Bokken vanuit Vancouver

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Bokken vanuit Vancouver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 00:41

Hallo,

Sinds gisteren zitten we in Vancouver OK dan! , hebben ook gisteren de auto opgehaald we hebben een pontiac sport OK dan! .
Morgen gaan we aan onze rondreis beginnen. Vandaag een hoop gezien, zijn met de water taxi rond Gransville eiland gevaren en hebben de local market bezocht, wat eigenlijk neer komt op een grote (vr) eetschuur Haha!
en het Science centre wat eigenlijk voor kinderen is maar we hebben ontzettend lol gehad.
En we gaan avond uit eten in het Harbour Centre ( boven in zit een rond draaiend restaurant). Dat doet mijn vriendje voor mij want hij heeft vreselijk hoogte vrees Ach gut .

Zijn er op dit moment nog bokkers in Vancouver? Wij zitten in Downtown op Nelson Str.

Nou dit was het voor deze keer, hopelijk kan ik tijdens de rondreis ook nog even bokken.

sam_antha

Berichten: 2044
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 08:35

Ik heb er familie wonen. Lijkt me echt super mooi daar!

TessaB

Berichten: 719
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Noord-Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 18:43

Wat grappig dat je in Vancouver zit! Zelf heb ik daar ook een week doorgebracht (12 tot 20 augustus), ik logeerde in Jericho Beach hostel, bij het strand.

Cheese! van skyline Vancouver vanaf het strand bij zonsondergang:
Afbeelding

Granville Island ben ik ook geweest om te shoppen voor eten. De tower bij het harbour centre is ook erg gaaf, super uitzicht daar. Ik mocht ook erg graag bij de cruise schepen kijken, die dingen zijn echt groot en ze stouwen er een hoop eten, drinken, fruit enzovoorts in! Echt ongelooflijk.
Wat ik je nog kan aanraden is als je naar Grouse Mountain gaat en je vind het niet erg een eindje te lopen (drie kwartier omhoog, half uurtje terug), loop dan naar Dam Mountain. Super uitzicht!
Ook theater under the stars in Stanley Park is erg de moeite waard. Ik weet niet of ze nog spelen, maar ik ben naar Crazy for You geweest en dat was erg leuk. Het was goed te volgen, veel zang en dans, kleurrijk, grappig, echt fantastisch. Gegarandeerd een leuke avond.
Ga je ook nog naar Vancouver Island? Daar is het ook super mooi en de stad Victoria is erg gezellig.
Ik wens je nog veel plezier in Vancouver! Geniet van je vakantie. Lachen

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 02:13

Hoi,

Thanx voor het reageren.


Ben inmiddels in Canmore ( Banff National Park ) aangekomen. Maar we gaan nog naar Victoria aan het eind van onze vakantie, voordat we op de cruise naar Alaska gaan.
Afgelopen dagen zijn we ook nog in Revelstoke national park geweest, en het enige wild life wat we tot opheden hebben gezien zijn eekhoorns.
Je wordt wel gewaarschuwd voor overstekende elanden en beren maar die hebben we nog niet gezien. Hopelijk de aankomende dagen.

Spikers

Berichten: 2205
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Way up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 09:48

Wij zijn 7 weken geleden nog door Vancouver gereden maar niet bezocht waren op rondreis en we zijn ook op Vancouver Island geweest mooi hoor en we sliepen in Victoria. Het centrum is een mooie oude stad wel heel toeristisch maar we hebben ons prima vermaakt we zijn ook een paar uur mee geweest met een zodiak om Orka's te spotten dat was echt indrukwekkend hoor. We zijn een heel stuk door Canada gereden maar no bears en moose dan moet je wel veel geluk hebben. Ik wens je nog heel veel plezier op je rondreis.

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 04:26

Hoi Spikers.
Vandaag zijn we in de gehele dag in het Banff national park geweest en hebben we een vrouwtjes Moose gespot ( en gefotografeerd , als ik weet hoe, dan zal ik een foto plaatsen ) en een heleboel eekhoorns, zeearend maar idd nog geen bears. ( alhoewel we wel gewaarschuwd worden op de local radio en op dit moment zijn ze vooral gespot in North Vancouver).
Maar we hebben nog een paar parken te gaan, morgen gaat de reis naar jasper en daar blijven we 2 dagen voordat we richting Whistler rijden ( waar nu sneeuw ligt) Hopelijk zien we daar nog iets.
Toedels!

Spikers

Berichten: 2205
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Way up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 17:49

Hoi Kobus17 goh dan hebben jullie al meer groot wild gezien dan wij want wij hebben geen moose gezien en die beren moeten ook veel voorkomen rond Jasper. Weet je trouwens dat er op beren en wolven in Canada nog gewoon gejaagd mag worden ze zien ze nog als een soort plaag erg he.
Als je nog langs Whistler komt doe ze maar de groeten ha ha. Hoop voor jou dat je nog beren tegenkomt maar dan wel op veilige afstand.
Gegroet
Oja toen wij in Canada waren had ik de hele tijd zo'n liedje van de tekenfilm Southpark in mijn kop dat ging Canada, Canada en verder weet ik het niet meer, het was een soort spotliedje.

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-04 03:05

Hoi,
Vandaag vanuit Canmore naar Jasper gereden en jawel
vandaag was het ook weer raak ( Elks langs de weg) OK dan!
En eentje vlak voor het raam van het restaurant waar we aten.
Natuurlijk geen foto toestel bij de hand Boos! , maar hopelijk zien we er morgen ochtend nog meer.
Enne Spikers, ik zal de beren ( als ik die te zien krijg) je de hartelijke groeten doen Knipoog .
Ik wist niet dat er gewoon nog op gejaagd mocht worden ( weer wat geleerd Knipoog .

Vandaag ook nog naar de Columbia Icefields geweest, was best indrukwekkend, we wilden graag met een Icewalk tour mee, maar we waren te laat daar Bloos! , dus toen maar een stukje zelf er op gelopen, tot zover je kon in ieder geval.

Wat ook wel grappig is, is dat we elke keer dezelfde mensen ( nederlanders) tegen komen, die doen dezelfde route maar dan via een ander reisbureau. Kan je soms weer wat info uitwisselen.

Ik ga er weer eens meestoppen. Doei, doei

Spikers

Berichten: 2205
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Way up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 10:27

Hoi goh jullie zien wel heel veel van Canada wij zijn er eigenlijk alleen maar doorheen gecrost en toen weer Amerika in.
Leuk dat jullie toch veel wild zien ik weet nog dat wij iedere keer dachten nu gan we de natuur in om wild te zien en toch iedere keer niks hoor.
Doen jullie alleen maar Canada?
En slapen jullie in motels wij hadden ook nog een tent mee maar niet gebruikt in Canada. goh ik wou dat ik daar weer was.
Ja Nederlanders kom je echt overal tegen, soms niet leuk meer en soms wel weer leuk.
Hoop op deze manier nog veel van je te horen hoe het was en wat je allemaal gezien hebt ben zeer benieuwd.
Groetjes.

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-04 01:40

Hoi,

Wij doen 16 dagen autorondreis en dan nog 1 week cruise naar Alaska ( om uit te rusten Haha! . Vannacht hadden we een fire alarm in het hotel, maar was te moe om er op te reageren en volgens mij was het ook een vals alarm.
Ook wij crossen wel overal langs hoor, je kan tenslotte niet overal alles bekijken. Knipoog .
Maar we zitten nu in een periode de dat dieren zich goed laten zien, i.v.m. het breeding season e.d.

Vandaag zijn we naar Maligne Lake geweest, onderweg twee keer gestopt ( was een ritje van 112 km in totaal), en daar gewandeld, in de hoop natuurlijk om wildlife tegen te komen ( we werden weer enorm voor Cougars gewaarschuwd, die hadden namelijk al een paar keer in de afgelopen dagen bezoekers belaagd) dus liep ik niet echt op mijn gemak rond, mijn vriend daarin tegen banjerde overal omhoog en omlaag.
We hebben 1 x 3 uur gewandeld zonder ook maar iemand tegen te komen, ook geen wildlife, maar wel de sporen van beren ( poot afdrukken) en de droppings van Moose en waarschijnlijk een Wolf ( het zag eruit als een hondedrol maar dan met een hele hoop haren er in ( heben we foto;s van gemaakt Haha! .)
Daarna zijn we dus naar Maligne Lake gereden en omdat het weer niet echt mee werkte zijn we niet met een boot het lake op gegaan ( het waaide nog al en daar wordt ik zeeziek van zeker op zo'n klein bootje
Ziek . Dus zijn we maar weer gaan wandelen en zijn we nog een eekhoorntje tegengekomen die op z'n gemakje aan het eten was ( natuurlijk op de film gezet Haha! .
En op de terug weg vanaf Malinge lake naar Jasper kwamen we een soort berggeiten tegen, ook die op de film gezet) Ja je moet zo veel mogelijk dieren spotten Cool .
Morgen gaan we richting Clearwater waar we maar 1 nacht blijven, ik heb geen idee wat we daar kunnen zien, maar ik denk dat we hier de meeste kans op wildlife hebben gehad.

Doei, doei

corland

Berichten: 364
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: meeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 10:15

wow wat vet gaaaf!!! ik wil ook heel graag naar canada, nja ben aan het sparen voor een reis en ik wil er volgend jaar graag stage lopen! maar erg leuk om je verhaal te lezen!

corland

Berichten: 364
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: meeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 10:32

wow wat vet gaaaf!!! ik wil ook heel graag naar canada, nja ben aan het sparen voor een reis en ik wil er volgend jaar graag stage lopen! maar erg leuk om je verhaal te lezen!

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 10:40

Echt cool! Leuk dat jullie al zoveel wildlife hebben gezien! Lachen
Veel plezier nog verder, hopen op nog meer wildlife! Knipoog

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 10:53

Wij zijn ook een aantal keren naar USA/Canada geweest en we hebben WEL veel beren gezien *LOL* Moose, elks, squirls, zee-arenden, coyotes, antilopes, walvissen, zeeleeuwen, dolfijnen, bison.

Jasper National Park
Afbeelding

Zucht........ ik zou zo weer zin aan die reis hebben !!!

Spikers

Berichten: 2205
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Way up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 16:16

Hoi,
Hoe is het weer word het al kouder?
Goh jullie zijn behoorlijk actief bezig daar, je zal straks wel moe zijn aan het eind van de vakantie maar jullie gaan nog lekker op een cruise.
Daar kan ik me niet zoveel bij voorstellen ook omdat ik het nog nooit gedaan heb, maar zien jullie dan nog walvissen ofzo, ja je zal wel orka's zien maar gewone walvissen of zijn die al gemigreerd naar het zuiden ben benieuwd.
En vanwaar uit beginnen jullie aan de criuse?
Nog veel plezier.

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-04 02:32

Hallo,

Bedankt voor alle reacties.
Inmiddels zijn we in Clearwater uitgekomen, een gehucht van 1200 inwoners.
Het weer is wel iets kouder maar nog steeds zo rond de 16 -17 graden, met redelijk wat zon en soms een buitje, dus prima uit te houden, en zeker met wandelen is het een ideale temp.
Vandaag was de rit een beetjes saai , het begin was daarintegen wel heel erg leuk. We hebben weliswaar in de verte een 2-tal Moose gezien OK dan! , en natuurlijk op video gezet, waar waarschijnlijk op te horen valt dat iedereen MOOSE MOOSE aan het roepen was.
Daarna hebben we nog een wandeling van ruim twee uur gelopen, langs enorme watervallen en stroom versnellingen, en ook nog bijna een keer de weg kwijt geraakt, omdat het niet meer goed aangegeven stond. Bloos!
Daarna zijn we dus in de auto gestapt om nog ruim 200 km te gaan rijden, naar het gat waar we dus nu zijn. Morgen gaan we vroeg naar het Wells gray Park voordat we nog een klein stukje (137km) moeten rijden naar ons volgde logeer adres , in 100 miles house ( of all places Haha! )

Toedels vanuit Clearwater.

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 06:20

Heej grappig ik zit op het moment in Kelowna !

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 13:17

Jullie doen waarschijnlijk de zelfde route als die wij hebben gedaan in 1996 !!! Idd is het in Clearwater is saaier. Maar daar komt weer verandering in...

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-04 23:03

Hallo allemaal,
Hier zijn we weer. Gisteren geen geluk gehad met internet, dus dan maar vandaag. Gisteren zaten we in Wells Gray Park, en jawel onze eerste beer gespot. We wilden gaan eten om een uur of half twaalf, en werden we door de nederlanders die we elke keer tegen kwamen gewaarschuwd dat er op nog geen 40 meter een zwarte beer in de berm zat, dus wij snel onze spullen bij elkaar geraapt en in de auto gesprongen en jawel daar zat hij, snel onze video camera en foto toestel gepakt en natuurlijk op de film gezet.
En op de terug weg hebben we nog een klein hertje gezien, maar die was te snel weer weg om de fotograferen.
Vandaag rijden we naar Whistler, nu zitten we halverwege.

Greez vanuit Lillooet.

corland

Berichten: 364
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: meeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 14:25

he tessaB, ben jij de zus van Karel?

muppetmayo

Berichten: 3393
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 14:33

owww wat gaaf!!! ik ben ook in jasper en banff geweest vorig jaar! Whistler ook, ken bijna alles waar je bent geweest! echt mooi is het daar he Haha! Al van die leuke "elks" gezien? Van die mega herten zegmaar Knipoog Echt onwijs veel plezier daaro!!!!
xxx marjo

TessaB

Berichten: 719
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Noord-Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 19:44

Lachen De komende weekenden ga ik ook weer naar de Rockies!! OK dan! Haha!
Daar heb ik super veel zin in!!! 18 September gaan we hiken bij Lake Louise en vrijdag de 24e gaan we voor drie dagen naar Jasper Park. Super vooruitzicht dus!!!
Erg leuk om alle Canada-belevenissen van jullie allemaal te lezen. Ik ben ook erg benieuwd hoe je de Alaska cruise gaat vinden, in de jeugdherbergen ben ik mensen tegen gekomen die dat ook hadden gedaan en het schijnt super mooi te zijn! En uiteraard ben ik erg benieuwd naar Cheese! foto's... Ga je die ook nog op bokt zetten? In je profiel of in een topic?

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-04 03:55

Hallo Allemaal,
Foto's komen er aan zodra we weer terug in Nederland zijn, dan zal ik een nieuw topic openen en waarschijnlijk ook wel wat in mijn profiel.
Nog een 2 dagen en dan zitten we op de cruise naar Alaska, ik heb al even gekeken wat voor excursies je daar kan doen, want op een of andere manier gaat het ons waarschijnlijk niet lukken om in Vancouver te gaan Whalewatchen, dat was de bedoeling voor morgen ochtend ( zaterdag) voordat we de auto weer in moeten leveren en voordat we opgehaald worden door kennissen van ons, die ons dan op zondag naar de cruise brengen ( scheelt weer een hotel overnachting). We hebben vandaag en gisteren eigenlijk heel weinig gedaan, eerst vanuit Horseshoe bay naar Nanaimo gevaren ( moesten 2 1/2 uur wachten omdat we net niet met de vaart van 12.30 u meekonden) daar aangekomen zijn we in ons hotelbed geploft want ook het weer werkte niet mee ( regen regen en nog eens regen). Vanochtend was het wel mooi weer en zijn we naar de Butterfly gardens en Butchart Gardens gegaan , de butterfly gardens was erg leuk en er waren op de tijd dat wij er waren nog niet zo heel veel bezoekers. Daarna door gereden naar de Butchart Gardens, Mén wat was dat druk daaro. Ook nog een hagelbui op onze kop gehad, de gardens op zich waren wel erg mooi maar het was een beetje te massaal voor ons, dus daarna wilden we zo snel mogelijk naaar de ferry om dan in Vancouver te kunnen Whale watchen, maar helaas hadden we weer geen geluk met de ferry oversteek, moesten deze keer een uur wachten , maar toen we dus aan de andere kant waren, stonden we in de file, er stond een detour aan gegeven, dus wij er heen, in het begin reden we goed, maar ergens waren we verkeerd gereden en reden dus opnieuw die zelfde file weer in! Na bijna een uur in de file te hebben gestaan zijn we dus uiteindelijk in ons hotel aangekomen, maar nu is het te laat om nog naar de afvaartplaatsen te gaan, dus proberen we het morgen nog een keer en anders als we op de cruise zijn. ( Dan moet het wel gaan lukken want dat is onze laatste kans).

Muppetmayo: ja wij hebben idd ook van die Elks gezien, staan op de video want ze waren te ver weg om de foto graferen, ze waren met z'n tweeen een mannetje met zo'n mega gewei en een vrouwtje.
Ook zijn we gisteren weer een beer tegen gekomen, die haast voor een paar aanrijdingen zorgde doordat iedereen ineens die beer zag en wilde stoppen , maar dat was vlak na een hele scherpe bocht waar je dus niet zag wat er aan de andere kant reed. Wij zijn dan ook door gereden en hebben deze helaas niet op video of foto. Hij zat vlak langs de weg in de berm tegen een berg aan.

TessaB, Jasper en Lake Louise dat vond ik toch wel een van de plekken waar je lekker kon lopen zonder iemand tegen te komen.


Max: Ben jij ook een rondreis aan het doen?

Als het morgen nog lukt om te gaan whalewatchen dan laat ik dat nog wel even weten. Anders vermoed ik dat ik pas weer na terugkomst van Alaska dat ik weer kan bokken. ( bellen op de boot kost $ 8,00 per minuut, dus ben ik bang dat internet ook wel zo'n kostplaatje heeft.)
Misschien anders nog in Alaska zelf als we de tijd er voor kunnen vinden.
Toedels vanuit Vancouver again

TessaB

Berichten: 719
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Noord-Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 20:29

Jammer dat het whalewatchen niet is gelukt zeg. En bij jullie zit het weer dus ook niet mee... Wij hadden in Lake Louise ook pech! Het sneeuwde daar namelijk... Daarom is de bergwandeling helaas niet doorgegaan en zijn we naar Banff gegaan. Daar was het wel droog, tot 5 uur in ieder geval, toen we weer met de bus naar huis toe moesten.
In Banff zijn we met een groepje tunnel mountain opgelopen (was nog best pittig). Super uitzicht over de Bow Valley en de stad OK dan! !! Jammer dat er wat wolken rond de mountains hingen. Het was een leuk dagje Rockies en ik kan niet wachten tot volgende week wanneer we Jasper Park in gaan!!!!
Veel plezier op jullie cruise! Lachen

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 12:19

Ik weet niet waar je nu zit maar wij zijn in Camble River op Vancouver Island met een whal watch tour mee gegaan en die man is echt heel erg goed !