Gambia veilig??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Gambia veilig??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 19:09

Vakantie is geboekt thanks allemaal

Electra63

Berichten: 17837
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Gambia veilig??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 19:20

En waar ga je heen?

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Gambia veilig??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 19:36

Iets totaal anders geworden en iets duurder dan in eerste instantie de planning maar we gaan naar de Dominicaanse Republiek

Paisano

Berichten: 12586
Geregistreerd: 28-07-08

Re: Gambia veilig??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 20:01

Schijnt ook heel mooi te zijn! :)

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Gambia veilig??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 20:18

Dominicaanse Republiek is heel mooi en heel bijzonder,ook best avontuurlijk.Beter keus dan Gambia volgens mijn heel persoonlike mening.Een kennis van me ging vaak naar Gambia omdat ze daar een vriend had opgedaan tijdens de vakantie.Maar tenslotte kreeg ze malaria,waar ze,toen ze net terug was in Nederland,aan gestorven is.Toen ik in de Dominicaanse Republiek was,was het in elk geval wat ziektes betreft veilig.Maar misschien is de situatie inmiddels veranderd. 8-)

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Gambia veilig??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 20:24

Ze hebben trouwens fantastische gangenpaarden in de Dominicaanse Republiek, Paso Fino's! +:)+

Electra63

Berichten: 17837
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 20:26

anjali schreef:
Dominicaanse Republiek is heel mooi en heel bijzonder,ook best avontuurlijk.Beter keus dan Gambia volgens mijn heel persoonlike mening.Een kennis van me ging vaak naar Gambia omdat ze daar een vriend had opgedaan tijdens de vakantie.Maar tenslotte kreeg ze malaria,waar ze,toen ze net terug was in Nederland,aan gestorven is.Toen ik in de Dominicaanse Republiek was,was het in elk geval wat ziektes betreft veilig.Maar misschien is de situatie inmiddels veranderd. 8-)


Je moet ook malaria-pillen slikken en je inenten tegen een aantal ziektes, maar wel erg voor je vriendin.

Maar goed, ik vond Gambia een prima bestemming voor een weekje zon in de winter. Zeker als je van apen houdt, die zaten in ons resort op t balkon.

TS veel plezier..... Het is inderdaad wat anders geworden. :D
Ik heb wel begrepen dat het niet veilig is om daar zelf je resort te verlaten.

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Gambia veilig??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 20:43

Jaa klopt! Ben daar al 2x geweest maar vind het echt niet erg om er weer heen t3 gaan

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Gambia veilig??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 11:17

@Electra63: In welk land bedoel je dat het niet veilig is om zelf je resort te verlaten? Ik herinner me nu wel ineens dat een paar maanden geleden enkele toeristen in de Dominicaanse Republiek overleden zijn na het eten van een besmet visgerecht.Dat was in een bekend resort. Zelf heb ik dergelijke problemen nooit omdat ik streng vegetarier ben,dat scheelt voedselvergiftigingen.Ik vond het vegetarische eten in de Dominicaanse Republiek heel erg lekker en afwisselingsrijk.Nu is het wel zo dat beide in dit topic genoemde bestemmingen wel wat avonturiersbloed vergen.Maar dat maakt ze juist zo spannend!

Electra63

Berichten: 17837
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 12:49

anjali schreef:
@Electra63: In welk land bedoel je dat het niet veilig is om zelf je resort te verlaten? Ik herinner me nu wel ineens dat een paar maanden geleden enkele toeristen in de Dominicaanse Republiek overleden zijn na het eten van een besmet visgerecht.Dat was in een bekend resort. Zelf heb ik dergelijke problemen nooit omdat ik streng vegetarier ben,dat scheelt voedselvergiftigingen.Ik vond het vegetarische eten in de Dominicaanse Republiek heel erg lekker en afwisselingsrijk.Nu is het wel zo dat beide in dit topic genoemde bestemmingen wel wat avonturiersbloed vergen.Maar dat maakt ze juist zo spannend!


Dominicaanse Republiek. Ik ben daar zelf niet geweest. Maar iemand zei dat het gevaarlijk is om zelfstandig je resort daar te verlaten ivm berovingen en overvallen. Wel kan je georganiseerd onder leiding van een gids excursies doen of de stad in.

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Gambia veilig??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-16 13:08

Klopt het leven buiten de resort de is ook heel armoedig ben naar een shoppingmall geweest daar met taxi en voelde me niet onveilig naar het was alleen raar dat we overal militairen liepen met hun pistolen aan hun broek niet in een huls ofzo gewoon echt open en bloot.

Maar dat is ook in Parijs of antwoorden en waarschijnlijk berlijn nu ook

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Gambia veilig??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-16 13:09

Dat stel was trouwens op tocht saona en daar zijn ze ziek geworden van de vis niet op hun ressort zelf.

Ik ben al 2x op saona geweest en al 2x van dat buffet gegeten net stomme pech

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 18:14

HouVanUtopia schreef:
Dat stel was trouwens op tocht saona en daar zijn ze ziek geworden van de vis niet op hun ressort zelf.

Ik ben al 2x op saona geweest en al 2x van dat buffet gegeten net stomme pech

Ja je hebt gelijk,zo was het. Nu is de Dominicaanse Republiek best groot en waar ga je dan heen? Ik was op het schiereiland Samana,dat ligt aan de noordkust.Je kon daar best buiten je resort komen.Mogelijk is dat in andere delen van de Dominicaanse Republiek anders.Het is wel zo dat de "nationale sport"daar sex is. Waardoor je als vrouw alleen wel heel veel aandacht krijgt.Maar,en dat vind ik een voordeel boven het Islamitische Gambia,men is er in naam althans Rooms-Katholiek, dat wil zeggen toch wel een gevoel voor gelijke rechten voor vrouwen,die er dan ook gewoon met korte rokjes en blote topjes etc. rondlopen,ook de inlandse vrouwen.Maar let wel op,want al die flirtende charmante vrouwen en mannen zijn al vanaf zeer jonge leeftijd getrouwd,ook al zeggen ze van niet.Dat noemt men daar "mentiroso"! Maar goed ts,het is er wel leuk en je zult je beslist niet vervelen,dat is daar niet mogelijk!!!

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Gambia veilig??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-17 13:53

Ik ga naar punta cana daar is verder niet veel buiten het ressort dan een shoppingmall maar lekker ff weekje bijkomen niets moeten

Beste wensen allemaal!

Laurievc

Berichten: 4418
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Gambia veilig??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 14:08

Ik ben zelf ook in de Dominicaanse geweest en altijd buiten resort gelopen. Nooit onveilig gevoeld, niks gebeurd. Geweldig mooi land! Veel plezier TS!

Electra63

Berichten: 17837
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 20:39

Maar goed dat je geen vakantie naar Gambia hebt geboekt. Toeristen worden nu teruggehaald door de verschillende reisorganisaties.

bamisalami
Berichten: 609
Geregistreerd: 25-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 20:46

Wij krijgen net bericht van schoonouders dat ze hun reis moeten onderbreken en morgen naar huis gebracht worden ivm de politieke situatie in Gambia. En ze zouden er eigenlijk nog drie welen zijn.....

Electra63

Berichten: 17837
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 20:52

bamisalami schreef:
Wij krijgen net bericht van schoonouders dat ze hun reis moeten onderbreken en morgen naar huis gebracht worden ivm de politieke situatie in Gambia. En ze zouden er eigenlijk nog drie welen zijn.....


Dat is wel vervelend zeg. Ik ben benieuwd, het vliegveld schijnt vanavond gesloten te zijn.

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Gambia veilig??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 14:31

Toen ik dit van mijn vriend hoorde was ik idd onwijs blij dat we niet daarheen zijn gegaan! Heftig