backpacken in Australië

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alice

backpacken in Australië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 10:43

Een vriendin gaat met haar vriend een jaar in Australië backpacken en dit lijkt me helemaal geweldig om dit ook te doen. Op een site heb ik me aangemeld om met andere backpackers, die er al zijn geweest, te praten over hun ervaring. Maar ik vroeg me af of er hier iemand is die dit heeft gedaan of verhalen kent.

This_is_me

Re: backpacken in Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 11:29

Wauw dat lijkt mij ook super.. Maar of ik een jaar zomaar weg zou kunnen gaan dat weet ik niet.. Als je een paar weken zou gaan, dan ga ik met je mee hoor!!

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 11:33

Ik zit op dit moment in New Zealand (telt dat ook mee?) en ik vind het echt geweldig! Doe geweldige dingen, zo ben ik gisteren een glacier opgeweest met een helicopter en toen met een groep en guide ruim 2 uur rondgedwaald. Morgen trek ik weer verder naar het noorden. Ik heb een combi gedaan van werken en reizen. Eerst 3 maanden gewerkt en daarna rond gaan reizen. Zo ben ik eerst een beetje vertrouwd geraakt met het land en de taal en toen in mn uppie rond getrokken. Ik ben in totaal 5,5 maand weg waarvan ik nu nog ruim 2 weken over heb. Ik mis thuis wel maar t is zo makkelijk contact houden dat je der makkelijk overheen komt. De laatste paar weken heb ik wel zoiets van dat het genoeg is geweest, wil weer verder met mn leven (als ik thuis kom gaan we binnen 2 weken verhuizen) en begin mn tas met kleren zat te worden. Ik weet wel dat ik het ga missen als ik terug ben.
Ik kan het je echt aanraden een tijdje down under te gaan, heerlijk van je dagelijkse leven weg en een totaal andere cultuur en omgeving leren kennen.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 11:46

Ik verplaats het topic even naar Bokt Internationaal Lachen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 11:47

Leuke plannen, Alice! Ik heb zoiets in 1998 gedaan, 7 maanden Australie op een Working Holiday Visa. Ik zou voor een half jaar gaan, maar heb het een maandje gerekt en ben in 2001 nog 6 weken naar Nieuw-Zeeland geweest. En ik zou het zo weer doen. Cool

Mijn zusje zit sinds september vorig jaar in Australie, heeft in december/januari 6 weken door NZ rondgetrokken, is nu weer terug in Australie en werkt momenteel 'in de bananen' (fruitpluk dus). Als je even op de link in mijn onderschrift klikt, kun je 'verse' verhalen lezen. Lachen

Verder sluit ik me aan bij Marjolein, zo heb ik het ook ervaren. Lachen

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 12:20

He Alice, wat leuke plannen. Zelf ben ik niet zo reislustig, maar wat niet is kan nog komen.

1 vriendin van me is een jaar weggeweest en heeft daar haar huidige vriend leren kennen. maandje of wat samengewoond in Australie en nu wonen ze alweer een aantal jaren samen in Nederland.

2 andere vriendinnen zitten nu op Bali, even een weekje relaxen na rondtrekken in Aussieland.

Ik weet niet of het mag, maar hierbij een link met hun reisverhalen (heb even geen zin om het op te zoeken of het geoorloofd is, sorry mods!)

www.doemeermetjeeuro.nl

(ik heb de naam niet verzonnen Knipoog )

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 14:14

Mijn broer en zijn vriendin zijn er drie jaar geleden voor een jaar wezen backpacken en ik ga over twee jaar Haha!
Tegenwoordig moét je het gewoon gedaan hebben!! Haha!

silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 14:59

Wat leuk zeg!! Dat is altijd een droom van mij geweest! Ik ben nog steeds van plan om dit te gaan doen! Alleen heb ik niemand in mijn omgeving die diezelfde ambitie heeft. En om nou helemaal in mijn eentje te gaan....

Maar als ik iemand vind die ook wil, dan ga ik dat cker weten doen!!! *LOL*

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 18:38

Eef18 schreef:
Tegenwoordig moét je het gewoon gedaan hebben!! Haha!

Mwoah, ik heb het nou niet direct gedaan om 'erbij te horen' ofzo, maar ik zou het wel iedereen aanraden die (vage) plannen heeft in die richting. Haha!

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 09:40

ik heb het ook niet gedaan om erbij te horen. Ken maar weinig mensen die ook echt daadwerkelijk weg zijn gegaan om rond te trekken. De mensen die ik hier tegen kom zijn over het algemeen ook ouder dan ik ben (ik ben 21). Maar dat is geen probleem omdat je hier toch allemaal bent om dezelfde ervaring op te doen, in het begin heb ik me er zelfs over verbaast hoeveel alleen staande oudere vrouwen (50+) zelfs nog aan t backpacken zijn.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 10:34

Alice, je mag best eens langs komen om met Simon te kleppen hoor... Haha! Of ik sleep hem een keer aan zijn haren mee naar stal... Knipoog

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 05:10

En over een paar weken zal ik wel foto's plaatsen.

ik ben trouwens al heel stilletjes aan me aan t orienteren op de volgende reis, als zal dat wel een jaar of 5 moeten wachten. hoor hier erg mooie verhalen over Vietnam/combodja/laos/maleisie/thailand en die richting op. En ikben nog niet eens terug...

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 13:56

Ik ben net 6 weken weer thuis van 5 maanden Australie en NZ.

Ik heb een hele leuke tijd gehad maar ook zeker mindere dingen meegemaakt.

Zo moest ik mijn duikcursus halverwege staken wegens oude hernia klachten en kreeg ik geen rooie cent terug!
En heb ik in Nieuw Zeeland de hele wereld over moeten bellen, wat 3 dagen in beslag nam!, om mijn ticket te veranderen.

Ik heb me ook vaak heel alleen gevoeld en miste gewoon een goede vriendin. Mijn paarden miste ik ook onwijs, ik was mijn tas op het laatst zat en kon er niet meer tegen om met andere op een kamer te liggen }> .

Na 5 maanden ben ik weer naar huis gekomen. Ik heb een hele leuke ervaring achter de rug, heb heel veel mensen ontmoet en mooie plekjes gezien. Maar 1 ding weet ik wel.

Als ik ooit nog eens terug ga ga ik niet meer met de bus.
Ik heb alles met de bus gedaan en was 9 van de 10x misselijk in dat ding.
Ziek Misselijk

Mijn leukste ervaring was 3 dagen op Fraser Island. Lekker scheuren met en grote 4x4 over dat zand eiland. s' avonds liepen de dingo's langs je tent Haha!

Mijn volgende trip gaat naar de states..maar dan niet zo lang meer als nu.

Meer weten pb gerust.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 21:23

Cowgirl schreef:
Als ik ooit nog eens terug ga ga ik niet meer met de bus.
Ik heb alles met de bus gedaan en was 9 van de 10x misselijk in dat ding.

Tip: achter de chauffeur gaan zitten en zorgen dat je veel kauwgom en pepermunt bij je hebt. Haha!

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 00:23

Hoe verder naar voren hoe beter idd.

Gek worden van je tas en andere op je kamer ben ik t helemaal mee eens. Gisteravond kreeg ik om half 9 al te horen dat ik om 10 uur mn leeslampje uit moest doen omdat ze wilde slapen... terecht maar dat kan wel normaal gezegd worden en niet op die tijd al... maarja engels komt soms botter over dan bedoeld.
Ik heb nu trouwens een heerlijk gevoel, weet dat ik thuis niet meer hoef te missen omdat ik bijna terug ben maar kan toch nog eindeloos genieten vand e dingen die ik nog ga doen (en ik wil nog teveel)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 13:02

Citaat:
Gek worden van je tas en andere op je kamer ben ik t helemaal mee eens. Gisteravond kreeg ik om half 9 al te horen dat ik om 10 uur mn leeslampje uit moest doen omdat ze wilde slapen... terecht maar dat kan wel normaal gezegd worden en niet op die tijd al... maarja engels komt soms botter over dan bedoeld.
Ik heb nu trouwens een heerlijk gevoel, weet dat ik thuis niet meer hoef te missen omdat ik bijna terug ben maar kan toch nog eindeloos genieten vand e dingen die ik nog ga doen (en ik wil nog teveel)

Dat laatste had ik ook toen ik eenmaal mijn datum had wanneer ik naar huis zou gaan.

Voor in de bus zitten hielp ook niet.
9 van de 10x zat ik direct achter de chauffeur maar toch nog.... Misselijk
Ik ga dus ook niet meer met een bus op vakantie.

De enigste keer dat ik me echt liep te ergeren qaan kamer genoten was toen ik van Christchurch terug was gevlogen naar Melbourne.
In NZ tijd moest ik om 7 uur s'ochtends het vliegtuig hebben.
Efin om 4 uur 'snachts zou de taxi komen...dat duurde nog 20 minuten...toen nog iedereen ophalen en naar het vliegveld.

Dan is het 3 uur vliegen...nog een eind met de bus(en dan die tas in die bus proppen Haha! }> ) Vanaf het busstation vertellen ze je dan doodleuk dat het nog maar 10 minuten lopen is.
Maar ondertussen vergeten ze wel dat je nog 20kg bagage op je rug hebt!!!!!!! Dus lopen wordt dan al 20 minuten.(in nieuwe zeeland ging dat altijd zo...mijn rug was daar niet altijd blij mee en regelmatig moest ik eerst even plat voor ik verder kon)

Kom je in je hostel moet je nog eens 3 trappen op..met je 20 kg.

Denk je een lekkere schone kamer binnen te komen..een douche te nemen en even en tukkie te doen.

Nou ik deed die deur open: Alles puinhoop!!!!!.(ik heb er zelfs een foto van!!)
6 bedden in een kleine kamer en de grond lag bezaait met kleding, schoenen etc etc. Ik kon niet eens mijn tas normaal kwijt en bij mijn bed komen.
Nou toen heb ik wel even staan %^&*. Doodop en dan kom je in zo'n hostel.

Ik heb toen mijn tas in de hoek gezet en ben direct(smerig en wel) de stad ingegaan en heb gelijk de rest van mijn tours geboekt Haha!

verder had ik altijd ruzie met de telefoons. In 5 maanden tijd is het geloof ik 3x in 1x goed gegaan.

Dus mijn tips:

Koop een mobiel!
Koop een auto!
Slaap in YHA hostels! die zijn gewoon schoon en je ligt niet op een spiraal met matras ipv een matras op een spiraal.

De leuktste mensen zijn de jappanners....heerlijk om daar mee op een kamer te slapen..lekker rustig, niet van die zuiplui zoals de engelsen en ze zijn erg schoon en netjes.

Tip voor Marjolein als je nog naar Greymouth gaat(de trein!!) boek dan bij Noah's Ark dat is echt een hele leuke plek om te zijn.
De kamers zijn echt geweldig en de mensen super aardig.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 19:26

gaaf om zo die verhalen te horen !
backpacken door australie staat op 1 in mijn die-moet-ik-gemaakt-hebben-reizen ! Knipoog

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 23:00

Ik slaap ook het meeste in YHA's, per toeval kwam ik aan een yha-pas (kreeg meteen zoveel korting dat ik de kaart er zowat uit had) en ja dan beland je ook meestal daar. Ben erg tevreden, soms veel oudere mensen maar wel rust en schoon!
Japanners zijn idd erg fijn om op je kamer te hebben, al wordt ik van sommige wel beetje maf dat ze een uur eerder hun kamer ingaan om allerlei troep op hun gezicht te smeren voordat ze gaan slapen en smorgen ook eerder opstaan. Die geloven nog in t principe dat als je je haar 100keer borsteld het mooier wordt...

Vandaag trouwens een bummer gehad, kan voor vanavond geen overnachting vinden in waitomo wat betekend dat ik mn ticket om heb moeten gooien en dus al richting auckland ga Boos! nouja ga der wel weer weg 5 dagen auckland is me teveel.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 23:54

Marjo, ik PB je wel ff (anders gaan we zo off topic) maar ik weet nog wel een leuk hostel voor een paar dagen net ten noorden van Auckland. Stuk rustiger dan de stad. Knipoog

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 14:54

Waitomo is niet zo bijzonder hoor. tenzij je er een hoop geld wilt uitgeven aan abseilen en blackwater rafting.

Glimworm grotten zitten op meerdere plaatsen in NZ en vaak nog goedkoper ook. Haha!

Tayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 19:19

Besef wel: het is een verslavend land. Nadat ik thuis kwam na 3 maanden rond trekken had ik zo'n heimwee dat ik een maand later weer een ticket gekocht heb en een half jaar later terug gevlogen ben naar Australie voor een half jaar. Ben inmiddels 3 keer geweest en zou zo weer gaan!!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 14:36

Ik ga pas weer als ik geen paarden meer heb en anders nog voor een week of 6.

Dan ga ik naar darwin, bezoek de kimberley's en reis ik via Alice Springs naar
Adelaide...Broken Hill en vlieg terug van Sydney. En maak ik op de terug weg (op de heen weg misschien ook wel) een stop over ergens in Thailand ofzo.

Niet meer in 1x heen vliegen en terug vliegen.

Maar eerst naar de VS voor de westkust Tong uitsteken

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 20:15

Iemand enig idee wat de goedkoopste vliegreis naar australie is?????
Ik wil zoooo graag, maar ben pas 15.... Verdrietig
Dus heb niet veel geld, maar vind het de moeite waard om te sparen

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 13:12

15 vind ik nog wel erg jong om te gaan.
er zijn een boel sites waar je tickets op kan boeken. neus daar eens rond (via google en dan goedkoop vliegen ofzo) denk dat je vanaf 1000euro een ticket kan vinden. het ligt er ook aan hoelang je wil gaan en hoever van te voren je boekt.

(ik ben trouwens thuis en heel erg moe Slapen )

femmigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 17:23

Me me me.. haha
Ik ga in oktober/november. Ik ben van plan om 3 maanden naar Australië te gaan en daarna doortegaan naar New zeeland ( of ik doen NZ tussendoor) voor een maandje.
Ik ben me al flink aan t orienteren en nu rest de vraag met organisatie of zonder? Voor t thuisfront lijkt t me wel lekker (en voor mezelf mss ook wel) maar ik hoor ook verhalen dat je er verder niet veel aan hebt. Zijn er hier mensen die er ervaring mee hebben?
Ik wil in Australië lekker gaan rondtrekken en lekker doen waar ik zin in heb, andere cultuur opsnuiven en natuurlijk n jackeroo cursus doen ( het ultieme aussie gevoel lijkt me zo) en new zeeland is op zich al prachtig!