Mooie stranden, niet te toeristisch en lekker eten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Mooie stranden, niet te toeristisch en lekker eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 01:47

Ik zeg ook bijna niet! ;) Het weer kan altijd flinke uitschieters maken, niks zo verraderlijk als het weer :')

Maar ik weet dat het op eilanden ook warm kan zijn, enkel is de wind op een eiland heel fijn waardoor het vaak minder warm aanvoelt dan op het vaste land!
Mijn fout dat ik het fout formuleerde.

Dat hoor ik in ieder geval van mensen die hier op het reisbureau terugkomen met ervaringen :)

Anoniem

Re: Mooie stranden, niet te toeristisch en lekker eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 19:29

Ik ga denk gewoon wat proberen te vinden via Eliza was here. En dan op de eilanden Zakhyntos, Kefalonia, Sicilië, Lanzarote en Fuerteventura. Mis ik dan nog iets? :P

Love_myhorse
Berichten: 604
Geregistreerd: 30-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 20:12

Formentera ? Balearen.

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 20:22

sureido schreef:
Ik zeg ook bijna niet! ;) Het weer kan altijd flinke uitschieters maken, niks zo verraderlijk als het weer :')

Maar ik weet dat het op eilanden ook warm kan zijn, enkel is de wind op een eiland heel fijn waardoor het vaak minder warm aanvoelt dan op het vaste land!
Mijn fout dat ik het fout formuleerde.

Dat hoor ik in ieder geval van mensen die hier op het reisbureau terugkomen met ervaringen :)


Het klopt dat het op de eilanden vaak wat minder heet is. Maar in je 1e bericht zei je, dat Sicilie niet strandachtig warm is en dat lijkt me, voor een medewerker van een reisbureau, foute informatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 20:31

Love_myhorse schreef:
Formentera ? Balearen.

Bedankt voor de herinnering, dat is ook een supermooie plek zeg.

paardje1983
Berichten: 1395
Geregistreerd: 04-01-12

Re: Mooie stranden, niet te toeristisch en lekker eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 20:35

Azoren eilanden van Portugal

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 20:48

Joolien schreef:
Ik ga denk gewoon wat proberen te vinden via Eliza was here. En dan op de eilanden Zakhyntos, Kefalonia, Sicilië, Lanzarote en Fuerteventura. Mis ik dan nog iets? :P


Naxos? Menorca?
Xalkidiki? Daar heb ik vorig jaar een heel leuk reisverslag over gelezen van Gijs Staverman.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 20:51

Naxos is echt geweldig. Wil ik dit jaar weer heen.

Naousa is zoooooooo mooi.

Sowieso de Cycladen. Sifnos, Kythnos, Syros. Echt aanraders.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 21-01-17 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 20:52

Menorca heb ik het idee dat het op Mallorca lijkt. Daar ben ik al geweest.

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 20:58

Wij zijn twee keer in mei naar Sicilië geweest. Was in elk geval korte broeken en topjesweer :D . Het water was te doen, ik heb een paar keer gesnorkeld, maar het was niet aangenaam genoeg om er echt lang in te blijven.
's avonds koelde het nog snel af. Wij zaten er in de eerste helft van mei, richting juni zal het alweer wat warmer zijn.

Grootste nadeel in Sicilie vind ik de contrasten, er zijn mooie stranden, maar ook met veel aangespoelde drek. Mooie verblijfplaatsen, maar ook verwaarloosde verblijven en dan blijken de foto's op de site verre van betrouwbaar. We hebben veel rond gereden en kwamen ook verpauperde gebieden tegen waar je niet wilt zitten.
Dus kies goed uit waar je zit op Sicilie en wijk niet te gemakkelijk af van de toeristische gebieden als je niet zeker bent van je zaak :D

Anoniem

Re: Mooie stranden, niet te toeristisch en lekker eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 21:14

Ja ik denk dat we dan een andere keer naar Sicilië gaan om rond te reizen ofzo.

Ik probeer ook even buiten Griekenland te kijken. Veel van de kleine eilandjes zijn niet direct met vliegtuig te bereiken of het is al wat duurder aanvliegen.

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 21:36

Het is de moeite waard, want Sicilie heeft zeker idyllische plekken.

Buiten het hoogseizoen kun je last minute nog gemakkelijk een vliegticket en verblijf boeken. Vorig jaar dinsdag de tickets geboekt, donderdag gevlogen en op zaterdag met 75% korting een villa geboekt met zwembadje en buitenkeuken.
Zou ik sowieso doen als je buiten het seizoen zit en met z'n tweeën bent. We zouden eigenlijk naar Kroatie gegaan, maar daar werd de hele week regen voorspeld.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 00:26

Electra63 schreef:
sureido schreef:
Ik zeg ook bijna niet! ;) Het weer kan altijd flinke uitschieters maken, niks zo verraderlijk als het weer :')

Maar ik weet dat het op eilanden ook warm kan zijn, enkel is de wind op een eiland heel fijn waardoor het vaak minder warm aanvoelt dan op het vaste land!
Mijn fout dat ik het fout formuleerde.

Dat hoor ik in ieder geval van mensen die hier op het reisbureau terugkomen met ervaringen :)


Het klopt dat het op de eilanden vaak wat minder heet is. Maar in je 1e bericht zei je, dat Sicilie niet strandachtig warm is en dat lijkt me, voor een medewerker van een reisbureau, foute informatie.

Nooit op Sicilië geweest, ga alleen af op info die mijn collega's aan klanten vertellen. Ik vind een te koude zee ook geen strandweer, dan heb je er niks aan.

Edit: bij ons hangt zo'n leuk blaadje op de muur dat klanten verwachten dat we élk plekje van de wereld kennen + álle informatie en dan zo'n tekst erbij. Gelukkig zijn we geen robots die geen een fout kunnen maken. ;)

Edit 2: ik heb ook gemeld dat ik stage loop op een reisbureau, ik wist niet dat je na een maand stage lopen al alles moest kennen :D

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Re: Mooie stranden, niet te toeristisch en lekker eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 00:32

Mijn ouders gaan in maart voor de 3e keer naar Sicilië. Eerder zijn ze in april en mei geweest. Ze konden in mei gewoon al zwemmen in zee, terwijl mijn moeder een vreselijke koukleum is wat de zeetemperatuur betreft. Ze komen altijd thuis met prachtige foto's.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 05:41

Ingrid_92 schreef:
Mijn ouders gaan in maart voor de 3e keer naar Sicilië. Eerder zijn ze in april en mei geweest. Ze konden in mei gewoon al zwemmen in zee, terwijl mijn moeder een vreselijke koukleum is wat de zeetemperatuur betreft. Ze komen altijd thuis met prachtige foto's.


Sicilie lijkt me ook erg mooi! Maar er staan andere bestemmingen nog boven sicilie om te bezoek :) ik hoorde drie keer van klantrn tijdens gesprekken met mijn collegas (ik luister altijd mee :+) dat ze niet super weer hebben gehad in mei/juni, vandaar dat ik ook automatisch een beetje ging denken dat het nog redelijk risicovol is :).

Edit: maar het onderwerp is niet te toeristisch.. dan zou ik misschien naar een canarisch eiland gaan dat minder ondekt is, zou eerst nog gambia aangeraden hebben maarja :') reisadvies, en misschien een Menorca. Maar je hebt wel wat Canarische (en ook Griekse) eilanden die niet overblokt zijn met toeristen en supermooi zijn: beetje onontdekt :D

Edit 2: al is gambia tegenwoordig ook overtoeristisch :')

_Daniella

Berichten: 8005
Geregistreerd: 28-05-08
Woonplaats: Friesland

Re: Mooie stranden, niet te toeristisch en lekker eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 08:55

Nou canarische eilanden zijn ook erg toeristisch in die periode hoor :=
Zelfs de kleinere.

mvdende

Berichten: 5692
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Mooie stranden, niet te toeristisch en lekker eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 10:41

Dat valt op Laatste Gomera Laatste Palma en El Hierro best mee hoor. Tis alleen niet spot goedkoop.

Anoniem

Re: Mooie stranden, niet te toeristisch en lekker eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 19:46

Haha, ik ben nogal impulsief en snel van gedachte verandert, maar ik ben nu toch Sardinie aan het proberen. Dacht eerst dat de temperatuur nog niet goed was, maar dat viel hartstikke mee :D

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Mooie stranden, niet te toeristisch en lekker eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 20:21

Sardinië is ook heel erg mooi.

Anoniem

Re: Mooie stranden, niet te toeristisch en lekker eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:44

Ik heb genoten van sardinie!! Alleen eentonig (en best duur) uiteten.
Wij gaan elke dag dus dat tikt aan, maar vind het beetje zoals nyc (30€ voor hoofdgerecht).

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Mooie stranden, niet te toeristisch en lekker eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 17:46

Mijn broer is vorig jaar naar Sardinië geweest en die stranden zijn echt prachtig , doen Caribisch aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 21:03

Tulandro schreef:
Mijn broer is vorig jaar naar Sardinië geweest en die stranden zijn echt prachtig , doen Caribisch aan.

Kijk dat hoor ik graag. Weet je toevallig waar hij zat?

Love_myhorse
Berichten: 604
Geregistreerd: 30-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 12:27

TS heb je al een keuze gemaakt?

Sicilie?

Muga

Berichten: 2068
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: Mooie stranden, niet te toeristisch en lekker eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 12:31

Wij gaan naar Corfu. Heerlijk rustig hotel, aan het strand en nog wel op loopafstand van het stadje... Ik ben dan 26 weken zwanger... Dus hele stukken wandelen heb ik waarschijnlijk niet echt zin in haha!

Anoniem

Re: Mooie stranden, niet te toeristisch en lekker eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 14:40

Leuk Muga, welke plaats?

Wij gaan waarschijnlijk naar Tropea! Dat is zuid-Italië. Maar ik kan t niet laten om toch nog verder te zoeken, of om wellicht toch terug te gaan naar Korfu _O-