Alleen, ver weg en tropisch warm in oktober

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Alleen, ver weg en tropisch warm in oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 22:26

Ik heb het lang voor me uit geschoven maar ik begin de reiskriebel toch een beetje te pakken te krijgen. Op dit moment nog gebonden aan huis door een studie, maar bezig met het uitwerken van bepaalde opties.

Februari 2018 ga ik voor een half jaar naar Zuid-Afrika en omdat dat een half jaar later is dan ik had verwacht wil ik tussendoor nog weg. Deze zomer loop ik stage, maar ik heb een 'gat' van half oktober tot half november waarin ik graag even weg wil. Ik ga graag van het standaard pad af en zou dus graag een kant van de wereld opzoeken waar ik normaal niet zo snel zou komen. Voor nu staan Costa Rica, Zanzibar, Panama en Mexico op het lijstje, maar ook landen als Guatemala en Nicaragua hebben mijn interesse gewekt.

Tijdens deze reis hoef ik geen luxe. Een stopcontact om mijn telefoon op te laden zou fijn zijn maar veel meer dan dat hoef ik niet. Wat ik dan wel weer wil is prachtig strand en relatieve veiligheid. Omdat ik in mijn eentje ga zoek ik vooral naar ervaringen hiermee. Ik vind het persoonlijk erg lastig om in te schatten in welke landen ik het fantastisch ga hebben en wat ik beter niet kan doen.

Dus, op een rijtje:
- (tropisch) Warm, regenseizoen is niet erg als het maar een plezante temperatuur blijft
- Liefst een kleinere stad met mogelijkheden tot verblijf aan een relatief rustig strand
- Vriendelijke omgeving waar je als vrouw normaal over straat kan
- Hoe goedkoper hoe beter, maar ik ben niet te beroerd om wat geld te betalen voor deze vakantie.

Vooral Zanzibar en Costa Rica spreken mij op dit moment erg aan, maar ik sta zeker open voor alle opties.

Iemand tips/ervaringen/whatever?

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Re: Alleen, ver weg en tropisch warm in oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 22:38

Myanmar :) Vliegen op Yangon en dan met de bus of binnenlandse vlucht naar Dawei. Dat is een leuk klein stadje met veel (jong) toerisme. Prima strand.
Maarrr als je de brommer pakt en het schiereiland over rijdt tref je de meest paradijselijke stranden, die over een paar jaar ongetwijdeld bezaaid zijn met resorts, maar waar ik afgelopen December nog praktisch niemand tegenkwam. Ontzettend adembenemend, basic en als vrouw alleen voelde ik mij hartstikke veilig!

ievie

Berichten: 2196
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 22:40

Ik denk even terug aan de bijzondere reizen die ik heb gemaakt: Brazilië, Australië, Ghana. Allemaal warme landen waar ik een fantastische tijd heb gehad. Wil je rondreizen of op een plek blijven?
In Australië maakte ik een vierweekse reis langs de kust, in Brazilië bezocht ik Rio de Janeiro en in de omgeving daarvan maakte ik een fantastische trektocht te paard door het regenwoud. In Ghana verbleef ik drieënhalve maand. Rondom het kustgebied (Accra) zijn mooie plaatsen waar ook wel dingen te doen zijn. Misschien is een Afrikaans land ook wel prettig om de cultuurschok voor ZA tr verkleinen?

Anoniem

Re: Alleen, ver weg en tropisch warm in oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 22:46

Ik wil ongeveer 2, hooguit 3 weken weg dus echt rondreizen gaat hem niet worden. Ik wil vooral even opladen, genieten in de zon en een change of scenery. Eens in de zo veel tijd heb ik behoefte aan een compleet andere omgeving en naar een land waar ik normaal niet zo snel aan zou denken.

Australië heeft een hele tijd op het lijstje gestaan maar dat wordt uiteindelijk toch wel echt te duur. Ik vind het prima om wat meer te betalen voor de vliegtickets als ik de kosten ter plekke een beetje kan drukken en in Australië wordt dat moeilijk..

Myanmar ga ik eens bekijken! Brazilië heb ik ook aan gedacht maar Rio lijkt me nou niet echt een prettige stad om in je eentje dingen te gaan ondernemen. Misschien dat dat beeld compleet verkeerd is hoor, ik laat het graag bijstellen.

ievie

Berichten: 2196
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Alleen, ver weg en tropisch warm in oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 23:09

Klopt, dat was ook mijn gedachte over Rio. Ik was er gedurende de Spelen en ben in m'n eentje op pad gegaan. Heb me geen moment onveilig gevoeld. Wellicht dat het wel meehielp dat ik in een rolstoel zat, waardoor mensen heel behulpzaam waren. Tijdens de trektocht was ik sowieso niet echt alleen, en paardentaal spreken we allemaal..
Margoed, dat is ook niet direct heel budgetvriendelijk.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 23:14

Thailand...prima te doen in 3 weken heb ik ook gedaan.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 15:35

Cuba, lekker weer, strand, interessante cultuur en een niet zo groot eiland, zeker geschrikt voor 2-3 weken.

anjali
Berichten: 15076
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 15:55

Lieke schreef:
Cuba, lekker weer, strand, interessante cultuur en een niet zo groot eiland, zeker geschrikt voor 2-3 weken.

October orkaanseizoen? Danzou ik liever Sri Lanka kiezen.Wel een luxe probleem heb je zeg,geniet maar van de mogelijkheden.

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Alleen, ver weg en tropisch warm in oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 15:57

In Costa Rica is het dan regenseizoen dus dat lijkt me niet optimaal voor een strand en zonvakantie.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 16:02

ievie schreef:
Misschien is een Afrikaans land ook wel prettig om de cultuurschok voor ZA tr verkleinen?


maar dan zou ik Zuid-Afrika doen om de cultuurshock naar Ghana te verkleinen :D


Israel? Fantastische bestemming.

ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 16:09

Qerty schreef:
Myanmar :) Vliegen op Yangon en dan met de bus of binnenlandse vlucht naar Dawei. Dat is een leuk klein stadje met veel (jong) toerisme. Prima strand.
Maarrr als je de brommer pakt en het schiereiland over rijdt tref je de meest paradijselijke stranden, die over een paar jaar ongetwijdeld bezaaid zijn met resorts, maar waar ik afgelopen December nog praktisch niemand tegenkwam. Ontzettend adembenemend, basic en als vrouw alleen voelde ik mij hartstikke veilig!


Mijn eerste idee was ook Myanmar. Een prachtig land met hele aardige mensen en nog niet zo toeristisch. Ik heb helaas Dawei en andere kustplaatsen niet bezocht, maar dat wil ik nog wel heel graag.

DanielleB

Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Re: Alleen, ver weg en tropisch warm in oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 14:14

Dubai

Josien_

Berichten: 9004
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Alleen, ver weg en tropisch warm in oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 14:21

Ik ben en blijf verliefd op Curaçao. Maar ik weet niet of dit helemaal aan jouw eisen voldoet.

Anoniem

Re: Alleen, ver weg en tropisch warm in oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 14:24

Ik denk dat Curacao zeker aan mijn eisen voldoet, maar ik denk dat het ook een stukje buiten mijn budget valt. Moet mijn vakantie helaas sowieso omzetten van oktober/november naar het hoogseizoen (eind juni is het eerste dat ik weg zou kunnen) en dan vallen veel bestemmingen al af door de prijs.

Afhankelijk van de bestemming wil ik er net bijster veel meer dan 800 totaal aan uitgeven, dus ik moet of dichtbij blijven en wat rianter leven tijdens m'n vakantie, of ik kan ver weg maar dan wel naar een land waar het 'leven' enorm goedkoop is. Wordt hoe dan ook een beetje lastig in ieder geval. Misschien pak ik wel gewoon de auto tot ik de zon tegenkom ofzo :=

Josien_

Berichten: 9004
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 14:33

Emmaa_ schreef:
Ik denk dat Curacao zeker aan mijn eisen voldoet, maar ik denk dat het ook een stukje buiten mijn budget valt. Moet mijn vakantie helaas sowieso omzetten van oktober/november naar het hoogseizoen (eind juni is het eerste dat ik weg zou kunnen) en dan vallen veel bestemmingen al af door de prijs.

Afhankelijk van de bestemming wil ik er net bijster veel meer dan 800 totaal aan uitgeven, dus ik moet of dichtbij blijven en wat rianter leven tijdens m'n vakantie, of ik kan ver weg maar dan wel naar een land waar het 'leven' enorm goedkoop is. Wordt hoe dan ook een beetje lastig in ieder geval. Misschien pak ik wel gewoon de auto tot ik de zon tegenkom ofzo :=


Dat laatste is natuurlijk ook erg leuk :D !

Het kan best goedkoop, maar wel in het buitenseizoen inderdaad. Ben benieuwd waar je uiteindelijk naar toe gaat :D !

Anoniem

Re: Alleen, ver weg en tropisch warm in oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 14:34

Ja, de plekken die op m'n lijstje stonden waren ook alleen betaalbaar geweest buiten het hoogseizoen. Alles is gewoon zo ongelofelijk duur in het hoogseizoen...

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Alleen, ver weg en tropisch warm in oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 14:39

Bilaran op de Filippijnen

lindatje

Berichten: 5856
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 16:15

Van jouw lijstje ben ik alleen op Zanzibar geweest. Met de lekkere temperatuur zit het daar wel goed :D
Wij zaten 2 weken all-in en hebben een hele leuke tijd gehad (mede door de andere mensen die we daar hebben ontmoet), maar het was wel grotendeels een niks-doen-vakantie.

Wij hebben 2 dagen met een ander stel een auto gehuurd om wat meer van het eiland te zien (wat trouwens niet zonder 'gevaar' is. Een deel van de politie is corrupt (helaas zijn wij die ook tegen gekomen) en zodra het donker wordt moet je zorgen dat je weer terug bent omdat er dan dronken mensen op het wegdek kunnen liggen die je dan eventueel kan overrijden). En we hebben wat excursies gedaan om toch nog een beetje actief bezig te zijn ;-). Dat heeft de vakantie wel een stuk leuker gemaakt, maar kan me voorstellen dat je dat in je eentje minder snel doet (het huren van een auto dan vooral).

Om dus even je lijstje af te gaan:
- (tropisch) Warm, regenseizoen is niet erg als het maar een plezante temperatuur blijft
Check!
- Liefst een kleinere stad met mogelijkheden tot verblijf aan een relatief rustig strand
Niet echt, het is of aan het strand, of in 'de stad'.
- Vriendelijke omgeving waar je als vrouw normaal over straat kan
Rondom het resort was er letterlijk niks... dus daar over straat gaan doe je niet zo snel. In de stad heb ik mij totaal niet ongemakkelijk gevoeld.
- Hoe goedkoper hoe beter, maar ik ben niet te beroerd om wat geld te betalen voor deze vakantie.
Goedkoop kon ik het niet noemen, maar als je goed zoekt kan je voor €500 een week naar Zanzibar (ik weet alleen niet of die aanbiedingen ook in de periode zijn dat jij wil gaan).

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Alleen, ver weg en tropisch warm in oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 16:29

Cyprus is heel goedkoop, zowel erheen gaan als het leven daar (wel de Turkse kant), veel te doen en te zien, maar ook veel mooie stranden, volop zon en minimaal 30 graden in oktober! Ik ben in twee weken Cyprus rondgereisd voor 700 euro (inclusief vliegtickets, autohuur, dagelijks uiteten, duiken, uitgaan, etc.).

En wil je toch echt verder weg zijn Sri Lanka, India, Nepal ook bestemmingen die voldoen. Echter minder makkelijk bereisbaar en je hebt een wat ruimer budget nodig 'voor het geval dat'...

123321
Berichten: 4370
Geregistreerd: 05-04-08

Re: Alleen, ver weg en tropisch warm in oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 19:33

Als je het laatste weekeinde van juni vertrekt en begin juli weer terug vliegt, zie ik nog best redelijke ticketprijzen. Bijvoorbeeld Zuid Afrika voor 500 euro, Jordanië 400 euro, USA 400 euro, India 500 euro, Tanzania 500 euro, Kenia 500 euro. Dan hangt het een beetje van je bestemming af wat je verder nog kwijt bent.

Heb je volgend jaar niet de mogelijkheid wel buiten het seizoen om te gaan? Dan zou ik nu dicht bij huis blijven en het geld oppotten voor een mooie reis in 2018 :)