vakantie in Spanje, tussen de Andalusische paarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

vakantie in Spanje, tussen de Andalusische paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 18:01

hallo allemaal!!

deze herfstvakantie ben ik een week naar Zuid-Spanje geweest met mijn ouders!
Ik heb me daar vooral beziggehouden met Andalusische paarden, omdat ik die zo gaaf vind, en er eventueel eentje wil kopen Knipoog

Van iemand hier op bokt ( Skattie ) had ik een adresje gekregen nl:

El Ranchito
Senda del Pilar, 4
29620 Torremolinos - Málaga


en daar ben ik ook heengegaan. Maar op het moment dat we daar dus aankwamen, was er niemand, en wat ik zag, vond ik niet erg interessant. Toen zijn we dat "straatje" verder gelopen, en kwamen we bij een stal ernaast! We liepen de stallen in en zagen een aantal heel mooie paarden! Er kwam een vrouw binnenlopen en die haalde een paard uit de box. mijn moeder wilde iets vragen, dus zei ze dat in eht engels tegen de vrouw, dus die vrouw zegt zo: " ik spreek ook nederlands hoor, haha" dus dat was wel heel fijn , dan konden we makkelijker dingen vragen enzo.

dus we waren een tijdje aan het kletsen, vertelden ook dat we er eventueel een zouden willen kopen. Dus toen zei die vrouw tegen haar ( Spaanse ) man iets, ( konden wij neit verstaan, was Spaans Tong uitsteken ) en toen zei ze: " hij gaat voor jullie van 'alle' kleuren die er zijn, een paard naar buiten halen, zodat je ook foto's kunt maken enzo. Dus ik was helemaal blij.

als eerste haalde hij een Zwarte naar buiten. Die was echt supermooi, en hij kon ook heel mooi lopen, zeg maar, passage, en piaffe aan de hand, en de spaanse pas. Maar deze kon niet meer bereden worden, omdat hij een ongeluk had gehad, en daarbij zijn hoef had gebroken. Het is nu dus een dekhengst en showhengst aan de hand.

als tweede haalde hij een grijze naar buiten. hij was heel donker grijs, en ook supermooi. Die kon ook mooi lopen.

als derde haalde hij een licht grijze naar buiten, en dat was dus het paard van die vrouw, Suzanne. Die kon ook heel veel dingen, zo buigen dat hij bijna helemaal met zijn buik op de grond zat, met zijn voorbenen naar voren , en zijn achterhand nog wel staande. ( weet even niet meer hoe dat heette ) ook kon hij de Spaanse pas, passage en piaffe, en compliment kende hij, en hij kon ook zo op zijn zij op de grond gaan liggen! was echt gaaf!

als vierde haalde hij een bruine naar buiten met zwarte manen. Die vond ik echt het allermooiste, en die kon ook heel mooi lopen. hij kende niet zo heel veel dingen nog, maar had gewoon mooie gangen, een mooie bouw, mooie kleur, alles was mooi aan hem!

als vijfde en laatste haalde hij een witte naar buiten, die was wat kleiner dan de rest, maar kon wel heel veel dingen. Dit was het paard van Antonio, die man zelf.

Na dit alles was ik helemaal overtuigd dat ik er een wilde , en mijn ouders ook!

Aanvankelijk hadden we besloten om de dag erna naar die Spaanse rijschool in Jerez de la Frontera te gaan, maar we kwamen erachter dat dat toch wel erg ver weg was, het was 3 uur rijden, en daar hadden we echt geen zin in. Tong uitsteken ( luie wij )

Dus toen heb ik Suzanne opgebeld, om te vragen of ik nog een keer langs mocht komen, en dan gewoon een beetje kijken en helpen bij wat hun dagelijks voor werk doen op hun stal. Dat vond ze meteen goed, en heel leuk!

volgende dag ::

Toen we daar aankwamen was Antonio samen met Suzanne aan het trainen met een paard, voor de Vaquera. Mijn ouders en ik bleven daarbij kijken. Toen ze klaar waren gingen mijn ouders weg. Ik bleef Tong uitsteken . Suzanne zei tegen me dat ik een paard uit de stal moest gaan halen, en welke. Dat deed ik, en toen mocht ik die poetsen! daarna ging Antonio er mee rijden. Toen mocht ik het paard van Suzanne gaan poetsen, en toen ging Suzanne rijden. Ik natuurlijk een boel foto's gemaakt Tong uitsteken Toen ging ik die witte poetsen, die we daarvoor ook al hadden gezien. Daarna ging ik weer terug naar de bak, waar Suzanne net 'klaar' was met werken met haar paard. Toen mocht ik erop! Haha! ik natuurlijk helemaal blij! Dus toen heb ik met dat paard Spaanse pas gedaan, en de piaffe. was echt heel gaaf.

Daarna werd die witte ( Potri ) opgezadeld, bleek dus dat ik die vandaag helemaal alleen mocht rijden! Pling Dus ik erop, nou, echt vanalles mocht ik ermee doen, appuyeren, schouderbinnenwaarts, traverseren, spaanse pas, passage. Was echt geweldig! toen ik klaar was met rijden, haalde zij ook nog even een paard uit stal, en gingen we samen in de bergen (uit)stappen. Lekker gekletst en ik ben een heleboel te weten gekomen over hun en hun paarden!

Mijn ouders en ik zijn helemaal overtuigd en willen nu het volgende jaar, als we de stallen hebben ( zie onderschrift ) een paard bij hun kopen!

Haha!

zo dat was mijn verslag van de vakantie! foto's komen later!

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 18:11

Superleuk joh! Ik heb zelf bijna twee jaar in Spanje gewoond en bijna elke dag met deze paarden gewerkt, en het zijn echt superdieren!

Vue
Berichten: 8851
Geregistreerd: 03-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 18:19

gaaaaf jet !! : D
volgende keer ga ik mee Knipoog

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 18:28

is goed, volgen jaar gaan we weer naar hetzelfde plaatsje, zelfde resort, maar me vriend gaat al mee dan Knipoog

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 21:51

super hé!, ik ga in de lente als alles mee zit naar de fokker van de mijne...ook eens zien hoe dat het daar verloopt Lachen

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 12:36

foto's komen zo snel mogelijk, en Cinv, wat leuk dat je ook gaat zeg! ik ga volgend jaar in de herfstvakantie weer naar hetzelfde resort, en dan ook weer naar die stal Knipoog en dan eentje kopen Tong uitsteken

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 16:32

hier de foto's ( jullie moeten zelf uitzoeken welke welke is Tong uitsteken moeilijk he? Schijnheilig )

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

oh ja: en ik heb een nieuw sjabrakje Haha!
Afbeelding

Vue
Berichten: 8851
Geregistreerd: 03-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 16:46

leuk hoor ! Lachen maa rals je vriend meegaat betekent niet dat ik niet meekan Tong uitsteken
dit staat vast Vork
( ik heb nog wat tegoed aangezien je mn topic hebt laten uitsterven Knipoog )

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 16:51

mooi, ik wil er ook 1 Haha! zijn ze daar duur eigenlijk?? ( website??)

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 16:55

mandy_b_s schreef:
leuk hoor ! Lachen maa rals je vriend meegaat betekent niet dat ik niet meekan Tong uitsteken
dit staat vast Vork
( ik heb nog wat tegoed aangezien je mn topic hebt laten uitsterven Knipoog )


hahaha, oke, ga maar mee dan Tong uitsteken haha. ze zijn wel duur hoor _Romano_
maar ligt eraan wat voor een je wilt Knipoog

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 17:20

Wow echt vet... en aangezien ik deze keer niet in de koffer paste, heb ik volgende keer voorrang bij het inpakken, zodat ik verzekerd ben van een plaatsje Haha!

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 08:53

WAt een ontzettende gave vakantie!!

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 09:26

ja he? ik ben helemaal blij Haha! vooral omdat nu me ouders overgehaald zijn, en ze er een gaan kopen Haha!

Nic

Berichten: 9472
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Ik ben kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 09:30

O, mijn god, kwijl

Die paarden!!!

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 11:16

ja gaaf zijn ze he? zo ontzettend zonde dat die zwarte niet meer bereden mag worden Verdrietig

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 13:08

Fijn hoor!! Ik zit hier ook tussen al die schoonheden...
Die Castaño spreekt mij het meeste aan Haha!

MoniqueB

Berichten: 488
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 15:51

El Ranchito is idd erg gaaf. Ik hoop voor je dat het allemaal gaat lukken!

Als je eens naar de andere kant van Andalusie gaat, weet ik ook een paar adresjes waar ze goede paarden verkopen en waar je een heerlijke rij- trainings vakantie kunt houden. En de Andalusische rijschool op korte afstand, want dat is zeker de moeite waard maar idd vanuit Torremolinos erg ver rijden.

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 09:44

ja, het was iets van 3 uur rijden Verward nou daar hadden we echt geen zin in Tong uitsteken

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 17:57

die donkergrijze en die bruine [met zwarte manen] zijn gaahaaf! Wat superleuk dat je op een paard mocht rijden! Veel plezier volgend jaar!

Kaiya
Berichten: 4066
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Het prachtige zuid-Limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 19:01

Waaaawwwww lucky ass!
Niet eerlijk Verdrietig
Hahahahahahahahaha Haha! Echt cool dat je dat mocht doen!!! Cool!!!

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 18:45

mooie paarden

ik zag in je profiel dat je 14 bent en al een eigen paardje heb. En nu krijg je er nog 1 bij. Nou dat zal mij nooit overmkomen:(

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 22:01

Mooie paarden hebben ze daar he.
Ik heb daar niet ver vandaan een tijdje gewoond.
Ben er een paar keer geweest.
Ben je niet naar de show geweest?