[FOTO] The Pearl of Africa: Uganda!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70639
Geregistreerd: 24-05-08

Re: [FOTO] The Pearl of Africa: Uganda!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 23:25

Wat een prachtige foto's!

Cchanny

Berichten: 8856
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 23:32

Ik heb de tijd genomen om je foto's te bekijken.

Krijg gewoon kippenvel.
Zulke prachtige foto's !

Melisjeee
Berichten: 1335
Geregistreerd: 09-04-13

Re: [FOTO] The Pearl of Africa: Uganda!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 07:41

Ik ben er gister ook even goed voor gaan zitten. Wat kan jij een foto's maken zeg, daar moet je echt wat mee doen want ze zijn zo mooi! En het verhaal er dan ook zo bij maakt het gewoon helemaal af.

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 07:55

Wauw! Wat een reis, en ook... wat een prachtige foto's! Die foto's van die leeuwin in de boom en van die olifant met jong, zijn echt prachtig! <3

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 08:11

Gaaf verslag en mooie foto's na je verhaal ben ik ook enthousiast geworden!

xJikke

Berichten: 1908
Geregistreerd: 26-04-10
Woonplaats: Utrecht

Re: [FOTO] The Pearl of Africa: Uganda!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-16 11:28

Dank iedereen! _/-\o_

Lithya

Berichten: 2506
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 11:35

Oh, dankzij jouw foto's heb ik nog meer spijt niet een week bijgeboekt te hebben na mijn werkweek in een sloppenwijk!!!

Anoniem

Re: [FOTO] The Pearl of Africa: Uganda!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 11:45

Wat een prachtig en inspirerend fotoverslag, zeg. Wat een onwijs mooi land! Fijn dat jullie visumfoutje kon worden opgelost, hihi :D Ik hoop er ook ooit een keer heen te kunnen :j

xJikke

Berichten: 1908
Geregistreerd: 26-04-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-16 18:54

melody7 schreef:
Wauw wat een geweldige foto's! <3

Prachtig land is het ook. Volgens mij werkt het verslavend of niet?

Hier hangt de kamer vol met foto's, mijn ouders zijn vroeger 9 keer in Afrika geweest, 14 verschillende landen! (ook Uganda) Ik helaas nog nooit, maar de verhalen zijn echt zo gaaf. Ooit ga ik er ook heen.
En dan wil ik ook in zo'n groep, dat lijkt me ook heel leuk. Mijn ouders hebben nu nog contact met mensen van reizen van dus meer dan 20 jaar geleden. Een stel uit Londen spreken we zelfs wel eens mee af :)

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar in welk park ben jij naar de gorilla's geweest?


Heel verslavend! Ik zou zo nog een keer gaan, haha! Afrika is echt een prachtig continent, waar ik geen genoeg van kan krijgen.

Lithya schreef:
Oh, dankzij jouw foto's heb ik nog meer spijt niet een week bijgeboekt te hebben na mijn werkweek in een sloppenwijk!!!


Alle reden om snel terug te gaan! ;)

culaccino schreef:
Wat een prachtig en inspirerend fotoverslag, zeg. Wat een onwijs mooi land! Fijn dat jullie visumfoutje kon worden opgelost, hihi :D Ik hoop er ook ooit een keer heen te kunnen :j


Waren wij ook heel blij om, haha. Zeker op je lijstje zetten hoor, het is het waard!

Melisjeee schreef:
Ik ben er gister ook even goed voor gaan zitten. Wat kan jij een foto's maken zeg, daar moet je echt wat mee doen want ze zijn zo mooi! En het verhaal er dan ook zo bij maakt het gewoon helemaal af.


Ik fotografeer in opdracht en doe dus ook fotoreportages door heel Nederland (zie onderschrift). Ik denk dat ik deze foto's ook ga aanbieden voor aan de muur. Welke foto's mag ik dan echt niet missen? :)

Marjo

Berichten: 37250
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 13:50

Wauw!!!
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Bedankt voor het delen. Nu wil ik ook!!
Prachtige foto's, ontzettend gave platen!

Zunzuncito

Berichten: 1574
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: in de Buurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 14:01

Prachtige foto's! Ik ben net een weekje terug van Oeganda en niet alleen de dieren zijn prachtig (ik ben echt verbaasd door de vele bijeneters en turacos die er rondvliegen, maar ik vind het ook een machtig mooi land door de mensen die er wonen. Het begin is voorzichtig aftasten, maar als ze meer los komen heb ik de grootste lol met iedereen. Ik vind Oeganda wat dat betreft nog een klein streepje voor hebben op Kenia. Volgende keer wil ik ook een rondreis!

edit: Habari, is dat niet van die volleybalcoach die jaren geleden in Oeganda op werkbezoek was en dacht: "Hee, hier moet ik blijven!"

xJikke

Berichten: 1908
Geregistreerd: 26-04-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-16 18:25

melody7 schreef:
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar in welk park ben jij naar de gorilla's geweest?


Helemaal vergeten om hier op te antwoorden. Ik ben geweest in Bwindi Impenetrable Forest National Park. Dat is ook de enige plek in Uganda waar je de gorilla's kan zien.

Marjoow schreef:
Wauw!!!
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Bedankt voor het delen. Nu wil ik ook!!
Prachtige foto's, ontzettend gave platen!


Gaaaaaaaaaan! :))

Zunzuncito schreef:
Prachtige foto's! Ik ben net een weekje terug van Oeganda en niet alleen de dieren zijn prachtig (ik ben echt verbaasd door de vele bijeneters en turacos die er rondvliegen, maar ik vind het ook een machtig mooi land door de mensen die er wonen. Het begin is voorzichtig aftasten, maar als ze meer los komen heb ik de grootste lol met iedereen. Ik vind Oeganda wat dat betreft nog een klein streepje voor hebben op Kenia. Volgende keer wil ik ook een rondreis!

edit: Habari, is dat niet van die volleybalcoach die jaren geleden in Oeganda op werkbezoek was en dacht: "Hee, hier moet ik blijven!"


Moet je zeker doen hoor. Er valt zoveel te zien in Uganda! Er vliegen inderdaad heel veel bijeneters, turacos rond, maar ook ijsvogels, maribus en vergeet de Uganda Cob niet in de nationale parken. Mij hoor je niet klagen, haha. Ik ben het helemaal met je eens over dat Uganda een streepje voorheeft op Kenia. Het is niet alleen goedkoper, maar ook diverser (zowel in dieren als landschappen) en minder toeristisch (en daardoor ook iets vriendelijkere, spontanere mensen).

Edit: Habari is inderdaad van die volleybalcoach, haha!


Misschien wel leuk om te vermelden dat deze foto vandaag gekozen is als 'Foto van de Dag' door de redactie van het bekende fotografietijdschrift 'Zoom.nl'! :D

Afbeelding

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 19:42

Jeetje wat een bizar mooie foto's heb je gemaakt! Geweldig!!

xJikke

Berichten: 1908
Geregistreerd: 26-04-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-16 11:06

Dankjewel! Wat een reacties, geweldig!

Na vele interesse zijn de foto's nu ook te 'verkijgen' voor aan de muur! Mocht je dus interesse hebben, neem dan zeker een kijkje: http://jikkepatist.wixsite.com/fotografie/mijn-werk-aan-uw-muur. :D

Als je meer foto's wilt zien van mijn vakantie naar Uganda (en van drie jaar terug), die staan daar ook op!

Marjo

Berichten: 37250
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: [FOTO] The Pearl of Africa: Uganda!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 11:13

Jaaa had ik het geld maar :D

xJikke

Berichten: 1908
Geregistreerd: 26-04-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-16 19:33

Vragen voor je verjaardag, haha? Je kan ook een poster bestellen die zijn goedkoper dan een canvas. Daarvan staan de prijzen nu ook op de website.

Tevens hebben de eerste drie mensen die iets bestellen 20% korting ter eren van het behalen van 300 likes op mijn Facebookpagina! :D

melody7

Berichten: 13689
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 19:49

xJikke schreef:
melody7 schreef:
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar in welk park ben jij naar de gorilla's geweest?


Helemaal vergeten om hier op te antwoorden. Ik ben geweest in Bwindi Impenetrable Forest National Park. Dat is ook de enige plek in Uganda waar je de gorilla's kan zien.



Ik vroeg me al af hoe ik die naam niet kon kennen, maar mijn ouders zijn naar Virunga geweest. Wel vanuit Uganda maar Bwindi was toen dicht dus zijn ze over de grens gegaan naar Congo. Destijds stond het op het punt van oorlog, Virunga is ook vlak daarna dicht gegaan. (Daar is toen ook een groep Gorilla's doodgeschoten ;( )

Getup

Berichten: 8292
Geregistreerd: 27-01-07

Re: [FOTO] The Pearl of Africa: Uganda!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 19:52

Je hebt er n like bij :D
Ze blijven ook echt mooi!

Yv_
Berichten: 19121
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: [FOTO] The Pearl of Africa: Uganda!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 20:51

Jeetje, wat een pracht aan foto's, heb serieus zwaar zitten genieten! Ik ken het land niet, maar als ik zo de foto's zie, gok ik dat ik daar ook wel een keertje heen ga.

En voor een tweede keer terug... Klinkt niet heel onbekend :P. Ik heb een aantal jaar geleden 6 weken in Zuid Afrika gezeten, waar ik echt mijn hart aan verloren heb <3 en morgen vlieg ik er weer heen. Zoooo veel zin in! En toch... Ondanks dat ZA in mijn top 3 van vakantielanden staat... Denk ik dat ik qua natuur toch Uganda mooier vind. Afgaande van jouw foto's dan.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: [FOTO] The Pearl of Africa: Uganda!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 23:52

PRACH-TIG! Fantastisch om die dieren op deze manier te zien. En je wil vast nooit meer naar een dierentuin (saai)? :D

xJikke

Berichten: 1908
Geregistreerd: 26-04-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-16 16:57

Getup schreef:
Je hebt er n like bij :D
Ze blijven ook echt mooi!


Woehoe, thanks! :)

antje_vip schreef:
PRACH-TIG! Fantastisch om die dieren op deze manier te zien. En je wil vast nooit meer naar een dierentuin (saai)? :D


Nee hoor! IJsberen en tijgers zijn bijvoorbeeld moeilijk te vinden in Uganda, haha. Maar je gaat er wel anders naar kijken inderdaad.

Yv_ schreef:
Jeetje, wat een pracht aan foto's, heb serieus zwaar zitten genieten! Ik ken het land niet, maar als ik zo de foto's zie, gok ik dat ik daar ook wel een keertje heen ga.

En voor een tweede keer terug... Klinkt niet heel onbekend :P. Ik heb een aantal jaar geleden 6 weken in Zuid Afrika gezeten, waar ik echt mijn hart aan verloren heb <3 en morgen vlieg ik er weer heen. Zoooo veel zin in! En toch... Ondanks dat ZA in mijn top 3 van vakantielanden staat... Denk ik dat ik qua natuur toch Uganda mooier vind. Afgaande van jouw foto's dan.


Uganda heeft weer een andere schoonheid dan Zuid-Afrika. Uganda heeft dan ook echt regenwoud, terwijl Zuid-Afrika de kust heeft en de oneindige savanna. Ik hoop volgend jaar naar Zuid-Afrika te gaan, dus ik ben benieuwd!

xJikke

Berichten: 1908
Geregistreerd: 26-04-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 13:10

Ik zie dat sommige foto's op onverklaarbare wijze zijn verdwenen, dus voor de mensen die (nog een keer) Uganda willen bewonderen, hierbij (via Bokt-upload):

31. Afbeelding

35. Afbeelding

37. Afbeelding

41. Afbeelding

45. Afbeelding

Edit: Ik zie dat de foto's die in de linkjes staan het ook niet doen, dus mocht je alle foto's (en meer!) van Uganda willen bekijken. Kijk dan even op mijn website via deze link: http://jikkepatist.wixsite.com/fotografie/uganda :D

Edit: Ik zie dat de foto's het weer doen, gelukkig!
Laatst bijgewerkt door xJikke op 18-04-17 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Ann_Pam

Berichten: 2169
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 13:43

Wauw prachtig zeg! <3 Lijkt me ook een heel mooi land om te bezoeken! Afrika heeft sowieso mijn hart al gestolen en Uganda staat zekers op mijn lijst!

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 16:03

xJikke schreef:
Dankjewel! Wat een reacties, geweldig!

Na vele interesse zijn de foto's nu ook te 'verkijgen' voor aan de muur! Mocht je dus interesse hebben, neem dan zeker een kijkje: http://jikkepatist.wixsite.com/fotografie/mijn-werk-aan-uw-muur. :D

Als je meer foto's wilt zien van mijn vakantie naar Uganda (en van drie jaar terug), die staan daar ook op!


Deze post had ik gemist :oo
Ik moet er eens goed voor gaan zitten, maar mennnnnnn....wat zitten er fantastische plaatjes tussen <3
Verstuur je de posters ook naar Belgie ?

JesdaJinn

Berichten: 10455
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 16:17

Wat een prachtige foto's! En zo te lezen was het geweldig!