Kroatie Zomer 2006?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ilsjuh

Berichten: 1009
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Kroatie Zomer 2006?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 19:25

Hallo,

Ook wij zijn alweer in de vakantieboeken aan het neuzen voor van de zomer en op dit moment trekt Kroatie ons wel heel erg.

Is er toevallig iemand die hier geweest is? Is het een mooi land, is het weer lekker, zijn de kiezelstranden leuk, zijn de mensen aardig etc. allemaal dingen die me leuk lijken om te weten.

Welke accomodatie zijn jullie geweest en hoe is die bevallen?

Alles is hartstikke welkom, ook evt negatieve ervaringen, maar het liefste natuurlijk alleen de goeie, haha!

Alvast bedankt!

Ilse

summerfeel

Berichten: 1290
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: den bosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 12:20

haha ik heb toevallig net zon zelfde topic geplaatst. ik ga naar rovinj maar ben ook op zoek naar de ervaringen van anderen...

Nils

Berichten: 2019
Geregistreerd: 17-09-05
Woonplaats: Westerhaar-vriezenveensewijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 12:25

k ben in kroatié geweest en vond het n super land! mooi weer,aardige mensen,leuk uitgaan eigenlijk was alles mij wel bevallen...
k zat in het plaatsje porec en ga daar zeker nog n x naar toe!

robunny

Berichten: 289
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: maarssen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 12:33

wij zijn vorig jaar met de zeilboot geweest hebben de boot ik opatja (hoe je het ook schrijft) in het water gedoopt( ja onze boot is trailerbaar) en hebben een rondje om het eiland KRK gevaren was leuk om te doen! de meeste haventje zijn wel hetzelfde weinig voorzieningen. harde stranden zijn niet egt lekker waterschoentjes zijn aan te raden
verder is het voor de zeiler niet leuk we hebben erg weinig gezeild er staat bijna geen wind. (voor de zonner is dat erg mooi) verder is het eten er wel erg lekker en in de zomer is het er erg heet. er was wel een redelijke uitgaans mogelijkheid.
het is ons goed bevallen allen was het voor mij (maar das persoonlijk) iet te heet..
wel heerlijk om te zwemmen je kunt er goed snorkelen je kunt zo door het water heen kijken

Gr.

Sayangki

Berichten: 233
Geregistreerd: 20-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 12:43

Ik ben vorig jaar zomer ook naar kroatie geweest en sindsdien is het mijn favo vakantie land! Mijn vriend en ik zaten in Porec op camping. Mocht je naar Porec gaan en op camping gaan wil ik je Zelena Laguna graag aanbevelen (mooie plateau kusten, schone camping 4 sterren, heerlijk rustig, erg goede geregeld allemaal verder ) en lanterna camp (de grootste camping van porec maar daardoor ook de drukste en onoverzichtelijkste) afraden! (zelf niet op gestaan maar wel gaan kijken, is een 3 sterren camping trouwens)

Verder erg mooi land, niet duur qua eten (kunt met 2 personen goed uiteten voor 30 euro samen! dan met drinken en alles erbij). Hele vriendelijke mensen en ze zien Nederlanders graag komen. 1 tip praat engels met ze in eerste instantie ze hebben het namelijk niet zo op duitsers!

We hebben daar gedoken en gesnorkeld en dat was meer dan de moeite waard! Stappen hebben we er niet gedaan en we zijn er toch 2 weken geweest maar hadden we eigenlijk geen behoefte aan daar (terwijl we in Nl bijna ieder weekend gaan).

Het weer vond ik heerlijk, lekker warm rond de 34 graden de gehele vakantie gehad (maand juli) het is niet benauwend net als in Nederland!

Oh ja en porec zelf is ook erg leuk om te gaan winkelen of gewoon een terrasje te pakken!

Als je nog meer wilt weten of foto's wilt zien dan pm me maar!

Nainkey

Berichten: 499
Geregistreerd: 22-06-05

Re: Kroatie Zomer 2006?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 13:34

Ik ben een paar jaar naar Kroatië geweest en wil dit jaar weer. Vind het helemaal geweldig daar!

Het weer is over het algemeen erg goed, alleen vorig jaar viel wat tegen, maar het was toen in bijna heel Europa slecht geloof ik.
Over het algemeen vind ik de mensen wel aardig!
Verder vind ik het een erg mooi land, mooi blauw water!

Ik ben zelf in Murter, Hvar, Crés en Krk geweest (en nog een plaatsje aan de kust).

wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 14:46

Wij zijn ook een aantal jaren naar Kroatië geweest! Echt een super geweldig land is dat zeg
Afgelopen 2 jaar zijn we niet geweest maar dit jaar gaan we zeker weer!
Wij hebben 3 keer op de camping Porto sole in Vrsar gestaan (tevens apartementencomplex). Geweldig leuke camping altijd hollandse pub er zitten winkeltjes op de camping, kampwinkel nette toilet/douchegebouwen. Giga leuk en mooie plateaukade bij het water heerlijk En het dorpje is vanaf de camping 5 min lopen je loopt over de kade vanaf de camping zo bij het water en het strand langs naar de dorpskern.
Afbeelding
Waar de 3 staat zaten wij op de camping. En tussen de 2 en 3 in daar is het dorpje.

Verder zijn er hele leuk dorpen/stadjes in de omgeving om te shoppen (raad je aan wel afdingen hoor ) en veel mooie bezienswaardigheden.
Ik ben in de dorpjes/stadjes:
Umag, Rovinj, Novigrad, Funtuna, Pula, Dubrovnik, Opatija Split en Poréc geweest Poréc Rovinj en Pula zijn best leuk Poréc vooral kun je leuk winkelen en eten Ja in Vrsar ook hoor
Een keer hebben we in

Ook hebben we 1 keer op een camping in Novi vinodolski gestaan. De details van deze camping bespaar ik je maar niet echt aan te raden (Maarja dat is wel 4 jaar geleden)
De plaats en de omgeving zijn wel aan te raden zeer mooie omgeving ook qua zwemmen/zee enz.. (Ja dat was in Istrië/vrsar ook zo hoor )
Hier zijn we ook op het eiland KRK geweest was opzich wel leuk maar niet echt dat je kon zeggen van wooow dat had ik nou niet willen missen

We zijn hier ook bij Nationaal park Plitvica Jezera geweest. Dit moet je gewoon een keer gezien hebben als je in Kroatië komt.
Dit zijn geloof ik 16 meren die trapsgewijs met enorme watervallen naar beneden gaan.. Echt zooo ontzettend mooi is dat daar jeetje zou er zo weer heen willen

Afbeelding
Op deze foto ziet het er niet echt geweldig uit hoor maar we hebben er foto's van zó mooi (Naja als je die wilt zien moet je het maar zeggen).

Verder is het gewoon een super mooi en leuk land. Enorm goedkoop, enorm aardig en leuke mensen! Wat hier boven werd genoemd ga idd niet naar Lanterna camp! We zijn de laatste jaren aldoor met 5 personen geweest en echt elke avond uiteten en een aantal keren bij de caravan gebbq't Uiteten kost hier ook niets.. We waren met z'n 5en 20 á 30 euro kwijt incl. alles.

Dit jaar willen we een keer naar Dalmatië (provincie) en dan richting Zadar. Het moet daar ook ontzettend mooi zijn, maar weten nog niet zeker of de dat doen. Misschien gaan we ook wel weer gewoon naar Istrië/Vrsar.

Als je nog meer wilt weten hoor ik het wel
Laatst bijgewerkt door wendely op 11-01-06 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Nainkey

Berichten: 499
Geregistreerd: 22-06-05

Re: Kroatie Zomer 2006?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 14:50

Novi Vinodolski.. ben ik ook geweest 2x. 1e jaar was echt een ramp, nog nooit zulke smerige wc's gezien
Dit jaar was die camping gelukkig gesloten en zaten we iets verderop, wat een stuk netter was.
Kun je de camping beschrijven waar jij zat?

In Jezera zaten wij in Murter.. Weet alleen de hele naam niet meer. Naar de watervallen is de rest van de groep ook geweest, ik voelde me niet zo lekker dus ben thuis gebleven!
Laatst bijgewerkt door Nainkey op 11-01-06 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Re: Kroatie Zomer 2006?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 14:51

Pareja schreef:
Novi Vinodolski.. ben ik ook geweest 2x. 1e jaar was echt een ramp, nog nooit zulke smerige wc's gezien
Dit jaar was die camping gelukkig gesloten en zaten we iets verderop, wat een stuk netter was.
Kun je de camping beschrijven waar jij zat?


Hahaha jaa weet je hoe wij daar moesten doesen??
Dr hingen gewoon van die oranje dekzeilen voor een camping van niets Ik zal gelijk even kijken welke camping wij zaten!

-EDIT-
Heb het zo niet kunnen vinden zal vanavond mijn vader even vragen.

Nainkey

Berichten: 499
Geregistreerd: 22-06-05

Re: Kroatie Zomer 2006?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 15:13

Ik zou de naam ook niet meer weten hoor.. weet dat je trappetje afmoest naar het water en er een hotel met zwembad en disco naast was, het er echt bloedje was, geen zuchtje wind en toen er eens wind was ik het water niet meer uitkwam haha.
Er voor de camping een restaurantje was en overal in wc uh spetters lagen (meer details? )

Krk vond ik ook niet heel bijzonder.. nogal uh kaal aan de kant waar wij zaten, Crés vond ik leuker.

wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 20:45

Ja zo was die camping ook wel.. KRK lag zegmaar tegenover de camping ja t water zat er dan nog tussen he Was idd een hotel bij met een zwembad ervoor en het was een soort van terassencamping (zal verdere details idd ook maar niet vertellen )

ilsjuh

Berichten: 1009
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Kroatie Zomer 2006?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 21:10

Whoeiiiii, wat ben ik blij met jullie leuke en goede reacties en ervaringen, wij hebben namelijk net vanavond geboekt.

22 juli gaan we twee weken naar Pula, camping bi-village, schijnt ook een hele mooie en redelijk uitgebreidde camping te zijn, jeetje ik heb er nu al zin in en het duurt nog 6 maanden ofzo!

Nouja, als jullie nog leuke dingen te binnen schieten die we zeker weten moeten doen of zien, laat het me weten, foto's zijn ook altijd welkom!

Heel erg bedankt voor de reacties!

*verheugt zich op de vakantie *

Nainkey

Berichten: 499
Geregistreerd: 22-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 21:15

wendely schreef:
Ja zo was die camping ook wel.. KRK lag zegmaar tegenover de camping ja t water zat er dan nog tussen he Was idd een hotel bij met een zwembad ervoor en het was een soort van terassencamping (zal verdere details idd ook maar niet vertellen )


Je zag inderdaad Krk aan de overkant.. we zullen het wel over dezelfde camping hebben haha.. Maar gelukkig voor alle mensen die die kant op gaan.. Die camping is nu een paintball iets

Nils

Berichten: 2019
Geregistreerd: 17-09-05
Woonplaats: Westerhaar-vriezenveensewijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 21:24

hey ilsjuh k ben ook 5 jaar geleden op die camping geweest!
het was n leuke en grote camping en heb me er ook zeker vermaakt!
ook heb je daar n hele grote uitgaans gelegenheid in de buurt ben ff de naam kwijt maar daar moet je ook zeker na toe gaanals je van uitgaan houdt..

ilsjuh

Berichten: 1009
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Kroatie Zomer 2006?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 00:34

Ben blij te horen dat het een leuke camping is, jammer genoeg is er even iets fout gegaan bij het boeken en moet er nog het een en ander door het reisbureau uitgzocht worden, voorlopig dus alleen een optie..

Ik ben niet echt een uitgaanstype, ben daar ook met mijn ouders en jongere zusje, dus, maar wie weet...bedankt voor de tip iig!

Grote_Beer
Berichten: 1305
Geregistreerd: 04-11-05
Woonplaats: Breda

Re: Kroatie Zomer 2006?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 16:18

ilsjuh schreef:

Nouja, als jullie nog leuke dingen te binnen schieten die we zeker weten moeten doen of zien, laat het me weten, foto's zijn ook altijd welkom!


Blijf niet alleen aan de kust hangen, maar bezoek ook eens het binnenland van Istrië. Met name de omgeving van de Mirnavallei vind ik erg mooi. Bezoek eens het plaatsje Motovun (daar is van 24 t/m 28 juli trouwens een filmfestival, zeker een aanrader!), breng een bezoekje aan het kuuroord Istarske Toplice en/of ga een gerechtje met truffels eten in die streek. Natuurlijk ook het plaatsje Oprtalj niet vergeten, hè?
Ook mooi zijn de natuurgebieden in de Ciceria en de Ucka. Hier kun je ook paardrijden, maar dat moet ik zelf nog eens uit gaan proberen, dus daar kan ik je nog niet zo veel over vertellen.

wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 16:39

Ik ben vlakbij Vrsar aan het paardrijden geweest, was echt geweldig hoor we zijn daar langs een Fjord gereden, Nee geen paard maar dat is een soort iham in de rotsen soort van rivier loopt daar doorheen.

Ssusan
Berichten: 394
Geregistreerd: 01-01-05

Re: Kroatie Zomer 2006?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 17:02

Ik ben samen met een vriendin ook op zoekn naar een reis voor na de examens Kroatie trekt ons ook wel! We willen alleen liever in een appartementje ipv op een camping.
Via welke reisorganisatie hebben jullie geboekt?

wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Re: Kroatie Zomer 2006?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 17:13

Ssusan schreef:
Ik ben samen met een vriendin ook op zoekn naar een reis voor na de examens Kroatie trekt ons ook wel! We willen alleen liever in een appartementje ipv op een camping.
Via welke reisorganisatie hebben jullie geboekt?


Wij boeken nooit wij gaan altijd zo heen, in de hoop dat er nog een plekje vrij is (Is tog altijd wel zo).
De camping waar wij altijd stonden is erg aan te raden! Er is daar namelijk ook een apartementencomplex.
En dat is Camping Porto Sole in Vrsar, ik zal even een link van de apartemente/camping voor je opzoeken.
Het apartementencomplex heet: Petalon, hieronder een site van het apartementencomplex.

http://www.maistra.hr/petalon.php?lang=de

summerfeel

Berichten: 1290
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: den bosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 18:02

is er niemand in rovinj geweest?

wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 18:22

summerfeel schreef:
is er niemand in rovinj geweest?

Ja ik, niet op een camping o.i.d gestaan maar gewoon het stadje bekeken toen we in Vrsar zaten.

_Anouck

Berichten: 4310
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 18:24

Ik ben er 2x geweest...moet zeggen dat het er altijd erg heet is....de wegen zijn niet super begangbaar...er ligt sinds kort nu een deel van een auto weg. Het landschap is erg mooi...en de campings zijn ook leuk...zee is mooi helder enzo! erg leuk om eens te komen hooor!

OlympicOrry

Berichten: 595
Geregistreerd: 28-11-05
Woonplaats: België

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 18:34

Mij ouder hebben een vakantiehuis daar en wij hebben het er elk jaar naar ons zin.lekker weer,stranden zijn goed,veul uistapmogelijkheden,autoweg is heejl handig gemaakt hij ligt er nu een jaar en is echt heejl mooi aangelegd hij is nog wel niet helemaal af dusjah hier een daar niet correct.Verder Kan ik je het echt aanraden

_Anouck

Berichten: 4310
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 19:50

summerfeel schreef:
is er niemand in rovinj geweest?


Ja wel geweest...super leuk stadje!!!

ilsjuh

Berichten: 1009
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Kroatie Zomer 2006?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 20:39

Jaaaaa, hij is geboekt, ik ga 22 juli voor 2 weken naar Pula!

Wij hebben de reis via D-reizen geboekt, hebben ze er netjes gedaan. Ze hebben eerst een prijsvergelijking gemaakt en zo de voordeligste organisatie uitgezocht en vervolgens hebben ze zich in allerlei bochten gewrongen om ons inderdaad op de 22ste in Kroatie te krijgen, haha, en het is gelukt, ben er zooo blij mee!

Paardrijden in kroatie lijkt me inderdaad ook erg leuk, vind het alleen jammer dat dat in de reisgidsen eigenlijk nooit gezegt wordt in Kroatie, maja als we daar zijn de mensen maar eens ondervragen.

Ohh, als ik naar die plaatjes kijk, nog 6 maanden....