Canada

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Chans

Berichten: 1004
Geregistreerd: 29-08-04
Woonplaats: Het Zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 21:04

Ik ben net terug uit Toronto en de GTA en wat is het daar prachtig <3

“For beautiful eyes, look for the good in others; for beautiful lips, speak only words of kindness; and for poise, walk with the knowledge that you are never alone” ~ Audrey Hepburn


Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 21:13

Ik ben alweer aan de laatste loodjes bezig hier.. 2,5 maand zijn omgevlogen! Over 2 weken(29e) begin ik aan mijn terugreis en op 3 oktober ben ik weer thuis.
Heeft iemand nog leuke ideeen om in Calgary te doen? Ik ben er weer 2 dagen en heb de vorige keer al de Zoo en de Tower gezien, ik zou het leuk vinden nu wat anders te bezichtigen haha

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

Lottexxx

Berichten: 717
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 23:30

SuperAssie schreef:
Ik ben alweer aan de laatste loodjes bezig hier.. 2,5 maand zijn omgevlogen! Over 2 weken(29e) begin ik aan mijn terugreis en op 3 oktober ben ik weer thuis.
Heeft iemand nog leuke ideeen om in Calgary te doen? Ik ben er weer 2 dagen en heb de vorige keer al de Zoo en de Tower gezien, ik zou het leuk vinden nu wat anders te bezichtigen haha

Hoe heb je het daar? Ik kom aan in Meadow Lake als jij net weg bent, dus ik ben wel nieuwsgierig! :)

Don't go where the path may lead, go instead where there is no path & leave a trail. -Ralph Waldo Emerson
[ITP] Friese Parels op de Canadese prairie.

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 00:16

Ik vond de western store in Calgary erg impressive. :j Even googlen.

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 02:41

Lottexxx schreef:
SuperAssie schreef:
Ik ben alweer aan de laatste loodjes bezig hier.. 2,5 maand zijn omgevlogen! Over 2 weken(29e) begin ik aan mijn terugreis en op 3 oktober ben ik weer thuis.
Heeft iemand nog leuke ideeen om in Calgary te doen? Ik ben er weer 2 dagen en heb de vorige keer al de Zoo en de Tower gezien, ik zou het leuk vinden nu wat anders te bezichtigen haha

Hoe heb je het daar? Ik kom aan in Meadow Lake als jij net weg bent, dus ik ben wel nieuwsgierig! :)

Het is echt top! Jij komt indd net een paar dagen na mij hier haha. Ik ben echt mega blij dat ik dit gedaan heb, en heb echt alleen maar leuke tijden gehad(en nog steeds haha)! :)

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

lennylenny

Berichten: 527
Geregistreerd: 19-09-10

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 08:04

Heb je vervoer superassie? Anders zou ik naar drumheller rijden.

Lottexxx

Berichten: 717
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Zwolle

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 04:12

Aah klinkt goed, ik ben heel benieuwd!
Drumheller is inderdaad een aanrader,ben er vandaag toevallig geweest :D .

Don't go where the path may lead, go instead where there is no path & leave a trail. -Ralph Waldo Emerson
[ITP] Friese Parels op de Canadese prairie.

Aranel
Berichten: 20192
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 15:29

Wat vinden jullie van deze route?

https://www.google.nl/maps/dir/Montreal ... 29!1m0!3e0

In 15 dagen. Hoe lang we overal blijven weten we nog niet. Eventueel kan het 'staartje' van de route (Montreal - Québec en verder) nog weg. Die kant rijden we alleen op omdat ik graag wil kajakken met walvissen daar :)) maar we moeten nog even goed kijken wat er daar verder te doen is.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 18:17

Heb geen vervoer, alleen het OV in calgary of event. taxi maar die zijn best prijzig denk ik..

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

Gracefull

Berichten: 462
Geregistreerd: 12-01-07
Woonplaats: Emmeloord

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 19:27

@Aranel ziet er goed uit! Ik vond Montreal een stad die je in 2 dagen wel kan zien. Tenzij je een specifieke reden hebt voor die stad bezoeken. Mooi stuk natuur neem je ook mee!

Live Life, Love and do Good

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 18:43

Ik ben vanochtend na drie mooie maanden helaas teruggekeerd in ons kikkerland.. Ik heb er enorm van genoten en erg veel van geleerd! Ik ga zeker nog eens terug naar Canada <3

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 23:30

Gisternacht teruggekomen van een roadtrip naar BC. Het was een marathon met meer dan 2000km in 4 dagen. Maar we hadden iig mooi weer door de Rockies en in BC, om vervolgens thuis te komen in -7 graden...yikes! Zou zo naar interior BC willen verhuizen als ik daar kon doen wat we hier doen ;).

Carmuh

Berichten: 1266
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 15:12

Ik geloof dat hier wel wat kenners van canada zitten.

Ik heb 2 jaar geleden mijn paard verkocht en inmiddels staat hij bij hele fijne mensen in canada waar ik contact mee heb. Hij staat geloof ik in wellington/Ontario.
Nou zit ik erover te denken om hem een keer op te zoeken aangezien die mensen me dolgraag willen ontmoeten lijkt me dit wel heel gaaf.


Echter vraag ik mij af wat dit zoals kost? Is canada duur? Hoelang is dit vliegen? Zijn er in die omgeving leuke dingen te doen etc?

Wie o wie kan mij wat meer informatie geven over dit stukje van canada, wil dan gewoon in een hotel/appartement en dan waarschijnlijk met mijn man en zoontje van dan 3.

Humulandra Ren STER,PROK,SPORT(Oscar X Dillenburg): B+18(PR:207)-->L1+13(PR:203)-->L2+10(PR:196)-->M1+11( PR:201)-->M2+12(PR:191)-->Z1+11 (PR: 223.5)-->Z2+10(PR:228)-->ZZL+11(PR:228,5)-->
Nèjustico KB (Just Wimphof X Oscar)

JudithO

Berichten: 7026
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 21:50

Ik heb afgelopen voorjaar en zomer in Wellington gezeten. Heerlijke herinneringen aan overgehouden!
Vliegen doe je naar Toronto. Het maakt enorm veel uit wanneer je vliegt. In maart is bijvoorbeeld een stuk goedkoper dan in augustus.
Op de heenweg heb ik er 8,5 uur over gedaan, terug 7,5 uur. De terugweg is in principe altijd een uurtje korter (iets met windrichting en draaiing van de aarde ofzo).
Houd er rekening mee dat Canada een duur land is. Eigenlijk is alleen de benzine goedkoop (en wat specifieke spullen, maar dat moet je net weten). In de winkels lijken de prijzen wel oke, tot je bij de kassa komt waar ze er nog de btw overheen gooien.
In Wellington County zelf is niet per see heel veel te beleven. Je moet sowieso wat breder kijken en bereid zijn om te reizen. Wat ik je in die omgeving kan aanraden zijn uiteraard de Niagara Falls, een dagje Toronto, de Webster Falls bij Hamilton, de St Jacobs Farmer's Market en als je tijd hebt om iets verder te rijden, is Algonquin Park ook een aanrader. Wil je wel rijden maar niet té ver, is Tobermory ook ontzettend leuk om een dagje naartoe te gaan.

Anoniem

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 11:54

Hallo Canada-topic :wave:

Ik heb een vraagje, misschien dat er hier wat ervaringsdeskundigen zitten. Ik studeer Journalistiek aan de Hogeschool Utrecht en ik wil ontzettend graag een minor Women's Studies/Gender Studies doen. In de eerste instantie is mijn oog gevallen op San Francisco in Amerika omdat die een grote faculteit hebben besteed aan dit onderwerp. Jammer genoeg voel ik me niet meer 100% prettig met een feministische studie in de USA, en begin ik er langzaam achter te komen dat een semester studeren in Amerika erg veel vergt zowel financieel als qua application.
Nou kwamen een aantal vrienden ermee dat ik misschien eens naar Canada moest kijken. Ik wil erg graag die richting uit, mede omdat ik TTO-Engels heb gehad op de middelbare school en dus in het bezit ben van een international bachelor. Mijn oog valt nu vooral op Vancouver, Toronto en Montreal. Ik heb uiteraard een mail gestuurd naar de international office van mijn school om dit alles door te lopen, maar ik vroeg me toch af of er hier misschien mensen zijn die ervaring hebben met een minor in Canada. Belangrijker misschien nog wel, een minor vanuit een Hogeschool naar een universitair programma. Wat moet ik regelen, wanneer moet ik mijn application rond hebben etc? Vanuit mijn school is de deadline voor een minor abroad 1 februari, maar ik kan me haast niet voorstellen dat ik dan pas moet beginnen met het regelen van de aanmelding..

Goed, veel vragen dus :))

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 18:20

Ik heb Women Studies gedaan aan de University of British Columbia in Vancouver. Heel fijne universiteit (staat ook in de internationale top 50) en heel leuke faculteit Gender Studies! McGill University staat ook erg hoog aangeschreven op vlak van Gender Studies.

Applicatie verliep bij mij via mijn international office in België, zij beslisten wie mocht gaan en daarbuiten moest ik gewoon de applicatie voor mijn student housing en health insurance indienen (gebeurde nadat ik had gehoord dat ik mocht gaan), maar daarbuiten was het vrij simpel.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Anoniem

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 18:34

Haha, dat is precies de universiteit waar ik naar aan het kijken ben inderdaad! Ik heb deze week een afspraak bij de international office van mijn school, ondertussen van wat studiegenootjes ervaringen gekregen. Ik was er heilig van overtuigd dat ik zelf tuition moest betalen voor het semester dat ik wou studeren, maar blijkbaar gaat het gewoon via een campuscontract en mag ik als ik geplaatst word gewoon op het collegegeld dat ik in NL betaal daar naartoe. Moest dan idd zelf housing regelen en een bijdrage voor mijn zorgverzekering voor dat halve jaar, maar dat lijkt vooralsnog best goed te doen qua geld.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 19:19

Ja klopt, de basis van uitwisseling is dat je aan je thuisuni collegegeld betaalt maar aan een buitenlands uni mag gaan studeren. Was mazzel voor mij, want mijn collegegeld was €500 en UBC was $40.000 per jaar :))

UBC kan ik alleen maar aanraden. Prachtige campus, heel leuke sfeer, staat hoog aangeschreven, niveau ligt best hoog, Vancouver is een prachtige stad (en de campus ligt op een eiland ernaast). Kijk maar op Facebook naar mijn foto's als je benieuwd bent :D

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Anoniem

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 19:22

Ja, ik kreeg ook even tranen in m'n ogen toen ik keek naar de tuition, want dan zou mijn droom van studeren ergens aan die kant van de grote plas uberhaupt nooit waargemaakt kunnen worden :=

Hoe heb jij het ervaren met vakken? Moest je je ter plekke inschrijven en dan hopen dat er nog plek was? Dat zei een studiegenootje namelijk en dat zou ik dan wel weer balen vinden.. Ga echt puur voor gender vakken (misschien met 1 of 2 politics oid erbij) en zij vertelde dat ze uiteindelijk best heeft moeten scatteren

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 21:20

Ik heb op voorhand vakken gekozen omdat ik die moest laten goedkeuren door mijn faculteit. Dan moest ik me enkele maanden op voorhand inschrijven op de website van UBC. Volgens mij moest ik meerdere opties doorgeven omdat de meeste vakken beperkte plaatsen hebben (bv. 30 pers) en erg snel vol zitten omdat ze heel gegeerd zijn. Je bent dus niet echt zeker of je de vakken krijgt die je wilt, maar je weet wel voor je vertrekt welke vakken je zal hebben.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 20:50

Mag je stroopwafels, dropjes of iets van snoepgoed opsturen naar Canada? Is als cadeau voor een meisje daar.

Blacky94

Berichten: 3438
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 01:41

Zolang je er geen meel/kaas/vlees oid instopt wel. Echter heeft een vriendin van mij mij ook wel eens snoep opgestuurd maar dat is nooit aangekomen (het kan sowieso lang duren). Ik weet niet waarom je het wil doen, maar ik zou persoonlijk overwegen of het de kosten/wachten/risico op niet aankomem allemaal waard is en of ze anders niet toevallig een Dutch Store in de buurt heeft zitten waar je het meeste wel kan krijgen :)

Anoniem

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 09:24

Het is voor secret santa en degene die we hebben is dus helemaal gek van nederland.. ik dacht dus misschjen leuk om er iets typisch nederlands snoep bij te doen maar helaas is het daar zo streng dat ik het bijna niet durf..

Blacky94

Berichten: 3438
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 09:58

Snoep an sich mag wel zolang er maar geen melk/vlees/visproducten in zitten. En je loopt het risico dat het niet of laat aan komt. Het kan/mag wel alleen ik kan je niet garanderen dat het (op tijd) aankomt ;)

F_Orumster

Berichten: 15306
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 10:50

Charizard schreef:
Het is voor secret santa en degene die we hebben is dus helemaal gek van nederland.. ik dacht dus misschjen leuk om er iets typisch nederlands snoep bij te doen maar helaas is het daar zo streng dat ik het bijna niet durf..

Hollands blauwe (plastic) kerstbal een idee?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anouk94, Ineke2, Lalidan, maaikemuis, Marocje, Tink89 en 64 bezoekers