Wildlands Avdventure Zoo Emmen, ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yenni
Berichten: 5459
Geregistreerd: 01-07-14

Wildlands Avdventure Zoo Emmen, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-17 19:56

Hallo!

Dit jaar wilt mijn moeder met mij graag een een dagje naar Wildlands Avdventure Zoo Emmen maar ik hoor wisselende verhalen. Wij hebben de tv serie gevolgt maar dat brengt natuurlijk geen echt beeld..


Is iemand al geweest en zoja hoe was het?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 20:02

Ik vond het een enorme tegenvaller. De dingen die ze als attracties promoten zijn feitelijk een paar minuten in een busje of een klein rondje boot. Je ziet er amper iets en ik vind de verblijven, zeker voor zoiets nieuws, bijzonder klein voor de dieren.
De 4d-film was wel grappig.
En ik heb in de afgelopen drie jaar tijd alle Nederlandse dierentuinen weer gezien.
Amersfoort of Arnhem blijft favoriet.
Of good old Artis, maar ja, dat is jeugdsentiment

Nicjuh_
Berichten: 260
Geregistreerd: 04-09-08
Woonplaats: Gilze

Re: Wildlands Avdventure Zoo Emmen, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 20:05

De wachtrijen voor de attracties kunnen heel erg lang zijn! Ik mis ook wel heel wat dieren. Wij zijn er eens geweest toen het erg rustig was, dan is het wel leuk. Ik vond het wel leuk om eens te beleven en te zien.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: Wildlands Avdventure Zoo Emmen, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 20:15

Omdat je vraag over een uitje gaat, verplaats ik je topic naar [BEU] Bokt Erop Uit.

GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Re: Wildlands Avdventure Zoo Emmen, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 20:19

Ik vond het ook flink tegenvallen, zeker voor de prijs die je er voor betaald. Wij waren met 2/2,5 uur al uitgekeken! Het voelde niet echt aan als een dierentuin; relatief weinig dieren. Ook de attracties zijn, naar mijn mening, erg overrated (al was, zoals Tica_81 ook al zei, de 4d-film wel leuk gemaakt). Leuk om even gezien te hebben, maar ik zou er niet nogmaals heen gaan.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17983
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Wildlands Avdventure Zoo Emmen, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 20:21

Lalidan schreef:
Ik ben laatst in Wildland geweest, maar vond het een behoorlijke afknapper. Het is mooi gedaan, voor de mensen. En mits je van kunstmatig nep houdt. Voor kinderen is het er echt super, genoeg te spelen, klimmen, doen. Minpuntje vond ik het weinig informatieve karakter. Maar het grootste punt waarom ik er niet weer heen zal gaan, is dat ik er geen dier wil zijn. Te veel dieren op te weinig ruimte (het lijkt heel mooi groot, maar de verschillende diersoorten mengen niet, waardoor elke soort genoodzaakt is op een klein stukje te blijven), veel zand en nepsteen en verder niks, op wat hooi na. Olifanten liepen nou al dom heen en weer, omdat er simpelweg niks anders voor ze te doen is. Apen buiten, grote groep op een stuk zand met wat nepsteen en verder niks, noppes, nada. Alleen de apen binnen in de 'jungle' hadden het nog een beetje goed voor elkaar.

Er is duidelijk veel tijd, geld en energie in gestoken om dit te maken, maar dat lijkt er voornamelijk in gestoken om het voor de mens zo 'mooi' en 'leuk' mogelijk te maken, terwijl ik in een dierentuin vooral verwacht dat het voor de dieren goed en fijn moet zijn. En juist van Emmen had ik veel meer verwacht mbt natuurlijke ruimten voor de dieren.

Let wel, dit is mijn mening aan de hand van wat ik daar met eigen ogen kon zien. Wat er achter de schermen gebeurt heb ik natuurlijk geen zicht op. Maar van wat ik gezien heb, ga ik niet terug.

Dit schreef ik vorig jaar mei in een ander topic. Ik vond het dus ook behoorlijk tegen vallen.

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 20:23

In de kerstvakantie 2 x geweest met dochter van bijna 2 (hadden meerdagenkaartjes voor de prijs van 1 kaartje en dochter was gratis). Wij vonden het heel erg mooi. het park is opgebouwd uit verschillende werelddelen. Er was genoeg te zien en vooral ook te beleven. Ik vond dat de dieren wel veel ruimte hebben voor een Nederlandse dierentuin. Het was niet druk dus bij de 'attracties' konden wij zo doorlopen. Het boottochtje, de rit in de vrachtwagen en de zeeleeuwenshow waren erg leuk. Voor jong en oud. Ook erg vriendelijk personeel.

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 20:26

Ik woon vlak bij Emmen. Wij hebben een abonnement. Ik vind het een super leuke dierentuin. Wij gaan nooit lang altijd 1 wereld deel en dan weer naar huis.
Kindjes vinden het ook erg leuk.

Maar ga er niet met het standaard dierentuin idee heen. En neem
Vooral de verschillende kijk punten en paadjes.

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 20:28

Ik vond het prachtig. Minder dieren, dat wel, maar ze hebben absoluut meer ruimte gekregen. Wij zijn vorig jaar in.. mei geweest geloof ik. Niets is ideaal en als je het niet eens bent met de ruimte van de dieren (dat van een olifant kan je simpelweg niet evenaren en ook zij hebben behoorlijk meer ruimte gekregen) dan moet je er niet heen gaan. Heel simpel. Ik vond het absoluut de moeite waard en we hebben ons er toen prima vermaakt dankzij het mooie weer. Konden via de ANWB aan goedkope kaarten komen. Weet niet of die actie er nogsteeds is.

Van

Berichten: 6525
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 20:32

Ik vond het helemaal niks. Het was niet druk dus nergens hoeven wachten en daardoor alles in no time gezien
Wat me het meeste stoort is dat er totaal geen informatie over de dieren te vinden is.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17983
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 20:36

Leffroi schreef:
Niets is ideaal en als je het niet eens bent met de ruimte van de dieren (dat van een olifant kan je simpelweg niet evenaren en ook zij hebben behoorlijk meer ruimte gekregen) dan moet je er niet heen gaan.

Tja, helaas weet je dat pas nadat je er geweest bent. Er zijn genoeg dierentuinen waarin de dieren het in mijn ogen beter hebben. En ik ga er dus inderdaad ook niet weer heen, andere dierentuinen waar het veel beter voor elkaar is. En het gaat niet alleen om ruimte, maar ook om wat de dieren te doen hebben op een dag. Dat vond ik een groter probleem dan de ruimte an sich. Als je paard staat te weven in de stal, dan klopt er toch iets niet?

PortRoyal
Berichten: 731
Geregistreerd: 01-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 20:40

Het echte dierentuin gevoel ontbreekt vind ik. Ik vond het oude dierenpark knusser, het is nu meer een belevenis met pretpark effect.

Iris965

Berichten: 788
Geregistreerd: 17-11-13

Re: Wildlands Avdventure Zoo Emmen, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 20:44

Wij vonden het heel leuk, maar hadden ook kaartjes gewonnen. Anders was het te duur geweest.

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 21:20

Lalidan schreef:
Leffroi schreef:
Niets is ideaal en als je het niet eens bent met de ruimte van de dieren (dat van een olifant kan je simpelweg niet evenaren en ook zij hebben behoorlijk meer ruimte gekregen) dan moet je er niet heen gaan.

Tja, helaas weet je dat pas nadat je er geweest bent. Er zijn genoeg dierentuinen waarin de dieren het in mijn ogen beter hebben. En ik ga er dus inderdaad ook niet weer heen, andere dierentuinen waar het veel beter voor elkaar is. En het gaat niet alleen om ruimte, maar ook om wat de dieren te doen hebben op een dag. Dat vond ik een groter probleem dan de ruimte an sich. Als je paard staat te weven in de stal, dan klopt er toch iets niet?


Het oude verblijf was te klein en had weinig te bieden. Dus ja, daar zijn ze begonnen met gestoord gedrag. Het nieuwe verblijf is, nogmaals, niet ideaal, maar dat kan ook niet. Je kan het namelijk niet evenaren. Toch hebben ze het nu een stuk beter inclusief mega zwembad. Gestoord gedrag verdwijnt niet zomaar.

En je weet van te voren al dat de dieren niet ideaal leven. Maar welk dier in gevangenschap (of uberhaupt) leeft wel ideaal? Er is overal wel iets op of aan te merken. Ben je het er niet mee eens, ga je er niet heen. Ik vind het behoorlijk mee vallen en zeker de leeuwen hebben een mooie uitkijk. Ik vond het in ieder geval de moeite waard!

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Wildlands Avdventure Zoo Emmen, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 21:25

Ik ben erg enthiousiast over het concept! Alleen de invulling nog niet gezien :) Wil er nog graag een keer heen, ook ivm. Mijn opleiding :D

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 21:31

Leffroi schreef:
Lalidan schreef:
Tja, helaas weet je dat pas nadat je er geweest bent. Er zijn genoeg dierentuinen waarin de dieren het in mijn ogen beter hebben. En ik ga er dus inderdaad ook niet weer heen, andere dierentuinen waar het veel beter voor elkaar is. En het gaat niet alleen om ruimte, maar ook om wat de dieren te doen hebben op een dag. Dat vond ik een groter probleem dan de ruimte an sich. Als je paard staat te weven in de stal, dan klopt er toch iets niet?


Het oude verblijf was te klein en had weinig te bieden. Dus ja, daar zijn ze begonnen met gestoord gedrag. Het nieuwe verblijf is, nogmaals, niet ideaal, maar dat kan ook niet. Je kan het namelijk niet evenaren. Toch hebben ze het nu een stuk beter inclusief mega zwembad. Gestoord gedrag verdwijnt niet zomaar.

En je weet van te voren al dat de dieren niet ideaal leven. Maar welk dier in gevangenschap (of uberhaupt) leeft wel ideaal? Er is overal wel iets op of aan te merken. Ben je het er niet mee eens, ga je er niet heen. Ik vind het behoorlijk mee vallen en zeker de leeuwen hebben een mooie uitkijk. Ik vond het in ieder geval de moeite waard!


Helemaal mee eens

emr

Berichten: 1481
Geregistreerd: 11-12-10
Woonplaats: Tussen hei en bos in.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 21:36

Ik ben een tijd geleden geweest. Het was leuk, dat zeker. De Maki's zijn echt het einde. Erg leuk als ze op je komen zitten. Echter miste ik wel wat dingen. Bijvoorbeeld informatie welke beesten het zijn, waar ze vandaan komen en wat educatie. De enige reden is voor mij om terug te gaan zijn eigenlijk de Maki's.

Yenni
Berichten: 5459
Geregistreerd: 01-07-14

Re: Wildlands Avdventure Zoo Emmen, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-17 21:38

Oke, gemengde reacties dus. Het lijkt me wel de moeite waard om er heen te gaan

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Wildlands Avdventure Zoo Emmen, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 21:45

Er stond overal wel dat er een app was met informatie. Ik heb zelf de app niet gedownload maar dat is natuurlijk wel de toekomst... ik vond er genoeg te kijken en heb de ontbrekende informatie eigenlijk niet gemist.

Pally

Berichten: 2924
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 21:58

PortRoyal schreef:
Het echte dierentuin gevoel ontbreekt vind ik. Ik vond het oude dierenpark knusser, het is nu meer een belevenis met pretpark effect.


Officieel is het ook geen dierentuin meer, maar een themapark ;)

Suus__

Berichten: 5577
Geregistreerd: 10-08-07
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 22:07

Viel vies tegen.. waren binnen 2 uur al weer buiten.
Kleine dierentuin, veel kale lege plekken, weinig dieren gezien. Jungle gedeelte was het leukste! (Was wel echt vies weer vandaag, ook een belangrijke factor)

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 22:13

Echt? Wij waren midden in de winter, sneeuw en miezerig. Zeeleeuwen, pinguïns en ijsberen heel goed te zien in antartica gedeelte. In jungle vlindertuin, krokodillen, vogels, apen en olifanten ook heel goed zichtbaar. In asia de kinderboerderijdieren, nijlpaarden, en het landschap met de zebra's, giraffen, kamelen, neushoorns etc. Daarnaast nog leeuwen en bavianen. Echt ik keek mijn ogen uit, de meeste dieren waren gewoon buiten ondanks het slechte weer.

En ik heb ook nog veel dieren niet opgenoemd maar wel gezien.

Tilmar

Berichten: 3314
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 22:20

Ik ben speciaal een weekje op vakantie geweest in de buurt van Emmen om naar Wildlands te gaan.
Wij waren op een druilerige doordeweekse dag en waren ongeveer de enige bezoekers.
Ik vond het een prachtig park met zoveel ruimte voor de dieren. Daardoor wel minder dieren.
En bij bv het boottochtje moet je vooral de mooie planten bekijken, want je komt verder alleen langs 2 olifanten.
Maar ik vond het erg leuk om het gezien te hebben, geen spijt.

Spenk
Berichten: 21767
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Wildlands Avdventure Zoo Emmen, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 22:30

Wij hebben een abonnement :) vind het een leuk park! En bij slecht weer doen ze de binnenverblijven ook open. Mensen die zeggen dat er weinig info is. Tja we leven in een digitaal tijdperk en apps zijn de toekomst... Op de app vindt je ook alle info.

Christiene
Berichten: 7715
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 22:33

erg mooi gebouwd, echt op de detail na alles mooi gemaakt.

verder de bootrit we hebben uur in rij gestaan voor wel heel erg kort bootritje.. vooral veel planten gezien.
vrahtwagen hetzelfde verhaal, wat de chauffeur verteld is erg kinderlijk bijv bij ""de brug..""

vlindertuin is erg klein hokje.

wij waren ook in ochtend al uitgekeken.

voor dertig euro entree te duur.. geen leijk park maar had meer verwacht.

kinderen is het wel fantastisch voor.

eten is mega duur