Inenten voor Mexico (Yucatan)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Inenten voor Mexico (Yucatan)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 08:31

Wij gaan over bijna 3 weken naar Mexico, onder Playa del Carmen.
We zitten wel in een vijf sterren eco-resort naast een nationaal park.
Ik heb op diverse sites gekeken maar het is niet verplicht om te enten maar wordt wel geadviseerd.

Wie heeft zich voor Mexico in laten enten?

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 09:12

Wij hebben het niet laten doen, we hadden ook navraag gedaan bij de ggd maar het was voor dat land niet verplicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 09:20

Wij zijn 6 jaar geleden naar Mexico geweest en ook in Pl del Carmen. Als je alleen daar blijft hoeft het niet. Als je buiten het hotel eet, let dan wel op wat. Alles wat met water gewassen moet worden zit in de gevarenzone en zie ook voorbereid eten dat in de vitrines ligt (vliegen).

Pl. d. Carmen is heel touristisch, het hotel zal schoon en hygienisch zijn. Malaria is echt niet nodig daar, de inenting ervoor is heel slecht voor je lijf.

De zee is fantastisch, super blauw en heerlijk warm. Alles is daar schreeuwend duur, of dat nog zo is, weet ik niet.

Ga je in het straatje quaquemole met verse nacho's eten? De beste ooit gehad, een flink bord vol.

Veel plezier

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-04 07:56

Wij zitten dus niet in Playa del Carmen maar een stuk daaronder. Direct naast een nationaal park waar nogal veel beesten zitten.
Vandaar lijken me in ons geval injecties niet overbodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 08:27

Dat park ken ik, ben er ook geweest. Leuk de moeite waard.

Wij hebben wel difterie, Tetanus, poliomyelitis en CLB-Immunoglobuline gehad. De eerste 3 zijn 10-15 jaar geldig. Zou het wel gewoon dun, heb je ze tenminste. Malaria zou ik niet doen, te heftig voor je lijf.

Mikje
Berichten: 19
Geregistreerd: 21-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 14:04

Malaria tabletten zijn alleen nodig in het grensgebied Guatemala/Belize, en dan bij een verblijf van 3 nachten of langer...

Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 21:05

Ik. In m'n kont... Mijn vader is huisarts. Dus omdat hij 't wou. ('t lijkt me wel handig, ik heb er geen last van gehad. Kon alleen even niet makkelijk zitten...)

Suusjeher
Berichten: 3701
Geregistreerd: 28-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 12:59

We gaan in januari, en ik moet ook nog even kijken welke entingen we nodig hebben.
Twee jaar geleden hebben we onze DTP prik al gehad, toen gingen we naar de Dominicaanse Republiek, dus die is nog wel geldig.
Binnenkort toch maar de GG en GD bellen.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 23:53

Ik heb vandaag DTP en Hepatitis A gehaald. 1 in de linker en 1 in de rechterarm.
Ik voelde me net een paard met dat vaccinatieboekje *LOL*

Als leuke verrassing lag er bij het reisbureau nog een prachtige Insight Guide Mexico klaar.

Judibo

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 21:10

Heel veel plezier in Mexico! Ook ingeent trouwens...
Wij zijn er 2 jaar geleden geweest (ook in Playa) en hebben echt een super vakantie gehad.

janne

Berichten: 1729
Geregistreerd: 21-01-03
Woonplaats: hoevelaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 16:05

mijn ouders gaan over twee weken naar mexico zei hebben zich ook laten vaccineren gewoon uit voorzorg

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 09:58

DTP en Hepatitis A. Malaria NIET nodig als je niet richting quatemala gaat....