Wat kun je niet missen in Berlijn/Praag?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
thequeensmum
Berichten: 3563
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 19:30

Herfstblad schreef:
Jazeker! Ik heb een welcomeCard en ik zag leuke steps staan!

O, het ging om vervoer binnen de stad? Ik dacht vervoer naar Berlijn.

Herfstblad
Berichten: 803
Geregistreerd: 06-09-21

Re: Wat kun je niet missen in Berlijn/Praag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-23 13:41

Diegene hier die gebruik maakte van een step kunnen jullie mij misschien vertellen hoe dat moet? Want als ik de app downloadt moet ik mijn creditcard toevoegen. Maar dit lukt helemaal niet. Want je moet het via je bank activeren? Maar zodra ik dat doe is het toevoegen scherm weer weg. Echt heel irritant!

Lielle

Berichten: 66258
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Wat kun je niet missen in Berlijn/Praag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 13:50

Absolute aanrader als je van moderne / hedendaagse kunst houdt is Hamburger Bahnhof (en de Boros Sammlung, maar dat moet je reserveren).

thequeensmum
Berichten: 3563
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 14:10

Herfstblad schreef:
Diegene hier die gebruik maakte van een step kunnen jullie mij misschien vertellen hoe dat moet? Want als ik de app downloadt moet ik mijn creditcard toevoegen. Maar dit lukt helemaal niet. Want je moet het via je bank activeren? Maar zodra ik dat doe is het toevoegen scherm weer weg. Echt heel irritant!


Ik heb het via Tier gedaan. Weet niet meer precies hoe, maar ging vanzelf.
Had eerst een andere aanbieder geprobeerd, maar dat lukte niet, geen idee waarom niet

Herfstblad
Berichten: 803
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-23 18:00

thequeensmum schreef:
Herfstblad schreef:
Diegene hier die gebruik maakte van een step kunnen jullie mij misschien vertellen hoe dat moet? Want als ik de app downloadt moet ik mijn creditcard toevoegen. Maar dit lukt helemaal niet. Want je moet het via je bank activeren? Maar zodra ik dat doe is het toevoegen scherm weer weg. Echt heel irritant!


Ik heb het via Tier gedaan. Weet niet meer precies hoe, maar ging vanzelf.
Had eerst een andere aanbieder geprobeerd, maar dat lukte niet, geen idee waarom niet


Ik heb het maar opgegeven haha!

thequeensmum
Berichten: 3563
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Wat kun je niet missen in Berlijn/Praag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 18:29

Lukt Tier ook niet? Jammer

Herfstblad
Berichten: 803
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-23 14:16

thequeensmum schreef:
Lukt Tier ook niet? Jammer


Nope, helaas niet.

Ontzettend heftig de schietpartij in Praag. Morgen ga ik daar heen. Wat zou jullie keuze zijn? Gaan of naar huis?

thequeensmum
Berichten: 3563
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 14:33

Waarom zou je niet willen gaan? Bang dat de sfeer omgeslagen is en het niet meer leuk of gezellig is? Of ben je bang voor herhaling?
Als het dat laatste is dan zou ik gewoon gaan, kans dat zoiets nog eens gebeurt is toch bijna 0.
Als je bang bent voor een bedrukte sfeer of je kan zelf niet meer genieten na hetgeen er gebeurd is. Ja, dat is jouw gevoel en jouw keuze.

Herfstblad
Berichten: 803
Geregistreerd: 06-09-21

Re: Wat kun je niet missen in Berlijn/Praag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-23 14:48

Het voelt wel een beetje gek om daar nu de toerist uit te hangen eigenlijk. Ik heb zo iets ook nog nooit van dichtbij mee gemaakt.

Herfstblad
Berichten: 803
Geregistreerd: 06-09-21

Re: Wat kun je niet missen in Berlijn/Praag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-23 17:07

Ik heb voor mijzelf besloten om naar huis te gaan. Het voelt niet goed om naar Praag te gaan. Ik vind het reizen in mijn eentje erg intens en misschien toch niet helemaal mijn ding. Daarom vind ik het persoonlijk te heftig om dan ook nog in z'n situatie terrecht te komen.

Louise_vd5r

Berichten: 215
Geregistreerd: 10-12-16
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 17:10

PSvanLot schreef:
Afgelopen mei naar Praag geweest en daar in het Golden Prague Room gelogeerd. Klinkt chiquer dan het is hoor. https://golden-prague-rooms.com

Persoonlijk vond ik Praag weinig bijzonder omdat het er stervens druk was. Niet te doen gewoon. Overal rijen voor bezienswaardigheden. Verschrikkelijk.

Ik lees hierboven dat het net zo duur zou zijn als Amsterdam, dat heb ik dan weer niet ervaren. Het is echt een stuk goedkoper dan Nederland, maar niet meer zo goedkoop als een paar jaar terug.
Voor de overnachtingen zal het vast niet goedkoop zijn met kerst



Wat jammer dat je het zo hebt ervaren! Ik ben tijdens de lesvrije week van de universiteit geweest (begin februari) en toen was het super aangenaam.

Los daarvan; Praag is een prachtige stad, zeker in de winter! Bezoek zeker de Joodse wijk en het kasteel bovenaan met alles erop en eraan! Ook het dansende huis vond ik mooi en je komt in een rustig buitenwijkje terecht.
Verder is het museum van het communisme echt wel een aanrader.

* Sorry, ik lees nu pas dat je toch niet naar Praag gaat.

Kobus17

Berichten: 1213
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 20:59

Herfstblad schreef:
Het voelt wel een beetje gek om daar nu de toerist uit te hangen eigenlijk. Ik heb zo iets ook nog nooit van dichtbij mee gemaakt.


Als het niet goed voelt, is de keuze om er niet heen te gaan, helemaal prima :j

Wij zijn 2 wkn geleden terug gekomen vanuit Las Vegas,en hebben de schietpartij op de Nevada university van meegemaakt, het was bij ons in de straat, maar gek genoeg heb ik mij daarna, niet 1x onveilig gevoeld.
Ja,het hele blok was afgezet door politie auto's en moest je omlopen, maar daar buiten ging het leven gewoon weer verder,hoe raar het ook klinkt.
Op tv was het uiteraard uitgebreid op het nieuws, waardoor we snel wisten dat er maar 1 schutter was en dat deze uitgeschakeld was.
Je bent iets meer op je hoede, maar ook niet meer dan dat. Dezelfde avond,gingen wij naar een concert, maar er was niet meer beveiliging in mijn ogen,dan wat je bijvoorbeeld ook hier in Nederland hebt, tijdens een concert, terwijl ik dat eigenlijk wel een beetje had verwacht.
En de dagen erna hebben we er al helemaal niets meer van gemerkt, enkel de afzetlinten die langs de straat lagen,waren nog stille getuigen van wat er gebeurt was.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110756
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Wat kun je niet missen in Berlijn/Praag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 21:13

Idd, volg je gevoel TS! Als jij je er niet fijn bij voelt om te gaan, dan is dat gewoon prima!

Kobus17: Jeetje, dat lijkt me een heftige ervaring zeg! :\

Herfstblad
Berichten: 803
Geregistreerd: 06-09-21

Re: Wat kun je niet missen in Berlijn/Praag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-23 21:18

Het geeft er misschien ook wel mee te maken dat ik na 3 dagen Berlijn het ook wel genoeg vindt! Ongelooflijk veel gezien en gedaan. Maar alleen is toch maar alleen. Dus morgen lekker naar huis!

Kobus17

Berichten: 1213
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 21:28

Herfstblad schreef:
Het geeft er misschien ook wel mee te maken dat ik na 3 dagen Berlijn het ook wel genoeg vindt! Ongelooflijk veel gezien en gedaan. Maar alleen is toch maar alleen. Dus morgen lekker naar huis!


Die dagen in Berlijn kunnen je niet meer afgenomen worden!
Goede reis naar huis +:)+

@cayenne: het is uiteraard niet iets waar je vanuit gaat dat het je overkomt,maar gelukkig konden we het redelijk snel naast ons neerleggen, maar ik hoop zoiets, niet nog een keer mee te maken, 1x was wel genoeg, het kwam nu wel erg dichtbij.

Janneke2

Berichten: 22824
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Wat kun je niet missen in Berlijn/Praag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 21:32

Als je drie dagen lang bent 'ondergedompeld' in Berlijn,
... een aparte stad met zo ontzettend veel verhalen...
dan is het heel zinnig om lekker de trein naar huis te pakken.

'Praag loopt niet weg'.

En dan lekker nagenieten van Berlijn.