Vakantie familie + peuter

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nyaleti

Berichten: 6283
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-23 14:00

De trein lijkt mij vreselijk :=
De peuter heeft al eerder gevlogen en dat ging heel goed dus beide is een optie.

Ik ga je linkje kijken, thanks Nelleke.
Ja de eisen zijn tot nu toe:
De zee, een meer of ondiep zwembad vlakbij.
Speeltuintje bij de accomodatie.
Restaurantjes heel dichtbij en makkelijk te lopen.
Niet boven op een berg.
Appartement met het liefst 4 slaapkamers, 2 badkamers. Oh en die mag dan ook niet op de 3e verdieping zijn ofzo want gedoe met de buggy :=
En er moeten dingen te doen zijn waar de kleine bij mee kan, dus meer dan alleen wandelen. Eh ja dat moeten ze zelf maar uitpluizen.

Maar wel zeggen "we zijn makkelijk hoor, boek maar wat" :+

Niqui

Berichten: 2179
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Vakantie familie + peuter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 14:36


_Nelleke_

Berichten: 8067
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Vakantie familie + peuter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 15:44

Volgens mij voldoet mijn link aan alle eisen. Ben er zelf nooit geweest maar lijkt mij leuk, wij gaan dan op de camping want we hebben een eigen kampeermiddel maar het hotel/complex ziet er ook heel mooi uit. Geen idee of het in je budget past.

Babootje

Berichten: 26392
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 16:12

Nyaleti schreef:
Het is toch wat lastiger dan ik dacht hoor -O-
Zeker omdat de peuter mee is maar wij zelf natuurlijk ook een leuke vakantie willen. Een hele week op een all-inclusive resort is echt niks voor ons maar zó handig met die kleine. Dus dan moet het of heel dichtbij het centrum liggen (ik moet elke dag ff eruit hoor, even rondje wandelen :+ ) of toch voor veel dagen een auto huren.

Maar vooral kwa accomodatie ben je echt beperkt! In een hotel willen we wel heel graag een accomodatie (kamer) met 2 slaapkamers (ouders en ik, broer en kind). En dan valt er een hoop af joh!
Bijna alle "2 kamer appartementen" hebben dus één aparte slaapkamer en de andere heeft een slaapbank in de keuken :+ dat is niet fijn. 3-kamer appartmenten zijn er amper wil je ook all-inclusive.

Ik denk dat ik het all-inclusive maar over boord gooi, wat boek op een berg in Oostenrijk en ik mezelf maar op offer voor het koken en om 12u met een Mimosa aan te komen :')

Mocht iemand nog tips hebben voor fijne websites, hoor ik dat graag :D


Als geld niet een bepalende factor is zou ik eens kijken naar een club Med accomodatie. Als je wil is je kind de hele dag onder de pannen en kun je zelf ook iets leuks doen. Heel veel bestemmingen binnen EU (ook in de Alpen). We hebben vroeger vaak geskied met club Med toen onze dochter nog in de peuter leeftijd was. Enorm leuk en zij had t ook dik naar dr zin. Ik zou eens kijken naar Portugal. Ook heel aantrekkelijk om te wandelen.
https://www.clubmed.nl/

Tink89
Berichten: 2946
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Vakantie familie + peuter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 16:35

Kijk eens naar de smiley kinderhotels. Dat voldoet echt aan al je eisen.

DiantaM
Berichten: 11278
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 09:29

Kijk eens naar de Landal parken in Oostenrijk en Zwitserland.

Die zijn kleinschalig, luxe (in het buitenland wel) en daar heb je alles wat je wil. Wij zijn naar Landal Hochmontafon geweest. Hoog in de bergen, op loopafstand van dorp. Restaurant bij het appartement. Klein zwembad en kleine binnenspeeltuin erbij.

En dat stuk Oostenrijk vond ik echt waanzinnig mooi. Veel hike mogelijkheden.

Niqui

Berichten: 2179
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 09:52

DiantaM schreef:
Kijk eens naar de Landal parken in Oostenrijk en Zwitserland.

Die zijn kleinschalig, luxe (in het buitenland wel) en daar heb je alles wat je wil. Wij zijn naar Landal Hochmontafon geweest. Hoog in de bergen, op loopafstand van dorp. Restaurant bij het appartement. Klein zwembad en kleine binnenspeeltuin erbij.

En dat stuk Oostenrijk vond ik echt waanzinnig mooi. Veel hike mogelijkheden.

Mee eens, Landal is zeker een aanrader en het gebied is geweldig. Alleen is er geen vliegveld in de buurt, wat TS graag zou willen. Het is wel goed aan te rijden vanuit Nederland: ca. 9 á 10 uur met de auto.

Sanne_zepp

Berichten: 197
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 09:56

Als ik kijk naar je eisen dan zou Fiss ook een aanrader zijn. Wij gaan er al een paar jaar heen met onze zoon van nu 3,5. Je kunt er heerlijk de bergen in, zelf wandelingen maken, en overal zijn speeltuinen en van alles te doen voor kinderen. De rodelbaan was afgelopen jaar onze zoon zijn favoriet, en zelf stiekem ook leuk om te doen hahah. Er is goed te lopen met kinderwagen. Je kunt via wandelen en liftjes nemen een heel groot gebied bereiken en ook naar een meer waar je kan zwemmen en van alles te doen is.
Dorpje Fiss is ook leuk met wat restaurants. Wij zaten in een appartement, hotel Aurora. Voor ons echt prima. Maar er zijn genoeg locaties in het dorp. Er is ook een kinderhotel, die zat tegenover waar wij zaten.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 12:42


daantjuhhh

Berichten: 26894
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 13:08

Karin schreef:
Bergen, Alpen... Heb je al eens aan Slovenië gedacht?

https://www.sloveniereizen.nl/zien-en-d ... sche-alpen

Slovenië is prachtig.

Ik vind het een zachter Oostenrijk.
Erg mooie natuur en ik vermoed ook niet duur.
Niet te ver rijden en ik vermoed niet overspoeld met Nederlanders.
(Voor mij is het alweer een jaar of 8 geleden dus ik weet niet hoever het veranderd is)

xLoki

Berichten: 3493
Geregistreerd: 16-01-08

Re: Vakantie familie + peuter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 13:15

Ik weet niet wat jullie budget is, maar Travel Charme Bergresort in Werfenweng, Oostenrijk, is echt prachtig en je kan geloof ik tot maximaal halfpension gaan.
Werfenweng heeft geweldige wandelroutes en je zit vlakbij Salzburg voor een dagje 'uit'.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 13:19

Ik kom er net (weer) vandaan, Slovenië dus. Niet duur idd (maar ook niet spotgoedkoop). Ben er alleen nog nooit in de bergen geweest, dus daar weet ik weinig van. Het schoot me alleen te binnen nu het steeds over bergen gaat. Het gebied rond Triglav (de hoogste berg van het land) moet prachtig zijn. De omgeving van Bled is wel ongelofelijk toeristisch in de zomer (daar ben ik afgelopen zomer een paar uurtjes geweest en ik was er ook snel weer weg).

Nyaleti

Berichten: 6283
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-24 00:52

Nou ben nog steeds aan het zoeken := echt drama.

Oostenrijk is van het lijstje af. "We willen toch meer een relax vakantie" oké.
Grote, losse vakantiehuizen vallen ineens ook af want ze willen toch buren oid hebben voor wat extra aanspraak, tips etc. Snap ik wel maar had dat even eerder gezegd :+
Hoe vaker we het er over hebben, hoe meer m'n vader (de chauffeur) terug deinst voor een eind rijden dus bv de Franse Alphen valt ook af.

Ik ben achter de beauty van Corsica gekomen en wil daar het liefst nú nog heen maar helaas zijn er geen directe vluchten, ik zie enkel opties van 12uur lang.. en Madeira wordt denk ik net te prijzig.

Het zal wel een Grieks eiland worden. Of misschien de Canarische eilanden.

M'n moeder haar voorkeur gaat toch nog uit naar Italië (het noorden, Garda en omliggende meren wordt lastig). Ik ben helemaal niet bekend met Italië dus heeft iemand tips voor een leuke omgeving? Toch wat toffe natuur, mooi uitzicht of aan een meer, enigzins dichtbij een vliegveld?

Hetzelfde zoek ik misschien voor het noorden / midden van Frankrijk, maar dan met de auto :) ik gok 7 uur rijden als max.

Ladyson

Berichten: 3229
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 01:18


Punz

Berichten: 8583
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Vakantie familie + peuter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 01:22

De omgeving van Lago Maggiore is misschien een optie?

Diddykong

Berichten: 1475
Geregistreerd: 09-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 02:20

Ik ben van de zomer naar camping piani di clodia geweest, aan het gardameer. Prachtige luxe camping, ze zullen ook wel huisjes ed hebben, maar wel prijzig (maar voor de peuter is alles er, en qua aanspraak/gezelligheid ook, lekker eten kun je op het park, er zijn 2 restaurants en ook een heerlijke ijsjeskraam. Het vliegveld van Verona zit daar niet ver vandaan, half uurtje of zo. Ik vond de gratis shuttle bus naar Lazise super. Je kunt van daar ook de boot op naar andere plaatsen. Vanaf de camping loop je naar het meer. Maar echt mooie wandelingen heb ik daar niet gemaakt. En het weer is best wisselvallig. Nu was dat afgelopen zomer geloof ik in zowat heel Europa :'). Dus ik weet niet of andere jaren beter waren. We waren er in juli dan, wel veel dagen 35 graden gehad, maar ook storm, onweer en hagel.
In Frankrijk kan ik camping val du loire aanraden. Dat is inderdaad niet zo ver rijden. Mooie omgeving, zo langs de loire. De camping is kleiner dan die in Italie, maar wel een leuke gezellig sfeer, Nederlandse entertainment, kidsclub en het zwembad is ook leuk. Niet supergroot, maar voor kinderen leuk genoeg. Er is ook een groot opblaasbare glijbaan bij het zwembad, dat was wel een hit ook voor de kinderen. Speeltuintjes, trampolines en een kleine binnenspeelplaats met van die tafelspelletjes en grijpdingen enzo. Ik had een kampeerplaats, maar ze hadden ook mooie huisjes, op houten palen. Wij konden ons daar prima 2 weken vermaken in elk geval.

En centre parcs les trois Forêts? Je moet wel tegen hoogteverschillen op de camping kunnen :D. Maar dat biedt ook wel alles wat op je lijstje staat denk ik, zelf niet geweest, mijn moeder wel. Ze vond het prachtig daar.

_AB_
Berichten: 3959
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Re: Vakantie familie + peuter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 09:22

Is Mallorca een optie?
Heerlijk eiland!

Skessa_
Berichten: 10680
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 09:52

Heb je al aan Kroatië gedacht?

Wij zijn vorig jaar naar het Zaton Holiday Resort geweest. Lijkt me ideaal als je kinderen hebt.
Ze hebben zowel appartementen, stacaravans, glamping etc. Mooi zwembad, strand, veel speeltuinen en activiteiten en de natuur is prachtig. Mensen zijn heel vriendelijk.

https://www.zaton.hr/nl/

Wij zijn toevallig op deze geweest, maar er zijn nog veel meer van dat soort parken.

Maartje1990

Berichten: 22285
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 10:28

Nyaleti schreef:
Nou ben nog steeds aan het zoeken := echt drama.

Oostenrijk is van het lijstje af. "We willen toch meer een relax vakantie" oké.
Grote, losse vakantiehuizen vallen ineens ook af want ze willen toch buren oid hebben voor wat extra aanspraak, tips etc. Snap ik wel maar had dat even eerder gezegd :+
Hoe vaker we het er over hebben, hoe meer m'n vader (de chauffeur) terug deinst voor een eind rijden dus bv de Franse Alphen valt ook af.

Ik ben achter de beauty van Corsica gekomen en wil daar het liefst nú nog heen maar helaas zijn er geen directe vluchten, ik zie enkel opties van 12uur lang.. en Madeira wordt denk ik net te prijzig.

Het zal wel een Grieks eiland worden. Of misschien de Canarische eilanden.

M'n moeder haar voorkeur gaat toch nog uit naar Italië (het noorden, Garda en omliggende meren wordt lastig). Ik ben helemaal niet bekend met Italië dus heeft iemand tips voor een leuke omgeving? Toch wat toffe natuur, mooi uitzicht of aan een meer, enigzins dichtbij een vliegveld?

Hetzelfde zoek ik misschien voor het noorden / midden van Frankrijk, maar dan met de auto :) ik gok 7 uur rijden als max.


TJonge wat een eisen waar heb je burem voor nodig als je met de hele familie gaat?
Succes ts klinkt als een nachtmerrie om dit te regelen

Nyaleti

Berichten: 6283
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Vakantie familie + peuter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-24 12:36

Maartje, omdat we elkaar al heel veel zien :')
Nee snap het wel, wat aanspraak is gezellig.

Mallorca staat niet hoog op het lijstje, daar zijn meerdere al best lang geweest en hebben dus alles al wel gezien. Ik heb het even bekeken maar zie voornamelijk grote resorts voorbij komen.

Kroatië en Slovenie nog niet bekeken terwijl dat inderdaad super mooi is. Goede tips! In welke provincie / omgeving moet ik dan een beetje zoeken? Kroatië heeft veel mooie meren toch?

secricible

Berichten: 25704
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 13:28

Nu je canarische eilanden noemt gooi ik deze er nog even in:

https://www.tui.nl/barbacan-50959056/?g ... IUEALw_wcB

obv 2 losse appartementen met 2 slaapkamers per appartement.
In het centrum en bij de boulevard, zeer kindvriendelijk en volgens mij voldoet het verder aan alle wensen.

Mocht je aan Italie denken hebben wij zeer goede ervaringen gehad met agriturismo's, wij waren erg te spreken over agriturismo Diacceroni met kleine kinderen. Zeer lieve mensen, een restaurant op het terrein en 3x per week is er een gezamelijk eten met muziek inbegrepen bij het verblijf. Mocht je meer restaurants willen moet je wel in de auto stappen.
Er zijn ook paarden dus je kan nog een ritje maken ;)
Hier hadden wij 2 2-slaapkamer appartementen naast elkaar, ze hebben ook een grotere locatie. Wel opletten dat je op de hoofdlocatie boekt (diacceroni) https://www.diacceroni.com/nl/?gclid=Cj ... R4EALw_wcB

belle_boef

Berichten: 10749
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 13:41

Ik zou zelf 3 opties zoeken in 3 landen. 100%ga je niet vinden maar opties die zeg maar 75%scoren. En daar verplicht uit laten kiezen en met elkaar uit die drie opties onderhandelen met elkaar. Nu blijven ze iedere nieuwe optie afketsen en jij zoekt je het apelazerus.
Wordt dat ook niks dan mag de grootste zeur het stokje van je overnemen en begint het spel opnieuw. Dan komen ze er snel achter hoe vervelend het is alles alles afgeschoten wordt.

Skessa_
Berichten: 10680
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 14:12

Nyaleti schreef:
Kroatië en Slovenie nog niet bekeken terwijl dat inderdaad super mooi is. Goede tips! In welke provincie / omgeving moet ik dan een beetje zoeken? Kroatië heeft veel mooie meren toch?


Wij zaten in Nin/Zaton. Uurtje rijden van Krk watervallen en 2/2,5 uur naar plitvice. Wij zijn alleen naar de plitvice meren geweest, was prima te doen op een dag. Vliegveld van Zadar, was ook een half uurtje naar de camping.

Kroatië is ook wel enigzins vergelijkbaar met Italië.

Druif_01

Berichten: 8839
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Vakantie familie + peuter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 14:24

Allemachtig wat een ellende…ze hebben niet zoveel eisen, maar als jij met opties komt blijken er toch ineens wel wat eisen te zijn. Ik zou bij voorbaat al gek worden en dan moest de vakantie nog beginnen :D geen tips dus, maar wel even een hart onder de riem voor TS ;)

Nyaleti

Berichten: 6283
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-24 14:45

Diddykong, jij ook nog bedankt voor je tips. Ga ik bekijken :)

Secricible, thanks! Ik heb je eerste linkje even snel bekeken. Bij zoiets ben ik bang dat het al snel veel en veel te druk is? We zitten gelukkig voor het hoogseizoen dus dat zal *hopelijk* wel mee vallen maar dat weerhoudt me een beetje om zo iets te boeken.
Kom ook voor m'n rust :')
Er is een adult-only pool (wel een grote pre van mij bij zo'n soort accomodatie haha) en ruime appartementen, ik zal het later nog eens beter bekijken!


Ze zeggen wel "die kleine is niet zo lastig hoor" maar ik had wat leuks gezien op Rhodos maar daar stapte je naar buiten en 2m verder lag je prive zwembad. "Ja dat kan niet, moet je als een havik de kleine in de gaten houden voordat die in het water ligt". Echt, ik snap het ook wel maar ggrrrr.. iets anders kon ook weer niet want lag op een steile heuvel, ja dat kan hij niet mee wandelen.