Citaat:
Gek worden van je tas en andere op je kamer ben ik t helemaal mee eens. Gisteravond kreeg ik om half 9 al te horen dat ik om 10 uur mn leeslampje uit moest doen omdat ze wilde slapen... terecht maar dat kan wel normaal gezegd worden en niet op die tijd al... maarja engels komt soms botter over dan bedoeld.
Ik heb nu trouwens een heerlijk gevoel, weet dat ik thuis niet meer hoef te missen omdat ik bijna terug ben maar kan toch nog eindeloos genieten vand e dingen die ik nog ga doen (en ik wil nog teveel)
Dat laatste had ik ook toen ik eenmaal mijn datum had wanneer ik naar huis zou gaan.
Voor in de bus zitten hielp ook niet.
9 van de 10x zat ik direct achter de chauffeur maar toch nog....
Ik ga dus ook niet meer met een bus op vakantie.
De enigste keer dat ik me echt liep te ergeren qaan kamer genoten was toen ik van Christchurch terug was gevlogen naar Melbourne.
In NZ tijd moest ik om 7 uur s'ochtends het vliegtuig hebben.
Efin om 4 uur 'snachts zou de taxi komen...dat duurde nog 20 minuten...toen nog iedereen ophalen en naar het vliegveld.
Dan is het 3 uur vliegen...nog een eind met de bus(en dan die tas in die bus proppen
}> ) Vanaf het busstation vertellen ze je dan doodleuk dat het nog maar 10 minuten lopen is.
Maar ondertussen vergeten ze wel dat je nog 20kg bagage op je rug hebt!!!!!!! Dus lopen wordt dan al 20 minuten.(in nieuwe zeeland ging dat altijd zo...mijn rug was daar niet altijd blij mee en regelmatig moest ik eerst even plat voor ik verder kon)
Kom je in je hostel moet je nog eens 3 trappen op..met je 20 kg.
Denk je een lekkere schone kamer binnen te komen..een douche te nemen en even en tukkie te doen.
Nou ik deed die deur open: Alles puinhoop!!!!!.(ik heb er zelfs een foto van!!)
6 bedden in een kleine kamer en de grond lag bezaait met kleding, schoenen etc etc. Ik kon niet eens mijn tas normaal kwijt en bij mijn bed komen.
Nou toen heb ik wel even staan %^&*. Doodop en dan kom je in zo'n hostel.
Ik heb toen mijn tas in de hoek gezet en ben direct(smerig en wel) de stad ingegaan en heb gelijk de rest van mijn tours geboekt
verder had ik altijd ruzie met de telefoons. In 5 maanden tijd is het geloof ik 3x in 1x goed gegaan.
Dus mijn tips:
Koop een mobiel!
Koop een auto!
Slaap in YHA hostels! die zijn gewoon schoon en je ligt niet op een spiraal met matras ipv een matras op een spiraal.
De leuktste mensen zijn de jappanners....heerlijk om daar mee op een kamer te slapen..lekker rustig, niet van die zuiplui zoals de engelsen en ze zijn erg schoon en netjes.
Tip voor Marjolein als je nog naar Greymouth gaat(de trein!!) boek dan bij Noah's Ark dat is echt een hele leuke plek om te zijn.
De kamers zijn echt geweldig en de mensen super aardig.