Wintersport 2016/2017

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DieL_Zor

Berichten: 3887
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 14:17

Dan zou ik kijken naar een Roxy. Die houden over het algemeen wel vrij goed rekening met vrouwelijke vormen :) Goed spul ook voor zover ik weet.

daaf4ever
Berichten: 2729
Geregistreerd: 30-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-17 14:39

Het was heerlijk in Saalbach Oostenrijk!

Afbeelding

miccamaaike

Berichten: 8686
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Wintersport 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 15:05

Loveslimpie, dat is wel afzien als je dan niet mee kunt.

Ik heb skisokken van Falke. Dat is wel een duurder merk maar ik vind die skisokken echt een verademing. Super pasvorm en heel geschikt voor een flinke kuit (heb kuitmaat 46/47).

fienaaa

Berichten: 1355
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wintersport 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 15:16

Okido! Ik ga even verder kijken. Bedankt voor de tips.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37364
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 17:59

Oo die foto ziet er heerlijk uit.

Sokken en jasjacht wat een ramp. Geen enkele officiele skisok past. Zijn te smal of veel te smal. Twee zaken en 8 merken gepast. Ook flink wat maten te groot. Domweg te smal. Ik heb kuitmaat 46 cm bij schoenmaat 38 -O- . Jassen ook, alles te smal of zo lang dat het jurkjes zijn. Een opzij laten leggen bij decathlon laatste grotere maat maar ietsje krapjes. Bij andere winkels zelfse euvel. Niks past -O-

Uiteindelijk weer terug naar decathlon. Blijkt dat die jas drukknoopjes heeft waarmee sneeuwvanger vast zit. Die losgemaakt en jas zit goed. Warm ademend en waterdicht. Sokken opgegeven toch naar de trekking sokken die zijn allemaal te kort. Hangen er een paar dunnere zwarte speciaal voor koude sokken die wel lang zijn. Met teflon oid. Zijn die en lang en mega stretch en passen goed en zijn sneldrogend. Die worden nu ook bij de skiafdeling opgehangen. Ben dus uiteindelijk wel geslaagd.

lucifertje

Berichten: 5612
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 18:03

DieL_Zor schreef:
Dan zou ik kijken naar een Roxy. Die houden over het algemeen wel vrij goed rekening met vrouwelijke vormen :) Goed spul ook voor zover ik weet.


Echt? Ik vind Roxy verschrikkelijk, past voor geen meter en de broeken krijg ik niet eens over m'n knieën heen :+
Ik heb jarenlang oneill gehad wat ik versleten heb tot op de draad en heb nu een skipak (uit 1 stuk) van Airblaster

Fee_
Berichten: 6459
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Wintersport 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 18:14

Ik ben vanmiddah geslaagd bij de Daka outlet voor een nieuwe skibroek. De eerste broek die ik aan deed zat perfect! En dus ook nog voor een prikkie €70. Was binnen een kwartier de winkel weer uit. Heb ik nooit, altijd moeite met broeken, brede heupen en een dikke kont. :')

DieL_Zor

Berichten: 3887
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 21:10

lucifertje schreef:
DieL_Zor schreef:
Dan zou ik kijken naar een Roxy. Die houden over het algemeen wel vrij goed rekening met vrouwelijke vormen :) Goed spul ook voor zover ik weet.


Echt? Ik vind Roxy verschrikkelijk, past voor geen meter en de broeken krijg ik niet eens over m'n knieën heen :+
Ik heb jarenlang oneill gehad wat ik versleten heb tot op de draad en heb nu een skipak (uit 1 stuk) van Airblaster


Echt?! Wat balen. Misschien verschillende lijnen dan ofzo? Reismaatje zweert er juist bij om die reden en bij surfspul valt het me bij Roxy ook altijd gelijk op. Oneill is wel fijn ja :)

Ga je je vertrouwde outfit inruilen Fee :))?

Saalbach ziet er goed uit!

Dee_Es

Berichten: 3676
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 21:15

Afbeelding
Dit was mijn poging voor een Roxy-broek. Ze vallen heel klein maar dit model had wel erg veel ruimte voor dijbenen. Wel jammer want hij zou super bij m'n jas passen qua kleur :D

Karuna, fijn dat je geslaagd bent! Goede oplossing zo met de sokken.

Fee_
Berichten: 6459
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Wintersport 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 21:45

Welke vertrouwde outfit? :+
Heb helaas mijn mooie gele broek twee jaar geleden al moeten inruilen. Vorig jaar een hele nieuwe outfit gekocht. Maar die broek pas ik niet meer, ben wat uitgedijd. :o
Dus maar weer nieuw gekocht. Het geld moet rollen, zullen we maar zeggen.

Bamii

Berichten: 1373
Geregistreerd: 20-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 21:56

Ik kom even in jullie topic binnen vallen :D
Hebben jullie wel eens zo'n valbroek voor het snowboarden gehad? Hoe erg zie je dat onder je skibroek? Ik heb een vrij strakke skibroek, geen baggy snowboardbroek. Ik wil nog wel eens heel erg lomp op mn heupen vallen :+

Dee_Es

Berichten: 3676
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Wintersport 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 22:26

Ik heb een valbroekje, van demon geloof ik. Onder een strakke broek past die van mij absoluut niet, ziet er dan ook een beetje uit alsof ik een luier aan heb. Maar kan een crash pants wel aanraden hoor! Koop nu mijn broeken een maatje groter.

Alexandra__

Berichten: 1942
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Wachtum (ZO-Drenthe)

Re: Wintersport 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 13:17

Wat leuk dit topic! Ik meld me!
2e kerstdag een dagje winterberg gedaan. Glijden in de slushpuppy haha. Maar was wel leuk. Afgelopen dinsdag een dagje naar willingen geweest. Heerlijk! En 19 februari vertrekken we met een groep van 18 naar Oostenrijk, Tirol. Een klein gebiedje genaamd Zams op 30 km afstand van Serfaus-Fiss-Ladis. :):)

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Re: Wintersport 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 13:27

Wij zijn net een week terug van een heerlijke week Fieberbrunn. De eerste dagen volop sneeuw gehad en de laatste 3 dagen mooi ski weer met een heerlijk zonnetje.

Februari / Maart willen we nog een aantal dagen gaan. Fieberbrunn is voor ons echt thuis komen, heerlijk.

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 13:41

eventueel voor een liefhebber nog een snowboard broek + jas in de aanbieding van O`Neill

Is gedragen maar nog in goede staat en niet kapot.

Ook de helm is over te nemen, zo uit mn hoofd ook van O'Neill.

Afbeelding

Indy_Mouse_9

Berichten: 2130
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Wintersport 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 13:48

Heerlijk!
Alexandra, ligt er wel goed sneeuw in Winterberg / Willingen? We zijn een aantal jaar geleden geweest, en die grote parkeerplaats onderaan de lift in Willingen kwam het water in stromen langs... We waren op dat moment best een beetje bang voor het verloop van ons ski weekend :')

Alexandra__

Berichten: 1942
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Wachtum (ZO-Drenthe)

Re: Wintersport 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 13:53

Heerlijk odenxia!
Jaa de condities waren echt fantastisch in willingen dinsdag. Op de pistes ligt ruim 60cm sneeuw en ook naast de pistes ligt een cm of 30. Je kunt zo over de parkeerplaats skiën momenteel! Als je d'r kans hebt om een dagje of midweekje te gaan kan ik t zeker aanraden!

Indy_Mouse_9

Berichten: 2130
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Wintersport 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 13:56

Hmmmm om de tijd tot de bergen te overbruggen.... Lijkt me wel wat! Maar ik zie t nog niet lukken met de baby helaas. Misschien volgend jaar weer :)

roxiie

Berichten: 7833
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 15:11

Hier alweer de laatste 2 dagen...
Hebben de afgelopen week nog geen wolk gezien. :)

Celiien

Berichten: 13263
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Wintersport 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 15:24

Wij gaan morgenavond weg! heb er zoveel zin in. Van de week al wintersportspullen ingepakt, vanavond nog even de gewone kleding erbij gooien. *\o/*

loveslimpie

Berichten: 1727
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wintersport 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 15:28

Nog veel plezier Roxxiee! Geniet van het mooie weer! Hier in het dal is het eindelijk ook weer mooi blauw.

Celien alvast veel plezier en een goede reis toegewenst!

Voor mij zijn het ook helaas nog maar 2 weekenden.. :(

mirriezz
Berichten: 2013
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 15:32

Veel plezier Celien! Goed de pistes voor mij testen he ;)
Vraagje voor als je die gaat doen: ik ben erg benieuwd hoe de dalafdalingen zijn. Als 2de jaars skiër denk ik dat ik daar nog een beste kluif aan heb, ze lijken best lang.

Maar vooral natuurlijk veel plezier!
Ik ga vanavond mijn skispullen klaarleggen en bedenken wat er aan gewone kleding mee moet. Wat kan, pak ik daar ook al van in, maar sommige dingen moeten wss eerst nog gewassen, dus die gaan dan eerst de was in.

Lovesimpie: helaas? Bedoel je dat je nog 2 weekenden op wintersport bent? Anders zou ik juist zeggen: jeej, nog 2 weekenden!

capopjekop

Berichten: 30683
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 15:36

fienaaa schreef:
Ik ben opzoek naar een skijas voor maximaal 100,- maar heb wel als eisen: mouwen met duimgaten, sneeuwtopper en een ventilatierits onder de oksels. Blijkt nog best lastig om een geschikte jas te vinden! Hebben jullie tips voor winkels en/of goede sale?

Decathlon en Bever hadden niets wat goed zat.

Heb je al gekeken bij oneill? Ik heb vaak daar ski jassen van dat merk en die voldoen aan je eisen. Ik koop m'n wintersportspullen altijd bij topshelf in Beuningen

Ik ga dit jaar met carnaval naar st Johann in tirol en een paar weken later met m'n broertje,schoonzus en vrienden naar kirchberg voor een lang weekend. Twijfel ook weer of ik mezelf een nieuw snowboard cadeau ga doen :')

Celiien

Berichten: 13263
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 15:44

mirriezz schreef:
Veel plezier Celien! Goed de pistes voor mij testen he ;)
Vraagje voor als je die gaat doen: ik ben erg benieuwd hoe de dalafdalingen zijn. Als 2de jaars skiër denk ik dat ik daar nog een beste kluif aan heb, ze lijken best lang.

Maar vooral natuurlijk veel plezier!
Ik ga vanavond mijn skispullen klaarleggen en bedenken wat er aan gewone kleding mee moet. Wat kan, pak ik daar ook al van in, maar sommige dingen moeten wss eerst nog gewassen, dus die gaan dan eerst de was in.

Lovesimpie: helaas? Bedoel je dat je nog 2 weekenden op wintersport bent? Anders zou ik juist zeggen: jeej, nog 2 weekenden!

Ik ga het checken voor je! Vergeet niet dat je altijd, zolang je op een overzichtelijke plek gaat staan, even kan stoppen halverwege de piste. dan hoef je niet in een keer door te raggen :+

Dee_Es

Berichten: 3676
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 16:05

capopjekop:


Afbeelding

:D