Boedapest IV - maandag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Boedapest IV - maandag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-05 14:50

Maandag

Volgens velen de leukste dag, en dat kan ik wel enigszins beamen Haha! We mochten uitslapen Schijnheilig Om 10 uur uitchecken, half 11 vertrek met de bus. De reis voerde ons naar Varga Tanya, wat klinkt als een slechte 0909-reclame maar in werkelijk een ‘Paradies für Pferdefreunde’ is.

Bij aankomst, rond 13:00, eerst een palinka (brandenwijn) en één of ander zout koekje gekregen. Ik heb die palinka in één keer achterover gegooid, lefgozer… Poeh, dat heb ik geweten Scheve mond Er liep een vervelende fotograaf rond die mij dan ook erg enig op de foto heeft gezet, met m’n hand op mijn borst en een gezicht van ‘warm, warm’… Bloos

Daarna een paardenshow. Erg leuk… Eerst een groep van 6 ruiters die vrijheidsdressuur lieten zien, alleen wel een stukje verder dan de Nederlandse versie Lachen De paarden hebben gelegen, gezeten en ze hebben erop gestaan, en tijdens de uitvoering zo’n zware, leren zweep boven het hoofd laten knallen… Deed de paarden niks Wow! Mooi om te zien.

Afbeelding

Wazige foto, maar voor het idee – hoeveel het de paarden deed, check de oortjes! – wel leuk.
Afbeelding

Stoelendans tussen de laatste 2… Ze hebben er trouwens barebackpads opliggen, zonder singel…
Afbeelding

Als je verloren hebt met de stoelendans moet je toch op een andere manier je tijd zien te vullen…
Afbeelding

Vossenjacht… De vent op dat vosje met die roze sjaal is de vos.
Afbeelding

Afbeelding

10 span Wow!
Afbeelding

Bokje Haha!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na deze foto moest ik me letterlijk uit de voeten maken Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding

Ook een schatje Ja
Afbeelding

Afbeelding

Groepsfoto Lachen
Afbeelding

Vervolgens met de koets…
Afbeelding

Over de Puszta (dat ‘niks, leeg’ betekend)…
Afbeelding

Afbeelding

Naar een ‘echte’ Hongaarse boerderij. Varkenspootjes die hingen te drogen bewonderen, om maar even iets te zeggen. De eigenaren van de pootjes:

Afbeelding

Afbeelding

Waren kruisingen tussen varkens en deze geiten Clown :
Afbeelding

Bij terugkomst op Varga Tanya hebben we eerst een heerlijke, echte gulashsoep gehad (totaal niet te vergelijken met Nederland!). Vervolgens een bord met veel kip en een paar champignons met korst Vork Tot slot mochten we de stallen in. Ik kan niet anders dan concluderen dat dit de eerste toeristische attractie is die ik tegenkom waarbij ik niks anders kan zeggen dat ze paarden er tiptop uitzagen. Voor en na het rijden werden ze warm gereden, en weer op adem dus. Allemaal netjes op gewicht. Stands vond ik wat minder, waren erg lage stands (halverwege de bovenbenen). Er stond er dan ook één met de voorbenen gekluisterd en één met wonden op de buik. De wonden zagen er overigens perfect uit, goed schoon en verzorgd Ja OK dan!

En toen kwam ik mijn nieuwe liefde tegen… Ik, als paardenmens… Was helemaal verkocht aan een pony Scheve mond Wat een ongelofelijk lief ding… Lovers
Afbeelding

Terugreis verliep erg goed, we vertrokken te vroeg, hebben een lekker broodje gekregen, leuke film gezien en ik heb vrijwel geen last gehad van mijn oren. Het verschil in de vliegtuigen was erg goed te merken!

Dat was ’t weer Haha! Waren veel foto’s, maar ach… Ik heb me geamuseerd zullen we maar denken Lachen Bedankt voor ’t kijken en ’t lezen Doei!

Anoniem

Re: Boedapest IV - maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 20:09

Prachtige paardenfoto's, dit zijn naar mijn idee nog de laatste werkelijke paardenmensen... Ziet er echt goed uit!

Leuke rondleiding!

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Boedapest IV - maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 13:48

Leuke foto's!
ben zelf ook 2 of 3 jaar geleden in hongarije naar zo'n paardenshow geweest, zo op de foto's te zien is het wel een soortgelijke show, echt mooi om te zien hè! Lachen

en dat harig varken zeg maar, ghehe, ziet er echt belachelijk uit Haha!

Millenium
Berichten: 399
Geregistreerd: 18-07-03
Woonplaats: Zwolle

Re: Boedapest IV - maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 07:25

heey

mooie foto's! ik ga zelf aan staande woensdag naar hongarije naar de camping van mijn oom en tante ga er ook lekker rijden en zeker z'n show bekijken

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Re: Boedapest IV - maandag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-05 10:56

Waar hebben je oom en tante die camping? Wel gaaf... Ja Ik wil er over 5 a 10 jaar weer naar toe gaan, zeker weten.