Wintersport met een groep, waar kunnen we heen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manny

Berichten: 2320
Geregistreerd: 23-12-04

Wintersport met een groep, waar kunnen we heen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-17 09:41

Hallo,

Ook komend voorjaar willen wij weer met de vriendengroep(leeftijd 24 tot 30 jaar) op wintersport. Vorig jaar zijn wij met 9mensen naar Les Deux Alpes (Frankrijk) geweest. Deze vakantie hebben wij via sunweb geboekt wat verder goed is bevallen. Nu is de zoektocht weer begonnen naar een nieuwe bestemming. Omdat dit jaar meer mensen meegaan en we eigenlijk niet meer naar Frankrijk willen ivm. de afstand(een aantal moeten vanuit Groningen komen) zijn we opzoek naar wat anders.
Nu merk ik dat de zoektocht niet echt super verloopt dus hoop ik dat bokt nog een aantal goede tips voor ons heeft.

Ons eisen lijstje:
- Geschikt voor 12/14 personen.
- Leuk skigebied voor zowel beginners als ver gevorderden en niet skiërs.
- Dicht bij de piste, of skibus aanwezig.
- Sneeuwzeker
- Apres-ski aanwezig.
- Redelijke reisafstand (geen 12/13 uur rijden!)
- Appartement die geschikt is voor de hele groep, we willen bij elkaar in het huisje/appartement zitten.
- Het liefst allemaal 2 persoonsslaapkamers, dit is geen harde eis, wel pre.

We beschikken allemaal over eigen vervoer dus zijn niet afhankelijk van ov of organisaties met busvervoer.

Budget is +/- 500 euro pp. inclusief skipas(we gaan buiten de vakanties om).

Weet iemand een geschikt skigebied/plek om te verblijven voor onze groep? Alle tips zijn welkom!

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Re: Wintersport met een groep, waar kunnen we heen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 09:56

Ik mis iets. Hoelang blijven jullie daar?

Het is een grote groep en pak toch snel 200eur aan skipas (1 week), dan is het budget toch klein.
Verder een appartement voor 12 personen? Dan zal je al een penthouse de luxe of echt giga-appartement moeten vinden en dat wordt toch moeilijk en allicht duurder.

Kijk eens op air bnb? Allicht zullen jullie toch moeten opsplitsen over 3-4 appartementen.
En uiteraard hoe dichter bij skipiste, hoe duurder en vaak nu toch al moeilijker.

Wij gaan met een groep 2 keer skien per jaar ( een keer in oostenrijk en een keer ook les deux Alpes)
Maar ook wij gespreid over 2 appartementen (8 personen), gelukkig naast elkaar. Wel op wandelafstand van de piste, veel apres-ski activiteiten etc. Skieen is fun en feestjes!! Veel succes met de zoektocht

lucifertje

Berichten: 5609
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 10:21

Sneeuwzeker is relatief natuurlijk maar voor zo'n budget en afstand zou ik kijken naar Oostenrijk. Ben zelf in Saalbach en Gerlos geweest waar ik Gerlos veel leuker vond. Kan je niet helpen met een accommodatie omdat ik een hotel had.
Je kan bv wel kijken op Bizztravel, die hebben vaak leuke aanbiedingen en accomodaties incl vervoer En skipassen.

Edit; even op bizztravel gekeken maar 500€ incl skipas gaat lastig worden.
https://www.bizztravel.nl/vakantie_oost ... 4294967071

Er is ook een wintersport topic op bokt, mss kunnen ze je daar verder helpen.

Merel_Brit

Berichten: 630
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Wintersport met een groep, waar kunnen we heen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 10:33

zoek eens op chalet.nl. Daar hebben wij vorig jaar geboekt voor 14 personen! 500 euro incl skipas is niet zo moeilijk, maar je overige eisen, dicht bij piste/lift zijn dat wel. Veel groep accommodaties liggen wat verder.

Manny

Berichten: 2320
Geregistreerd: 23-12-04

Re: Wintersport met een groep, waar kunnen we heen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-17 15:14

We zijn vorig jaar echt met onze neus in de boter gevallen. Goedkoop naast de piste. Maar zelfs wij vanuit Utrecht vonden het echt te ver rijden naar Frankrijk.

Ik zal eens naar Gerlos kijken. Waarom was Saalbach minder leuk?

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 15:19


daaf4ever
Berichten: 2729
Geregistreerd: 30-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 15:26

Wij gaan altijd met een groep van ca. 30 man. In deze groep variëren de leeftijden ook van 21 t/m 65. Variërend van beginnend skiër/snowboarder tot zeer ervaren.

Onze eisen zijn altijd; vlak naast de piste, pistes voor elk niveau en leuke apre's ski mogelijkheden.
De afgelopen 3 jaar zijn we in Königsleiten (Sterngucker aparthotel), Westendorf (Hotel Garni Ingeborg) en Saalbach (Appartement/Gästehaus Marie-Anderl) geweest.

Dit jaar gaan wij niet (ik ben in verwachting) maar de rest gaat naar Fiss. (Dorfblick Appartements)

Königsleiten vonden wij als groep over het algemeen het leukst!
Vanaf Königsleiten ben je ook zo in Gerlos, waar je wel een feestje kunt bouwen. *\o/*


Edit: Oh nog een tip. Als je met een grote groep gaat, op tijd boeken!!