Tips gezocht: Parijs!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Tips gezocht: Parijs!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-05 16:09

12 maart gaan we dus vanuit school ( je kon je er voor opgeven, dus niet verplicht) een dagje naar Parijs. Vorig jaar vond ik het ook heel leuk, dus ik heb besloten om nog een keer mee te gaan, aangezien ik volgend jaar niet meer daar op school zit. Dat betekend dus dat we om 5 uur Dromen 's ochtends vertrekken vanuit school (Vlissingen) en dat we rond zo'n uur of 10 aankomen in Parijs, een toer door de stad krijgen met de bus en na een uur ergens worden neergedropt Lachen Voor de rest mogen we dag tot 8 uur (want dan gaan we weer weg) helemaal zelf indelen.
Wij weten dus al dat we met de metro goed overweg kunnen, want dat was vorig jaar ook geen probleem. Maargoed, nu moeten we dus ook nog bepalen wat we gaan doen Clown We zijn er zowiezo overeens dat we de Notre Dame een willen gaan bekijken. Ook willen we aan het einde van de dag graag nog even naar Lafayette en Printemps om te shoppen. Maarja, hier doe je ook geen hele middag over, of tenminste, we willen ook nog wat anders doen.
De dingen die we niet willen doen zijn de Eiffeltoren, de Sacré Coeur en het Louvre Lachen die hebben we al een keer gehad Knipoog
Voor de rest staan we helemaal open voor tips (en waarom je dat dus als tip geeft ook graag Knipoog ), dus gooi me maar dood met ze Knipoog dan geef ik ze door aan m'n vriendinnen en kunnen we bepalen wat we doen Knipoog

"All the things we've lost, will teach us see the pretty things in life" ღ - Krezip - Sweet Goodbyes
            I stepped on a cornflake, so I guess I'm a cereal killer...


Lhundol

Berichten: 493
Geregistreerd: 31-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Tips gezocht: Parijs!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 16:30

ik ben gisteren teruggekomen van een weeekendje parijs!

ok ik heb dus wel de eifeltoren en arc de trioph gezien, ook ben ik naar het louvre geweest en naar de notre dame. allemaal erg mooi!

voor schoppen moet je inderdaad bij de straten zijn die je net noemde, en ga ook naar la faiet (schrijf je het zo) naja dat is het grootste, mooiste en bijna duurste warenhuis van europa! je moet echt even bij alle toffe jongeren merken in de kelder kijken, ze hebben leuke koopjes! en vergeet de prachtige koepel niet. die kan je vanaf de begane grond bij de make up en luchtjes heel goed zien. dit warenhuis ligt achter de schouwburg. goed in het centrum te bereiken.

neem een goede kaart mee! franse straten lopen namelijk niet echt paralel aan elkaar..

en je moet een crepe eten, met mutella! heerlijk!

nou veel plezier vast!

cobiie

Berichten: 7301
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Tips gezocht: Parijs!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 16:34

PB koortje even, die heeft er een tijdje gewoont.

[o]

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Tips gezocht: Parijs!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 16:39

Aanraders zijn:

Dom des Invalides met graf van Napoleon Bonaparte

Het Rodin Museum

Het Musee D'Orsay

Louvre (daar ben je een tijdje mee zoet), of je moet echt eenrichtingsverkeer richting Mona Lisa en weer terug doen.

Pere Lachaise (kerkhof) ligt aardig buiten het centrum
La Defense (tweede/nieuwe Arc de Triomfe) ligt ook aardig buiten het centrum.

Als jullie maar één dag hebben zou ik geen museum doen, helemaal als jullie nog willen shoppen. En de plekken ver buiten de stad zouden dan ook wegvallen.

Montmartre is iig al echt de moeite waard. En wat ik persoonlijk kan aanraden is het Rodin museum.

Je suis Charlie.

Druif_01

Berichten: 8833
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Tips gezocht: Parijs!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 16:41

de champs e'lysee of weet ik hoe je het schrijft Haha! is ook leuk! vooral s avonds met de lichtjes aan, maar wij zijn daar toen rond kerst geweest dus weet niet of ze die nu ook hebben. mja verder ik schaam me dood mijn zus woont in parijs en ik weet niet eens wat de leukste plekjes van parijs zijn Haha!

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.

Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: Tips gezocht: Parijs!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-05 16:49

Bedankt voor alle leuke tips al Lachen Ik heb de link al naar één van m'n vriendinnen gestuurd, we gaan het er over hebben Knipoog

"All the things we've lost, will teach us see the pretty things in life" ღ - Krezip - Sweet Goodbyes
            I stepped on a cornflake, so I guess I'm a cereal killer...

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Tips gezocht: Parijs!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 16:56

In de buurt van de notredam heb je zo'n plein met allemaal van die kunstenaars en schilders en zo, ook bijvoorbeeld mensen die karikaturen maken.... dat is ook wel heel leuk! Bovendien is daar vlakbij een wijkje waar je heel goedkoop lekker uiteten kunt.

mocht je gek zijn van films, of filmsterren dan zit er in datzelfde wijkje een winkeltje (tenminste een x aantal jaren geleden) met gewoon schilderijen en posters en zo, maar als je daar het keldertje in gaat naar beneden kun je daar TAL van filmdingen kopen, zoals foto's van acteurs posters boeken, vanalles!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

FrontC

Berichten: 4969
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Tips gezocht: Parijs!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 17:26

Ik kom net terug uit parijs Vork

Nou, het museum van Rodin is niet echt aan te raden. Het is best saai, als je vijf beelden hebt gezien heb je de rest ook gezien vind ik.

Verder wel aan te raden:

-La defense
Daar kun je in die grote arc d'triomfe, die nieuwe, dat is echt supermooi. Ik heb er nog foto's van, daar kun je me voor pb'en Lachen

-Explorer
dat is een museum vlak bij de Champs Elyees, heel leuk. Er is heel veel te zien, scheikundig, natuukundig, met vooral hele leuke demonstraties (denk aan dingen met vloeibare lucht, warm ijs, water dat kookt bij 20 graden, enzovoorts.)

-Prentimps en Lafayette
Die zijn echt zóó übergaaf, met zo ontzettend veel dingen!
Over Lafayette alleen hebben we al een hele dag gesjopt, en toen hadden we nog niet alles gezien Clown

Verder kun je nog kijken op www.parijs.nl , een erg leuke site.

      If I had a heart I could love you, if I had a voice I would sing
      after the night when I wake up, I'll see what tomorrow brings

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Tips gezocht: Parijs!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 17:28

Shiloh schreef:
In de buurt van de notredam heb je zo'n plein met allemaal van die kunstenaars en schilders en zo, ook bijvoorbeeld mensen die karikaturen maken.... dat is ook wel heel leuk! Bovendien is daar vlakbij een wijkje waar je heel goedkoop lekker uiteten kunt.

mocht je gek zijn van films, of filmsterren dan zit er in datzelfde wijkje een winkeltje (tenminste een x aantal jaren geleden) met gewoon schilderijen en posters en zo, maar als je daar het keldertje in gaat naar beneden kun je daar TAL van filmdingen kopen, zoals foto's van acteurs posters boeken, vanalles!


Dat pleintje heet Montmartre. En dat is niet in de buurt van de Notre Dame maar de Sacre Coeur.

Je suis Charlie.

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Re: Tips gezocht: Parijs!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 17:54

Centre Pompidou is ook leuk, op het plein daarvoor staan ook vaak allemaal straatartiesten. Quartier Latin is vooral leuk als je wat meer tijd hebt, heel veel leuke cafeetjes en restaurantjes.

Verder is zoals Cassidy al aanhaalt het Musée d'Orsay erg mooi en zeker de moeite waard.

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Tips gezocht: Parijs!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 18:01

Citaat:
Pere Lachaise (kerkhof) ligt aardig buiten het centrum


Toch ben je er met de metro zo.... ik weet alleen niet meer welke je moet hebben.
Een half dagjes spendeer je zo daar.


Wil je echt iets aparts doen en kun je een beetje tegen wat stank Haha! .
Bezoek dan het Des egouts de Paris..oftewel de riolering van Parijs Vork .

Bevindt zich bij de Pont de L'alma tegen over Quai de orsay.
je komt daar met metro lijn 9 en je moet uitstappen op het Alma Marceau station.

Het ligt precies bij de Seine en er staat en groot bord bij..kan niet missen dus.
Je bent er ongeveer een uurtje zoet

Heb je s'avonds nog tijd over...doe dan echt nog even een bezoekje aan de eiffeltoren en ga helemaal naar de top.
S'avonds i het echt heel rustig en je hebt een schitterend uitzicht over verlicht Parijs

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Re: Tips gezocht: Parijs!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 18:42

De sacre coeur ligt toch op die heuvel, en montmartre is dat schilderswijkje daarvoor???
Dat blijft mijn top1!
In montmartre zitten ook veel goedkope winkeltjes, en heel veel stofwinkels, echt om te kwijlen voor zoeen als mij (ik naai erg graag)....

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Tips gezocht: Parijs!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 19:02

Ik vond musee d'orsay heel leuk maar daar ben je wel even mee bezig, is heel groot!

eliaan

Berichten: 627
Geregistreerd: 14-02-05

Re: Tips gezocht: Parijs!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 19:29

aaaaah parijs, het is egt te geweldig
ik moet nog ff regelen dat ik dr deze vakantie (mei of zomer)
ook weer heen kan aaaaaah het is zo geweldig
vooral shoppen shoppen shoppen Tong uitsteken

You took my soul out into the night..

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Re: Tips gezocht: Parijs!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 19:34

Ga over 2 maanden ook naar parijs, heb er echt zin in Vork

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: Tips gezocht: Parijs!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-05 20:06

Cassidy schreef:
Shiloh schreef:
In de buurt van de notredam heb je zo'n plein met allemaal van die kunstenaars en schilders en zo, ook bijvoorbeeld mensen die karikaturen maken.... dat is ook wel heel leuk! Bovendien is daar vlakbij een wijkje waar je heel goedkoop lekker uiteten kunt.

mocht je gek zijn van films, of filmsterren dan zit er in datzelfde wijkje een winkeltje (tenminste een x aantal jaren geleden) met gewoon schilderijen en posters en zo, maar als je daar het keldertje in gaat naar beneden kun je daar TAL van filmdingen kopen, zoals foto's van acteurs posters boeken, vanalles!


Dat pleintje heet Montmartre. En dat is niet in de buurt van de Notre Dame maar de Sacre Coeur.


Jah klopt daar ben ik idd al een keer geweest Lachen Erg leuk pleintje Lachen

"All the things we've lost, will teach us see the pretty things in life" ღ - Krezip - Sweet Goodbyes
            I stepped on a cornflake, so I guess I'm a cereal killer...

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Tips gezocht: Parijs!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 20:12

Paris, je t'aime, trés belle memoires. Dromen

Ik heb Versailles nog niet gehoord, is met de tram en de bus best te doen vanuit Parijs. Niet te vroeg uitstappen, de oprijlaan is langer dan je denkt Cool

Als je naar de Basilique du Sacre Coeur gaat, kijk dan op de eerste ring eens naar beneden, het mozaïk van de tegelvloer is zo indrukwekken.

Op de Place de la Bastille moet je vragen waar de Bastille nu eigenlijk staat, hebben de Fransozen ook weer een leuke dag Clown

In het Bois de Boulogne ligt (lag) het grootste en meest luxe drafcentrum die je ooit gezin hebt. Met marmer beklede boxen o.a.

Als het mooi weer is en je wilt even 'rust' dan ligt er naast de weg naar de Arc de Triomphe een heel mooi park met veel beelden en waterpartijen.

En als het marktdag is moet je zeker Quartier Latin even bezoeken.

En natuurlijk op het pleintje voor de Moulin Rouge gewoon even koffie-drinken en kijken wat er langs loopt Cool

Edit:
over dat pleintje achter de Sacre Coeur; met Pasen hebben ze daar een kelnerrace. Het gaat om wie het snelst een parcourse (inkl. de trappen) loopt met een dienblad met volle glazen (die ook vol moeten blijven), ook leuk om te zien Pling

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Tips gezocht: Parijs!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 21:11

Cassidy schreef:

Dat pleintje heet Montmartre. En dat is niet in de buurt van de Notre Dame maar de Sacre Coeur.



OEPS! Sorry... naar mijn herinnering was het bij de notre dam, maar goed, is zoals ik ook al zij een jaar of 6 geleden of zo. SORRY... maar wel erg leuk!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

bergerac
Berichten: 444
Geregistreerd: 10-05-04

Re: Tips gezocht: Parijs!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 21:32

Dom des Invalides (graf Napoleon) aanrader!!

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Tips gezocht: Parijs!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 23:13

Frieke schreef:
Dom des Invalides (graf Napoleon) aanrader!!
Hangen al die oude stoffige gerafelde vlakken nog steeds in die lange gang ??

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Tips gezocht: Parijs!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 00:07

Oeh wat trouwens ook leuk is!
In Porte de Clignancourt heb je een enorme markt, met leuke dingen zoals kleding en sieraden maar ook antiek enz.
Ik vond dat iig leuk om te bekijken maar Porte de Clignancourt is echt de achterbuurt van Parijs, het is er dus niet echt heel erg veilig, hangen op metro stations ook bordjes met dat het zeer gevaarlijk is ed.
Dus ik zou het niet doen als jullie met alleen meisjes zijn maar met paar jongens erbij of ouderen kan 't erg leuk zijn Lachen

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re: Tips gezocht: Parijs!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 11:17

Je hebt hier genoeg tips gekregen voor dingen die je kunt gaan bekijken. Ik heb nog een goede als je lekker wilt eten...

Little Italie in parijs daar zou ik zo nog een keer voor op en neer durven rijden. We hebben daar zo lekker gegeten Ja

Je moet alleen even opzoeken waar dat precies is, ik weet dat niet meer Bloos
Wij zijn er na het winkelen heen gegaan.

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Sani

Berichten: 27357
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Tips gezocht: Parijs!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 11:47

Justy schreef:
Centre Pompidou is ook leuk, op het plein daarvoor staan ook vaak allemaal straatartiesten. Quartier Latin is vooral leuk als je wat meer tijd hebt, heel veel leuke cafeetjes en restaurantjes.

Verder is zoals Cassidy al aanhaalt het Musée d'Orsay erg mooi en zeker de moeite waard.

Centre Pompidou ben ik twee jaar terug ook geweest!
Was echt mooi!
Ook ben ik bij notre dame geweest.... Vooral s avonds erg mooi!... Er waren toen skaters en dansers.... Die skaters gingen over een lat springen dacht ik.....

Ik verkoop mijn (bijna) nieuwe Canon 70D (-3000 clicks), 50mm 1.4, 70-200 2.8 L USM. Stuur me een pb bij interesse!

carien

Berichten: 750
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: hutje op de hei

Re: Tips gezocht: Parijs!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 14:28

Quartier Latin is ook erg leuk. Leuke restaurantjes. Oh en er is ergens een pleintje met een zondagsmarktje ik weet niet meer waar, maar misschien iemand anders die dit leest, waar ze op zondagochtend op een hoek allerlei franse liederen staan te zingen waar ieder aan mee kan doen, echt hartstikke leuke sfeer.
Ja en zoals anderen al vermelden, Place du Tertre (schilderspleintje op Mont Martre) is erg leuk.

HET MAANLICHT?!
IK WEET NIET.....

Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: Tips gezocht: Parijs!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-05 15:01

Ik denk dat we met jullie tips wel een hele week kunnen vullen Knipoog
Ik zal het er eens met m'n vriendinnen over hebben Knipoog Heel erg bedankt voor de leuke tips allemaal Lachen

"All the things we've lost, will teach us see the pretty things in life" ღ - Krezip - Sweet Goodbyes
            I stepped on a cornflake, so I guess I'm a cereal killer...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, Room_Soesje en 136 bezoekers