Tips voor Gent (uit eten/ leuke shops)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Prince

Berichten: 2451
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Castricum

Tips voor Gent (uit eten/ leuke shops)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-16 09:50

Wij gaan twee dagen naar Gent voor onder andere de kerstmarkt en lekker uit eten. Zijn er nog bokkers met tips voor gezellige (niet te dure) restaurantjes of andere leuke locaties?

Oliiviia

Berichten: 1312
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Putte (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 00:40

Ik ken een erg goede Italiaan waar alle pasta vers wordt gemaakt!
Alleen ben ik de naam vergeten, maar ik zal het zo even aan mijn vriend vragen :+

Kaatastrof

Berichten: 6263
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Tips voor Gent (uit eten/ leuke shops)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 00:47

Als je graag zelfgemaakte hamburgers eet, is Paul's Boutique een echte aanrader :j

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 00:48

't Oud clooster in Gent vind ik heel gezellig! qua prijzen weet ik niet direct (is lang geleden).
Als je lekkere spaghetti wilt eten: de Kastart (maar gezellig vind ik het niet echt, veel volk meestal, gaat wel snel ;) )

En idd, Paul's Boutique is ook lekker!

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Tips voor Gent (uit eten/ leuke shops)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 00:58

Aan de kerstmarkt zelf: Wok-away, lekker, snel en goedkoop, natuurlijk geen hoogstaande culinaire dingen.
Daar heel dichtbij het pakhuis, hebben ze goedkopere lunches, werkt denk ik wel met een vast menu, maar wel goede kwaliteit.

Prince

Berichten: 2451
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Castricum

Re: Tips voor Gent (uit eten/ leuke shops)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-16 12:28

Thnx we zijn nu op weg.
Pasta ben ik wel een fan van :j

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Tips voor Gent (uit eten/ leuke shops)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 14:51

Restaurant Firenze aan de overpoort! Zeker een aanrader als je van Italiaans houdt.

Prince

Berichten: 2451
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-16 22:42

We hebben stoofvlees en frietjes gegeten bij restaurant Cassis op de vrijdagmarkt. Was lekker, toetjesbord met zijn tweeën gedeeld.

whisperramse

Berichten: 2719
Geregistreerd: 31-12-04

Re: Tips voor Gent (uit eten/ leuke shops)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 22:54

Cour Saint Georges, de progres, de rave, het pakhuys en de abajour zijn de plekken waar ik graag naar toe ga :)als je het financieel gek Wilt maken heb je nog de volta en de belgaqueen en vrijmoed niet te vergeten! Ik werk zelf als kok en dit zijn toch mijn toppers :)

Datjaa

Berichten: 1869
Geregistreerd: 29-07-08
Woonplaats: California, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 23:08

Du Progres ben ik fan van, als je van spaghetti houdt idd Kastart.
En als je speciaalbiertjes wil drinken in een kroegje met locals, 't Dreupelkot! :j
of 't Gouden Mandeken!

Nadine

Berichten: 1527
Geregistreerd: 23-12-07
Woonplaats: NL/BE

Re: Tips voor Gent (uit eten/ leuke shops)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 19:58

Ik ben zelf heel erg fan van Julie's House! Heerlijke taarten, muffins en koffie (het is dus voor rond de koffietijd, niet voor avond eten).
Verder zou ik patershol inlopen en daar op zoek gaan naar restaurantjes (is een wijk).
Ik heb laatst hamburgers gegeten bij Uncle Babe's burger, ook een leuke tent maar wel een beetje hipster uiterlijk, je moet er van houden. Heb laatst ook eens bij een van de vele turkse restaurants gegeten in Patershol en je staat verstelt van de goed gevulde borden eten met allerlei groentes en vlees, was erg lekker!

Voor uitjes is de kerstmarkt nu natuurlijk erg gezellig. Eventueel is een rondvaart tocht leuk als je de mega-toerist wilt uithangen, of je kunt evt een kano huren bij mooi weer om zelf rond te varen op het water.
Verder heb je vanaf het Gravensteen een leuk uitzicht over de stad.

Om te winkelen zou ik voornamelijk rond de kouter/veldstraat shoppen. :)

Wat ik een leuk en gezellige plek vind voor een biertje is 't Spijker. Middeleeuws, echt nog een oud gebouw met veel balken en stenen. Ik vind het erg sfeervol! het heeft niet de meest uitgebreide bierkaart maar toch alsnog veel keus. Buiten zitten is hier minder leuk (plastic stoeltjes).

Eastpak
Berichten: 538
Geregistreerd: 07-08-11

Re: Tips voor Gent (uit eten/ leuke shops)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 20:24

Ribbetjes in Amadeus ;)

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 20:27

Eastpak schreef:
Ribbetjes in Amadeus ;)

:9 die patat is toch zo lekker!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 20:33

Ribbetjes bij de gekroonde hoofden! Pintjes drinken in het spijker is echt wel heel leuk. Eten bij the mosquito coast is ook leuk!

Verdere ontbijten bij het Italiaanse cafeetje naast de sint niklaas kerk. Niet het smalle steegje in maar de grote straat met de trams oversteken. Tegen over de ingang van de kerk zit een cafe/restaurant met en groen en hip uiterlijk. Die is vrij nieuw, zit een jonge Italiaan in en die heeft de heerlijkste broodjes, pannenkoeken en koffies!