Animal event 2023

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Animal event 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 10:51

Dit jaar waren wij er voor het eerste 'nutteloos', hadden dus geen wedstrijd of demo's of iets dergelijks. De kaartjes in de aanbieding gekocht, en dan is het te overzien maar de volle mep betalen, plus de honden, plus de parkeerkaart vind ik het evenement absoluut niet waard. Je geeft geld uit om geld uit te geven, eigenlijk te zot.

Het programma en de demo's dit jaar waren echter tam en saai. Mensen waren ook helemaal niet geinteresseerd of bleven niet staan om te kijken, ze hielden neit de aandacht vast. Dat vond ik echt opvallend tegenover andere jaren. De wedstrijden die plaatsvonden over de dagen waren toch altijd een interessant iets voor de mensen, er stonden dan altijd wel mensen rond de ringen te kijken.

Ook zou ik als AE zijnde direct achter de ingang plek vrij laten en een breder pad maken, dat is echt altijd chaos als je daar binnen komt of eruit wilt, ongeachte het tijdstip. En dat ze een standhouder zoals Huisdiergigant daar zetten snap ik ook niks van.

Maargoed, over het algemeen vond ik deze indeling wel stukken beter, minder hutje-mutje dan voorgaande jaren. En de opdeling in het losloopgebied was ook een fijne bijkomstigheid voor veel mensen en honden gok ik.

Ook veel minder incidenten en niet sociale honden gezien dan voorgaande jaren, ook heel mooi natuurlijk! Onze eigen pup was wel bijna de Sjaak van een onnozele Rottweiler eigenaar maar daar greep het AE team echt goed en snel in. Ook daar alleen maar complimenten voor, ook dát was een verademing op voorgaande jaren, dat eigenaren daadwerkelijk werden aangesproken.

Ook heerlijk weer en lekker ingeslagen, al met al was het een heerlijk gezellig dag.

Fosco
Berichten: 1459
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: Animal event 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 11:06

Ik lig momenteel bij te komen van 3 dagen animal event haha! Heb echt oprecht een top weekend gehad en zoveel leuke nieuwe mensen maar ook oude bekenden gezien. En wat Kim zegt, de organisatie van het animal event heeft het in veel opzichten echt heel erg goed gedaan! Ik heb als standhouder op 3 dagen tijd echt heel weinig akkefietjes gezien tussen honden. Daarnaast werden er vrijdag heel snel houten platen op het strand en hout snippers bij het gras gelegd die het allemaal heel erg houdbaar maakten met het weer.

Heb door de drukte weinig weg gekund bij mijn stand behalve tijdens de workshops die ik gaf. Maar dat is voor mij natuurlijk mega positief. Nu lekker nagenieten van de leuke sfeer die er was en langzaam beginnen met alles opruimen :P

mvdbijl

Berichten: 3682
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 11:24

SeaSide schreef:
Wat een leuke foto's, wij hebben echt een leuke dag gehad.

1 puntje wat leuk zou zijn voor volgend jaar, als er toch nog wat meer stamboeken zouden staan.


Paarden bedoel je? Wij hebben het jaren gedaan maar het is voor stamboeken niet zo interessant, er loopt geen paarden publiek. Je moet 3 dagen op en neer rijden met paarden, of een huisje huren (duizend euro) bij het park, al met al kost het gewoon wel wat centjes..

Daarnaast waren er toch wel heel veel mensen die onze minipaarden als speelgoed zagen voor hun honden.

Kijk je dan naar het andere event van deze organisatie haal je daar als stamboek meer uit.

SayaJones

Berichten: 11940
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: Animal event 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 11:26

Ik vond de demo's dit jaar ook enorm tegenvallen. Ik heb eigenlijk bijna nooit dat ik specifiek naar een demo ga maar wel vaak dat ik toch even een half uurtje blijf kijken als ik ergens langskom.
Dit jaar helemaal niet.

De dock diving vind ik dan wel weer écht superleuk, ik denk mijn favoriete onderdeel :j

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Animal event 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 11:39

Ik denk dat dock diving bij veel mensen favoriet is, die mogen ze echt een veel groter podium geven wat mij betreft!

Marcella

Berichten: 36831
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 12:30

Ik was gisteren ook aanwezig. *\o/*

En KimD volgens mij heb ik je honden gezien inclusief baas wel, maar je honden vielen op. :+

Nu nog even nagenieten komende tijd van de pijn. En heb leuke dingen gescoord voor de katten gratis en wat gekocht. *\o/*

Was met iemand anders mee die gratis kaarten gewonnen had.

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 13:20

Marcella schreef:
Ik was gisteren ook aanwezig. *\o/*

En KimD volgens mij heb ik je honden gezien inclusief baas wel, maar je honden vielen op. :+

Nu nog even nagenieten komende tijd van de pijn. En heb leuke dingen gescoord voor de katten gratis en wat gekocht. *\o/*

Was met iemand anders mee die gratis kaarten gewonnen had.


Hahaha ja dat zal zomaar zijn! Ze vielen wel op ja. :+

love_mandy

Berichten: 2960
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 13:24

KimD schreef:
Marcella schreef:
Ik was gisteren ook aanwezig. *\o/*

En KimD volgens mij heb ik je honden gezien inclusief baas wel, maar je honden vielen op. :+

Nu nog even nagenieten komende tijd van de pijn. En heb leuke dingen gescoord voor de katten gratis en wat gekocht. *\o/*

Was met iemand anders mee die gratis kaarten gewonnen had.


Hahaha ja dat zal zomaar zijn! Ze vielen wel op ja. :+

En anders hoorde je die van mij wel :')

Voor ons was het de eerste keer, dus ik weet niet hoe voorgaande jaren waren. De demo’s vond ik echt helemaal niets aan, dat doggy dancing van wat ik er van heb gezien was echt zonder passie en niet spectaculair. Doc diving was dan wel weer heel vet.
Die kramen bij de ingang vond ik ook drama… wat een ellende was dat om doorheen te komen. En dan waren wij er niet eens om 9:30/10.00, dus nog na de grootste drukte. :') ik denk dat ze dat beter aan hadden kunnen passen. Ik vond verder de modder en nattigheid wel heel erg meevallen en heb ook geen last gehad van die irritante verkopers. Dus alsnog een leuke dag gehad gisteren.

cp112

Berichten: 14748
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Animal event 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 15:19

Wij waren er gisteren ook om even te kijken of dit evenement interessant is voor mezelf met de stand van onze stal maar ik zag net het standgeld en vind dat echt bizar hoog. Betaal op Horse Event bijna hetzelfde maar dan voorn2 weekenden en meer bezoekers :=
Ik ben er nog niet over uit.

Leo

Berichten: 50197
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Animal event 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 15:38

Ik zou denk ik ook niet zo snel naar een dergelijk evenement gaan voor de volle prijs, Horse Event eender. Ik heb op beide gewerkt, HE heel wat edities en AE nu 1 dagje. En vorig jaar AE als bezoeker maar dan wel met vrijkaart. Ik vind het het toegangsgeld wat ze vragen niet persé waard. Inderdaad is het ook erg duur om er te staan. Voor een kleine ondernemer nauwelijks aantrekkelijk, behalve voor de reclame.

Ik zag ook minder fel gestresste dieren als vorig jaar gelukkig. Wel hoorde ik dat oa Butternut wederom erg invasief aan het promoten was, maar gezien ik zelf de stand niet uit ben geweest behalve voor het toilet, weet ik dat niet uit eigen ervaring. Vorig jaar als bezoeker was het een mega irritatie van me hoe je door hen benaderd werd.

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 15:46

Leo schreef:
Ik zou denk ik ook niet zo snel naar een dergelijk evenement gaan voor de volle prijs, Horse Event eender. Ik heb op beide gewerkt, HE heel wat edities en AE nu 1 dagje. En vorig jaar AE als bezoeker maar dan wel met vrijkaart. Ik vind het het toegangsgeld wat ze vragen niet persé waard. Inderdaad is het ook erg duur om er te staan. Voor een kleine ondernemer nauwelijks aantrekkelijk, behalve voor de reclame.

Ik zag ook minder fel gestresste dieren als vorig jaar gelukkig. Wel hoorde ik dat oa Butternut wederom erg invasief aan het promoten was, maar gezien ik zelf de stand niet uit ben geweest behalve voor het toilet, weet ik dat niet uit eigen ervaring. Vorig jaar als bezoeker was het een mega irritatie van me hoe je door hen benaderd werd.


Dit jaar heb ik ze niet mogen meemaken, ik heb ze wel gezien maar iemand anders van ons 'kale clubje' was de pineut. Toen we daarna weer langsliepen zeiden ze letterlijk 'jullie zijn al geweest'. Dus dan is zo'n herkenbaar ras wel weer heel nuttig. :Y)

Wat me vooral stoort aan hun is dat ze mensen inhuren voor de promotie die 0,0 met het merk te maken hebben behalve promotie. Vorig jaar ben ik met ze aan de praat gegaan nadat we wéér werden belaagd en stelde kritische inhoudelijke vragen, daar had het jongetje geen antwoord op want hij was ingehuurd. Tja, sorry, dat vind ik al helemaal not done. :Y)

Standhouders betalen echt veel geld inderdaad, tenzij je wordt uitgenodigd door een voermerk of door Bartels. Ik schrok me ook ellendig, het is in ieder geval een winstgevend iets op deze manier. :=

Overigens heb ik wel een klacht ingediend. Het dierenloket welzijn werd vaak en veel besproken en er waren een aantal mensen die daar vrijwillig hebben gezeten de afgelopen dagen. Ze strooien met de slogans dat ze dierenwelzijn scherp in de gaten houden en hoog in het vaandel hebben maar een standhouder zoals Harness Lead is wél welkom. Absoluut bizar. Dat heb ik dan ook gemeld.

Leo

Berichten: 50197
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Animal event 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 15:51

Meen je joh :o dat is inderdaad wel een klacht waard!

Klopt, het zijn gewoon studenten via een uitzendbureau oid die er staan. Ik had vorig jaar ook een aantal (oprechte) kritische vragen omdat ik nu eenmaal kritisch voer :') maar daar was inderdaad geen antwoord op. Ja jammer, dan kan je aanbieding nog zo mooi zijn maar niet voor mij.

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 16:05

Leo schreef:
Meen je joh :o dat is inderdaad wel een klacht waard!

Klopt, het zijn gewoon studenten via een uitzendbureau oid die er staan. Ik had vorig jaar ook een aantal (oprechte) kritische vragen omdat ik nu eenmaal kritisch voer :') maar daar was inderdaad geen antwoord op. Ja jammer, dan kan je aanbieding nog zo mooi zijn maar niet voor mij.


"Maar u heeft wel een schattige hond."

Ja kerel, bedankt, maar dat vroeg ik niet. :Y) :')

Leo

Berichten: 50197
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Animal event 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 16:05

_O-

cp112

Berichten: 14748
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Animal event 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 16:36

Och die ellendige Butternut.... daar kwam ik tijdens Horse Event niet vanaf joh. Ik zeg ja ik moet terug naar mijn collega bij mijn stand, ja mevrouw dat is vast een smoesje... nou nee dat is het niet maar al was dat het wel dan heb je het er mee te doen :roll:

dierenfan
Berichten: 9661
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Animal event 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 17:33

Ik heb ze steeds afgeweerd op 'mag ik u iets vragen?' NEE heel duidelijk en kort. Dat hielp wel dit jaar bij butternut. Ik zag ook nog een bloedhond met ijzeren slipketting. Op zich een slome sukkelaar volgens mij maar blijft wat het is. Dit terwijl ik een slipband zoek zonder ketting maar die mochten er niet verkocht worden.... met verschuifbare stop was prima geweest hoor maar ze mochten die niet verkopen. Halfcheck met ketting tussen stuk weer wel maar ik wil geen ketting ivm mogelijk erop brekende tanden (helaas mee gemaakt en was niet eens op ketting maar dat risico is nog groter. Was oer domme pech op de ring om de lijn aan te bevestigen). Heb de collies ook meerdere malen gespot haha en een komondor. Zo leuk al die wat minder voorkomende rassen eens te zien.
Ik vond de demo freestyle met paarden en hond prachtig! Ook schapendrijven deden ze leuk en de dogfrisbee demo was ook echt niet slecht. Qua paarden ook de eventing nog gezien en verder geen aantrekkelijke demo's gehad. Vond het wel jammer van grote stuk strand/zand wat onbenut was ten opzichte van vrij kleine demo ringen. Ze hadden zoveel meer spectaculaire dingen dan kunnen doen.

7ofhearts

Berichten: 2844
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Re: Animal event 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 18:20

Ik vond het belachelijk duur.
Jaaaaaaaaren niet geweest.
Veel enthousiaste ( kuch ) standwerkers van me af moeten houden.
En wat een berg aan nutteloze tassen en folders werden er gedumpt in de prullenbakken en parkeerplaats.

Ook dat geneuzel over de CR codes en social media die je moest volgen voor je een gratis zakje snoepjes kreeg. ……… nou dank u.

Kortingsbonnen en onzinnige aanbiedingen te over aan het eind van de rit.
Toch wat leuks kunnen scoren, maar voorlopig ben ik wel weer klaar er mee.

SayaJones

Berichten: 11940
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: Animal event 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 19:00

Butternut is bij mij ook een vreselijk irritatiepunt :')
Vorig jaar hadden ze me te pakken, tot irritant aan toe. Dit keer heb ik echt oogcontact vermeden en ben strak doorgelopen toen 2 jongens me probeerde te benaderen.
Het voelde enorm asociaal maar ik had daar écht geen zin in :')

De honden zijn bij mij ook vaak een pijnpunt. Ik ben van mening dat zo'n 60% van de honden, al dan niet meer, daar niet thuis horen.
Die zijn enorm gestresst, niks gewend, overdonderd...

Ik was trouwens ook een patatje aan het eten tijdens de demo 'do as I do' ofzo??
Dat ging over honden trainen in de vorm dat zij jou na gaan doen. Dus als jij je neus ergens tegenaan duwt, dat zij dat na gaan doen.
Sorry, maar dat sloeg helemaal nergens op, ik heb nog nooit zo'n vreemde manier van 'training' gezien :')

Tigress

Berichten: 8947
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 19:06

Bij butternut viel het mij inderdaad ook op dat ze niet veel info wisten te geven. Ze lieten me het zakje zien, leuk...maar toen ik vroeg wat ze anders maakte dan andere gestoomde maaltijden kwam er niet echt een lekker antwoord op. En aangezien die van mij aan de dunne raken van gestoomd wilde ik daar dan wel meer over weten. Geen antwoord op gekregen, wel te horen gekregen hoe het zo van de band *floep* in het pakje kwam en ingevroren werd. Oke, maar wat maakt jullie anders dan andere gestoomde maaltijden? Nogmaals geen antwoord, maar wel dat ik 50% korting kreeg nu.

Hhilde

Berichten: 7486
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Animal event 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 19:28

Do as I do is best een bekende trainingsmethode en op zich heel gaaf als je je er in verdiept :) Ik kan me wel voorstellen dat het je ding moet zijn.

Las hierboven dat KimD schreef over Harness Lead, daar hebben wij het ook over gehad onderling. We kregen een foldertje en mijn vriend heeft het zo terug geduwd in de handen van die man. Nee, bedankt. Bijzonder middel.

dierenfan
Berichten: 9661
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 20:00

Hhilde schreef:
Do as I do is best een bekende trainingsmethode en op zich heel gaaf als je je er in verdiept :) Ik kan me wel voorstellen dat het je ding moet zijn.

Las hierboven dat KimD schreef over Harness Lead, daar hebben wij het ook over gehad onderling. We kregen een foldertje en mijn vriend heeft het zo terug geduwd in de handen van die man. Nee, bedankt. Bijzonder middel.


Ik heb zo'n lijn...al jaren. Gebruik hem gewoon als jachtlijn. Ontzettend veel lengte dan haha. Pas na aanschaf mezelf er in verdiept wat officieel de bedoeling er van is. Nooit zo gebruikt al snap ik het idee wel. Beetje als de tre ponti forza tuigen. Tenminste beetje hetzelfde effect qua anti ontsnappen

XxDiandraxX

Berichten: 4000
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 20:26

Ik was er zondag. Vind het altijd leuk en gezellig maar niet perse de het geld waard wat je er voor moet betalen.

Ik mis echt de grote strandring van een aantal jaar terug met de spectaculaire demo’s en de rasverenigingen van zowel hond als paard. Vond dat toch altijd wel leuk even langs te lopen.

Wel zijn we nog gecontroleerd door het welzijnsteam. Terecht hoor, ik heb mijn honden altijd aan een jachtlijn. Met half langharige honden zie je het niet dus ze kwamen echt even checken of er wel een stop op de lijn zat.

En ondanks dat ik een relatief grote hond heb toch mijn karretje meegenomen zodat ze daar ook even dr eigen plekje op kon zoeken. Dat deed ze keurig maar dan nog mensen die hun hond zowat in die kar laten duiken en dan gek opkijken als mijn hond daar wat van zegt…

Verder eigenlijk maar een incident gezien toen ik in de wachtrij stond om mijn hond voor dock diving in te schrijven. Hond twee plaatsen achter mee viel echt elke voorbij wandelende hond aan en heeft zelfs persoon achter me tot bloedens toe in haar kuit gebeten. Zulke honden hoor je thuis te laten. Voor alle omstanders maar vooral ook voor de hond zelf. Vond het echt sneu.