Groepsreis Lapland

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Groepsreis Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 22:41

nordic is echt heel veel miserie. Wij hebben daarmee gereisd begin dit jaar. Prachtige reis, maar over nordic heb ik geen goed woord te zeggen.

nienke555

Berichten: 4933
Geregistreerd: 16-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 22:56

Poekkie schreef:
nordic is echt heel veel miserie. Wij hebben daarmee gereisd begin dit jaar. Prachtige reis, maar over nordic heb ik geen goed woord te zeggen.

Oh oei? Ik wou daar ook graag mee op reis? Zou je misschien (via PB) willen vertellen wat er mis is?

kosseh

Berichten: 2615
Geregistreerd: 17-06-12

Re: Groepsreis Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 23:06

Ik kan Voigt of Go North(zefde reizen) aanraden om mee te gaan.
Vorige keer was alles super goed geregeld, ook met dieet wenzen enzo.
Voigt kan ook goed helpen met zoeken naar welke reis geschikt is, denken goed mee enzo.

Nog 3 weken en ik mag weer *\o/*.
Laat wel weten of die vakantie ook weer goed bevallen is!

Hoop zo dat het noorderlicht zich weer laat zien, zodat m'n vader het ook kan zien. Lijkt op het weerbericht helaas of het de hele dag bewolkt is de laatste tijd.

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 23:23

nienke555 schreef:
Poekkie schreef:
nordic is echt heel veel miserie. Wij hebben daarmee gereisd begin dit jaar. Prachtige reis, maar over nordic heb ik geen goed woord te zeggen.

Oh oei? Ik wou daar ook graag mee op reis? Zou je misschien (via PB) willen vertellen wat er mis is?


Wij wilden met vrienden gaan.

1) eerst een heleboel flexibiliteit beloven. Niets op papier willen en toen we dan doorvroegen kon er niets meer na het betalen van het voorschot. Konden ze zelfs ons niet eens in dezelfde groepen steken. Wijzelf gaven wel van dag 1 aan dat samen kunnen reizen het allerbelangrijkste was en we daarop onze reis ook kozen.

2) onze reis boeken en ons laten betalen om daarna met een ‘oeps eigelijk kunnen jullie niet meer van belgie vertrekken want we zien nu pas dat het vol zit’… vertrek maar via schiphol (2,5 uur rijden voor ons).

3) zeggen dat parking inbegrepen zat maar ons hiervoor de tickets vergeten te sturen. Parking was blijkbaar niet bij het hotel maar extern ergens met een bus. ‘Vergeten te melden’… wij om 23u nog de noodnummer kunnen bellen omdat niemand ons kon helpen.

4) mensen van nordic kennen niet eens hun eigen reizen en activiteiten. Heel veel fouten in de communicatie.

Eens daar in lapland wordt alles overgenomen door explore the North en dat is wel tiptop in orde. Maar nordic als reisorganisatie kan je best vermijden.

WinSel

Berichten: 20574
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Groepsreis Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-22 09:25

Oww dat klinkt niet fijn! Ik had wel fijn contact met ze. Maar dat was alleen nog informatie op vragen. Boeken voor 2024 is nog niet mogelijk.

Ik ga ook nog verder kijken naar andere organisaties. Lapland travel heb ik ook gemaild

WinSel

Berichten: 20574
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-22 09:25

kosseh schreef:
Ik kan Voigt of Go North(zefde reizen) aanraden om mee te gaan.
Vorige keer was alles super goed geregeld, ook met dieet wenzen enzo.
Voigt kan ook goed helpen met zoeken naar welke reis geschikt is, denken goed mee enzo.

Nog 3 weken en ik mag weer *\o/*.
Laat wel weten of die vakantie ook weer goed bevallen is!

Hoop zo dat het noorderlicht zich weer laat zien, zodat m'n vader het ook kan zien. Lijkt op het weerbericht helaas of het de hele dag bewolkt is de laatste tijd.


Heerlijk! Ben erg benieuwd naar je verhalen en fotos *\o/*

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 09:28

WinSel schreef:
Oww dat klinkt niet fijn! Ik had wel fijn contact met ze. Maar dat was alleen nog informatie op vragen. Boeken voor 2024 is nog niet mogelijk.

Ik ga ook nog verder kijken naar andere organisaties. Lapland travel heb ik ook gemaild


Voordat je hebt betaald is het contact idd zeer fijn. Wij waren ook heel happy toen, zelfs nog speciaal de reizen aangeraden gekregen die optimaal waren voor de flexibiliteit. Maarja :')

Desireeeee
Berichten: 249
Geregistreerd: 31-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 17:42

Wij hebben via Voigt travel geboekt voor februari 2023. Ik heb er enorm veel zin in :D

Ik ben zelf vorig jaar geweest via een Zweedse organisatie, dus ben heel benieuwd hoe het nu gaat zijn. Tot nu toe erg tevreden. Ze hebben een mooi aanbod! :)

Laarvv
Berichten: 218
Geregistreerd: 19-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 23:41

Desireeeee schreef:
Wij hebben via Voigt travel geboekt voor februari 2023. Ik heb er enorm veel zin in :D

Ik ben zelf vorig jaar geweest via een Zweedse organisatie, dus ben heel benieuwd hoe het nu gaat zijn. Tot nu toe erg tevreden. Ze hebben een mooi aanbod! :)


Wij zijn vorig jaar in Lapland geweest via Voigt Travel. Echt super tevreden en een dikke aanrader!

Desireeeee
Berichten: 249
Geregistreerd: 31-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 23:50

Laarvv schreef:
Desireeeee schreef:
Wij hebben via Voigt travel geboekt voor februari 2023. Ik heb er enorm veel zin in :D

Ik ben zelf vorig jaar geweest via een Zweedse organisatie, dus ben heel benieuwd hoe het nu gaat zijn. Tot nu toe erg tevreden. Ze hebben een mooi aanbod! :)


Wij zijn vorig jaar in Lapland geweest via Voigt Travel. Echt super tevreden en een dikke aanrader!

Wat fijn om te horen! *\o/*

apollootje

Berichten: 1060
Geregistreerd: 18-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 11:50

Ook wij zijn ons (opnieuw) aan het oriënteren voor een Lapland reis.
Mijn schoonouders willen als gezin + aanhang misschien wel deze reis gaan maken. Grote voorkeur om dan samen een loghome te delen en van daaruit uitstapjes te maken. Groep van 8-10 volwassen mensen + een baby.
Hebben jullie tips voor een bureau wie helpen bij het plannen van een familiereis?

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Groepsreis Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 12:26

Tsja in mijn eerdere posts vooral tips voor wie niet te kiezen :')

Klinkt als een leuk idee! Maar met een baby in de sneeuw?

Anoniem

Re: Groepsreis Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 13:17

Ah leuk topic, ik ga in februari naar Levi in Lapland. Heb al thermo onderkleding binnen, maar moet nog even voor wat meer warme kleding naar Decathlon. Oa snowboots, handschoenen, warme jas, skibroek en iets van hoofdbescherming.. Ik lees vooral dat je beter veel lagen aan kunt doen, dus die maar verzamelen haha!

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 13:26

De skijas en snowboots van decathlon waren voor mij helaas niet warm genoeg. Er staan wel tot -20 bij sommigen van die jassen maar bij 0 graden had ik al een probleem daarmee. Gelukkig geven veel organisaties zelf kleding voor de klanten :)

Tip: ik heb veel gehad aan een buff. En bij de mutsen kies je best eentje met oorstukken aan, doet ook veel.

Anoniem

Re: Groepsreis Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 13:43

Met een thermoshirt, fleecetrui, nog een trui en dan die jas moet het toch genoeg zijn.. We krijgen idd ook nog winterkleding daar :j
Buff heb ik ook besteld, die zijn idd wel fijn.

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 14:18

Tsja ik heb het wss gewoon altijd koud :')
Wij hebben daar als koudste dag -25 gehad, de ijsklonten hingen in onze haren en wimpers. Toen was ik toch wel heel blij met onze geleende winterkleding want met 10 lagen van decathlon was ik nog steeds doodgevroren vrees ik :brr:

apollootje

Berichten: 1060
Geregistreerd: 18-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 15:33

Poekkie schreef:
Tsja in mijn eerdere posts vooral tips voor wie niet te kiezen :')

Klinkt als een leuk idee! Maar met een baby in de sneeuw?



Yes! Die heb ik gelezen en de negatieve feedback nemen we zeker ook mee.

Ja, wij verwachten dit jaar een kleintje en die zal dan ook meegaan.
Maar we kunnen sowieso niet alles als complete groep ondernemen omdat er iemand bij zit met verschillende beperkingen. De uitjes zullen dus afgewisseld worden en afgestemd per stel, daardoor is er wel altijd een oppas bij de baby in het huisje.

Vandaar dat wij zoekende zijn naar een reis organisatie, wij hebben nogal specifieke wensen.

apollootje

Berichten: 1060
Geregistreerd: 18-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 15:36

Wij waren vorige maand nog op IJsland waar het toen -13 was.
Dat was koud! Maar nog wel prima te doen zolang je een beetje in beweging bent.
Inderdaad wel echt met muts + buff en lekkere warme wanten. Thermokleding en verschillende laagjes.
Zo’n thermo overall lijkt mij ook wel heerlijk warm in dit soort koude landen. Is dat wat je vaak ook daar krijgt voor wbt thermokleding?

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 16:33

Dat is nog 10 graden verschil, is veel hoor :)
Wij kregen een hele dikke zwarte broek met ook buikstuk en bretellen. Een muts met oorflappen. Handschoenen, Thermoschoenen en een zware jas. Allen een heel andere kwaliteit dan decathlon, dat zie je wel daar :). Thermisch ondergoed zelf aan te kopen.

Ik weet niet welke activiteiten jullie willen, maar zeker rendierbezoeken, sneeuwscooteren en noorderlichtkampvuur waren voor ons superleuk. Dat laatste is wel ‘s avonds en stilzitten, dus erg koud.

Ik heb ondertussen wel geleerd dat in geval van hele specifieke wensen ivm samen kunnen doen van activiteiten je het best op het contract zelf laat zetten en concreet specifieert. Want mondelinge beloftes zijn dus niks meer waard eens ze je handtekening hebben.

Kasmir

Berichten: 5456
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 00:32


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 22:36


Fleur_Laura

Berichten: 4363
Geregistreerd: 28-07-06
Woonplaats: Eindhoven

Re: Groepsreis Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 00:18

Zijn er hier bokkers die ervaring hebben met een ritje op de rendierenslede? In ons reisprogramma zit er alleen een bezoek aan een rendierfarm bij. Tegen extra betaling kan je ook een rit met een rendier maken. Is dat het geld waard?

Desireeeee
Berichten: 249
Geregistreerd: 31-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 02:10

Fleur_Laura schreef:
Zijn er hier bokkers die ervaring hebben met een ritje op de rendierenslede? In ons reisprogramma zit er alleen een bezoek aan een rendierfarm bij. Tegen extra betaling kan je ook een rit met een rendier maken. Is dat het geld waard?

Dat hangt er denk ik vanaf hoe duur het ritje is, wat je erbij krijgt en misschien ook waar je het doet.

Ik vond het verhaal erachter leuk om te horen, we kregen een ritje en een drankje. Maar het ritje vond ik vrij weinig aan. Want je wordt in een rijtje gesleept en 1 iemand begeleid het voorste rendier :+

Toch ga ik het dit jaar weer opnieuw doen omdat mn moeder het heel graag wil. _O- En ik vond het ook leuk, dus dan vind ik het geen probleem om ervoor te betalen :)

kosseh

Berichten: 2615
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 07:45

Ik heb deze week ook een rendiertocht gedaan. Ik vond het leuk om te ervaren, maar heel koud.

We zaten per persoon op een slee en zaten niet aan elkaar vast, dus je moest zelf het tempo aangeven. Wat nog best lastig is, zo goed luisteren rendieren niet haha. Stap draf en galop (als je het zo noemt bij rendieren), zijn allemaal voorbij gekomen
Afbeelding

Vorig jaar heb ik ook in de slee gezeten, alleen toen zat de rij wel aan elkaar vast en liep er voorop een begeleider. Toen gingen we alleen in stap. Het ligt we dus wel aan waar je het doet.

germie

Berichten: 26072
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 08:22

Fleur_Laura schreef:
Zijn er hier bokkers die ervaring hebben met een ritje op de rendierenslede? In ons reisprogramma zit er alleen een bezoek aan een rendierfarm bij. Tegen extra betaling kan je ook een rit met een rendier maken. Is dat het geld waard?

Ik had een sledetocht met rendieren in het pakket zitten. Niet zoals in Noorwegen alleen in stap met 1 persoon wandelend voorop, we gingen ook in galop en dergelijke. Veel leuker dan de hondensledetocht in Finland, dat was massa=kassa (in Noorwegen ga ik in de herkansing m.b.t. hondensledetocht).
Betalen om dieren te voeren zoals je in Noorwegen ziet zou ik echt nooit doen. Maar de rendieren gingen dus bitloos voor de slede en waren wel een beetje naar links en rechts te sturen.
En na afloop kreeg je dan je rendierenrijbewijs. *\o/*

Die extra kleding die je in Finland kreeg heb ik alleen aan gehad met sneeuwscooteren en op de hondenslee. Verder was het ook bij -26 voor mij niet nodig. Als je maar in beweging bent. En ik heb nooit de aangeboden laarzen gedragen, want mijn werklaarzen met echt bont waren warmer, want ik had nooit koude voeten en anderen met de geleende laarzen wel.
Wanten, balaclava e.d. alleen gedragen met sneeuwscooteren. Voor de rest had ik gewone ski handschoenen.
Dus die overkleding die je krijgt is voor sommigen zeker heel handig. Sommige aanbieders leveren het alleen per excursie, maar bij anderen krijg je het de hele week te leen. Dat de hele week te leen is wel handig dus. Het maakt alleen wel een zooi van je hotelkamer. ;) Als ik weer zou gaan, dan zou ik wel rondkijken waar je het de hele week te leen krijgt.
In Noorwegen is het echt alleen per excursie en bij sommige excursies krijg je het bij de ene aanbieder wel en bij de andere niet. Wij hebben nu ook iets geboekt zonder de kleding, maar dat was puur omdat we denken dat het prima zonder kan en de reviews van deze aanbieder goed zijn.