Iran

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
february

Berichten: 183
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Courtenay, BC Canada.

Iran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 22:18

Hij stond al een poosje hoog op m'n wish list en toen ik een goedkoop ticket zag eind februari, was de trip zo geboekt: Iran <3

Ik heb met aftrek van mijn reisdagen precies 10 dagen om dit fascinerende land te verkennen en kijk er enorm naar uit. Ik ben erg benieuwd naar ervaringen en tips van anderen, zeker omdat het een nog vrij onbekende bestemming is en er veel vooroordelen heersen. De reacties is mijn omgeving liepen uiteen van: 'Maar daar zit IS! (Nee, dat is Irak) tot 'Je bent daar als vrouw een stuk vlees en je mag blij zijn als je heelhuids terugkomt...'. Je hoort al, daar hoef ik het in ieder geval niet te zoeken voor tips en ervaringen -O-

Wie is er al in Iran geweest en heeft must-sees, doe-maar-nietjes of andere aanvullingen *D

RianneH

Berichten: 28227
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Iran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 22:21

Heel stoer! Zelf niet geweest en ook geen behoefte (zeker niet als vrouw), maar kennis is er geweest en hij vond het prachtig. Mooi land, hele vriendelijke mensen!
Heel veel plezier vast!

Linnie050

Berichten: 11797
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 22:21

Ik kan me vaag herinneringen dat floortje daar weleens is geweest.
( van de vakantie programma)
Misschien kan je die aflevering eens terug kijken voor tips.)

Het eerste wat ik ook dacht was mogen vrouwen daar wel alleen reizen?
ik weet verder niks over.
Ben wel heel benieuwd naar je reis.

Laurapalmer

Berichten: 527
Geregistreerd: 26-11-14

Re: Iran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 22:27

Heb een iranese vriendin..zolang je je aan de regels houdt(geen blote armen e.d),is het een heel mooi land om te ontdekken.vergelijkbaar met jordanie

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 22:28

Iran is geen Arabisch land dus doet niet mee met de Arabische lente en is momenteel niet gevaarlijk om te bezoeken :) behalve voor Iraanse Nederlanders met dubbele nationaliteit. En natuurlijk bij de grens met Pakistan, Irak en Afghanistan.

Je moet wel oppassen met foto's maken, dit mag namelijk niet zomaar overal op straat. Alleen als er expliciet bij staat dat het mag. Je foto's mag je ook niet op social media of op een blog ofzo. Dat wordt ook gecontroleerd.

tamary

Berichten: 29166
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 22:34

verootjoo schreef:
Iran is geen Arabisch land dus doet niet mee met de Arabische lente en is momenteel niet gevaarlijk om te bezoeken :) behalve voor Iraanse Nederlanders met dubbele nationaliteit. En natuurlijk bij de grens met Pakistan, Irak en Afghanistan.

Je moet wel oppassen met foto's maken, dit mag namelijk niet zomaar overal op straat. Alleen als er expliciet bij staat dat het mag. Je foto's mag je ook niet op social media of op een blog ofzo. Dat wordt ook gecontroleerd.

Ayatollah Khomeini was daar lang de baas en dat is echt islam/arabisch met de strenge regels die daar bij horen. Lees je goed in qua wat mag en mocht je in de problemen komen : Ambassade!! niet de politie. Laat de social media/internet voor wat het is totdat je weer in Nederland bent.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 22:37

tamary schreef:
verootjoo schreef:
Iran is geen Arabisch land dus doet niet mee met de Arabische lente en is momenteel niet gevaarlijk om te bezoeken :) behalve voor Iraanse Nederlanders met dubbele nationaliteit. En natuurlijk bij de grens met Pakistan, Irak en Afghanistan.

Je moet wel oppassen met foto's maken, dit mag namelijk niet zomaar overal op straat. Alleen als er expliciet bij staat dat het mag. Je foto's mag je ook niet op social media of op een blog ofzo. Dat wordt ook gecontroleerd.

Ayatollah Khomeini was daar lang de baas en dat is echt islam/arabisch met de strenge regels die daar bij horen. Lees je goed in qua wat mag en mocht je in de problemen komen : Ambassade!! niet de politie. Laat de social media/internet voor wat het is totdat je weer in Nederland bent.


Iran is islamitisch, maar hoort zeer zeker niet bij de Arabische liga ;) het is echt een ander land dan de Arabische landen. Uiteraard gelden er wel strenge islamitische regels. Maar islamitisch is niet hetzelfde als Arabisch.

Zeker eens dat je het nummer van de ambsssade altijd bij je moet hebben en je moet verdiepen in de regels. Daarom gaf ik al de tip van geen foto's maken en zeker deze niet ergens op internet publiceren. Je zal niet de eerste zijn die daarvoor opgepakt wordt :=

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Iran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 12:12

Oooooh wat gaaf! Ik heb ook hele goedkope vliegtickets gezien voor de voorjaarsvakantie, ik ben er ook over aan het denken.

Ik lees even mee, ik wil ook namelijk dit jaar gaan. Overigens ook als vrouw alleen! :)

Heb je de Lonely Planet van Iran al? Staan hele leuke tips in! :)

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 16:44

Vraag maar raak! Ik ben er geweest en het staat weer op de planning, maar we gaan eerst naar USA, anders komen we daar niet binnen :')

Welke route ga je doen? Ik heb Teheran - Mashad - Shiraz - Persepolis - Kerman - Yazd - Isfahan - Qom - Teheran. Met name Persepolis (en omgeving!) en Isfahan vond ik werkelijk fantastisch!

Let goed op je kleding, hoofddoek hoeft niet helemaal strak op het hoofd (je mag plukken haar zien) en zorg voor een rok, broek man niet de ronding van je billen laten zien. Voor de rest een grote zonnebril op, dan val je als vrouw niet op. Kleden naar de maatstaven van waar je bent. In Kerman spraken mannen niet met vrouwen en in Isfahan werd ik door twee jongens 'gewoon' aangesproken.

De bevolking is fantastisch! Heel gastvrij en heel relaxed. Ik heb echt genoten! Ik heb een reisverslag ergens nog liggen, mocht je die willen, dan kun je even je mailadres in de pb zetten.

Narya

Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 19:53

verootjoo schreef:
Iran is geen Arabisch land dus doet niet mee met de Arabische lente en is momenteel niet gevaarlijk om te bezoeken :)


Arabisch is niet hetzelfde als onrustig hoor. Genoeg Arabische landen waar het prima reizen is (zo'n beetje de hele Golf, Jordanië), en genoeg niet-Arabische (maar wel Islamitische) landen waar je niet moet komen momenteel (denk Afghanistan, Pakistan etc).

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Iran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 19:58

Heel gaaf. Iran lijkt me een schitterend land met veel geschiedenis en cultuur, ik zou er erg graag ooit nog eens heen willen.
Geen tips, maar wil je alvast veel plezier wensen. Ik zou graag foto's van je zien als je terug bent.

february

Berichten: 183
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Courtenay, BC Canada.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-16 00:25

Ik heb inmiddels de Lonely Planet, helaas is deze uit 2014 en inmiddels al op bepaalde punten al redelijk gedateerd begreep ik van sommige mensen. Gelukkig op internet ook veel te vinden en heb inmiddels contact met een Iranees stel in Tehran via Couchsurfing die me heel graag helpen.

Ik kom er gaandeweg achter dat 10 dagen écht maar heel weinig is gezien de grootte en enorme hoeveelheid dingen die er te zien zijn. Dit is een grove planning, maar nog volledig om te gooien.

Dag 1 & 2: Tehran (eind van de middag bus naar Kashan
Dag 3: Kashan (eind van de middag bus naar Esfahan)
Dag 4 & 5: Esfahan
Dag 6 & 7: Yazd
Dag 8 t/m 10: Shiraz (begin v.d. middag van dag 10 vlucht naar Tehran)

Er zit nog ruimte in om te schuiven/skippen, maar starten in Tehran en eindigen in Shiraz heeft de voorkeur, dan kan ik nl. terug vliegen naar Tehran, daar nog even bijslapen en vervolgens 's nachts weer op mijn vlucht naar huis stappen. Ik hoor graag welke tips jullie hebben!

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Iran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 00:34

Nog niet zo lang geleden zag ik op fb de foto's en verslagen van een reis naar Iran van mijn voormalig werkgeefster en haar volwassen dochter. De hoofdmoot was gastvrij, vriendelijk en veilig. Schitterende foto's. Ik wens je een prachtige reis, TS. :)

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 00:35

Gaaf! Ik wil heel graag een keer naar Iran, dus ik ga je zeker volgen. Het is me even ontgaan wanneer je gaat, eind februari als ik het goed begrijp?

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 10:00

Wat heerlijk zeg! Bij mij komt het noord-oosten snel eens op de planning.

De Lonely Planet kun je prima gebruiken voor een aantal bezichtigingen, alleen eten & slapen kun je beter achter de locals aanrennen. Meestal kom je dan op plekken, waar je normaal nooit zou komen. De mensen zijn heel hulpvaardig, dus je hoeft maar te vragen waar je het beste/leukste kunt eten en ze nemen je aan de hand mee en je vind de meest geweldige plekken :D

Waar hou je van? Teheran is een beetje een vieze stad vind ik. Wat ik bijzonder vond was een bezoek aan het paleis van de sjah, Niavaran. Met het gebergte op de achtergrond en we zijn in een gerestaureerde Rolls Royce rondgereden :D Je kunt veel musea bezoeken, tapijten, juwelen (als je van bling bling houdt is dat een must), tuinen, etc. Ik zou lekker navraag doen aan het Iranese stel.

Kashan is heel bijzonder, kijk vooral even hier naar: http://flavorverse.com/offbeat-10-things-kashan-iran/ en Isfahan is mijn favoriete stad! Daar kun je heerlijk naar het plein en via de bazaar naar leuke tentjes om te eten en te drinken. Ik vond dit ook de stad die het verst vooruit was in de tijd. Ik had er ook veel boeken over gelezen en het mystieke en onaantastbare van de stad vond ik heel bijzonder. Natuurlijk de prachtige gouden koepel van de vrouwenmoskee aan het plein (en dan hopen dat de lucht knalblauw is :D) en de fonteinen en dan die mooie turquiosen moskee. Ook heeft Isfahan (net als de andere grote steden) een Joodse en Armeense wijk Jolfa. De kerk daar is heel bijzonder en daar mag je ook ongesluierd rondlopen.

In Yazd zou ik zeker naar de zoroatristische tempel gaan en een bezoek brengen aan de oude stad. Ook buiten de stad is er een 'open' begraafplaats. Daar brachten de zoroatrischen hun doden heen, die vervolgens door de roofvogels werden opgegeten. Heel luguber misschien, maar het uitzicht is fantastisch :)

En Shiraz..... natuurlijk een gids regelen en naar Persepolis gaan, daarnaast zou ik ook nog de tombe van Darius bezoeken en Nasq e Rostam. Dat kun je allemaal op één dag doen. Ook zijn we nog naar rotsbegraafplaatsen geweest van de koningen, maar ik weet uit mijn hoofd niet meer hoe deze heten. Voor deze dag zou ik absoluut een geregistreerde gids meenemen, die kunnen zoveel meer vertellen dan wat je kunt lezen uit de boekjes. Shiraz is vrij druk, maar de grote moskee in de stad is wel het bezoeken waard.

Waar je alleen voor op moet passen is dat je niet teveel moskeeen en rozentuinen bezoekt. Die zijn er zoveel dat je er soms een beetje op uitgekeken raakt. De mozaieken zijn fantastisch en als iets aan de buitenkant mooi is, dan is het meestal van binnen ook prachtig om te zien :+

Ik wil weer :Y)

february

Berichten: 183
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Courtenay, BC Canada.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-16 19:38

Oh geweldige tips Sakura, heel fijn, dankjewel! _/-\o_
Ik wil inderdaad voorkomen dat ik na 10 dagen moskee-moe ben, dat heb ik geleerd van 5 maanden Azië; op een gegeven moment lijkt iedere boeddhistische of hindoetempel op elkaar :z
Ik ben vooral op zoek naar een combinatie tussen veel contact met locals, struinen door straatjes, het lokale leven 'proeven' en een stukje natuur waar mogelijk. Ik ga liever één keer goed naar een bazar dan in iedere stad opnieuw en verder laat ik me inderdaad het liefst meevoeren door wat locals aanraden.

In Teheran wil ik inderdaad niet té lang blijven hangen, ik ben niet een enorme museumganger, tenzij het een onderwerp is dat me specifiek erg interesseert. Maar meestal geniet ik meer van rondstruinen in de straatjes, gesprekken met mensen en buiten zijn.

Als ik meer tijd zou hebben, zou ik dolgraag Alamut valley boven Teheran bezoeken, maar ik verwacht dat het eind februari/begin maart nog te koud is en dat echt fijn hiken nog geen optie is. Bovendien red ik dat gewoon niet met wat ik verder nog wil zien, maar stiekem blijven bergen trekken op reis <3
Of zou ik Yazd kunnen skippen en dan toch een stad minder doen, maar meer tijd uittrekken om evt. de bergregio in het noorden te bezoeken?

Ik zou ook dolgraag een mooie paardrijtocht of kamelentocht in de woestijn willen doen, heb in de buurt van Shiraz een mogelijkheid gevonden waarbij je te paard richting Mount Derag gaat. Heeft iemand hier ervaring mee?

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 10:00

Het voordeel is dat Iran niet erg toeristisch is, dus elke bazaar is 'goed' en local. Overal wordt handel gedreven en zijn ze er niet op uit om zoveel mogelijk te verdienen aan toeristen. Ik vind Souks in het midden oosten vreselijk, maar daar was het gewoon de dagelijkse gang van zaken.

Als je meer tijd wilt maken, dan zou ik Teheran zoveel mogelijk vermijden. Het is daar ook wat lastiger om locals aan te spreken. Let er ook op dat je als vrouw vrouwen aanspreekt en als man mannen. Alleen in Isfahan lukte het mij in mijn eentje om een goed gesprek aan te knopen met mannelijke Iraniers. De rest was wel aardig, maar gezellig ergens wat gaan drinken zat er niet in. Ook in het Noord Oosten (Mashad) en de oostelijke grensstreek zijn ze vrij conservatief. Het voordeel voor een vrouw is dat je met hoofddoek en zonnebril vrij onherkenbaar over straat kunt.

Die periode kan het erg koud zijn rondom Teheran. Het is sowieso wisselend qua temperaturen in Iran. Je gaat gemakkelijk van 0 graden en sneeuw (Teheran) naar een zonnige 18 graden (Shiraz). Verkijk je ook niet op de afstanden en de provincie politie posten. Bij het in en uit gaan van verschillende regios moet je melden en dergelijke, dat kan wat tijd kosten. Niet omdat ze je tegen houden, maar papierwerk kost nu eenmaal tijd ;)

Yazd is wel bijzonder hoor! Als ik het mag aanraden dan zou ik in het voorjaar eens terug gaan om de noordelijke kant te bezoeken, dan zijn ook alle rozentuinen fantastisch. Yazd ligt vanuit Shiraz praktisch op de route naar Isfahan. Alhoewel het flinke afstanden zijn. Wij hebben terug van Mashad de aansluitende vlucht naar Shiraz gemist en gingen toen met de bus. Ik geloof wel een 14 uur rijden naar Shiraz, met vliegtuig 1,5 uur. Alleen is de vloot niet heel modern en kon ik mijn riem niet vastmaken in de Tupolev :') De maanden daarna zijn er ook een aantal uit de lucht gevallen. Niet echt een aanrader, ik hoop dat ze snel de nieuwe en vooral veiligere vliegtuigen krijgen.

En ik lees net mijn reisverslag door, vergeet ook niet de tombe van Hafez (en Saadi) te bezoeken. Magische plek vond ik dat en daar kun je heel gemakkelijk in contact komen met Iraniers.

Mashad, Kerman en Bam zijn ook geweldige plekken, maar voor 10 dagen echt te kort. Zelf ben ik aan het kijken voor het noord oosten (Teheran-Qazvin-Ardabil-Tabriz-Maragheh-Zanjan-Hamadar-Kermanshah-Dezful-Ahvaz), dus echt het oude Perzië.

Oja vergeet geen zakken pistachenoten te kopen en dat heerlijke brood wat ze tegen de wand van de oven bakken met gaatjes erin te eten :Y) :Y) :Y)

february

Berichten: 183
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Courtenay, BC Canada.

Re: Iran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-16 20:16

Oh ik krijg steeds meer zin :):)
Ik vertrek 22 februari, dus op zich gaat het opschieten!
Teheran ga ik toch in snoeien qua tijd, ik land om 01:10, moet dan m'n visum nog doen en naar de stad reizen, dus ga ervan uit dat ik dan wel even wat slaap moet hebben. Zou dan een goede middag in Teheran door kunnen brengen en dan door kunnen reizen naar Kashan. Terug uit Shiraz kom ik 's middags aan in Teheran en vlieg ik pas om 05:15 de volgende morgen, dus ook dan heb ik eventueel nog om wat te bekijken.

Yazd blijft dan toch wel op het lijstje, ik heb besloten het noorden even te laten voor wat het is. Als Iran bevalt (waar ik vrij zeker van ben ;-) ) is dat mooi iets om voor de toekomst te bewaren en wat verderop in het jaar!

Ik ben normaal erg van go with the flow, niet teveel vooruit plannen, maar in welke mate moet ik dat in Iran wel doen qua bussen/treinen en betaalbare overnachtingen? Ik vind het eigenlijk veel leuker om te zien wat er op mijn pad komt, maar met maar 10 dagen wil ik ook niet teveel aan het toeval overlaten.

En wat gaaf Sakura dat je ook weer terug gaat en nu echt het oude Perzië gaat bekijken!

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 11:39

Vliegveld van Teheran is ongeveer een half uur van de stad, alleen het verkeer is in de spits een chaos. Echt niet doorheen te komen, dus ik hoop dat je voor die tijd nog aan kunt komen in het hotel. Vergeet niet dat het visum ook nog wel even tijd kan kosten (zelf had ik die al in Nederland gehaald). Daarnaast duurt het wisselen van cash ook nog wel een tijdje. Neem echt de tijd voor reizen in dit sort landen :D Echt efficient zijn ze niet altijd. Ik weet niet waar je zit, maar je kunt heel gemakkelijk met de metro reizen in Teheran. Stap dan lekker in de Woman only coupe's, die zijn over het algemeen wat rustiger. Ik vond het wel interessant om de Amerikaanse ambassade te zien en alle tekeningen die op de muren staan daar. Die zie je veel voorbij komen in de media, alhoewel de Iraniers ze al niet eens meer zien. :')

Wat betreft reizen is het zo dat er altijd wel plek/ruimte is. Volgens mij hebben ze daar dan ook geen vakanties ofzo, 21 maart is het Perzisch nieuwjaar (Nowruz) en dan zal het drukker zijn. Ook ga je niet naar pelgrimsoorden, dus wat dat betreft komt het wel goed. Hotels hebben over het algemeen wel kamers vrij/over. Ik vond ze persoonlijk toen niet heel duur. Alleen de driesterren daar is voor ons ongeveer twee sterren. Ze willen altijd wel je paspoort graag achterhouden, dus lees daar wel even tips en tricks over. Ook zijn niet alle liften van even goede kwaliteit.

Volgens mij kun je best met de flow gaan, maar hou er wel rekening mee dat niet alles volgens strakke schema's verloopt. Wees zichtbaar en bereikbaar en weet wel waar je naar toe gaan/ waar je gaat slapen als je onderweg gaat. De regering wil gewoon weten waar je bent en wat je doet. Dus als je op een bus stapt, is het wel handig dat je de slaapplaats al bedacht hebt en ongeveer de route kent die je wilt afleggen.

Wees je er van bewust dat je minder gebruik kunt maken van het internet zoals wij dat kennen. Post ook geen kritische zaken. Doe ook je hoofddoek in het openbaar nooit af, soms zeggen ze wel dat het mag, maar dat is alleen maar een vorm van gastvrijheid. Ze kunnen daarmee flink in de problemen komen. Vraag ook niet naar de politieke situatie in het land aan 'wildvreemden', ze zullen voor een blok komen te staan en je krijgt sowieso geen eerlijk antwoord. Wees daar voorzichtig in.

Met treinen heb ik geen ervaring, maar Floortje is geloof ik wel met 3 op reis met een trein gegaan.

Het liefst zou ik nog eens de complete zijderoute gaan reizen :D

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: Iran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 11:42

Sowieso Isfahan en Teheran!
Prachtig land, Iran, veel opener dan wij denken. Er is natuurlijk heel wat onderdrukking, maar de gewone bevolking is eigenlijk niet zo conservatief. Je hebt altijd wel plaatsten natuurlijk.
Geniet er van zou ik zeggen! Gaat een heerlijke trip worden ;)

february

Berichten: 183
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Courtenay, BC Canada.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 21:38

Bedankt voor alle tips Sakura. Op zich een redelijk doorgewinterd reiziger dus veel zaken zijn me niet onbekend, zeker het go-with-the-flow-en-vergeet-je-strakke-planning-maar :D Ik vind het altijd fascinerend hoe ik dat op reis los kan laten, maar me in Nederland op kan winden als mijn afspraak van 14:00 uitloopt :')

Ik heb overigens al een adresje in Teheran waar ik ben uitgenodigd, via couchsurfing advies gevraagd over het nemen van een late bus uit Teheran naar Kashan, en toen volgde van een lerares Engels meteen het aanbod of ik bij haar en haar man wil verblijven, ze hebben zo graag buitenlandse gasten over de vloer. Zo leuk, ik vind dat toch wel de beste manier om een land/stad te leren kennen :):)

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 22:55

Ze zijn super gastvrij daar! Volgens mij kun je het hele land rondreizen en niets aan overnachtingen betalen :') Ze zijn gek op westerse spullen die ze daar niet kunnen krijgen. En makeuppen dat ze kunnen :D

Erg leuk om op die manier daar te reizen, ben super benieuwd naar je verhalen!

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 00:21

Wat klinkt dit gaaf zeg! Ik volg Mohsin Op Wereldreis (te vinden op Facebook maar hij heeft ook een blog) en hij is er een maand of twee geleden geweest geloof ik en ook veel met het OV gereist. Misschien leuk om zijn blogs/ervaringen te lezen.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 10:45

Ik ben heel benieuwd hoe het gaat met de voorbereidingen, wanneer vertrek je?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Iran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 12:46

Vrienden van me zijn er een tijd terug geweest en vonden het helemaal magisch en gastvrij. Wij hebben er blijkbaar een hele andere indruk van. Ik hoor er wel steeds vaker mensen over dus ik denk dat het nu wel ideaal is om te gaan :j

Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen!