[FOTO] De woeste, prachtige schoonheid van Yellowstone NP

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leo

Berichten: 50114
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-17 09:30

eponine schreef:
Wij hebben er ook meerdere malen gekampeerd, echt spannend als je weet wat er allemaal rond je tent loopt hahaha! Grand prismatic kun je ook heel mooi vanbovenaf fotograferen, dan komen de kleuren nog mooier uit! Wij gaan er niet meer terug naartoe, de laatste keer was het overwoekerd door toeristen die het wild haast omsloten, en dan de rangers met hun fluitjes erbij...nee, dat gaf ons teveel een dierentuin idee. De wolven hebben we nooit gevonden, wel sneeuwgeiten, hoog in de toppen. In Teton, dat ernaast ligt, vooral veel elanden. Beide parken zijn geweldig.


Dat is inderdaad vreselijk. Wij hebben het maar 1 middag gezien, toen we eigenlijk te laat terug waren gegaan. De andere dagen door vroeg op pad te gaan goed kunnen ontwijken :) de bisons die ik redelijk dichtbij op de foto heb, hadden we helemaal voor 'onszelf'. :)
Helaas is die drukte echt een pretdrukker, in ieder park.. zonde maar realiteit inderdaad..

Grand prismatic van boven bekijken ging helaas niet, ze waren op de helling aan het bouwen en inmiddels is er een nieuwe overlook daar!

Bedankt!!

Silly1972

Berichten: 14776
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:03

Ik ben er samen met bokker Faringo geweest paar jaar geleden in September.
Maar het is echt onvoorstelbaar mooi!

Ben je nog doorgereist naar Teton Park?

edit: vraag is al beantwoord door het lezen van je andere topic ;)

je heb een prachtige reis gemaakt

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27970
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: [FOTO] De woeste, prachtige schoonheid van Yellowstone NP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:50

Wij waren er in maart. Wel wat sneeuw nog, maar zoooo rustig; heerlijk. Ik had al die sneeuw er voor over!

Leo

Berichten: 50114
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-17 15:56

Silly1972 schreef:
Ik ben er samen met bokker Faringo geweest paar jaar geleden in September.
Maar het is echt onvoorstelbaar mooi!

Ben je nog doorgereist naar Teton Park?

edit: vraag is al beantwoord door het lezen van je andere topic ;)

je heb een prachtige reis gemaakt


Dankjewel! Ja we zijn inderdaad naar Grand Teton geweest, ook echt prachtig :j Dat was voor ons even bijkomen na de best pittige dagen in Yellowstone; een soort serene rust hangt daar. Ook wat hogere temperaturen en zachtere nachten. Wij hebben er vooral heerlijk uitgerust. Uitrusten houdt bij ons ook wel actief zijn in :D Maar dan anders (we hebben een hike gedaan bij de meren en we zijn wezen kanoën op Jackson Lake). Plus lekker uitgebreid uit eten in Colter Bay en een beetje lezen in de hangmat op de camping. Ik vond het al met al heel fijn daar. :D

Afbeelding

Afbeelding
(mobielfoto's)

Rije schreef:
Wij waren er in maart. Wel wat sneeuw nog, maar zoooo rustig; heerlijk. Ik had al die sneeuw er voor over!



Jouw foto's waren ook zo gaaf. Lijkt me heerlijk echt nauwelijks mensen tegen te komen daar, unieke ervaring geweest denk ik. :)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27970
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: [FOTO] De woeste, prachtige schoonheid van Yellowstone NP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 16:39

Wij hebben geslapen op de parkeerplaats tegenover het visitor's center in Colter Bay. Allen toilet en kraan voor water, verder was alles nog dicht :')

Leo

Berichten: 50114
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [FOTO] De woeste, prachtige schoonheid van Yellowstone NP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-17 20:43

Dat is ook wel uniek ja :')

karlli

Berichten: 2386
Geregistreerd: 30-05-12

Re: [FOTO] De woeste, prachtige schoonheid van Yellowstone NP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 20:50

Ohhh leef weer helemaal terug. Hier in 2010 bijna zelfde trip gedaan. Ook gestart in Denver, terug via Seattle.

Ook inderdaad langs (een hoop) NP'en gegaan :D

Qimm

Berichten: 15158
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: [FOTO] De woeste, prachtige schoonheid van Yellowstone NP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 22:09

Wow een camping met een waterkraan! :P

Wat voor mobiel is dat!? Wat een mooie foto's

Leo

Berichten: 50114
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [FOTO] De woeste, prachtige schoonheid van Yellowstone NP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-17 09:07

Seattle lijkt me ook fantastisch! Volgende trip gaat richting het noordwesten worden :j

Ik heb een Samsung galaxy S6(edge), maar ik heb de foto's op mijn computer ingeladen en even een basis bewerking er overheen gemikt om de kleuren en het contrast wat op te halen :o Dus ik speel wel een beetje vals. :))

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 09:29

Wauw, weer jaloers :')


Maar dat het toerisme daar zo vreselijk is zeg :oo dat vond ik in IJsland al minder, dat je met heel veel mensen daar een fotootje staat te maken :+ dat neemt echt wel de charme weg!
Wat ontzettend jammer...

Wat ik me afvraag... In ijsland, bij al die grotere trekpleisters stonden er allemaal hekken en moest je echt laden volgen, zoals ik bij jou zie is het gewoon "vrij" rondlopen? Staan er wel borden ofzo, lijkt me dat je wel snel kunt verdwalen in zon gigantisch park!

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [FOTO] De woeste, prachtige schoonheid van Yellowstone NP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 09:40

Mijn mond valt open :-o Wat een pracht dat er over mijn scherm neerdaalt :-o En hoe mooi je het hebt kunnen vastleggen op foto _/-\o_ _/-\o_

Leo

Berichten: 50114
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-17 09:41

Nee dat komt echt door 'slim' foto's maken... := Ook Yellowstone, of juist Yellowstone, is erg van het behoud van het park. Rond de geysers en de hotsprings zijn boardwalks waar je absoluut niet af mag (overal waarschuwingsbordjes). Verschillende area's zijn gesloten voor hikers (bijvoorbeeld omdat het jachtgebied van de beren is) en als je gaat hiken zijn er paden die je kunt volgen. Wij hebben een kaart gekocht met allemaal wandelroutes. Maar eerlijk is eerlijk: ik vond hiken daar erg spannend. We hebben door Hayden Valley gewandeld over een trail, maar bij iedere heuvel of bocht was ik bang oog in oog met een bisonstier of een beer te staan. Komt vooral door de massale waarschuwingen op zijn Amerikaans. We hebben ons niet laten tegenhouden trails te lopen, maar in andere parken liep ik toch comfortabeler. :+
Dit was zo'n trail:
Afbeelding

De meeste van deze foto's zijn gewoon aan de rand van een weg of een wandelpad genomen.


De boardwalk bij Grand Prismatic:
Afbeelding


Eigenlijk is het bij bijna alle parken die ik tot dusver bezocht heb wel dat je trails kunt volgen en hier zijn kaartjes van te krijgen, te koop of aan de start van de trail (dollar in een bakje doen en dan kun je een kaartje pakken).
Alleen bij Sand Dunes NP heb ik meegemaakt dat je gewoon mocht lopen waar je wilde en dat er geen paden waren.


Bedankt!!


[edit]
'Onze' beren zaten ook gewoon direct aan de kant van de weg. Ontzettende mazzel dus, juiste moment op de juiste plaats. 'Los' lopend zou ik er niet zo dicht bij willen staan, want ze stonden op een gegeven moment op aanraakafstand naast de auto. :D
Afbeelding

Lukasje
Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 09:53

Oh mijn hart maakt een sprongetje. <3 Exact 2 jaar geleden rond deze tijd waren wij 3 dagen in YNP. Ik was danig onder de indruk van dit park, wat een ontzettend mooie fauna en flora. Een ervaring die ik nooit meer vergeet. Erg fijn jouw foto's te zien!

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [FOTO] De woeste, prachtige schoonheid van Yellowstone NP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 11:26

Echt he, hoe meer foto's je plaatst, hoe zekerder ik weet dat ik hier heen wil.

Deel 3 van je fototopics is ook heel gaaf. Moab <3. Fijne plek om vandaar uit naar Canyonlands NP, Dead Horse Point en Arches NP te gaan.

Tijd voor reis nr. 4. Ik ga het eens in de week leggen thuis...

Suusoi
Berichten: 2081
Geregistreerd: 02-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 16:46

Oooh prachtig!!!!! <3 Wat een bizar mooie omgeving. Wij hebben Yellowstone gepland in onze USA trip voor mei 2018. Als ik jouw foto's zie stap ik het liefst nu meteen in het vliegtuig :Y)

Leo

Berichten: 50114
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [FOTO] De woeste, prachtige schoonheid van Yellowstone NP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 20:46

En ik ben jaloers op iedereen die nog heen gaat. :D <3 voor ons voorlopig geen USA reis meer op de planning... ooit weer richting Yellowstone. :)
Gave reis ga je krijgen! Oppassen dat je niet te vroeg in mei naar Yellowstone gaat, eind mei zijn alle wegen pas open. Eind juni lag er nog sneeuw. :D

Saintelette

Berichten: 3178
Geregistreerd: 12-08-11
Woonplaats: Waalwijk

Re: [FOTO] De woeste, prachtige schoonheid van Yellowstone NP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 20:59

Ik zie nu je prachtige topic pas! Hier gaat mn geografisch hart sneller van slaan O:) :~
Echt genieten die plaatjes!

Suusoi
Berichten: 2081
Geregistreerd: 02-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 21:29

Leo schreef:
En ik ben jaloers op iedereen die nog heen gaat. :D <3 voor ons voorlopig geen USA reis meer op de planning... ooit weer richting Yellowstone. :)
Gave reis ga je krijgen! Oppassen dat je niet te vroeg in mei naar Yellowstone gaat, eind mei zijn alle wegen pas open. Eind juni lag er nog sneeuw. :D


Ja goede tip! Wellicht gaan we toch iets later want we willen in Yosemite ook de Tioga pass rijden en die was dit jaar ook pas heel laat open... zou heel jammer zijn als we zulke dingen missen idd!

Datjaa

Berichten: 1869
Geregistreerd: 29-07-08
Woonplaats: California, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 21:46

Fantastische foto's _/-\o_ _/-\o_

Leo

Berichten: 50114
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-17 13:28

Saintelette schreef:
Ik zie nu je prachtige topic pas! Hier gaat mn geografisch hart sneller van slaan O:) :~
Echt genieten die plaatjes!


Dan kun je denk ik mijn andere fototopic hier op BEU ook wel waarderen :D :D


Suusoi schreef:
Leo schreef:
En ik ben jaloers op iedereen die nog heen gaat. :D <3 voor ons voorlopig geen USA reis meer op de planning... ooit weer richting Yellowstone. :)
Gave reis ga je krijgen! Oppassen dat je niet te vroeg in mei naar Yellowstone gaat, eind mei zijn alle wegen pas open. Eind juni lag er nog sneeuw. :D


Ja goede tip! Wellicht gaan we toch iets later want we willen in Yosemite ook de Tioga pass rijden en die was dit jaar ook pas heel laat open... zou heel jammer zijn als we zulke dingen missen idd!


Dat is zonde idd! Wij waren vorig jaar te vroeg voor de Tioga pas en de alternatieve route is... saai... :+