat het verder niet uit maakt, dank je voor je reactie!

Anne_Lieke

Berichten: 669
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 23:30

Jackieboy schreef:
Ik zou het niet durven zeggen, maar het lijkt mij dat het niet uit maakt hoe en waar je het land binnen komt.

Hoelang na jou aanvraag had je uiteindelijk je visum?


Op 18 oktober heb ik de aanvraag ingediend en op 8 november kreeg ik te horen dat het goedgekeurd was, zo'n drie weken dus.
Jij hebt net je visumaanvraag ingediend? Ik las iets over dat je vingerafdrukken moest insturen?

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 03:56

In een van mijn nieuwsbrieven waarop ik geabonneerd ben kwam ik deze advertentie tegen voor stagiaires in 70 Mile House, BC (google het).
INTERNSHIP opportunity in Canada
Citaat:
SCHOOL'S ALMOST OUT - COME INTERN WITH US!

Our paid internship at The Flying U is a once-in-a-lifetime opportunity to work on Canada's oldest guest ranch!

We're looking for a few mature youth and young adults (17-21yrs) to join our team.

Learn:
Equine and small livestock husbandry
Hospitality and customer service
Grounds and property maintenance
Small-scale marina and airport maintenance
Room and board is provided with a full meal plan and recreation package and spending money to boot!

Ready to go? - Contact us http://www.flyingu.com/application-form

Ik dacht dat is misschien leuk voor een bokker? :D

Hun website http://www.flyingu.com

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 23:29

Ik ga me hier ook maar eens voorzichtig melden. Ik heb interesse om een stage te gaan doen in Canada, het liefst in Vancouver.. Maar ik ben me nu echt nog aan het oriënteren en wil komende week mijn eerste sollicitatie brieven de deur uit gaan doen..

Zijn er mensen met ervaring qua stage in Canada? Heb je dan een working visum nodig? Veel mensen zeggen dat Canada erg duur is, hoe is jullie ervaring? Ik weet dat BC wel het duurste is maar Vancouver trekt me wel echt het meest, ook vanwege het klimaat..

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 23:51

Vancouver is erg duur. Ik had geluk omdat mijn studentenkamer in de university housing zat ("maar" $500/maand), maar vrienden die off campus, in Vancouver zelf woonden, betaalden al snel $700 voor een kamer.

Om je een idee te geven van leefkosten: voor de meest basis boodschappen voor 1 week (fruit, groenten, pasta, brood, melk, ontbijtgranen, wat vlees) betaalde ik al snel $100. En dan ging ik niet naar een dure winkel en haalde ik geen fancy producten, maar alleen de basis. Voor een biertje op café betaal je iets van een $5-$6.

Maar laat dat je niet afschrikken! Vancouver is de meest prachtige stad waar ik ooit gewoond heb, en ik zou mijn ervaring daar voor geen geld in de wereld willen missen. Gewoon flink veel sparen voor je vertrekt :)

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 11:17

Bedankt voor je reactie! Ik woon nu in Amsterdam en betaal 630€ voor mijn huidige kamer dus in dat opzicht ben ik wel iets gewend haha.

Wat heb jij gedaan daar? Ook voor studie of stage oid? En kan je makkelijk in de omgeving er op uit? Zijn dat soort dingen ook nog erg prijzig? Ik wil natuurlijk wel wat zien van Canada!

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 12:20

Ik ben een semester aan de University of British Columbia gaan studeren als uitwisseling tijdens mijn master. Ik woonde op de campus (dus iets buiten centrum Vancouver) in een hele mooie student housing. Zelf kwam ik niet heel veel in downtown omdat onze campus alle voorzieningen had. Je kan wel gemakkelijk bv. naar Whistler (ben je op 1,5-2u met de bus), Seattle (3-4u met de bus voor $50), Portland, of de Rocky Mountains.

Zelf heb ik tijdens mijn uitwisseling niet heel veel gereisd omdat ik natuurlijk moest studeren en niet de tijd had om ver te gaan, en ik heb vooral na mijn uitwisseling in Amerika rondgereisd. Ik ging wel regelmatig uitstapjes doen in de buurt van Vancouver zelf, want daar is ook erg veel te doen. Bijvoorbeeld een dag naar Grouse Mountain, North Vancouver of Lynn Canyon. Maar ik had wel vrienden die regelmatig een lang weekend weggingen, naar de Rockies, Whistler of Amerika. Al waren dat wel de Australiërs die sowieso te veel geld hadden :+

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 00:13

Margoooo schreef:
Ik ga me hier ook maar eens voorzichtig melden. Ik heb interesse om een stage te gaan doen in Canada, het liefst in Vancouver.. Maar ik ben me nu echt nog aan het oriënteren en wil komende week mijn eerste sollicitatie brieven de deur uit gaan doen..

Zijn er mensen met ervaring qua stage in Canada? Heb je dan een working visum nodig? Veel mensen zeggen dat Canada erg duur is, hoe is jullie ervaring? Ik weet dat BC wel het duurste is maar Vancouver trekt me wel echt het meest, ook vanwege het klimaat..


Leuk zeg!

Ja, Vancouver is erg duur (BC= Bring Cash! := ).

De huizenprijzen hier en daarmee de huurprijzen zijn de laatste 4 jaar bijna verdubbeld! :wow: Ik zou vooraf uitzoeken wat de huidige huurprijzen zijn.

Boodschappen zijn ook duur. Ik geef gemiddeld 100-125 CAD/week uit. Wij zijn met 3 personen en leven daar ook wel goed van. De meeste supermarkten hebben het vervelende systeem dat aanbiedingen betekenen "buy 3, save x per product". Dus dat de korting alleen geldt bij aankoop van 3 stuks. Heel irritant als je dus 'klein' wilt inkopen.

Verder zou ik zeggen: DOEN!! Het is de mooiste stad te wereld en hij staat in de top 3 beste steden om in te leven.

Nog een tip: verwacht geen e-mail/bevestiging als je een sollicitatie stuurt. Ik weet niet of het ook voor stages geldt, maar als je op een baan solliciteert of een huis is de gewoonte "don't call us, we call you (or not)" }> Daar word je weleens hopeloos van als je de NL e-mail etiquette gewend bent. Wij hebben de ervaring dat je 9 van de 10 x niets hoort. Als je wel wat hoort, leer je later dat ze van Europese afkomt zijn. Dat is wel apart.

Lusitana

Berichten: 22431
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 14:22

Anne_Lieke schreef:
Dag allemaal, ik heb een tijdje terug een working holiday visum voor Canada aangevraagd en hij is goedgekeurd gelukkig! Nu heb ik een vraag over het ontvangen van je work permit bij de grens. Weet iemand of het uitmaakt of je Canada per vliegtuig of per auto binnenkomt om je permit te ontvangen? Ik kon er nog geen eenduidig antwoord op vinden en denk er over om misschien eerst naar de USA te vliegen en dan met de auto Canada binnen te rijden.

Je kunt niet met elke huur auto de grens over. Meestal niet zelfs. En wil je die auto dan weer terugbrengen of daar inleveren? Daar zou je je wel in moeten verdiepen!
Verder moet je dan natuurlijk én je papieren voor USA en voor Canada in orde hebben.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 14:26

Gaat het wel om een huurauto?

Ik heb ook navraag gedaan bij de verhuurmaatschappij en was geen problem om Canada in te gaan, we gaan een week daarna weer terug, dus misschien dat het dan anders is.

LoesvL

Berichten: 563
Geregistreerd: 07-08-10
Woonplaats: Helden

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 15:43

Wij hebben een auto gehuurd bij toronto airport en ingeleverd bij buffalo airport in USA, dat was in ieder geval geen probleem.
En op het bericht van AnneLieke, dit maakt naar mijn weten niks uit.
Ik ben in Canada geweest met een YP visum dus valt onder dezelfde categorie, toen ik aan kwam in Canada hebben ze mij bij de douane geen visum gegeven (ik wist niet dat ik echt een papiertje moest ontvangen voor in mijn paspoort). Toen ik bij het bedrijf kwam om te werken vertelde ze me dat ik dus dat visum schriftelijk had moeten ontvangen, hierna zijn we naar de dichtstbijzijnde grensovergang gereden dus van CA --> USA en terug, bij binnenkomst CA werd ik naar binnen gestuurd bij de douane en daar mijn 'papiertje' dus ontvangen, het lijkt met dat dus beide mogelijk is.

JudithO

Berichten: 7055
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 23:05

Lusitana schreef:
Je kunt niet met elke huur auto de grens over. Meestal niet zelfs. En wil je die auto dan weer terugbrengen of daar inleveren? Daar zou je je wel in moeten verdiepen!
Verder moet je dan natuurlijk én je papieren voor USA en voor Canada in orde hebben.


Dat is niet mijn ervaring. Ik ben meerdere keren de grens over geweest, geen enkel probleem. Het achterlaten zal waarschijnlijk verschillen, maar de grens oversteken is echt geen probleem met een huurauto. Zou ook niet weten waarom dat niet zou mogen?

Ik ben zelf op stage geweest in Ontario, ik ben op een toeristenvisum geweest omdat ik toch niet betaald kreeg. Met een officiële uitnodiging door mijn stageadres kreeg ik gewoon netjes mijn stempel.

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 23:43

Meestal moet je bijbetalen, maar het kan wel. Het is ook duurder als je de auto inlevert op een andere plek dan dat je hem opgehaald hebt. Gewoon even goed kijken.
Laat je ook geen oor aannaaien over een extra verzekering en kijk de voorwaarden van de credit card na. Meestal heb je met Visa ook al een autoverzekering als je een huurauto er mee betaald. :)*

Ersina
Berichten: 1437
Geregistreerd: 28-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 11:19

JudithO schreef:
Lusitana schreef:
Je kunt niet met elke huur auto de grens over. Meestal niet zelfs. En wil je die auto dan weer terugbrengen of daar inleveren? Daar zou je je wel in moeten verdiepen!
Verder moet je dan natuurlijk én je papieren voor USA en voor Canada in orde hebben.


Dat is niet mijn ervaring. Ik ben meerdere keren de grens over geweest, geen enkel probleem. Het achterlaten zal waarschijnlijk verschillen, maar de grens oversteken is echt geen probleem met een huurauto. Zou ook niet weten waarom dat niet zou mogen?

Ik ben zelf op stage geweest in Ontario, ik ben op een toeristenvisum geweest omdat ik toch niet betaald kreeg. Met een officiële uitnodiging door mijn stageadres kreeg ik gewoon netjes mijn stempel.

Ik wil naar Canada en ben me daarom aan het oriënteren. Ik heb wél gelezen dat sommige de verhuurbedrijven geen huurauto's verhuren uit de enonomy klasse, die grens niet mogen steken.(Zelf dacht ik dat in die auto's dan geen trackingsysteem ingebouwd zit)Je bent verplicht dan een wat duurdere klasse te kiezen en dan is het geen punt. Ook het afleveren in een andere plaats kan extra kosten. De oneway fee toeslag die je dan moet betalen is verschillend , maar kan oplopen tot 300 Canadese dollars. Wat pas berekent wordt bij het autoverhuurbedrijf. Sommige staten van Amerika rekenen helemaal nooit de oneway toeslag en het zou zo maar kunnen, dat in Canada ook niet overal die regel is. Wel weet ik dat Alberta/Britisch Colombia wel extra eisen stellen , als je de grens over wil.