Australië 2016/2017

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Re: Australië 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 07:45

Oh vervelend dat het niet lukt. Maar wellicht op schiphol. Een hele goeie reis! En mega veel plezier

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-17 10:53

Nimber schreef:
Ik vlieg met emirates, online inchecken lukte niet helaas. Hij ziet mijn vriend en mij als individu dus we kunnen niet bij elkaar in de buurt zitten. Afgelopen dagen paar keer geprobeerd dus vanmiddag optijd naar Schiphol en daar proberen bij elkaar te zitten.
Ik vlieg eerst in 6,5 uur naar Dubai dan 17
U naar Sydney met een tussenlanding op Bangkok om te tanken dus je mag dan de gate niet uit begreep ik? En dan vanuit Sydney met een uur naar Alice Springs



Ik hoop dat het gelukt is! Maar wat gek niet samen zitten, toen ik boekte kreeg ik gewoon 2 stoelen naast elkaar..
Ben benieuwd hoe je overstap in Dubai was?! Hoorde altijd verschillende verhalen..

Heel veel plezier in ieder geval :D

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Australië 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 11:40

Bij de gate konden we ruilen en naar Dubai konden we naast elkaar. De overstap verliep vloeiend daar. Met de trein naar een andere terminal. Daar konden we met 20 min alweer boarden. Niet naast elkaar helaas. Op naar Bangkok. Daar hadden we wat vertraging we kwamen 19.15 t vliegtuig uit en boarden begon 19.15. Ook van Bangkok naar Sydney niet naast elkaar. Bij immigratie was de rij lang, toen we bij de terminal voor binnenlandse vluchten aan kwamen was de bagage incheck al gesloten. We mochten of wachten op de volgende vlucht ( na 27?? Euh nee liever niet) of onze bagage zou later na komen. Ook best. We konden direct aan boord en de laatste 3.30 naar Alice springs konden we naast elkaar. Daar aangekomen lag onze bagage ineens op de band. Helemaal top dus! Fantastische tijd gehad. De vlucht naar Sydney weer niet naast elkaar. Gelukkig geen volle vlucht dus we zijn achterin gewoon bij elkaar gaan zitten, 3 stoelen voor ons samen.

Op de 1 of andere manier zijn onze tickets niet onder t zelfde boekings nummer gekomen. We staan als apart reizende blijkbaar. Overleven we ook wel weer.
Voor wie t leuk vind te volgen; www.kimtelgen.nl onder nieuws houd ik de blogs bij

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Australië 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 10:32

Wat vervelend zeg dat je niet naast elkaar kon. Hopelijk kan dat op de terugreis wel!
Leuk ik heb ze gelezen, en jemig krijg spontaan heimwee :')

Wat jullie tot nu toe gedaan hebben, heb ik ook gedaan, prachtig :D

Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Re: Australië 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 10:56

Super leuk om te lezen. Over een week zit ik daar ongeveer. Hoop dat wij een beetje hetzelfde kunnen doen. Wij organiseren echter alles zelf, maar hoop dat dat toch een beetje lukt. Je hebt blijkbaar toch wel wat internetmogelijkheden daar?

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Australië 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 02:51

Ja tot nu toe overal ( trage) WiFi. In alle hotels gratis. In Alice springs heb je op een aantal plekken gratis stads wifi( ook ergtraag)

Sydney heeft rondom darling harbour meerdere gratis WiFi spots.

We hebben wel bij de Vodafone winkel een pre paid sim gekocht voor 40 dollar. Daarmee meer GB data dan we normaal in NL gebruiken. Mn vriend heeft daarmee een hotspot aangemaakt en zo gooi ik een deel foto's online. We kijken er geen tv mee maar verder alles op Facebook, mail etc. En nu na 1,5 week moeten we echt ons best gaan doen dit op te krijgen de komende 2,5 week. Maar mocht t wel opraken kun je t heel simpel opwaarderen.

Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 13:05

Nimber schreef:
Ja tot nu toe overal ( trage) WiFi. In alle hotels gratis. In Alice springs heb je op een aantal plekken gratis stads wifi( ook ergtraag)

Sydney heeft rondom darling harbour meerdere gratis WiFi spots.

We hebben wel bij de Vodafone winkel een pre paid sim gekocht voor 40 dollar. Daarmee meer GB data dan we normaal in NL gebruiken. Mn vriend heeft daarmee een hotspot aangemaakt en zo gooi ik een deel foto's online. We kijken er geen tv mee maar verder alles op Facebook, mail etc. En nu na 1,5 week moeten we echt ons best gaan doen dit op te krijgen de komende 2,5 week. Maar mocht t wel opraken kun je t heel simpel opwaarderen.


Welke provider heb je? Kon je dat op het vliegveld al kopen of een winkel in de stad?

Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 19:47

Na een lange reis gearriveerd. Nu de nacht nog op het vliegveld doorbrengen slapend op matjes en slaapzakken ( toch handig kamperen) en morgen starten met de Road trip the great ocean road
Ik ga proberen een Blog bij te houden. Voor de geïnteresseerden
http://marijemelaard.waarbenjij.nu/

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Australië 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-17 10:45

Sim kaartje kan je ook op het vliegveld al kopen :) En anders in de stad bij telefoonwinkels. Maken ze alles in orde voor je super handig!

Oh een nacht op het vliegveld ja, zo'n lange tussenstop?

Leuk ik ga je blog lezen :)

Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 17:53

Ik heb inderdaad op het vliegveld meteen internet gekocht. Super blij mee.
Slapen op vliegveld kwam door vertraagde vlucht waardoor we de auto's niet meer konden ophalen