[FOTO] Israël, anders dan verwacht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rennie89
Berichten: 37248
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

[FOTO] Israël, anders dan verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-16 14:13

Ik ben een week in Israël geweest op familie bezoek, samen met familie. Dit was de eerste keer voor mij, mijn oma was al vaker geweest. Het was een ontzettend indrukwekkende reis voor mij omdat ik een heel ander beeld bij het land had. Ik verwachte veel woestijn, dode grond etc. Wat dus echt niet het geval was.

In dit topic wil ik alle foto's van mijn reis plaatsen, ik heb er nu al enkele bewerkt die ik wil laten zien en dit zullen er meer worden.

De reis begon in Tel Aviv, waar ik maar een halve dag ben geweest. Hier heb ik geen foto's gemaakt.
Daarna reden we naar Akko, hoogstwaarschijnlijk het oudste dorp van de wereld (Jericho staat op nr 1 maar er zijn twijfels dat Akko ouder is). Hierna vertrokken we richting het noorden, bij de Libanese grens. Wij zijn van hieruit naar de Golan Hights gegaan bij de Syrische grens en de Jordaanse grens (de oksel). Daarna hebben wij onze reis vervolgd naar Jeruzalem, om de westbank heen (auto was niet verzekerd in dat gebied). Hier zijn wij 3 dagen gebleven.

Bij deze de eerste lading van de bewerkte foto's. Dit zijn landschapfoto's (voornamelijk genomen vanuit de auto door het raam heen) en foto's van Akko.

1. Een aquaduct (zeg ik het goed?) op weg naar Akko.
Afbeelding

2. Een sloepje in de haven, dit was bij oude ruines (ben de naam kwijt :') )
Afbeelding

3. De haven
Afbeelding

4. Dit beeld was ook op diezelfde plek.
Afbeelding

5. Akko, het oudste stadje <3
Afbeelding

6. Akko
Afbeelding

7. Prachtige muurschildering in Akko
Afbeelding

8. Uitzicht van de haven van Akko, een oude kerk en oude muur en ruines.
Afbeelding

9. Een mooie poes in een kiboetz die wij onderweg bezochten
Afbeelding

10. Het uitzicht richting het Noorden
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13. Zoals je ziet een goede vruchtbare grond en daarachter niets.
Afbeelding

Er zullen dus meer foto's volgen, dus het is misschien leuk om te volgen als je van history houd :D

benthevigox

Berichten: 65
Geregistreerd: 18-07-15
Woonplaats: Well limburg

Re: [FOTO] Israël, anders dan verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 14:21

Ik wil dit topic zeker volgen ! Wauw hele mooie foto's! <3

Mi_Amore

Berichten: 14843
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: [FOTO] Israël, anders dan verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 14:24

Wauw, ik volg!

Wat een prachtige foto's, ik kijk echt uit naar de volgende :)

Was het een leuke sfeer in die gebieden?

Rennie89
Berichten: 37248
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: [FOTO] Israël, anders dan verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-16 14:26

Leuk, al volgers! :D

Ik heb mijzelf niet onveilig gevoeld, vond persoonlijk de oude stad Jeruzalem een beetje tegenvallen doordat het echt enorm toeristisch was en alleen maar toeristenmarkten waar wij waren. Nou heb ik bij verre helaas niet alles gezien daar dus ik hoop de volgende x meer te kunnen zien! Maar ik vond het verder wel heel bijzonder. De Golan Hights vond ik toch wel het meest indrukwekkende omdat je vanaf daar de grens met Syrië kan zien. Het idee dat je op steenworp afstand van een oorlog zit is best vreemd.

Goof

Berichten: 28780
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: [FOTO] Israël, anders dan verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 16:05

Prachtig daar!

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 16:25

Wauw, wat mooi! Met die olijf(?)bomen doet het me erg denken aan de provincie Jaén in Andalusië. Dit zijn inderdaad niet de beelden die in je opkomen als je aan Israël denkt.

Rennie89
Berichten: 37248
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: [FOTO] Israël, anders dan verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-16 03:46

Ik zal vandaag of in het weekend weer foto's posten :)

Net gelezen van de branden in Israël, waaronder Haifa. Hier waren wij langs gereden en was ons uitzicht vanaf Akko. Onbegrijpelijk dat dit dan nu aan de gang is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [FOTO] Israël, anders dan verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 04:25

Wat een mooie foto's! Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook een ander beeld van Israël had.
Vraag: Is dit ook een land waar je als vrouw enigzins bedekt moet lopen?

EmmaVZ

Berichten: 2706
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: In m'n hoofd nog in Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 05:28

Oh men, ik ben zo jaloers! Errug gaaf! En mooie foto's zoals altijd natuurlijk! Ben erg benieuwd naar de rest!
Wat zou ik daar toch ook graag heen willen (en al die andere landen in het midden-oosten... en centraal azie... en en :P )

Rennie89
Berichten: 37248
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-16 05:50

Bij de heilige plekken en islamitische plekken moet je wel enigszins bedekt zijn. Geen kort rokje en dikke decolleté of zo xD ik heb alles behalve Jeruzalem met een korte broek afgelegd. Jeruzalem is wel echt een plek waar je een spijkerbroek of iets over de knieën aan miet hebben. Korte mouwen mag gewoon overal. Maar denk dat de westbank ook weer heel anders is hoor.

BeeMed
Berichten: 3030
Geregistreerd: 29-09-08

Re: [FOTO] Israël, anders dan verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 07:38

Mooi overzicht. Ben benieuwd naar je andere foto's

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: [FOTO] Israël, anders dan verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 07:53

Goh wat leuk ik ben net afgelopen zaterdag terug bijna dezelfde reis gemaakt als jij.. was je ook in het noorden in de warmwater bronnen
Verder waren wij een paar dagen in Tel Aviv en vandaaruit met vriendin alle plekken bezocht ook Jaffo..

Nu met de branden besef ik dat ik net op tijd terug ben, maar het gaat me wel aan het hart dat er zoveel moois is en dat het zo kwetsbaar is

Coloured

Berichten: 2828
Geregistreerd: 09-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 07:54

Wouw, leuk! Ik ben 3 x in Israël geweest en hoop er ooit weer naar toe te gaan.
Als je in Tel Aviv loopt is het net alsof je in Amsterdam loopt; zo ook Eilat. Israel is een heel modern land en is echt niet te vergelijken met de landen die er om heen liggen. Ben zelf ook in Jordanië en Egypte geweest en dat is echt anders.
Ooit zal ook daar de Sinai-woestijn bloeien als een roos en zal er de derde tempel gebouwd gaan worden.
Google maar eens op bouw derde tempel en tempelinstituut. Wil je weten hoe het met de wereld zal gaan? Let op Israël en houd de Bijbel ernaast en je zult zien dat alle profetieën uit zullen komen. Maar goed, ik ben gelovig, niet iedereen zal die mening delen. :) Maar daarom heeft dit land voor mij wel extra betekenis.
Ik volg.