Bulgarije September 2017

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SofieHavan

Berichten: 1882
Geregistreerd: 15-05-08
Woonplaats: België

Bulgarije September 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-17 11:20

Hallo,

zoals de titel zegt, plannen wij een weekje vakantie naar Bulgarije.
Waarom daar:
- veilig
- goedkoop
- mooi weer
- niet te ver vliegen

Nu gaan we lekker klassiek doen en een all in boeken, we hebben een dochtertje van 3 jaar dus dan willen we vooral veiligheid geen gekke dingen ;)

Iemand al naar Bulgarije geweest? Ik hang graag eens aan't strand maar korte uitstappen (met een 3 jarige) willen we ook graag doen! Dus de do's en dont's? Laat maar weten!
Ik kijk erg uit naar jullie reacties!! :D

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 11:02

Ik zie hier plots uw topic staan :D
Ik ben ook in september naar Bulgarije geweest, jaar of 8 geleden al ondertussen. Dat viel toen enigszins tegen qua weer (zwembadwater en zeewater erg koud), ook eens een dag lichte regen gehad toen. Wij zaten toen in 'Goudkust' ofzoiets, een erg kunstmatig toeristisch aangelegd gebied, met het ene hotel naast het andere en allemaal toeristische uitgaansplaatsen. Wij zaten in een Iberostar toen, gelukkig, want dat was duidelijk wel het betere hotel van de buurt, eten was lekker maar ik heb daar echt wel andere triestigere hotels gezien... De all-ins waren toen in ieder geval niet te vergelijken met Turkije (of Egypte, maar Turkije is de top). Ik heb mij toen goed geamuseerd omdat het met 2 vriendinnen was en we veel in de bar gezeten hebben, maar verder... We hebben toen een jeepsafari gedaan en een uitstap zelf naar Varna gedaan.

Snap dat je met je dochter niet naar Turkije wil gaan (alhoewel de kans dat er op hun luchthavens iets gebeurt even groot is als bij ons vrees ik, dat is ook het huidig advies van de touroperator: mijn zus zit nu in Egypte en het reisadvies was gunstiger dan naar Duitsland momenteel), maar denk dat ik dan toch eerder zou kijken voor iets Grieks, 1 van de eilanden? Of Kroatië ofzo? Die zijn dan misschien wel iets duurder maar je hebt het voordeel dat je buiten seizoen kan gaan. Weet niet hoe de prijzen dan zijn, ik heb vorig jaar in 't hoogseizoen Kroatië moeten uitsluiten wegens te duur (voor S zijn eisenpakket ook).
Sowieso is het jammer, als je kijkt wat je in Turkije krijgt voor dat geld (en zeker nu denk ik), wij hebben een mooie reis gehad op Corfu maar dat hotel in Turkije van het jaar daarvoor was echt nog 10x beter... Dan wringt dat zo wat! Want uiteindelijk doe je toch niets anders dan in de zon liggen, zwemmen en eten :P Dus dan moet vooral dat zwembad groot zijn, en het eten véél zijn :P

SofieHavan

Berichten: 1882
Geregistreerd: 15-05-08
Woonplaats: België

Re: Bulgarije September 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-17 11:11

Ah ik wist niet dat je daar geweest was, bedankt voor je post.
Nu ik dat zo lees, zou het inderdaad een beter idee zijn om te Turkije te kiezen.
Maar met dat hele Erdogan gedoe durf ik zo iets niet teveel op voorhand te boeken, dan kiezen we beter een lastminut ofzo... maar idd misschien gaat dat prijs/kwaliteit en dan vooral klimaat-gezien toch beter zijn.
Bedankt! Ik ga eens kijken! Nog tips?

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Bulgarije September 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 11:46

Ik heb er toevallig vorige week met S over gebabbeld, hoe we onze reizen in de toekomst zien... We zijn zelf niet naar Turkije geweest vorig jaar door het onveiligheidsgevoel, dus ik snap zeker dat je dat niet wil. Mijn zus heeft om dezelfde reden getwijfeld over Egypte nu (maar zit voor hetzelfde geld dat ik vorige week uitgegeven heb voor 3 dagen Frankrijk wel een week in een all-in in de zon nu uiteindelijk...). Moeilijk he!.
Ik vond dat er in Bulgarije vooral niet veel te beleven viel, maar dat kàn veranderd zijn ondertussen natuurlijk, Bulgarije begon toen net op te komen. Ik vond het daar vooral wat tegenvallen qua weer, je zit een stuk hoger dan de Turkse riviera is uiteindelijk en dat was dus toch te merken jammer genoeg.

Griekse eilanden zijn qua uitstapjes doen wel leuk, en een boottocht doe je dan ook meestal. Weet niet in hoeverre E daar al effectief iets aan heeft? Denk dat voor haar vooral in 't water spelen en glijbanen leuk zijn, en idd niet te lang vliegen. Ik zie ons zelf de eerste jaren eerder naar Frankrijk gaan met de auto om die reden (oude manège-uitbater heeft een pràchtig pension geopend in Frankrijk, kwam toevallig vorige week mensen tegen die daar ook geweest waren, zeiden dat het supermooi was, ze doen dan lange wandelingen met paarden daar bijvoorbeeld, maar daar heeft ze ook weer meer aan als ze zelf zou kunnen rijden al).

Je hebt vorig jaar Spanje gedaan zeker he, wat viel daar aan tegen? Want ik denk dat ik dan als eerste vliegreis zoiets zou zoeken misschien, een kindvriendelijk hotel met wat glijbanen ga je daar wel makkelijk vinden denk ik? Maar zo zot als in Turkije vind je ze nooit jammer genoeg :P Ambetant he... Als je in september gaat zou ik gerust nog wat wachten met boeken! Ik heb dergelijke reizen altijd maar paar weken vooraf geboekt.

SofieHavan

Berichten: 1882
Geregistreerd: 15-05-08
Woonplaats: België

Re: Bulgarije September 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-17 11:52

Ik vond Spanje vooral gewoon duur voor wat we hadden. Ik denk dat we met dat geld gewoon ergens anders naar toe kunnen :) Ma kweet dus niet of F dat gaat zien zitten Turkije.

Autoreis naar Frankrijk is ook optie, hoeft niet persé all in te zijn, maar 't is of all in of een appartement/studie waar we alles zelf doen, zo die tussen dingen vinden we niet zo leuk.

Emeline kan nog niet zoveel, eens gaan wandelen ofzo, jeep safari (veilig) van enkele uurtjes zou te doen zijn maar voor de rest gewoon zwemmen en spelen

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 11:54

SofieHavan: De Erdogan rel zullen toeristen weinig van merken, en al helemaal niet meer in september. Dan is dat al lang voorbij! Hij komt toch wel aan de macht (zijn plan is al vanaf de couppoging in werken gezet), dus het grootste gedeelte is voorbij. Ik heb de uitslagen live gevolgd, en alle toeristische plekken + grote steden (Istanbul etc.), kwam Hayir (nee) uit. Die willen Erdogan ook niet aan de macht hebben, dus je hoeft je daar niet druk om te maken.

Wij gaan lekker 10 dagen naar Oludeniz deze zomer <3 Voor een hele leuke prijs!

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 17:01

Hi TS!

Ik was benieuwd of je nog naar Bulgarije op vakantie bent geweest all in en of het is bevallen. Wij zitten nu ook te kijken en twijfelen tussen Rhodos of Bulgarije. Ik ben zelf het all in van Turkije gewend, maar ivm veiligheid willen we daar niet heen. Ik weet dat Grieks all in wel een groot verschil is met Turkije, maar zie wel dat Bulgarije daarin meer lijkt op de Turkse hotels (qua grootte en eet buffet).

Groetjes!