Wintersport 2016/2017

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 14:47

Ooohhhh wij gaan misschien nog een weekendje met vrienden skieen. Nog geen idee waar heen, zal last minute geboekt worden :-) *\o/*
Laatst bijgewerkt door balance op 30-01-17 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: bericht aangepast omdat vragen om stemmen niet is toegestaan

tofferuiter
Berichten: 240
Geregistreerd: 13-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 20:51

Amalarab schreef:
Ik weet niks van reparatie van skischoenen, mss een winkel bellen die ook aan verhuur doet?

Ik neem een shopper met eten, drinken en reservekleding mee, die hang ik ergens bij de skihut bovenaan de eerste cabinelift.
Dat eten we 's middags als lunch, dan
eind vd middag nog een warme chocolademelk in de hut en dan terug naar t huisje waar ik 5 vd 7 avonden zelf kook.
Zo komt Jan Splinter door de winter(sport)


wij nemen altijd verse broodjes en beleg mee naar boven, broodmes en gewoon mes mee en lekker boven op de berg smikkelen, oh en natuurlijk de bifi drink niet te vergeten. Wij zijn meestal met zn 5en waarvan ik en mn vader allebei een goed te dragen rugzak meenemen. Ook fijn dat daar gewoon je sneeuwbril in kan als het lekker weer is en de zonnebril genoeg is.

Ons ongeluksweekje begin januari lijkt nu alweer zover weg! Als mn vader niet was gevallen waren we nog een weekendje gegaan, maar voor hij weer mag skien is het seizoen over |( |(

Doubtless

Berichten: 8493
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Wintersport 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 20:57

We zijn begin januari naar Mittelberg/klein walseral geweest. Zooo'n vreselijk goede sneeuw gehad!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Eind februari gaan we naar Kappl :D

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Wintersport 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:48

Gaaf Lau, gewoon twee keer!

Ik heb in 1999 twee weken ingesneeuwd gezeten in Kappl. Toen wij daar zaten was is het dorp naast ons, Galtur, die enorme lawine waar ook veel mensen omgekomen zijn. Was geen pretje. Moet er toch altijd weer aan denken als ik de naam Kappl voorbij zie komen.

Ik moet nog twee weken wachten. Hoop dat ik dan ook zulke lekkere sneeuw heb. Wil geen pap... Maar ja, dat zullen we moeten afwachten.

Doubtless

Berichten: 8493
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:49

haha I know. Ik had al gezocht op Kappl, & dan kom je 9 berichten van jou tegen met precies die inhoud :Y)

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Wintersport 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 22:07

Hahaha oh wat erg! Ik zie het inderdaad. :')

Doubtless

Berichten: 8493
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Wintersport 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 22:13

_O-

Ik vind het wel leuk dat je nu ook de eerste bent om op mijn post te reageren haha. Nu maar hopen dat we niet ingesneeuwd raken ;) Ik heb er zo'n zin in!

Vriendlief zit op dit moment in Flachau. Foto's zagen er goed uit :9

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37275
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 22:28

Ooh die fotos heerlijk. <3 ik was al sneeuw en slee fan maar het ski virus heeft me goed te pakken. Ben ook erg blij met een heel lange indoor baan die hier op een uur rijden vandaan ligt betaalbaar. Bottrop *\o/* verheug me nu al op zeer waarschijnlijk week frankrijk eind van seizoen. Ik kan niet wachten. :))

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 00:59

tofferuiter schreef:
Ons ongeluksweekje begin januari lijkt nu alweer zover weg! Als mn vader niet was gevallen waren we nog een weekendje gegaan, maar voor hij weer mag skien is het seizoen over |( |(

jammer zeg!
ik kende mensen die in de meivakantie altijd gingen skien, in Frankrijk
was voordelig vertelden ze(!)
en pas over 3 mnd

we waren eens in de zomer in Kappl, werden toen geconfronteerd met de lawineramp in Galtür(foto-expositie)
heftig was dat!

lucifertje

Berichten: 5610
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Wintersport 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 16:50

In val thorens bevalt het prima maar stop wel rond half 4. Dan heb ik er genoeg van. Vandaag is het zicht heel erg slecht, sneeuwt en op veel stukken zo'n dichte mist dat je van paal naar paal moet boarden. Sommige pistes zijn kneitrhard waar andere weer heerlijk zacht zijn :-)

Dee_Es

Berichten: 3665
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Wintersport 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 17:23

Is wel vermoeiend boarden met zo weinig zicht lucifertje! Dat hadden wij twee jaar terug ook (vloog toen ook de piste af omdat ik de paaltjes echt niet meer zag, gelukkig een weiland in en geen afgrond). Het wil aan de kant van Meribel dan trouwens weleens veel beter zijn, is alleen even bikkelen om er te komen.

Geniet ervan!

Daantjuh88

Berichten: 1734
Geregistreerd: 13-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 22:23

Wat hebben wij geluk gehad vorige week!! Kan blijven genieten als ik de foto's terug zie.

Afbeelding

Doubtless

Berichten: 8493
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Wintersport 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 22:37

Ooooh lekker hoor! Krijg weer helemaal zin om te gaan door jouw foto :D

Celiien

Berichten: 13257
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 22:47

mirriezz schreef:
Ahh, dan snap ik t lovesimpie! Geniet van je laatste 2 weken!

Celien: vorig jaar zaten we in leogang, prachtig stuk, maar ook meteen vanuit het dal een lange gondellift. Ik moest zeker 4X stoppen voor ik beneden kon komen en dan evt nog extra op een lastig stuk (wel blauw, maar dan zo'n hobbeltjespitste, waarbij ik niet goed genoeg kon skieen om een pad te vinden)
Ik deed toen ook echt lang over die piste, aan het einde van de middag heb ik hem ook een keer geskipt. Ging ik wel met de lift, terwijl mijn vriend kon skiën. Als ik moe ben is zo'n grote piste dan gewoon te vermoeiend. Mijn vriend moedigt me dan goedbedoeld aan, maar wel op een manier die nog 5 niveaus te hoog is, omdat hij zich niet meer voor kan stellen dat skiën ooit lastig was. Niet gezellig, dus dat wil ik dit jaar graag voorkomen


Nou berg je maar: heel vee lange pistes :')
Vandaag verse sneeuw gehad, heerlijk!

Maarreg, volgend jaar lekker weer naar Flachau :=

tofferuiter
Berichten: 240
Geregistreerd: 13-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wintersport 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 00:44

Zijn er hier nog meer mensen die misschien met de pasen met een groep richting de sneeuw willen toevallig?

amandananana

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Wintersport 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 12:05

Wij gaan ineens over 3 weken al! Gaat zo hard! Stiekem ben ik wel een beetje zenuwachtig :=

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Wintersport 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 17:07

Mijn tas staat klaar. Nog een halfuurtje werken en dan naar huis om nog even mijn tandenborstel erbij te proppen, te eten en dan door naar de schoonfamilie, zodat we vannacht kunnen vertrekken.

Ik heb vandaag een webcam gezien en ik heb er nu echt super veel zin in!

@Celien: ergens vind ik lange pistes niet erg, maar graag niet te moeilijk :p dat was vorig jaar een dingetje. Aan het begin van de week waren de zwaardere blauwe pistes nog te moeilijk en aan het einde van de week was ik te moe.
Dit jaar veel zin in en opnieuw les! Ik hoop dat het veel gaat schelen dat ik niet meer al die eerste indrukken hoef te verwerken.

Vraagje: ben jij over piste 6 van de gaislach naar de langegg baan geskied/board? Ik kan daarlangs naar mijn skiles of met de bus. Ik hoef er pas om half 11 te zijn (bovenaan de gigijoch), dus wil liever skiën, maar twijfel een beetje hoe lang ik over die piste zou doen.

lucifertje

Berichten: 5610
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 17:30

Vandaag onze laatste dag alweer en tjonge jonge wat een week.
Weer is van het uiterste... zondag en dinsdag top weer gehad. Maandag mega mistig en sneeuw. Zo mistig dat je de pistes niet meer zag. Woensdag bewolkt maar wel helder geen zon. Gisteren zo'n harde wind dat er maar een paar liften open waren. Wind was zo hard dat ik niet meer zelfstandig de stoeltjes lift uit kwam en dat ik de berg terug opgeblazen werd. Stond windkracht 10! Vandaag begonnen we met een stralende zonovergoten dag tot een uurtje of half 2. Toen begon het flink te waaien en trokken de wolken binnen. Nu sneeuwt het hier gestaag en is het uitzicht op de bergen er niet meer.

We hebben een leuke vakantie gehad maar ik kom niet meer terug in Val Thorens. De piste zijn erbarmelijk geprepareerd en de eettentjes zijn vaak te goor voor woorden, uitzondering daar gelaten. Het gebied is prachtig maar voor mij te groot en te druk.

Over 4 weken gaan we naar Italië. Eens kijken hoe het daar gesteld is met de hygiene en de vriendelijkheid :D

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 18:09

Mirriez, ik heb in solden maar 1 van de 2 dalafdalingen gedaan, maar die was echt super te doen. Lange brede paden door het bos. Volgens mij was t officieel een rode piste, maar ik vond er niks roods aan. Wij hadden dan de dalafdaling die het meest zuidelijk ligt (dus als je solden in komt rijden het verste weg)

Celiien

Berichten: 13257
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Wintersport 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 18:13

Alle afdalingen zijn qua niveau prima. Ook zwart is goed te doen. Echter zijn de pistes echt super slecht. Overal stenen, de dalafdalingen zijn pap/zacht en t groen komt overal onderuit.

Wij gaan ook niet meer naar Solden. Naast de slechte pistepreparering, ook niet echt gemutlichkeit in het dorp. Het is meer een zon-zuipen-ziekenhuis-oort := pension was gelukkig wel erg goed!

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Wintersport 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 18:17

wat een tegenvaller zeg cellen! Papsneeuw kunnen ze natuurlijk niks aan doen, dat ligt toch echt aan de temperatuur.

heb daar een aantal jaren geleden echt heerlijk geskied, toen was t allemaal echt zeer goed te doen!

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Wintersport 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 18:22

Wat jammer Celien! Ik dacht dat met 2 meter sneeuw op de berg de sneeuw perfect moest zijn... Blijkbaar niet dus. (Vorig jaar hadden wij geluk dat het vrijdags had gesneeuwd, maar was er buiten onze week super sneeuw tekort)

We gaan het zien. Ik heb in elk geval super zin in een week samen met mijn vriend op pad en veel buiten zijn.

Celiien

Berichten: 13257
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 18:40

Nee uiteraard niet met papsneeuw. Maar als je om 10u sochtends in de lift zit en de bruine plekken op de dalafdaling al in de sneeuw ziet, terwijl er overal sneeuwkanonnen staan.. en overal stenen en takken enzo. Heel slecht skien. Zondag/dinsdag prachtig weer gehad, dan kon je er wel goed omheen (net als door de bobben zachte sneeuw-ijs-zacht-bruin-ijs). Maar opde dagen dat t zicht echt slecht was -O- alsof er geen Bully op de piste was geweest (letterlijk: ik ging woensdag bijna op m'n muil doordat er op een recht stuk opeens een hobbel tiefschnee lag, op donderdag precies hetzelfde op hetzelfde stuk)

Maar goed, we hebben t wel gezellig gehad := volgend jaar weer lekker naar flachau, veel leuker :j

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Wintersport 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 18:53

Wij zijn net aangekomen. Voor het zicht ligt er inderdaad erg weinig sneeuw. Ik ben benieuwd. Ben wel blij dat ik eerst 3 dagen met een skileraar op pad ga

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 11:44

mirriezz schreef:
Wij zijn net aangekomen. Voor het zicht ligt er inderdaad erg weinig sneeuw. Ik ben benieuwd. Ben wel blij dat ik eerst 3 dagen met een skileraar op pad ga

fijne skivakantie!